home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 765 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  FCK - Fra Dansktop til Popclub (Stand-by)
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: FCK - Fra Dansktop til Popclub (Stand-by)  (Læst 7368 gange)
Zuika
Juniorspiller
**

FCK - Fra Dansktop til Popclub (Stand-by)
« : 21 Mar 2012, 12:40 »

Optakt:
Navnet er Jesper Nielsen
Tidligere erfaring: Ungdomshold helt ned fra 10 års alderen. (Serie 6-spiller)
Favoritklub: Chelsea FC
Største idol: José Mário dos Santos Félix Mourinho
Største drøm: At stå i spidsen for en dansk klub på Chelseas størrelse OG/ELLER landstrænerposten for enten England eller Danmark.

Forhistorie:
Bestyrelsesformand Hans Munk Nielsen havde brug for forandring. Han ville revolutionere klubbens trænerhistorie ved at ansætte et ukendt talent. Han havde haft flere emner oppe med bestyrelsen, men valget var altså faldet på Jesper Nielsen; den 25 årige unge uprøvede manager med det store talent. Ville denne unge mand (som faktisk var på alder med den gennemsnitlige spiller) være i stand til at bringe klubben frem i verden? Hans Munk Nielsen blev overbevist under jobsamtalen.
Kontraktforhandling erne var gået som smurt, da Jesper Nielsen ikke stillede de store krav lønmæssigt, han ønskede blot at stå i spidsen for FCK, som han havde fulgt siden han var helt lille.

Klubinfo:
Navn: FC København (FCK)
Øgenavn: Byens Hold
Grundlagt: 1992
Trofæer:
10 - Superliga (Siden 1993)
4 - Danske Pokalturnering (Senest i 2009)
2 - Royal League (Turnering udgået)
3 - Dansk Super Cup (Turnering udgået)
Ærkerivaler: Brøndby og Lyngby

Begyndelsen:
Mål:
Bestyrelsen forventede følgende inden sæsonen:
Vinder af Superliga
Vinder af Pokalturnering
Nå Gruppespil i Champions Cup

Personalet:
Som første aktion i sin nye klub startede Jesper Nielsen med at rense ud i sit personale. Mange mistede deres job gennem en gensidig opsigelse; heriblandt Jan Michaelsen og Brian Riemer.
Nogle fik dog lov til at blive; Johan Lange, Anders Storskov og Per Wind fik blandt andet lov til at beholde deres stillinger, mens Michael "Mio" Nielsen og Brian Thomsen fik tilbudt en anden rolle i staben end deres hidtidige.
Ebbe Sand og John Owens blev hentet ind som henholdsvis træner og førsteholdstræner.

Transfers:
Jesper Nielsen havde tidligere udtalt sin transferpolitik om hovedsageligt at sikre unge talentfulde spillere til klubben, og dette må siges at holde stik da han hentede Danny Olsen (280k) og Mads Albæk (7,5mio) til klubben, begge spillere blev hentet i FC Midtjylland.
Med 2 spillere på vej væk fra klubben; Morten Nordstrand (FCN) og Mathias Jørgensen (PSV), var der ingen grund til at svække truppens bredde yderligere. Altså, ingen salg i denne omgang.

Opstartsfasen:
FC København fik en forrygende start på sæsonen med sejre over blandt andet HSV, Dynamo Kiev og Everton. Selvom disse blot var venskabskampe var det helt sikkert et tegn på fremskridt fra sidste sæson.
Jespers Superliga debut blev dog også en succes med en sikker 3-0 sejr over titelaspiranterne fra OB i Odense.
HB Køge blev nedlagt med 3-1 i Parken hvorefter det gjaldt den første europæiske prøve: Makedonske Shkendija stod for tur og til alles store overraskelse endte opgøret i Parken med 3-3.

Returkamp:
Efter den store skuffelse mod Shkendija, havde drengene brug for lidt selvtillid. Det hjalp lidt med en 1-0 sejr over FC Midtjylland før drengene måtte rejse til Makedonien.

Denne gang skulle det dog gå en del bedre. Og med Dame N'Doye i topform er det altid meget lettere. Et flot hattrick fra Senegaleseren var med til at sikre mig en sejr på 5-1 (Samlet 8-4).

