home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 250 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2012
| | | | |-+  |40| - Et Galehus? - Concluding Remarks
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: |40| - Et Galehus? - Concluding Remarks  (Læst 47183 gange)
Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
|40| - Et Galehus? - Concluding Remarks
« : 01 Apr 2012, 00:29 »


En stor tak til Brodtgaard for banneret.


Et nyt galehus?


Det er kun to dage siden at det tyske konsortium Grün-Bremen overtog aktiemajoriteten i Werder Bremen. Med disse nye ejere er der fulgt en større mængde penge, som den nye formand Wolfgang Kleinberg udtaler; ”… skal bruges på at skabe et mesterhold!”. "Bayern har alt for længe gjort krav på titlen som det bedste tyske storhold. Men det skal der laves om på nu!". ”Vi vil skabe et hold som gerne skulle kæmpe med om titlen allerede i denne sæson, selvom det bliver en hård kamp imod Bayern og Dortmund. Werder Bremen har allerede nogle gode træningsfaciliteter, og et fornuftigt stadion, der blev renoveret i 2008, og vi ser det derfor som en fornuftig investering, som kan blive det næste store mesterhold i Tyskland, og senere Europa.”.



Grün-Bremen har desuden valgt at fyre Thomas Schaaf, og i stedet har de ansat en tysk klublegende, som den nye manager for klubben. ”Jeg ser frem til at prøve kræfter med den tyske liga igen. Især i denne klub hvor jeg oplevede en række rigtig gode sæsoner. Det var min mest målrige periode i min seniorkarriere, og det er en tendens jeg gerne vil genskabe i klubben nu jeg står ved roret. Hvis vi skal slå Dortmund og Bayern, så skal der spilles fornuftig offensiv fodbold. Hvilket også kan føre os til vores endelige mål, nemlig en Champions League titel.” – Nye Werder Bremen manager, ”Herr Grün”.





Håber i læser med, selvom jeg ikke fortæller det hele i indledningen, bygger stille og roligt op Smiley
« Seneste Redigering: 30 Apr 2012, 13:30 af Highbury » Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lebenslang Grün-Weiß: Et nyt galehus?
« Svar #1: 01 Apr 2012, 00:30 »


En stor tak til Brodtgaard for banneret.


Oversigt




Manager - "Herr Grün"

Bloggen her bliver en fortælling, om en ny formand og en ny manager, i deres forsøg på at skabe et mesterhold. Ikke blot i Tyskland, men i hele Europa. Således at folk ikke kun tænker på Bayern München når det hører ordene ”Tysk Fodbold”. Stillingen i ligaen vil blive vist i slutningen af hver måned, men jeg vil også dykke ned i nogle af de mere interessante opgør både mellem Bremen og andre hold men også mellem manager og formand. Håber i læser med, om det mulige nye tyske galehus?!

Bloggen her er min blot tredje blog på sitet her, men jeg følte dog i forberedelsestiden at jeg havde behov for at prøve en ny vinkel på blogskriveriet. Det kan dog godt ske at jeg falder tilbage i en stil a la "Mr. Arsenal" efter den første sæson, for de updates er endnu ikke skrevet.








Updates:


« Seneste Redigering: 29 Apr 2012, 00:23 af Highbury » Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lebenslang Grün-Weiß: Et nyt galehus?
« Svar #2: 01 Apr 2012, 00:34 »

Spændende Smiley Jeg læser nok lidt med hen ad vejen hvis jeg finder tid. Smiley Werder er også en af mine FM-favoritter Tunge Bare lige for at få klarhed over det, spiller du så med en hjemmelavet database, hvor du har ekstra penge, eller er det blot en del af historien?
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lebenslang Grün-Weiß: Et nyt galehus?
« Svar #3: 01 Apr 2012, 00:38 »

Spændende Smiley Jeg læser nok lidt med hen ad vejen hvis jeg finder tid. Smiley Werder er også en af mine FM-favoritter Tunge Bare lige for at få klarhed over det, spiller du så med en hjemmelavet database, hvor du har ekstra penge, eller er det blot en del af historien?

Kommer med en forklarende update senere eller måske i morgen... Men i bund og grund er den eneste ændring jeg har lavet at tilføje en formand, som så har smidt lidt i kassen, men ikke City-style eller lign...  Er for at kunne lave spillet mellem manager og formand, samt øge presset for at sejre i ligaen... Med den lille ændring jeg har gjort, "Skal jeg vinde i første sæson".

