home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 157 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  [19] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: [19] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge  (Læst 7228 gange)
blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [10] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #15: 21 Apr 2012, 21:40 »

Nej - kender ham ikke personligt, men ved hvem han er da Smiley Spillede selv kun på 3. holdet!
okay Smiley jeg har spillet med ham det sidste halve års tid ca.
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[12] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #16: 04 Maj 2012, 09:36 »



Vanløse IF | 1. Februar 2019 | Overblik transfervinduet
Efterårssæsonen havde været en rigtig god omgang fodbold fra Vanløse og en overraskende 9. plads til følge. Der havde været fokus på ikke at overskride lønbudgettet, hvilket havde holdt balancen lige omkring en negativ saldo på €100.000. Desværre kan spillere på amatør konktrakter kun signe ca. 2-3 år ud i fremtiden, hvorfor der også var en række spillere som der skulle forlænges med.

Kontraktforlængelse r
Der skulle forlænges med 2 af 4 stamspillere fra forsvaret, hvor 20 årige Jesper Otkjær (19 k, 6.77) havde fortjent en forlængelse, og han er nu på en kontrakt til 2021. Endvidere skulle der holdes på rutinen, så den 28 årige Christian Cordius-Hansen (13 k, 6.78) fik også en kontrakt til 2021.

I midterforsvaret havde 24 årige Mathias Pedersen (15 k, 7.16) været en af sæsonens stærkeste, og da han kun var ansat på amatør kontrakt var der følere ude fra andr
e klubber. Det blev fra Vanløses side besluttet at tilbyde Mathias en 1 årig kontrakt, som han accepterede, så han nu er i klubben frem til sommeren 2020.

Der blev også forlænget med det store forsvars talent Nis Jensen (17 år).

På midtbanen var der kun en enkelt spiller som havde kontrakt udløb, det var Jacob Hovgaard (9 k(7), 6,70) på 24 år også var en vigtig brik at få forlænget med, da han er en vigtig brik resten af sæsonen, da den aldrende Søren Nielsen (35 år) ikke kan spille hver kamp længere.

Samarbejdet med Assistent træner Jeppe Curth var blevet evalueret og sammen med manageren ser han store perspektiver i Vanløse IF og forlængede til 2021.


Tilgange
Truppen var i efterårssæsonen blevet evalueret, og trods gode indsatser fra Mads Saabye, gik klubben på udkig efter en ny keeper. Pludselig dukkede Kasper Vilfort op til prøvetræning og klubben beholdt ham i en uge for at overveje om han skulle tilbydes kontrakt trods hans alder på 30 år (Det er jo i den alder målmænd topper)
Klubbens ledere kunne lide hvad de så, og knap en uge efter ankomsten stod han med en 2 årig kontrak til den svimlende sum af €1.100 pr. måned.

Tidligere klubber: Brøndby II (30 kampe), BGA (0 kampe), HIK (0 kampe), Birkerød (1 kamp), Aarhus Fremad (16 kampe), Otterup (69 kampe), Skovbakken (21 kampe), FC Øresund (22 kampe)

Et andet svagt led i truppen var højrekanten, som kun var besat af 17 årige Steffen Poulsen (6 k(6), 6.78) og 18 årige Johan Høy (15 k(4), 4 mål, 6.85) og det blev vurderet at de manglede lidt rutine for at kunne kæmpe med de bedste. På baggrund heraf blev Steffen Poulsen placeret på U19 holdet for at få lidt erfaring og ind blev Mickey Holmegaard hentet på en amatør kontrakt.

Tidligere klubber: FC Nordsjælland (2 kampe), Tjørring (2 kampe), Birkerød (62 kampe)

Begge spillere blev hentet på fri transfer.

Klubben ville også gerne have haft fat i en ekstra central forsvarsspiller samt en central midtbane spiller, men desværre dukkede den rigtige ikke op i dette transfer vindue. Det er disse pladser samt venstre kanten som der skal forstærkes på i sommerpausen.