EURO Champions Cup:
Næste prøvelse blev så irske Shamrock Rovers. En overkommelig modstander, hvor jeg dog ikke kunne tillade mig at spille som jeg gjorde imod Makedonerne i Parken.

Jeg var efterhånden kommet ind i en go stime i Superliga, hvor det eneste pointtab var 0-0 mod Aab. LFA var blevet slået ud af Pokalturneringens 3. runde og Shamrock Rovers blev nedlagt med 7-2 samlet.

Jeg var klar til Gruppespillet!

Lodtrækningen så ud som følger:

FC Porto

CSKA Moscow

Partizan

En drømmelodtrækning i mine øjne.
FC Porto var selvfølgelig favoritter til at vinde puljen, men jeg mente selv at jeg ville kunne spille lige op med CSKA, og Partizan var et hold der skulle slås - i begge opgør.

Jeg tog imod CSKA i Parken som det første. Denne kamp havde umådelig stor betydning, og jeg mente selv at den skulle afgøre om jeg endte 2'er eller 3'er i puljen.

Kampen var utrolig lige.. Der var chancer i begge ender, CSKA var dog en anelse bedre til at ramme inden for målrammen, hvilket betød at de fik 3 point med hjem til Rusland efter en spændende kamp der endte 0-1 på et flot langskudsmål af Alan Dzagoev.

Porto var næste stop. Ingen havde de store forventninger og jeg måtte da også rejse hjem med et 5-2 nederlag i sækken. Rigtig god start for de små løver med de store drømme.

2 kampe og 0 point var ikke just prangende, men med fine præstationer i den hjemlige liga, var spillerne i stand til at holde modet oppe (alle undtaget Bolaños - som efterhånden søgte væk fra klubben pga. manglende spilletid.)
Jeg havde siden mit 0-0 opgør mod Aab kun tabt yderligere 3 point og lå på en sikker førsteplads med SønderjyskE som nærmeste forfølger (SAY-WHAT?!)

Kampene mod Partizan gik over forventning, med en samlet målscore på 7-0 (3-0 og 4-0)

Nu ventede det afgørende opgør så mod CSKA.
CSKA havde nu hjemmebanefordelen, så det så meget mørkt ud for mine personlige Champions Cup drømme - bestyrelsen var jo tilfreds bare med at nå gruppespillet.

CSKAs superstjerne Seydou Doumbia bragte værterne i front efter 22 minutters spil. 1-0
Konstantin Tkachenko gjorde det til 2-0 en halv time senere.
Jeg mistede her selv modet om et comeback, men blot 8 minutter senere får FCK reduceret.
Kris Stadsgaard med et drøn af et hovedstød, og hele holdet fik ny energi. 2-1
FCK presser på med alt hvad de har lært og efter 78 minutters spil bliver der dømt straffespark til FCK.
Magometshadil Bykov tog med hænder i feltet.
Cesar Santin tager straffesparket.... ... .. og scorer! 2-2 med 12 minutter igen!
Jesper er ikke længe om at trække sine tropper længere tilbage på banen for at vente på at CSKA dummer sig.
Uheldigvis giver dette CSKA mere plads, og efter 88 minutters spil gør Seydou Doumbia det onde ved FCK. 3-2 som også bliver kampens resultat.

Sidste kamp hjemme mod Porto var dermed uden betydning for begge hold. Porto havde allerede sikret sig 1. pladsen i gruppen og FCK kunne hverken nå at blive 2'er eller 4'er.
En kedelig kamp der endte 1-1

1. Porto +7 P:12
2. CSKA +6 P:11
3. FCK +2 P:7
4. Partizan -15 P:2

FCK 0-1 CSKA
Porto 5-2 FCK
FCK 3-0 Partizan
Partizan 0-4 FCK
CSKA 3-2 FCK
FCK 1-1 Porto

EURO League ventede, men først kunne drengene nu gå på en velfortjent vinterferie, mens Jesper havde følerne ude efter forstærkninger.
« Seneste Redigering: 11 Apr 2012, 20:43 af Zuika » Logged

Gangster_Calle
Ynglingespiller

Sv: FCK - Fra Dansktop til Popclub
« Svar #1: 21 Mar 2012, 12:46 »

Endelig en blog med mit ynglingshold! Følger Smiley

Skal snart ha' nyt FmF navn... FCK <3

Jonaspetersen93
Manager

« Svar #2: 21 Mar 2012, 13:24 »

følger med af samme grund som Calle Smiley

Tidligere: Baloo38

Zuika
Juniorspiller
**

« Svar #3: 21 Mar 2012, 14:15 »

Jeg takker ydmygt for støtten.
Modsat andre blogs jeg har læst igennem tiden, vil jeg prøve at holde alt ang. første sæson i mit første indlæg.. Dvs. at jeg vil opdatere mit første indlæg jo længere vi når og først når jeg træder ind i 2. sæson vil jeg oprette et nyt indlæg.

