home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 328 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2012
| | | | |-+  Tigerens rede '17'
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Tigerens rede '17'  (Læst 18351 gange)
nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tigerens rede '14'
« Svar #45: 16 Apr 2012, 22:13 »




         MEDALJEDRØMMEN SKUDT I SÆNK;
 fcm 2-2 | aab 2-1 | silkeborg 1-0 | hb køge 0-1 
         
Hvis FC Nordsjælland skal afslutte sæsonen 2011/2012 med en bronzemedalje om halsen, skal der ske et større mirakel. Selvom FC Nordsjælland har fået anskaffet sig nogle vigtige point i de seneste fire kampe, må man sande at man ikke kan følge med OB, der har et forspring på ni point. Istedet skal Kasper Hjulmands tropper nu fokusere på at holde Silkeborg og Brøndby bag sig og derved holde på fjerdepladsen. Havde FC Nordsjælland snuppet sejren over HB Køge havde det set anderledes ud, også havde OBs forspring kun ligget på seks point.   

I runde 26 skulle FCN en tur til herning, her ventede en svær kamp mod FC Midtjylland, der fortsat jagter FCK. Derfor var de meget opsatte på at få en sejr. FC Midtjylland var også de første til at juble, da Tim Janssen efter sytten minutter udnyttede en stor brøler af Jesper Hansen i målet. Glæden var dog kort på heden. Bare tre minutter senere var det Jonas Lössl i den modsatte ende, som fik en mindre heldig hovedrolle. Han fik nemlig komisk vis fumlet en tilbagelægning fra Kristian Bak, i eget mål. I anden halvleg kom FCM dog endnu engang foran da Jesper Juelsgaard sendte et frispark direkte i mål. I kampens slut minutter fik FCN's topscorer Rawez Lawan på flot vis udlignet og sikrede et vigtig point til FC Nordsjælland.

Næste opgave hed AaB hjemme, her skulle man forsøge at hente en sejr mod nordjyderne, og det lykkedes. Det lignede dog i lang tid, at AaB ville tage sejren på Farum Park, efter at Kenneth Emil Petersen havde bragt gæsterne i front. Men en indskiftning af unge Nichlas Rohde skulle vise sig, at få stor betydning for kampens udfald. Rohde kom ind med tretten minutter tilbage af kampen, og efter blot to minutter på banen kunne han udligne. FCN lagde et højt pres i kampens slutning. Et velspillet angreb som startede helt nede i bagerste række, endte ude på venstrekanten hos Andreas Laudrup. Laudrup kunne med et fantastisk indlæg ind i boksen, finde Nichlas Rohde som kunne scorer sit andet mål i kampen og sikre FCN en mindeværdig sejr i en kamp hvor de slet ikke var tilstede i kampens første firs minutter.

Man skulle forsøge at følge op på den flotte sejr mod AaB, da man syv dage senere skulle møde Silkeborg hjemme på Farum Park. En vigtig kamp hvor FC Nordsjælland med en sejr ville kunne fjerne truslen fra Silkeborg som lå på en sjette plads. Nichlas Rohde havde fået plads fra start og efter elleve minutter kunne han scorer kampens eneste mål. En vigtig sejr til FC Nordsjælland og endnu en flot kamp af Nichlas Rohde, der efterhånden ligner fremtidens mand i FC Nordsjællands angreb. HB Køge var næste modstander og her så man gerne en sikker sejr mod bundproppen. Sådan skulle det dog ikke ende, selvom FCN havde alle odds med sig. HB Køges Lasse Kronborg blev vist ud efter blot fjorten minutter også ventede man bare på FCN fik scoret. Men sådan skulle det som sagt ikke gå. Istedet lykkes det HB Køges Marcel Rømer at sende et flot langskud i kassen i det 94' minut. Nederlaget gjorde ekstra ondt på FC Nordsjælland da både Silkeborg og Brøndby havde hentet point i den samme runde. Derfor har Silkeborg hentet sig ind på FCN igen og forspringet er nu kun på tre point. 

Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tigerens rede '15'
« Svar #46: 17 Apr 2012, 20:11 »




         FCN SLUTTER PÅ FJERDEPLADSEN;
    ob 1-0 | ac horsens 2-1 | sønderjyske 0-3 | agf 2-2 
         
Så er samtlige treogtredive spillerunder færdigspillet og dermed er sæsonen 2011/2012 slut. FC Nordsjælland, som har været en af sæsonens store overraskelser, er endt på en flot fjerdeplads. De sidste fire kampe bød bla. på en sejr over OB, som FCN i lang tid kæmpede om bronzemedaljer mod.

Dog blev det også til et pinligt nederlag på 0-3 mod SønderjyskE, i sæsonens sidste udebane kamp. Kasper Hjulmand og FC Nordsjælland kan dog på trods af nogle pinlige nederlag i løbet af sæsonen, være stolte over deres placering som er den bedste i klubbens historie. 


Kampen mod OB var sidste mulighed for at kæmpe sig tilbage i medaljekampen. En sejr til FC Nordsjælland ville bringe dem seks point bag OB. Kampen blev en rodet affærer hvor begge hold præsterede langt under deres vanlige niveau. Det var først i kampens sidste tredjedel af spillet for alvor begyndte at blive underholdende. Med ti minutter igen sendte Mikkel Beckmann et fremragende langskud mod OB's mål. En fantom redning af Jesper Christiansen holdte dog FCN fra, at komme foran. Istedet fik de et hjørne, og her sloh de til. Inde i boksen kom Jores Okore springende og med et veltimet hovedstød kunne han bringe FC Nordsjælland foran. Kampen endte 1-0 til FCN.

Skulle FC Nordsjælland tage bronzemedaljen skulle der et større mirakel til. OB havde et forspring på seks point og derfor skulle man altså tage tre sejre i træk, mens OB skulle tabe deres tre sidste. Derfor krævede det en sejr mod AC Horsens. Horsens havde intet at spille for, så i Nordsjælland håbede man at Horsens ville være gæstfrie. Det var de dog ikke og i kampens 25' minut kunne Henrik Toft bringe 'Den gule fare' foran. Andreas Bjelland fik dog svaret igen ti minutter senere og i anden halvlegs start var det endnu en forsvarspiller der kunne heade FC Nordsjælland i front. Denne gang var det Jacob Egeris som startede inde i stedet for karantæneramte Jores Okore. Egeris mål var FC Nordsjællands fjerde mål på hjørnespark i de sidste fem kampe. FCN vandt 2-1, men da OB samtidige vandt, røg drømmen om bronze definitivt. Målforskellen var nemlig for stor og FCN skulle tage ni mål af OB i de sidste to kampe.

Sæsonens sidste udebanekamp skulle spilles i den sydlige del af Jylland, nærmere betegnet Haderslev. Her ventede et SønderjyskE mandskab, som før dagens kamp allerede var rykket ned. De havde derfor kun æren at spille for, men den fik de også reddet. Med to scoringer af Quincy Antipas og en enkelt fra Henrik Hansen, var de knap 3000 tilskuere på Haderslev Fodboldstadion, vidne til en kamp hvor FC Nordsjælland gik fuldstændig ned i kampens slutning. Alle tre mål blev scoret inde for de sidste ti minutter af kampen. Sæsonens sidste kamp skulle spilles hjemme på Farum Park mod AGF. Hele 7200 var mødt op for, at takke spillere og trænerene for en god sæson. Det blev en rigtig underholdnede første halvleg de mange tilskuere var vidne til. FCN-topscorer Rawez Lawan åbende ballet efter seksten minutter med hans sæsonscoring nummer 14. Aron Johansson svarede tilbage, da han tre minutter senere scorede på straffespark. Andreas Laudrup kunne dog sende FC Nordsjælland til pause med en 2-1 førring, da han i det 32' minut fik netmaskerne til at blafre. Det tidligere Brøndbytalent, Osama Akharraz kunne dog kort før tid scorer sit første mål for AGF og gøre det til 2-2, som også blev kampens resultat, og dermed slutningen på en god sæson set med nordsjællandske briller. 
 
Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tigerens rede '16'
« Svar #47: 18 Apr 2012, 01:58 »




         SÆSONOVERBLIK;
                    -2011/2012-


Fodboldsæsonen 2011/2012 har nået sin ende, og det er derfor blevet tid til at kigge tilbage på den forgangene sæson. Det har været en sæson som har budt på store overraskelser rundt omkring i europa. I Danmark har vi dog ikke været vidne til de store overraskelser også alligevel.
topscorer top fem;
1'MUSTAFA ADBDELLAOUE, 17
2'CHRISTIAN HOLST, 16
3'CESAR SANTIN, 15
4'RAWEZ LAWAN, 14
5'NICKLAS HELENIUS, 14

I superligaen har FC København endnu engang vist, at de er landets klart bedste hold og er med endnu en førsteplads oppe på ti mesterskaber. FC Midtjylland endte med sølv efter de i lang tid havde ligget lige i hælene på FCK. De måtte dog i sidste ende se FC København stikke af og ulvene måtte nøjes med andenpladsen i landets bedste række. Bronzet faldt til OB. Fynboerne lå i hård kamp med FC Nordsjælland om tredjepladsen, men det fynske mandskab træk i sidste ende det længste strå. Oprykkerne HB Køge overraskede ikke, og de må en tur tilbage i første division. HB Køge fik kun skrabet 14 point sammen og allerede i 26' spillerunde var løbet kørt. SønderjyskE er det andet hold der forlader Superligaen. Superligaens topscorer blev FCKs nye angriber Mustafa Abdellaoue, som scorede 17 ligamål. Dame N'Doye blev sublimt efterårets topscorer, da han scorede 14 mål i den første del af sæsonen. N'Doye blev dog solgt i vinterpausen til franske PSG for hele 35 millioner. 

I 1. Division var der spænding indtil sidste runde. Her lå Randers og Esbjerg til at rykke op. Randers var sikret en plads i forvejen, mens Esbjerg havde to point ned til Viborg på tredjepladsen. Med et nederlag til Esbjerg på 0-2 til Blokhus, og en 5-1 sejr fra Viborgs side mod AB, så kunne Viborg ganske overraskende rykke op i landets bedste række. Skive, Næstved og FC Hjørring er alle rykket ud af første division, og skal derfor en tur ned i den tredjebedste række. 2. Division Øst blev vundet af HIK, mens 2. Division Vest blev vundet af Aarhus Fremad. Pokaltuneringen bød ikke på de store overraskelser. I semifinalerne tørnede Silkeborg og OB sammen, mens FC Midtjylland og Brøndby stod ansigt til ansigt i den anden semifinale. Silkeborg vandt sammenlagt 3-0 over OB og var dermed klar til finalen. Ovre i den anden semifinale var det FC Midtjylland der trak den længste strå da de gik videre med en samlet sejr på 2-1. Finalen stod derfor mellem de to midtjyske klubber og her vandt FC Midtjylland 2-1. Dermed sikrede de deres anden medalje i en mindeværdig sæson fra deres side.  

Det er ikke kun i Danmark man har spillet fodbold. I det meste af Europa har man uddelt pokaler og medaljer. I Norge og Sverige skete det allerede i januar. Rosenborg vandt overlegent den norske Tippeliga, mens Helsingborg vandt den svenske Allsvenskan for andet år i træk. I den tyske Bundesliga var der spænding helt til sidste runde. Bayern Munchen og Dortmund havde hele sæsonen igennem kæmpet om førstepladsen. Det blev dog Bayern som løb med guldet. Dortmund kunne dog trøste sig med en sejr i den tyske pokaltunering. Her vandt de hele 6-1, over rivalerne Schalke, i finalen. Manchester United vandt den engelske Premier League i suveræn stil. Lokalrivalerne fra Manchester City snuppede andenpladsen. Den største overraskelse i dette år Premier League var Chelseas miserable sæson. Londonklubben endte på en meget skuffende syvende plads. Den engelske F.A Cup blev vundet af Arsenal, mens Aston Villa vandt Liga Cuppen. I Italien snuppede Juventus guldet i Serie A, mens Coppa Italia gik til Napoli. I Spanien var Barcelona overlegne og de vandt La Liga uden at løbe ind i et nederlag. Real Madrid skuffede fælt og Mourinhos mandskab endte på en fjerdeplads. I Holland blev Christian Eriksen og Ajax mestre, mens PSG sikrede sig det franske mesterskab for næsen af Lyon. Anderlech blev Belgiske mestre og til sidst kunne Galatasaray lade sig hylde som tyrkiske mestre. Europa League blev overraskende vundet af tyrkiske Besiktas, som i finalen slog Valencia med 1-0. Champions League blev vundet af A.C Milan. I finalen vandt de hele 4-1 over Manchester City. A.C Milan havde både slået Real Madrid, Barcelona og Arsenal ud af tuneringen inden de til sidst kunne lade sig hylde som mestre af den største europæiske tunering for klubhold.

Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tigerens rede '17'
« Svar #48: 19 Apr 2012, 22:07 »

Der kommer nok ikke nogle updates før engang i næste uge, da jeg har en travl weekend. Smiley
Logged

FCK

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tigerens rede '17'
« Svar #49: 19 Apr 2012, 22:22 »

Jeg har læst stille med fra sidelinjen, og jeg kan bestemt lide hvad jeg ser. Det hele er meget stilrent og flot. Dit layout er pænt og overskueligt, og du har et godt skriftligt niveau. Udmærkede resultater også.

Nu har jeg selv spillet meget med Nordsjælland i de tidligere versioner og også i denne udgave, og det er et yderst spændende hold. Jeg følger med her. Smiley
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tigerens rede '17'
« Svar #50: 19 Apr 2012, 23:51 »

Jeg har læst stille med fra sidelinjen, og jeg kan bestemt lide hvad jeg ser. Det hele er meget stilrent og flot. Dit layout er pænt og overskueligt, og du har et godt skriftligt niveau. Udmærkede resultater også.

Nu har jeg selv spillet meget med Nordsjælland i de tidligere versioner og også i denne udgave, og det er et yderst spændende hold. Jeg følger med her. Smiley
Helt og aldeles enig og du får desværre ikke ligeså mange kommentarer som du fortjener! Jeg synes på ligefod med Daniel, at du leverer et flot stykke arbejde i alle facetter af blogskrivningen og kigger også med her fra tid til anden! Wink
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tigerens rede '17'
« Svar #51: 20 Apr 2012, 03:29 »

Jeg har læst stille med fra sidelinjen, og jeg kan bestemt lide hvad jeg ser. Det hele er meget stilrent og flot. Dit layout er pænt og overskueligt, og du har et godt skriftligt niveau. Udmærkede resultater også.

Nu har jeg selv spillet meget med Nordsjælland i de tidligere versioner og også i denne udgave, og det er et yderst spændende hold. Jeg følger med her. Smiley

Helt og aldeles enig og du får desværre ikke ligeså mange kommentarer som du fortjener! Jeg synes på ligefod med Daniel, at du leverer et flot stykke arbejde i alle facetter af blogskrivningen og kigger også med her fra tid til anden! Wink

Mange tak til jer begge. Altid dejligt med ros fra to dygtige bloggere. Thumbs Up
Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tigerens rede '17'
« Svar #52: 27 Apr 2012, 10:07 »

Der kommer ikke mere fra denne blog i konkurrencen. Det er dog ikke pga manglede lyst, så hvis der er stemning for det, kører jeg den videre efter konkurrencen.
Logged

FCK

Svart
Gæst
 
Sv: Tigerens rede '17'
« Svar #53: 27 Apr 2012, 14:45 »

Den her og så TripleX9's blog var de to eneste jeg fulgte. God blog så længe den varede, men ærgeligt du ikke kom længere. :-)
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tigerens rede '17'
« Svar #54: 27 Apr 2012, 15:48 »

Den her og så TripleX9's blog var de to eneste jeg fulgte. God blog så længe den varede, men ærgeligt du ikke kom længere. :-)

Er jeg glad for at hører. Som sagt er der stor mulighed for at bloggen fortsætter efter konkurrencen, men det kræver jo at der er folk som gider at læse med. Smiley
Logged

FCK

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010