Afgange
Desværre havde forlængelserne samt oprustningen i spillertruppen ødelagt lønbudgettet og det var midt i Januar overskredet med € 733 pr. måned. Dette betød at klubben måtte tage en vurdering og tilbyde amatør kontrakter til en række spillere som tidligere havde været på deltidskontrakter. Der var dog ingen der var villige til dette, hvilket betød at klubben måtte sige farvel til følgende spillere:

Mads Saabye (Målmand - 15 kampe - 6.54) Ny klub: Elite 3000 Helsingør
Phillip Nielsen (Højre Back - 3 kampe - 6.40) Ny klub: Ingen
Mark Christensen (Central Midtbane - 2 kampe - 6.55) Ny klub: Ingen
Christian Pedersen (Angriber - 5 kampe - 6.70) Ny klub: Ingen

Endvidere forlod 2 amatør spillere klubben, da de blev tilbudt spilletid i andre klubber:

Jacob Henriksen (Venstre Wing - 6 kampe - 1 mål - 6.88) Ny klub: OKS
Jeppe Larsen (Angriber - 20 kampe (B-holdet) - 6 mål - 6.66) Ny klub: Otterup

Det var ikke spillere som klubben havde tænkt sig at satse på, hvilket også var grunden til at der ikke blevet foretaget noget i forbindelse med at holde dem i klubben, som det gjorde i tilfældet med Mathias Pedersen.


Økonomien
Med de 6 afgange fik klubben sænket lønnen og den månedlige løn ligger på €15.982, hvilket er €1.110 under budgettet, hvorfor målsætningen om at holde lønbudgettet stadig er opfyldt. Det har dog kostet lidt på finanserne at sende 4 kontraktspillere på jobbørsen, da Januar måned gav et underskud på hele €63.700, hvorfor underskuddet for sæsonen nu ligger på €100.620.

Det er ikke helt godkendt, men det forventes dog at der i løbet af de 2-3 måneders bold kommer overskud, så klubben rammer et underskud for sæsonen på €80.000.
« Seneste Redigering: 04 Maj 2012, 10:15 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: [12] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #17: 06 Maj 2012, 18:26 »

Lækker blog! Flot cup-run også! Som du nok kan gætte, så er jeg glad for dit øget fokus på financial control!
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [12] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #18: 06 Maj 2012, 21:19 »

Takker for komplimenterne Smiley

Selv syntes jeg det med at holde orden i økonomien aldrig rigtig har været et fokus i mine spil, men med min realistiske tilgang til spillet, så mener jeg også det er nødvendigt at tænke på klubbens økonomi.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[13] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #19: 06 Maj 2012, 22:25 »



Vanløse IF | 31. Marts 2019 | Kontraktforhold
Med afslutningen af vinterens transfervindue var det på tide at klargøre truppen til første kamp i forårets sæson mod NB Bornholm. Men inden jeg kunne holde fokus på fodbolden, var det nødvendigt at få styr på mine kontraktlige forhold fremadrettet. Der var rygter om at jeg i sommerpausen vil blive ansat hos konkurrenterne FC Øresund, Elite 3000 og Næstved, da de ikke forventede at forlænge med deres klubber.

Jeg følte derfor det var nødvendigt at kontakte mine chefer og bede om en kontrakt forlængelse. Jeg blev tilbudt den nette sum af €800 pr. uge over en 3½ årig periode frem til Juni 2022. Nu kunne jeg endelig købe en ny knallert! Men der blev selvfølgelig takket ja.


New Youth Intake
Som der altid sker den 18. Marts, starter de nye ungseniorer i truppen, og det var på tide at vælge hvilke af disse talenter, som skulle tilbydes en ny kontrakt i førsteholdstruppen. Med den nye økonomiske indgangsvinkel, var der ca. €1.100 til brug for lønninger, var der kun plads til 4 nye unge spillere. Det viste sig dog at på den ventrale midtbane var der en enkelt af de unge spillere jeg vil foretrække fremfor en af de spillere som allerede var i truppen.

5 nye unge spillere blev hentet ind:
Jens Bødker (15) / målmand
Preben Haddaoui (16) / Central Forsvar
Nicolai Baunsgaard-Sørensen (16) / Central Midtbane
Alexander Skov (16) / Højre Wing
Niki Mortensen (15) / Angriber.

Der er dog kun en enkelt som jeg 100% spår en fremtid i førsteholdstruppen, mens de øvrige er talenter, der med rette udvikling også når førsteholdstruppen. Alexander skov er den stærkeste af det nye kuld, men han spiller desværre på en plads, hvor jeg allerede har 2 store talenter. Der bliver derfor sat alle kræfter ind på at Alexander Skov skal omskoles til Venstre Wing.