På forhånd vil jeg advare om at min blog-mødom bliver taget her, og der vil derfor ikke være det store af grafik og andet lir.

Ris og ros er mere end velkommen. Personligt vil jeg helst have ris, da jeg føler at jeg stadig har meget at lære ang. FM, men ros er jo altid rart Wink

Jeg vil også pointere at dette er en blog og ikke et selskabs-indlæg. Jeg vil derfor kun svare på/kommentere relevante opslag - men husk at jeg er glad for den opmærksomhed der end måtte skabes omkring dette projekt!

- Zuika
« Seneste Redigering: 22 Mar 2012, 11:54 af Zuika » Logged

Know112233
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 21 Mar 2012, 14:27 »

Dejligt med en blog om danmarks bedste fodboldhold Smiley
Jeg følger Smiley

Stimorol
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 21 Mar 2012, 14:27 »

Selvom det er FCK, vil jeg gerne følge.

Liverpool, Dortmund, AGF

Zuika
Juniorspiller
**

« Svar #6: 21 Mar 2012, 17:07 »

Jeg havde da helt glemt noget:

Taktikken:
Jeg spiller med den meget konservative 4-4-2 opstilling. Spiller jeg i Superliga eller Pokalturnering bruger jeg oftest "Stift" & "Kontrollér" indstillinger, da jeg som regel er favorit. Roller ser ud som følger:

Skarpretter(A)               Targetman(A)

Kantspiller(A)   Central Midtbane(S)   Central Midtbane(S)  Kantspiller(A)

Back(S)    Central Forsvarsspiller(D)      Central Forsvarsspiller(D)    Back(S)

Målmand(D)

Generelt kører jeg gerne med et rotations system. Jeg kan godt lide at have en stor trup og mange af mine spillere for spilletid. Havde jeg en Messi/Ronaldo ville han naturligvis spille så meget som muligt, men generelt rotere jeg gerne.

Målmand:
Johan Wiland er i mine øjne klart den bedste af de 2. Målmandsposten er lidt speciel og her afviger jeg ofte fra min rotationspolitik.
Kim Christensen blevet degraderet til "Reserve for førsteholdet" hvilket jeg regner med at han bliver utilfreds med senere - den tid, den sorg. (Han er desuden også for dygtig til at sidde på bænken altid, så jeg ser ham gerne solgt)

Backs:
Lars Jacobsen er mit klare førstevalg på højre back. Dog vil jeg gerne give Christian Gamboa lidt spilletid for at fremme hans udvikling.
Pierre Bengtson er også mit førstevalg på venstre side. Dog vil jeg igen gerne give Bryan Oviedo en masse spilletid af førnævnte grund. (Ham vender vi desuden tilbage til senere)

Midterforsvar:
Her afviger min rotationspolitik meget sjældent. FCK har 3-4 dygtige midterforsvarer og det vil jeg gerne udnytte til fulde. Sölvi Ottesen, Kris Stadsgaard og Peter Larsson deles om disse 2 pladser, mens Ragnar Siggurdson får masser af spilletid når der er skader.

Centrale Midtbane:
Claudemir spiller hvis han er fit. Grindheim, Delaney og ny-erhvervede Mads Albæk deles om den anden plads.

Kanterne:
Christian Bolaños havde til min store fortrydelse permanent "Forfærdelig" moral fordi jeg gav holdet for lave bonusser. Derfor stod Danny Olsen oftest på højre-kanten, mens Diouf var på venstre. Diouf havde en del skader i løbet af sæsonen og jeg har derfor brugt Bryan Oviedo som kantspiller ret meget, hvilket han gjorde fuldt acceptabelt.

Toppen:
Dame N'Doye spiller hvis han er fit. Cesar Santin, Morten Nordstrand og Mostafa Abdellaoue delte den sidste plads.