Men vil vær glad for at ha dig med som læser Opstemt Glad for alle dem der vil kigge med på et tysk eventyr i et muligt galehus Wink
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lebenslang Grün-Weiß: Et nyt galehus?
« Svar #4: 01 Apr 2012, 00:39 »

Læser selvfølgelig med i dit tyske eventyr.. Wink
Logged


Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lebenslang Grün-Weiß: Et nyt galehus?
« Svar #5: 01 Apr 2012, 00:46 »

Læser selvfølgelig med i dit tyske eventyr.. Wink

Er jeg glad for Opstemt
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lebenslang Grün-Weiß: Et nyt galehus?
« Svar #6: 01 Apr 2012, 00:55 »


En stor tak til Brodtgaard for banneret.


Werder Bremen kort fortalt


Klubben blev grundlagt i 1899 som Fußballverein Werder, af en gruppe på 16 erhvervsstuderende, der havde vundet en præmie bestående af sportsudstyr til at hjælpe dem i gang. Klubben er nu vokset til lige under 40.000 medlemmer.

Bremen har vundet Bundesligaen 4 gange (7 gange er de sluttet på en 2.-plads.), og DFB-pokalturneringen 6 gange. I europæisk sammenhæng har klubben vundet UEFA Cuppen en gang og er blevet nummer to i Europa League en gang.

Klubbens største rivaler er HSV og Bayern München. HSV på grund af deres placering som den anden lokale storklub i Nordtyskland, og Bayern på grund af de evige kampe om mesterskabet. Der er dog også i de senere år opstået et hadefuldt forhold til Schalke 04, fordi de med lukrative kontrakter formåede at hente flere store stjerner væk fra Bremen.

Hjemmekampene spilles på Weserstadion, der ligger lige ved bredden af floden Weser, i Bremen kun en lille kilometer fra bymidten. Selvom det er et gammelt stadion, så er det blevet renoveret så sent som i 2008, og har pt. en kapacitet på 42.500, hvoraf 10.100 dog er stående.

Werder Bremen har desuden sin egen hymne med navnet ” Lebenslang Grün-Weiß”, hvilken er komponeret af bandet ”Original Deutschmacher”, der kommer fra Bremen.




Spilrelateret:

Klubben havde ingen gæld før overtagelsen, men der var dog heller ikke nogen penge til at finansiere hverken lønbudget eller indkøb. Men det er der dog kommet lidt mere råderum efter at den nye ejer Wolfgang Kleinberg, med Grün-Bremen i ryggen, overtog klubben. Pengene vil hovedsageligt blive brugt på at styrke bredden og øge lønbudgettet.

Den forbedrede økonomi kommer dog ikke uden sportslige krav fra den nye formand. Der skal resultater på bordet. Allerhelst en Bundesliga titel i den første sæson.



« Seneste Redigering: 04 Apr 2012, 21:56 af Highbury » Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lebenslang Grün-Weiß: Et nyt galehus?
« Svar #7: 01 Apr 2012, 00:57 »


En stor tak til Brodtgaard for banneret.


Tanker


Jeg har kun været i klubben i nogle få dage, men det står mig allerede klart, at der er behov for nogle forstærkninger, hvis ligaen skal vindes allerede i denne sæson. Det bliver ikke nogen nem vej til titlen, for både Dortmund, HSV og Bayern ligner hold der kan og vil smide grus i vores maskineri. Men hvis jeg kan få hentet de rigtige spillere til klubben, så kan vi gøre det onde ved dem.”

Jeg håber dog blot at Hr. Kleinberg lige vil lade holdet få tid til at finde hinanden. For selvom han gerne vil se succes med det samme, så skal spillerne lige lære hinanden og taktikken at kende. De har brug for noget tid til at blive formet til en enhed.”

Wiese har helt sikkert nogle gode sæsoner i sig endnu, og med hele tre andre målmænd i reserve ser det ud til at den position er dækket ind, dog har de ikke samme niveau som Wiese. Forsvaret er derimod en helt anden sag, der skal der virkelig investeres, hvis vi skal formå at holde antallet af scoringer imod os nede. Fremad på banen ser det lidt bedre ud, men der kunne nu godt bruges en stjerne eller to også. Heldigvis har jeg allerede nogle gode ideer til hvem vi skal have fat i.”