Træningskampe

Som assistenttræner var det Jeppe Curths job at finde nogle gode træningskampe til opstarten, men de kampe som blev støvet op var ikke helt tilfredsstillende. 5 svenske sekundahold og Måløv. Ikke særlig målrettet og nogle knap så navnfagre klubber.

Det blev meget mærkværdige resultater, men Kim Vilfort fik en række kampe og løbemønstre blev trænet og sidder forhåbentlig bedre fat. Det skal dog siges at Jeppe Curth fik lov til at styre træningskampene, mens jeg holdt mig på træningsbanen mest muligt frem til sæsonstarten.

Men det blev en jævn opstart med 2 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag (2x2:0, 2x1:1, 2x0:1). Det vigtigste var at begge mine angribere kom på scoringslisten, ligesom min vigtigste centrale midtbanespiller. Der er masser at arbejde på endnu, men det må forventes at klubben overlever foråret og også er i 2. division Øst når efteråret går i gang.


Økonomien
Siden update [12] er der kommet €103.000 mere i klubkassen efter klubbens ejere har valgt at skyde flere penge i underskudsforetagen et. Så fra at have et underskud på omkring €100.000 ligger det inden forårssæsonen kun på €18.000. Hvis alt går rigtig kan det måske ende med et hæderligt underskud på mellem €10.000 og €50.000.

Vinterpausen er overstået og de 4 måneder er overstået og NB Bornholm tager om få dage turen fra klippeøen til KBH!
« Seneste Redigering: 06 Maj 2012, 22:29 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[14] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #20: 17 Maj 2012, 22:34 »



1. Maj 2019 | Mål for forårssæsonen 
Sæsonen var endelig kommet i gang igen, og med efterårets flotte 9. plads var det på tide at sætte målene for 2. halvdel af sæsonen. Forventningerne til klubben inden sæsonen var at ende på en sikker sidste plads, så egentlig  brude undertegnede selv forvente at overleve i 2. division. Dette mål  var så godt som sikret med efterårets resultater, hvor der var 9 point ned til nedryknings stregen, hvor Søllerød lå med 10 point. 25 point burde samlet set være nok til overlevelse i 2. division, og det skulle være muligt at opnå.

Målet for foråret er i stedet at ende i den øverste halvdel af tabellen, og gerne i den bedste tredjedel. Det virker dog Urealistisk da HIK på 6. pladsen havde 26 point, og det må forventes at en 6.plads skal have mellem 40-45 point. Dette vil derfor kræve mellem 21 og 26 point af Vanløse IF i efteråret.


Vanløse IF | 10 point for 5 kampe
I den første fodboldmåned i 2019 levede klubben op til forventningerne om at ende i den øverste del af divisionen, da det blev til hele 3 sejre, 1 uafgjort og 1 enkelt nederlag. Sejrene kom sikkert i hjemme mod NB Bornholm (10th), Søllerød-Vedbæk (14th) og Elite 3000 (3rd), hvor 2:1 sejren over Elite 3000 på udebane var de mindst forventede 3 point.  Grunden til at der blev hentet 3 sejre i perioden var at angriber Brian Sørensen og midtbane Jacob Hovgaard fik gang i målscoringen og de stod for 5 af de 8 scoringer.


En anden vigtig brik var målmand Kasper Vilfort, som på trods af den relative lave rating på 6.72 havde stået en række gode kampe. Ratingen trækkes specielt ned på grund af kampene mod Frem (15th) som endte 2:2 og 4:1 nederlaget mod B93 (1st). Det var ikke forventet at klubben ville få point mod B93, selvom det kon kunne forlanges at det ikke blev så stort et nederlag i Vanløse idrætspark.

De 3 kampe medførte at Vanløse IF gik ind i Maj måned med en 8.plads til følge, men a point med HIK på 7. pladsen og kun 1 point efter Næstved 6.pladsen.


Økonomi
Klubben økonomi er efterhåneden blevet en vigtig del af denne blog, og efter overskuddet i sidste måned, som hovedsageligt skyldtes Cash Injections, kom klubben ud med et underskud på ca. €16.000, hvilket selvfølgelig ikke er tilfredsstillende. Det er dog forventet at flere sejre i fremtiden vil få flere mennesker på stadion. Men med månedlige omkostninger på €15.000, og indtægter for €11.000 giver bare lønningerne i sig selv underskud for klubben, men så længe det er på det niveau, så forventes det at klubbens ejere kan spæde til med midler til at fortsætte.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[15] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #21: 10 Jun 2012, 16:25 »



Afslutning af sæson 2018/19 | Skuffet
Med den gode start på 2. halvdel af sæsonen, var der store forventninger om at nå målet om mindst at opnå en 8. plads i sæsonen. Desværre gik det galt. Desværre gik det fra smalle sejre til smalle uafgjort og de sidste 10 kampe medførte en statistik på 2 - 3 - 5 samt en negativ målscore på 5-11, så det var en række målfattige kampe og med kun 30 scorede mål i sæsonen, var Vanløse det 3 mindst scorende hold sammen med Frem.