Der er blevet spillet med Direkte afleveringer op i hovedet på N'Doye.

Nøglespillerne:
Navn - Position - Nationalitet - Alder - Værdi
Johan Wiland - MM - SWE - 30 - 10 mio.
Lars Jacobsen - HB - DNK - 31 - 6 mio.
Claudemir - CM - BRA - 23 - 13 mio.
Dame N'Doye - CF - SEN - 26 - 25 mio.

Største Talenter:
Navn - Position - Nationalitet - Alder - Værdi
Bryan Oviedo - VB - CRC - 21 - 1,5 mio.
Thomas Delaney - CM - DNK - 19 - 4 mio.
Mads Albæk - CM - DNK - 21 - 4,5 mio. (Pris: 7,5 mio.)
Mostafa Abdellaoue - CF - NOR - 22 - 7,5 mio.
« Seneste Redigering: 21 Mar 2012, 21:47 af Zuika » Logged

Zuika
Juniorspiller
**

« Svar #7: 21 Mar 2012, 23:34 »

Vinter Transfervindue:
Som sagt går Jesper Nielsens transferpolitik ud på at sikre fremtiden ved at hente unge talenter.
Med det i mente gik jeg på jagt!
Diouf havde været en kende ustabil i løbet af den første halve sæson, og selvom Johan Absalonsen ventede på at komme hjem til København, følte jeg at jeg havde brug for en back-up med potentiale til at tage over senere.

Ind:

Det kom helt naturligt at jeg skulle se på Andreas Laudrup.
3 mio. skulle der  til før FC Nordsjælland ville slippe det unge talent. En, efter min mening, meget fair pris, så jeg slog straks til.

Ydermere gjorde jeg lidt af et kup, hvis jeg selv skal sige det. Det unge franske stortalent; Yaya Sanogo kunne ikke blive enige med Auxerre, så da kontrakten med FCK var skrevet under af franskmanden, kunne jeg sidde og gnide mine hænder sammen indtil sæsonens afslutning.

Ud:

Andreas Baes måtte forlade klubben da vi ikke kunne blive enige angående hans professionelle kontrakt.
Sammen med ham, tog også flere ungdomsspillere den lange gang ud af Parken og ud i verden.

Jeg glæder mig til næste sæson Wink
« Seneste Redigering: 21 Mar 2012, 23:36 af Zuika » Logged

Stimorol
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 22 Mar 2012, 12:15 »

Uheldigt at tabe den kamp til CSKA, men kommer der updates om Suppen?

Liverpool, Dortmund, AGF

Zuika
Juniorspiller
**

« Svar #9: 22 Mar 2012, 14:40 »

Jeg lå som sagt på en sikker førsteplads i Superligaen. Det var faktisk ligefør at det var FOR nemt.
17 kampe = 14 sejre 1 uafgjort og 2 nederlag var det blevet til med en målscore på 51-12. Mere end godkendt.

Et par resultater:
FCK 5-1 OB
Brøndby IF 2-5 FCK
FCK 4-0 FC Nordsjælland
Aab 1-5 FCK
FCK 3-1 SønderjyskE
AC Horsens 2-0 FCK

OB havde hævet sig op over SønderjyskE, som dog stadig var en positiv overraskelse på 3. pladsen.
Den store taber var afgjort Brøndby IF.
HB Køge var ligeså overlegen i bunden som jeg var i toppen. Udover Køge var det traditionen tro tæt i bunden. Brøndby lå pt. til nedrykning med 2 point op til FC Midtjylland. (FC Midtjylland havde været utroligt aktive på transfermarkedet og havde solgt spillere for - hold nu fast - 75 mio. kroner!) Set i bakspejlet var det jo ikke så smart, da de nu var i fare for at rykke ned.

Da jeg endte som nr. 3 i Champions League gruppespillet, var jeg som kendt kvalificeret til første knockoutrunde i Europa League.
Her så jeg de store hold som Tottenham, Benfica, Atletico Madrid, PSG og Leverkusen blive trukket op af hatten. FCK var stadig i puljen med 4 hold tilbage. FCK, Dortmund, Basel og Trabzonspor - jeg krydsede selvfølgelig alt hvad der kunne krydses for IKKE at trække Dortmund - og kunne ånde lettet op da mit navn dukkede op ved siden af:

FC Basel

Basel var måske ikke en drømme-lodtrækning, men det var bestemt heller ikke den værste.