« Seneste Redigering: 04 Apr 2012, 21:56 af Highbury » Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lebenslang Grün-Weiß: Et nyt galehus?
« Svar #8: 01 Apr 2012, 14:02 »


En stor tak til Brodtgaard for banneret.


Bremenfussball.de




Transfers ind:
S. Radu (DL)
J. Ilicic (OMC)
J. Vertonghen (DC)
M. Badelj (MC)
D. Sturridge (Leje)
R. Quaresma (OMV)
S. Vrsajlko (DH)
S. Xherdan (OMH)
O. Cardozo (AT)
R. Montolivo (MC)

Transfers ud:
W. Sandro (DM)
M. Rosenberg (AT)



Som ventet har den ekstra luft i Werder Bremens økonomi affødt en del handler. Som flere medier havde spået, så har den nye manager hentet næsten en hel ny bagkæde ind, som skal hjælpe Wiese i målet. Tilgangen af offensive spillere har ikke været lige så stor, men der er dog kommet nogle enkelte store handler i hus. Især købet af Cardozo har glædet mange af fansene i Bremen. Han har dog endnu ikke været i aktion for klubben, da han først kom til Tyskland i går.

”Jeg er tilfreds med vores resultater i venskabskampene. Feyenoord gav os glimrende modstand, men jeg håber at vi kan gøre det endnu bedre i de kommende ligakampe, når holdet har fået nogle flere kampe i benene. Herr Grün og holdet arbejder i hvert fald hårdt på at blive klar til sæsonstarten, hvor både Wolfsburg og München venter.”– Wolfgang Kleinberg.

I venskabskampene blev det til sejre i alle opgør med undtagelse af et. Netop mod Feyenoord blev det kun til et uafgjort resultat. 9 – 3 blev det til i løbet af 5 opgør, hvilket er acceptabelt, med en ny manager og flere nye spillere i startopstillingen.

”Jeg er glad for at have fået samlet et godt hold her i Bremen. Holdet har nu fået styrket de svageste punkter, og vi er klar til at kaste grus i de andres maskineri. De får det i hvert fald ikke nemt. Jeg håber at fansene fortsat vil bakke godt op om holdet. Vi er endda så heldige at vi har Bayern i vores første Bundesligakamp på Weserstadion” – Herr Grün.




« Seneste Redigering: 04 Apr 2012, 21:56 af Highbury » Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lebenslang Grün-Weiß: Et nyt galehus?
« Svar #9: 01 Apr 2012, 18:51 »


En stor tak til Brodtgaard for banneret.


De første omgange i manegen




Kampe:

2 - 1 Wolfsburg (away)
3 - 0 Bayern München (home)
0 - 1 Mainz (away)
1 - 0 HSV (home)



Top tre:

1. Bayern
2. Bremen
3. Nürnberg



Herr Grün har nu stået ved roret for Bremen en måned ind i Bundesligaen, og hvilken måned det har været. Både opture og nedture har fyldt meget i vores allesammens hukommelse. Men en kamp står dog klarest i vor erindring, nemlig kampen imod Bayern München på Weserstadion. En kamp hvor Cardozo lynede hele to gange i løbet af 11 minutter, og derved efterlod Bayern paralyseret. Men også en kamp hvor Sturridge lukkede og slukkede efter 83. minutters spil. En mindeværdig sejr hvor Bayern slet ikke formåede, at sende en afslutning af sted inden for målrammen.

”Weser stadion er et helt specielt sted, og i dag var vi alle vidne til et mirakel, da Bayern slet ikke kom igen efter de to hurtige scoringer, noget der sikkert vil pine dem i resten af sæsonen.” – Herr Grün.

At holdet så faldt fuldstændig sammen imod Mainz, kampen efter er ikke til at forstå. Det første nederlag for Herr Grün, men med et helt nyt hold vil der altid være chancen for at sådanne ting kan ske. Heldigvis var holdet tilbage i en mere velspillende opgave ugen efter, da vores rivaler fra HSV kom på besøg, en sikker sejr på 1 – 0. Så for anden gang i denne første måned under ny manager, har vi fans fået lov til at juble over en sejr over vores rivaler. ”Det kunne næsten ikke have været en bedre start.” – Clemens Strauss, Talsmand for klubbens fans.