At Vanløse klarede sig til en sikker 10. plads skyldes samtidig at holdet i den første del af sæsonen skaffe mange point på baggrund af en god defensiv. Keeper Vilfort lod kun 38 kasser gå ind, hvilket der kun var 5 hold der gjorde bedre.

Sæsonen vurderes på trods af nedgangen i den sidste del af sæsonen som godkendt, da medieprognosen var på en 16. plads og sikker nedrykning. Som 2. divisions klub forventes det dog at holdet over sommerferien ændre sig markant, da spillerne skifter klubber for et godt ord. Men med en sæson i klubben har det nu været muligt at sætte sit præg og til sæsonen 2019/2020 forventes det at der udskiftes på en række pladser.

Næste år bør målet være top 6 placering.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [15] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #22: 10 Jun 2012, 20:37 »



Transfers sommeren 2019 | Truppen
Der var gang i svingdøren i sommerpausen, hvor hele 20 spillere blev indlemmet i Vanløse IFs spillerstald, men de var fordelt med 10 til førsteholdstruppen, 7 til B-truppen og kun 3 mand til U19 holdet. Det skal dog siges at en række af spillerne i de 2 andre trupper var unge.

A-truppen
DC - Jonas Madsen (23); AM(L) - Lasse Rise (33); MC – Ricki Olsen(30); GK – Henrik Oxtrop(19);DM - Andreas Myhrmann(17); DL – Anders Frisch(17); ML - Michael Carlsen(29); ST – L eif Lindegaard(20); ST – Glenn Mortensen(21); MC – Morten Lund(28).

Der er forstærket en del i angrebet, hvor jeg ikke længere havde tiltro til Brian Sørensen, som er skubbet på B-holdet og viser han intet der i denne halvsæson, bliver han solgt i vinterpausen eller opsagt, da han får en løn på €825 pr. måned.

Ellers er der tænkt på at hive lidt rutine ind på midtbanen, hvor Ricki Olsene og Morten Lund er signet, mens Oxtrop, Myhrmann og Frisch er fremtiden. Derudover blev Jonas Madsen hentet som amatør som den bedste forsvarer og slår han til venter forhåbentlig en kontrakt til vinter.

B-truppen
ST – Michael Rydahl(17); AMC – Banjamin Lillesøe(18); MC – Kasper Toft(17); MC – Peter Østergaard(17); ST – Daniel Groth(19); GK – Andreas Sterobo(18); DC – Nicolai Duncan(17).

U19-truppen
DL – Sune Holmqvist(17); AML – Palle Riis(18); DR – Troels Gravholt(17)
Alle sammen unge spillere til B og U19 truppen, hvor der er håb for kommende førsteholdsspillere . I forbindelse med rapporteringen af spillerne har talentspejderne ment at de kan blive ”leading” spillere af 2. division.

Salg/Free transfer
DR – Alexander Siim(20) til FB; MC - Søren Nielsen(37) fik ikke forlænget kontrakten; GK – Rasmus Mortensen(24) til Ballerup-Skovlunde;  ST – Simon Duer(30) til GVI; GK – Lasse Koch(28) Free Transfer; MR – Johan Høy(19) til Vard(NO). Alle blev ”solgt” på free transfer.

Med disse indkøb gav det følgende startopstilling i starten af sæsonen, hvor det ses at kun 3 af de 10 indkøb er gået direkte ind i startopstillingen.




Turneringer
I 2. division har Vanløse lagt rigtig godt fra langt, hvilket af de pessimistiske kan skyldes at klubben i de første 2 kampe mødte oprykkerne fra GVI og Ballerup skovlunde. Det blev til en sikker sejr på 6:0 hjemme over GVI i sæson premieren og efterfulgt af 3:0 ude i 2. runde, og Vanløse var derfor placeret helt i front.