Første kamp skulle foregå i Schweiz, hvor Basel ikke kunne komme udenom at være favoritter.
Men blot efter 12 minutters spil slog N'Doye til på en superflot FCK-kontra! 0-1.
Basel var dog relativt hurtige om at svare igen, og efter 26 minutter knaldede det Schweiziske stortalent Xherdan Shaqiri bolden i nettet. 1-1.
Jeg blev nødt til at tage større kontrol over kampen, da Basel havde alt for lang tid med bolden, så efter 39 minutter dukkede der, efter et smukt opbygget angreb, igen en Senegaleser op foran mål. 1-2. Hvilket var resultatet ved pausen.

2. halveg blev totalt modsat første. Nu var det FCK der sad på kampen, hvor Basel af og til fik en kontra eller et langskudsforsøg. Det lå lidt i luften at FCK ikke var færdige med at score.
Dog var det Schweizerne der først fik scoret. Og hvem ellers end den gamle måltyv? Alexander Frei. 2-2.
Basel der nu kunne lugte sejren, pressede sig længere op på banen. Noget de ikke bare sådan fik lov til, så de følgende 20 minutter blev en intens affære med mange frispark og flere gule kort.
Efter 76 minutter lykkedes det dog endelig efter et meget simpelt oplæg for Cesar Santin at gøre det til 2-3.
Kampen føltes derefter afgjort. Basel havde ikke mere at skyde med andet end et par halvhjertede langskud, så FCK kunne rejse hjem til Danmark med en velfortjent sejr.

FC Basel 2-3 FCK

Efter mit fantastiske resultat i Schweiz, var det nu blevet tid til returkampen. Fansene var forventningsfulde og vi var da også smalle favoritter.

Med mål af Dame N'Doye og Mostafa Abdellaoue var jeg videre til næste runde!

FCK 2-0 FC Basel (Samlet 5-2)

2. knockoutrunde bød på de græske mestre fra Olympiakos - pænt god lodtrækning på dette stadie af turneringen efter min mening.
Det blev til 3-0 i Parken og 2-2 i Grækenland!

FCK (3)5-2(0) Olympiakos

Kvartfinalerne:
FCK vs. Sparta Prag
Benfica vs. Twente
Dortmund vs. Tottenham
At. Madrid vs. Udinese

- Hvad kan jeg sige? Født med en guldske i røven  Tunge

Første Kamp:
FCK 0-0 Sparta Prag
Twente 0-0 Benfica
Tottenham 1-1 Dortmund
Udinese 3-1 At. Madrid

Anden kamp:
Sparta Prag 1-3 FCK
Benfica 3-2 Twente
Dortmund 2-3 Tottenham
At. Madrid 0-2 Udinese
« Seneste Redigering: 24 Mar 2012, 00:01 af Zuika » Logged

Zuika
Juniorspiller
**

« Svar #10: 24 Mar 2012, 00:30 »

Med den store succes i Europa League skulle man ikke tro at jeg trak fra i ligaen, men det kunne FCK jo også klare! Endda med stil:

FCK 8-0 HB Køge
AGF 0-3 FCK
FCK 4-0 Brøndby IF
FC Midtjylland 0-3 FCK

Trods det store nederlag til mig, havde Brøndby fået kæmpet sig over stregen, men også kun næsten. Lyngby lå nu sammen med HB Køge til nedrykning, mens SønderjyskE fortsatte med at imponere i toppen, hvor de igen havde smidt OB ned på 3. pladsen.

Det var blevet tid til Semifinale hvor jeg havde trukket Udinese. Igen, den nok letteste modstander muligt.

vs.

Med profiler på holdet som Antonio Di Natale, Samir Handanovic og Kwadwo Asamoah var det bestemt ikke nogen nem opgave.
Som forventet dukkede Di Natale da også op foran kassen og gjorde det til 0-1.
Udinese havde utroligt mange chancer, uanset hvordan jeg ændrede min taktik. Gik jeg højere op på banen stak Di Natale af i dybden, blev jeg længere tilbage fik de tildelt det ene hjørnespark efter det andet, enten pga. afrettede langskud eller indlæg.
Pinzi fik fyret et flot langskud af fra 30 meter. 0-2.

Pause.