« Seneste Redigering: 04 Apr 2012, 21:57 af Highbury » Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |6| - Lebenslang Grün-Weiß
« Svar #10: 01 Apr 2012, 19:15 »

Jeg synes du sagde, at du ville tage en slapper? Tunge Du spytter jo updates ud, hold da op.

Jeg synes meget godt om det du har lavet ind til nu, hvor jeg især synes at dit skriftlige niveau er meget godt. Modsat, så er min eneste anke på nuværende tidspunkt, at jeg ikke er så god til det med farvede resultater i siden af en blog. Jeg har intet mod resultaterne, blot farverne, men dette er nok bare mig. Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |6| - Lebenslang Grün-Weiß
« Svar #11: 01 Apr 2012, 19:54 »

Jeg synes du sagde, at du ville tage en slapper? Tunge Du spytter jo updates ud, hold da op.

Jeg synes meget godt om det du har lavet ind til nu, hvor jeg især synes at dit skriftlige niveau er meget godt. Modsat, så er min eneste anke på nuværende tidspunkt, at jeg ikke er så god til det med farvede resultater i siden af en blog. Jeg har intet mod resultaterne, blot farverne, men dette er nok bare mig. Smiley

Tja, efter at have læst folks anslag/prolog i deres blog, følte jeg at jeg måtte se at få sat historien igang... Så jeg kunne ha blot en lille chance for at fange folk Wink For gør jo lysten større når man får respons på sit arbejde, og da jeg nu prøver en lidt anden tilgang i denne (min tredje) blog, så vil jeg gerne forsøge at fange folk også...

Men der er fx ikke nogen der har overvejet hvem Herr Grün faktisk er?

Har også valgt at lægge vægten på det skriftlige Smiley for det grafiske er jeg bestemt ikke nogen ørn til... så godt du kan li det... Tja, tænkte blot at farverne ville angive hvem der vandt, nu jeg ikke skriver på hvem der er på hjemmebane... men kan jeg li hurtigt fixe Wink
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |6| - Lebenslang Grün-Weiß
« Svar #12: 01 Apr 2012, 20:16 »

For satan du får smidt nogen updates afsted ven.. Det ser rigtig godt ud og jeg synes det blev en spændende vinkel du fik fundet frem her..

Dine transfers ser ganske lovende ud og jeg ser frem til hvordan en evt. taktik kommer til at se ud..  Thumbs Up

Og ven.. Tag en slapper med de updates og lad os andre være med Tunge Tunge Tunge Tunge Tunge

EDIT: Fast læser selvf. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |6| - Lebenslang Grün-Weiß
« Svar #13: 01 Apr 2012, 21:56 »

Jeg synes det har pyntet. Du skal dog være helt fri til at gøre det som du vil - jeg læser med uanset Smiley

Jeg kan sagtens følge din problemstilling, fordi jeg har det på helt samme måde. Man kan hurtigt blive nervøs for, om folk vil læse med, når man læser mange af de andre, mere indfangende prologer Smiley Hvem Hr. Grün er aner jeg ikke, men jeg har hidtil blot tænkt på ham som fiktiv?
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |6| - Lebenslang Grün-Weiß
« Svar #14: 01 Apr 2012, 23:14 »

For satan du får smidt nogen updates afsted ven.. Det ser rigtig godt ud og jeg synes det blev en spændende vinkel du fik fundet frem her..

Dine transfers ser ganske lovende ud og jeg ser frem til hvordan en evt. taktik kommer til at se ud..  Thumbs Up

Og ven.. Tag en slapper med de updates og lad os andre være med Tunge Tunge Tunge Tunge Tunge

EDIT: Fast læser selvf. Thumbs Up

Jaa, følte jeg måtte kompensere for en mindre fængende prolog, i andre lægger jo hårdt ud Wink

Håber at den virker spændende for jer Smiley Fandt ud af at jeg havde behov for at prøve en anden vinkel end den jeg har brugt i mine forgående blogs...

De fleste er betalt ved at betale lidt eller intet med det samme for så at betale over 48 mdr, for der var behov for en overhaling, så jeg kunne spille en ordenlig taktik... var ikke planlagt den blev smidt ind, men fletter den nok ind i en af de næste updates Smiley

Heeh Wink du kan jo bar følge med Smiley Ej, der bliver nok lidt mere stille de kommende dage... da jeg nu er kommet lidt ind i hvor jeg vil hen med historien...

Super, jo flere jo bedre Opstemt Men altid rart at ha dig med Jimmy Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010