Dette var ligesom sidste år imod alle forudsigelser, da medierne mener at Vanløse kun har det 13 bedste hold på papiret. Den gode start fortsatte da Elite 3000 kom på besøg, for trods det at Vilfort for første gang måtte hente bolden ud fra nettet, vandt forstadsklubben 3:1 efter et par fantastiske scoringer.



Måscorer i August
2 Mål - Thomas Nielsen, Joachim Sørensen, Steffen Poulsen, Jonas Madsen
1 Mål - Mickey Holmgaard, Mathias Pedersen, Glenn Mortensen, Jacob Hovgaard

Med 8 forskellige målscorer tegner det rigtig godt for sæsonen, da holdet ikke pt. ser ud til at være afhængig af enkelte spillere. Dette kan dog vende og derfor er det vigtigt at de offensive spillere alle er med på scoringslisten, så de kan tage ansvar senere i sæsonen.

I sæsonen 2018/2019 var Vanløse IF årets overraskelse i  Landspokalturnering en, hvor klubben endte med at blive slået ud af turneringen i Kvartfinalen  af Aab. I August 2019 slog Vanløse, ikke overraskende, først Lindholm ud 2:0, hvorefter FC Fyn fra 2. Division slået ud 1:0. Målene blev scoret af Glenn Mortensen x2 og Mickey Holmegaard.
Dermed er klubben for andet år i træk nået til 3. Runde, hvor det igen i denne sæson er OB, som kommer på besøg på Vanløse Idrætspark. Sidste år blev det en hårdkæmpet 1:0 sejr. Det kan ikke forventes at denne triumf gentages, men forsøges skal det!




Økonomien
Efter jeg har proklameret at det er målet at holde lønbudgettet er det fedt, men den sidste signing af midtbanespilleren Morten Lund gjorde at lønbudgettet PT er overskredet med kr. 500, hvilket er skuffende, men jeg har ikke kunnet beslutte hvem der skal fyres!

I August måned, som var den første rigtige måned, hvor der blev spillet fodbold på i sæsonen, var der nok engang underskud hos Vanløse IF. Det var dog faldet til kun €9.020, hvorfor de 500 € ekstra i løn pr. måned ikke var afgørende. Men det var mere afgørende på banen at Morten Lund blev ansat på kontrakt.

Månedens resultat: € 9.027
Egenkapital:  €85.064
Udnyttet lønbudget: €18.075 af €17.586 – 102,7%
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [16] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #23: 10 Jun 2012, 20:39 »

Spænende indkøb hvis Ricki og Lasse har udviklet sig. Kan man se et SS af Lasse Rise?
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [16] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #24: 10 Jun 2012, 20:58 »

Jeg er også glad for Lasse Rise sagde ja - Men tror dog ikke han har udviklet sig overdrevet vildt! - Han er bare god for et bundhold i 2. Division.

Desværre er Ricki ikke stærk nok til at tage en fast plads, han ligger bagved 3 af mine øvrige spillere, og får svært ved at få meget spilletid.

Men her er SS af Lasse Rise Link
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[17] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #25: 10 Jun 2012, 23:55 »



18. September | Landspokalturnering en 3. runde
I lighed med sidste sæson skulle Odense Boldklub til Vanløse Idrætspark for at spille 3. runde af årets landspokalturnering . Sidste sæson blev OB sendt hjem med et nederlag på 1:0, hvor scoringen faldt sidst i kampen, men ellers med et Vanløse hold i kontrol.

Til årets kamp havde Vanløse valgt at spille sidst sædvanlige spil, og tog allerede fra første fløjt teten i kampen. Inden for de første 15 minutter, havde Vanløse haft de første 3 store chancer, og i det 30 minut, kunne OB's keeper ånde lettet op, da Vanløse skød bolden på indersiden af stolpen. OB kunne dog ikke få bolden sparket væk, og i det efterfølgende press var det Morten Lund der med et spark lige uden for feltet kunne sætte bolden ind bag Corfitzen i OB målet. Gentagelsen af sidste års sejr var nu slet ikke helt utænkelig.

OB var inden kampen placeret som nr. 7 i superligaen og var helt sikkert ikke i samme tilstand som de forgående år, hvor OB i 8 af de seneste 11 år havde fået sølv eller bronze. OB fik dog ikke chancen for at udligne før det igen brændte på foran Corfitzens mål. Først skød Carlsen et frispark lige over mål og blot 2 minutter senere var selvsamme Carlsen fri i feltet og kunne bringe Vanløse yderligere foran.