I anden halveg besluttede jeg mig for at satse lidt. Jeg gik i offensiven og det gav da også pote da Mads Albæk sendte bolden i nettet efter en riposte fra Morten Nordstrand. 1-2.
Set i bakspejlet burde jeg have trukket mig tilbage efter scoringen - i stedet jagtede jeg udligningen og det gav naturligvis bagslag når modstanderen har en angriber som Di Natale.
Den garvede italiener dribler 2 mand før han lægger en tværaflevering til Floro Flores, som let kan score i et tomt mål. 1-3.

Slut.

FCK 1-3 Udinese

Returkampen blev ikke spor bedre. Di Natale legede igen kispus med min defensiv og scorede begge Udineses mål, i deres 2-0 sejr på Fruili

FCK (1)1-5(3) Udinese

Her sluttede så mit europæiske eventyr. Udinese tabte senere finalen til Tottenham.

Nu til et kapitel jeg lidt har forsømt: Pokalturneringen.

Som sagt forventede bestyrelsen også at jeg vandt den danske pokalturnering. En overkommelig opgave, men da jeg nåede så langt i Europa League og at mine 3 mand fra Costa Rica skulle spille landskamp, havde jeg begrænsede midler til slut i turneringen.

Vi starter fra starten af, hvor jeg som nævnt slog LFA ud som de første:

3.runde:
LFA 0-3 FCK
4.runde:
FCN0-5 FCK
Kvartfinale:
FCK 6-2 SIF
Semifinale: (over 2 kampe)
FCK 4-2 Aab
Aab1-3 FCK
Finale:
ACH 1-0 FCK

Skuffelsen var stor efter nederlaget i finalen. Men med mine gode præstationer i Europa og en overbevisende indsats i Superligaen var bestyrelsen i sidste ende yderst tilfredse.

Superliga slutstilling:
___________________ ___________________ ___________________ ___________________ ____________
| Pos   | Inf   | Hold            |       | Spl   | Vun   | Uaf   | Tbt   | For   | Imod  | M.F.  | Pnt   |
| --------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| 1.    | M     | FC København    |       | 33    | 28    | 2     | 3     | 95    | 19    | +76   | 86    |
| --------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| 2.    |       | OB              |       | 33    | 16    | 8     | 9     | 51    | 40    | +11   | 56    |
| 3.    |       | FC Nordsjælland |       | 33    | 15    | 8     | 10    | 50    | 50    | 0     | 53    |
| 4.    |       | AaB             |       | 33    | 15    | 6     | 12    | 49    | 45    | +4    | 51    |
| 5.    |       | SønderjyskE     |       | 33    | 14    | 9     | 10    | 44    | 43    | +1    | 51    |
| 6.    |       | AGF             |       | 33    | 14    | 8     | 11    | 44    | 38    | +6    | 50    |
| 7.    |       | AC Horsens      |       | 33    | 13    | 5     | 15    | 45    | 44    | +1    | 44    |
| 8.    |       | FC Midtjylland  |       | 33    | 11    | 10    | 12    | 39    | 36    | +3    | 43    |
| 9.    |       | Silkeborg       |       | 33    | 10    | 10    | 13    | 51    | 51    | 0     | 40    |
| 10.   |       | Lyngby          |       | 33    | 10    | 10    | 13    | 42    | 56    | -14   | 40    |
| 11.   | N     | Brøndby         |       | 33    | 8     | 8     | 17    | 34    | 58    | -24   | 32    |
| 12.   | N     | HB Køge         |       | 33    | 1     | 2     | 30    | 18    | 82    | -64   | 5     |

Brøndby rykkede til min store overraskelse ned sammen med HB Køge. Klubben havde haft 2 trænerskifte i løbet af sæsonen og den 3. (Carsten V. Jensen - den forræder) fik så sparket da de rykkede ned.
Luften var i mellemtiden gået af ballonen for SønderjyskE, der efter en kanonflot sæson måtte se sig selv lige akkurat ude af Europa.

Opsummering:
Danny Olsen, Mads Albæk og Andreas Laudrup havde alle været rigtig gode transfers. Specielt Mads Albæk havde udviklet sig meget og var efter en sæson i FCK inde omkring A-landsholdet. Alt i alt en succes!