Herefter var det forventet at OB trådte i karakter, men stadig var der ingen aggressivitet at spore hos OB holdet, og der var ikke mange chancer frem til pausen. I Pausen fik Vanløse spillerne stor ros af træneren, men også en kommentar med på vejen om at det var vigtigt at kæmpe indtil sidste slutfløjt.

OB kom ikke længere frem på banen og Vanløse var langt tættere på 3:0 end reduceringen, og fuldt fortjent kunne Mickey Holmegaard i det 76' minut score kampens 3. mål. Herefter vågnede OB kort op og fik reduceret på en nedfaldsbold i feltet.

Resten af kampen var det stadig Vanløse som havde teten og der var faktisk ikke tvivl om kampens resultat fra Vanløse var kommet på 2:0. Sejren betyder nu at Vanløse i 4. runde tager imod AaB, som slog  Middelfart 5:0. Kampen er en gentagelse af sidste sæsons kvartfinale, hvor AaB vandt med de sikre cifre 3:0 på Vanløse IP.




Vanløse IF - OB 3:1 (2:0)
30' 1:0 Morten Lund
35' 2:0 Michael Carlsen
76' 3:0 Mickey Holmegaard
78' 3:1 Mikkel Knudsen
Tilskuere: 3.713
Skudstatistik: 10(4) - 4(1)
Boldbesiddelse: 57% - 43%
« Seneste Redigering: 11 Jun 2012, 22:05 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[18] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #26: 11 Jun 2012, 22:05 »



September 2019 | Truppen
Der er ikke sket tilgange i September måned, men der er alligevel sket en lille udvikling i truppen. Helt i front er Jacob Sørensen blevet skadet, hvorefter Glenn Mortensen har været første valg på den front, med unge Steven Munk (17) som første reserve. Dette har desværre ikke været en stor succes, og Jacob Sørensen har store muligheder for at genvinde sin plads i truppen, når han kommer tilbage.

Der har også været lidt forskellige midtbane konstellationer i den forgangene måned. Et rotationsprincip har været sat i funktion, hvor de 3 centrale midtbanespillere Nielsen, Lund og Hovgaard har fordelt spilletiden ligeligt. På højre kanten har Steffen Poulsen fået mere spilletid pga. de mange kampe og på venstrekanten er Michael Carlsen godt igang med at slå Lasse Rise af holdet, med et par stærke præstationer og en ustabil og fysisk ustabil Rise.


2. Division
Spillet har i September måned ikke flydt i samme grad som det gjorde i August måned, og holdet har spillet sig frem til knap så mange chancer som tidligere. Dette har medført færre mål og tættere kampe. Men med et meget sikkert forsvar har Vanløse i ligaens 5 kampe formået at holde bolden helt ude af netmaskerne.



Pointmæssig har måneden dog været over alle forventninger, for hele 13 point er lagt i kurven i perioden, og sejren på 1:0 over Hvidovre var månedens højde punkt i ligaen. Københavner klubben havde nemlig ikke smidt point før opgøre på Vanløse Idrætspark. De 3 øvrige modstandere som har måtte tage til takke med 0 point mod Vanløse, ligger på henholdsvis 13., 15. og 9. pladsen, hvorfor 1:0 sejrene ikke er overdrevet imponerende.

Det blev dog også til en point deling i September, da den øjeblikkelige 12. plads Allerød tog fra Vanløse med et enkelt point.

Måscorer pr. September 2019
3 Mål - Thomas Nielsen, Jacob Hovgaard
2 Mål - Joachim Sørensen, Steffen Poulsen, Jonas Madsen
1 Mål - Mickey Holmgaard, Mathias Pedersen, Glenn Mortensen, Leif Lindegaard

Med de 13 point holdt Vanløse sig i toppen af 2. Division, men trods de 8 kampe uden nederlag, ligger man med en målscore på +15 og 22 point kun på en 3. plads. For FC Øresund har vidst sig som en stærk konkurrent og har endnu ikke sat point til. Oktober måned bliver en afgørende måned for Vanløse, for det er nu formen skal toppe, da de 4 kampe i denne måned er mod H-Næstved(2), U-FC Øresund(1), U-FC Vestsjælland(5) og H-B93(6) samt landspokalens 4 runde mod AaB.




Økonomien
Jeg har endnu ikke fået fyret en spiller, hvorfor lønbudgettet stadig er overskredet. Jeg forventer også først at få lønbudgettet under kontrol. Alligevel har Vanløse i September måned for første gang længe generet et overskud på den almindelige drift.

Overskuddet kan selvfølgelig tilskrives at Odense Boldklub var forbi og få lussingen på 3:1, da dette medførte over 3,5K tilskuere, mod max 250 i de øvrige kampe.

Månedens resultat: € +2.085
Egenkapital:  € -81.085
Udnyttet lønbudget: €18.075 af €17.586 – 102,7%
« Seneste Redigering: 11 Jun 2012, 22:20 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[19] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #27: 17 Jun 2012, 00:38 »



31. Oktober | Sorte september i Oktober
Det var en overraskende 3.plads som Vanløse IF lå på efter de første 8 kampe i sæsonen var spillet. Men klubben havde også i oktober måned mulighed for at vise at det var i toppen af 2. division at klubben hører til! Desværre for Vanløse bestod oktober måned af en række topkampe og det blev bevist at Vanløse IF er langt fra at kunne begå sig i 1. Division.

De første 2 kampe mod Næstved(H) og FC Øresund(U) viste at problemet omkring manglende effektivitet stadig var tilstede. Kampene blev tabt med henholdsvis 2:0 og 3:0, men viste at holdet har svært ved at skabe boldbesiddelse. Derudover viste netop disse kampe at forsvaret ikke er tilstrækkeligt til de allerbedste hold i 2. division.



Den manglende boldbesiddelse fortsatte i de efterfølgende kampe mod FC Vestsjælland(U) og B93(H), hvor forsvaret tilgengæld var blevet langt skarpere! - Begge kampe endte som nulløsninger, og sikrede yderligere 2 point til pointkontoen, som der ellers havde været låg på et par kampe. I hele denne seance er klubbens angribere ikke kommenteret, for der har ikke været noget interessant at fotælle.

Joachim Sørensen har været skadet og derfor har al presset ligget på Glenn Mortensen, men dette har han desværre ikke været haft psyken eller evnen til at klare. Hvilket kamp statistikkerne tydeligt har vist, da klubben slet ikke har scoret i 2. Division og har en målscore på 0:5 i oktober måned.

Da klubben fik uafgjort med både FC Vestsjælland(6th) og B93(5th) og dermed sikrede at disse klubber ikke hentede flere point i disse kampe, mistede Vanløse IF kun en enkelt plads i oktober måned, men gik fra at være 2 point efter FC Øresund til at være 9 point efter en oprykningsplads.

Den nye stilling i ligaen viser at Vanløse nok ikke skal forvente oprykning, men en top 6 placering bør være inden for rækkevidde og det må være klubbens mål for 2. halvdel af sæsonen. I den kommende vinterpause, vil Vanløse IF selvfølgelig lede efter forstærkninger til truppen, men hvor der i de tidligere transfervinduer er hentet en lang række nye spillere, må dette vinter transfervindue begrænse sig til meget få handler, for at skabe stabilitet.

Økonomien i klubben er dog blevet forværret i klubben, med hele €10.261 i oktober måned, trods hjemmekampen mod AaB. Derfor må vinterpausen som kommer efter de sidste 3 kampe i 2. Division i november forsøge at skære ned på de udgifter som ikke er nødvendige, dog med det forbehold at klubben satser på oprykning til 1. division inden for en kortere årrække.

Klubben som efterhånden også må gå under navnet "pokaldræberne" havde endnu engang æren af besøg fra en superliga klub i Landspokalturnering en. Aab kom på besøg som et led i 4. Runde af årets turnering, og i lighed med sidste sæson blev klubben slået ud af med en 3 mål difference. Aab viste sig for andet år i træk som det stærkeste hold, men måtte i modsætning til sæsonen 2018/19 indkassere et mål. Dette faldt dog først i 2. halvleg, da superliga klubben allerede var foran med 3:0. Kampen endte 4:1 og Vanløse spillerne måtte slukøret erkende de ikke nåede til kvartfinalen for andet år i træk.


Måscorer pr. September 2019
3 Mål - Thomas Nielsen, Jacob Hovgaard, Glenn Mortensen, Mickey Holmgaard
2 Mål - Joachim Sørensen, Steffen Poulsen, Jonas Madsen
1 Mål - Mathias Pedersen, Leif Lindegaard, Morten Lund, Michael Carlsen, Ricki Olsen
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010