Sæsonens højdepunkter:
Vinder af Superliga - 7 spillerunder før tid.
Semifinale plads i Europa League.
Underskrevet kontrakt med Yaya Sanogo
Udviklet Mads Albæk fra U21 til A-landsholdet.
« Seneste Redigering: 25 Mar 2012, 14:19 af Zuika » Logged

Stimorol
Førsteholdsspiller

« Svar #11: 24 Mar 2012, 15:29 »

Godt spillet, følger stadig.

Liverpool, Dortmund, AGF

Zuika
Juniorspiller
**

« Svar #12: 26 Mar 2012, 22:32 »

2. Sæson:

Jeg tillader mig at springe lidt let over 2. sæson da der ikke skete det store her. Jeg vandt naturligvis ligaen, men røg ud tidligere end i første sæson både europæisk og i pokalen. Det eneste jeg vil gå i dybden med er transfers.
Jeg opsummerer lige hurtigt:

Jeg var i denne sæson direkte kvalificeret til gruppespillet i Champions League. Lodtrækningen bød på:
1. Bayern München
2. Benfica
3. FCK
4. Sheriff

Benfica 3-1 FCK
FCK 3-0 Sheriff
FCK 2-0 Bayern
Bayern 2-0 FCK
FCK 0-1 Benfica
Sheriff 1-3 FCK

Igen en 3. plads, og videre til Europa League.
Steaua måtte sige farvel efter 5-0 samlet.

Metalist blev de næste til at lade livet. 3-0 samlet.

I kvartfinalen blev jeg dog slået ud af Anji Makhachkala. Eller rettere Samuel Eto'o, der scorede hele 4 mål over 2 kampe. 2-4 samlet.

Brønshøj var lige så suveræne i bunden som HB Køge var det året før. Esbjerg havde også et kort visit i Superligaen.

Superliga slutstilling:

| Pos   | Inf   | Hold            |       | Spl   | Vun   | Uaf   | Tbt   | For   | Imod  | M.F.  | Pnt   |
| 1.    | M     | FC København    |       | 33    | 28    | 2     | 3     | 84    | 20    | +64   | 86    |
| 2.    |       | FC Nordsjælland |       | 33    | 22    | 4     | 7     | 65    | 31    | +34   | 70    |
| 3.    |       | FC Midtjylland  |       | 33    | 17    | 8     | 8     | 56    | 33    | +23   | 59    |
| 4.    |       | AGF             |       | 33    | 16    | 6     | 11    | 47    | 37    | +10   | 54    |
| 5.    |       | AC Horsens      |       | 33    | 17    | 3     | 13    | 44    | 39    | +5    | 54    |
| 6.    |       | Silkeborg       |       | 33    | 13    | 4     | 16    | 41    | 50    | -9    | 43    |
| 7.    |       | Lyngby          |       | 33    | 12    | 6     | 15    | 46    | 54    | -8    | 42    |
| 8.    |       | OB              |       | 33    | 11    | 8     | 14    | 46    | 53    | -7    | 41    |
| 9.    |       | AaB             |       | 33    | 8     | 10    | 15    | 39    | 50    | -11   | 34    |
| 10.   |       | SønderjyskE     |       | 33    | 9     | 7     | 17    | 36    | 54    | -18   | 34    |
| 11.   | N     | Esbjerg fB      |       | 33    | 9     | 7     | 17    | 30    | 52    | -22   | 34    |
| 12.   | N     | Brønshøj        |       | 33    | 1     | 5     | 27    | 16    | 77    | -61   | 8     |

Ironisk nok måtte jeg lade livet til Esbjerg i kvartfinalen i Pokalturneringen.

Nu til det mere spændende - transfers:

Ind:

Lucas Andersen (4 mio.)

Carl Jenkinson (15 mio.)

Ud:

Thomas Kristensen (2,5 mio.)

Martin Bergvold (Fri)

Morten Nordstrand (Fri)

Mathias "Zanka" Jørgensen (Fri)

og 15 ungdomsspillere.
« Seneste Redigering: 26 Mar 2012, 22:34 af Zuika » Logged

Stimorol
Førsteholdsspiller

« Svar #13: 27 Mar 2012, 16:01 »

Yes, AGF i Europa bedre bliver det ikke.

Liverpool, Dortmund, AGF

bobbefar
Gæst

« Svar #14: 27 Mar 2012, 20:57 »

jeg følger med her, nok mest fordi det er mit ynglings hold Smiley
men rigtig god blog

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010