home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:29:46 warmon Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  1 Bruger, 110 Gæster Online.

Indlæg: 1132758 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Die Rothosen (Midlertidig Pause)
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Die Rothosen (Midlertidig Pause)  (Læst 24397 gange)
TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Die Rothosen (Midlertidig Pause)
« : 28 Feb 2012, 13:45 »



Der herskede ingen tvivl, da Frank Arnesen kontaktede mig. Hans visioner sammen med hans gigantiske fodboldviden overtalte mig med det samme.

Det her var min store chance. En managerpost i en af Tysklands mægtigste klubber, Die Rothosen, var alt for stort at sige nej til. Frank havde fået fuld opbakning i klubben, til at finde lige netop den Manager, som han mente ville passe perfekt til klubben og dens målsætninger.

Selvom jeg som manager er rimeligt uerfaren, med kun et enkelt ophold som Assistent i Sydafrikanske Sundown, mente Frank, at lige netop jeg passer perfekt ind i klubben. Min tid som ungdomsspiller i klubben og den store passion, jeg sidenhen har vist for lige netop HSV, passede helt perfekt for en rigtig klubmand.

Vores ideer med klubben ligger meget tæt op af hinanden. Ingen tvivl om at vi ønsker denne gigant tilbage på tronen som Tysklands bedste fodboldklub. Der skal skabes historie, triumfer & rekorder. Vi vil ikke nøjes med at være kendt som den eneste klub i Tyskland, der altid har været at finde i Bundesligaen, siden den startede i 60'erne, vi vil også være de bedste og største.

Jeg kan slet ikke vente til første hjemmekamp. Tanken om at høre hele stadion synge Hamburg meine Perle, med Lotto King Karl stående hejst op i kranen, får blodet til at pumpe rundt i kroppen. For denne gang er det ikke som alle de andre gange, på tilskuerpladserne. Nej, denne gang er jeg en del af det nede på grønsværen.

Lad rejsen begynde!

UPDATES

28 Februar

DIE ROTHOSEN
DE TØRRE FACTS
SÆSONSTART
LIGAEN ER STARTET

29 Februar

HERBSTMEISTER
TRANSFERUPDATE

1. Marts

1. APRIL
MEISTER!!!!!!

2 Marts

TRANSFERUPDATE

3 Marts

NOCH EINMAL HERBSTMEISTER?
TILBAGE SOM NR. 1
HAMBORG GÅR AMOK
MESTRENE GÅR PÅ FERIE

5. Marts

HSV I GANG MED ENDNU EN SÆSON

6. Marts

KAMPEN OM HAMBORG
ENDNU EN FANTASTIK SÆSON?

7. Marts

FORÅRSSÆSONEN ER I GANG
3 PÅ STRIBE

8. Marts

ENDNU EN FANTASTISK SÆSON
STORE FORVENTNINGER

9. Marts

BUNDESLIGAEN SKUDT I GANG

10. Marts

JÆVNBYRDIG BUNDESLIGA
INTERNE PROBLEMER

11 . Marts

TILBAGE HVOR VI HØRER TIL
HSV SKUFFELSE
4 UD AF 4

12. Marts

FINT BESØG
SÆSONKRAV
BLANDET SÆSONSTART
« Seneste Redigering: 17 Mar 2012, 16:33 af TripleX9 » Logged


Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #1: 28 Feb 2012, 15:01 »

Glimrende start - læser med Smiley
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #2: 28 Feb 2012, 15:03 »



DE TØRRE FACTS


Hamburger Sport-Verein eller HSV er en multisportsklub/forretning. Den største part er dog klart fodbold. Klubben er en af de største og mest kendte klubber fra Tyskland. Den er samtidigt en af de ældste, nogen siger den ældste, andre siger det ikke passer. Hvis man tager den ældste af de 3 klubber som i 1919 slog sig sammen til HSV, så ER det den ældste klub i Tyskland. Samtidigt kan klubben prale af, at være den eneste klub, der alle sæsoner, siden Bundesligaens start (1963), har været at finde i den bedste række.

Klubbens storhedstid må siges at være fra midt 70'erne og toppede vel med Europa Cup triumfen over Juventus i 1983. I det hele er det blevet til 4 mesterskaber & 3 pokaltitler. Samtidigt er det på den europæiske scene blevet til 1 Europa Cup Sejr og 1 Europa Cup for pokalvindere også. Alle disse titler er fra efter Bundesligaen startede.

Klubbens vel nok største rivaler er uden tvivl St.Pauli & Werder Bremen. Dette er hadefulde opgør mellem de to klubber. Samtidigt er Bayern München & Celtic også to store rivaler for HSV. Bayern München grundet syd mod nord opgørene, og Celtic pga. venskabet mellem Rangers & HSV. Det hjælper heller ikke, at den værste rival af alle, St.Pauli, er venskabsklub med Celtic.

Hamburg SV spiller deres
hjemmekampe på det fantastiske Imtech Arena med plads til ca 57000 tilskuere, hvor 47000 er siddende. De mest hardcore fans holder til på NordTribune. Stadion blev indiviet i 2000, og er bygget som erstatning for det legendariske Hamburg Volkspark.

(Hamburg fans kan blive begravet på en nærliggende kirkegård, der er dækket af det oprindelige græstæppe fra Volkspark)

Hver hjemmekamp startes med, at hele Stadion synger "Hamburg meine Perle" kort inden kampstart. Altid med deltagelsen af musikeren,Lotto King Karl, der har lavet sangen. Kan vel sige, at det er HSV's svar på "You'll never walk alone"

Klubben har samtidigt fantastiske træningsfaciliteter . Der skal do en opgradering til af ungdomsfacilitetern e. Samtidigt er Hamborg en millionby, som kan byde på lidt af hvert, og som måske også kan være med til at trækker spillere til klubben.






Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #3: 28 Feb 2012, 15:04 »

Glimrende start - læser med Smiley

Tak Robberman, og er jeg glad for. Håber det går hen og bliver godt Wink
Logged


-Benja-
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #4: 28 Feb 2012, 15:10 »

Rigtig god start, du holder mig fanget hele vejen igennem dine updates Wink

Jeg glæder mig til mere!
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #5: 28 Feb 2012, 15:17 »

Rigtig god start, du holder mig fanget hele vejen igennem dine updates Wink

Jeg glæder mig til mere!

Fedt at høre:).... kommer mere i aften Smiley
Logged


-Benja-
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #6: 28 Feb 2012, 15:24 »

Fedt at høre:).... kommer mere i aften Smiley
Fedt! I øvrigt et spændende klubvalg.
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #7: 28 Feb 2012, 15:28 »

Fedt! I øvrigt et spændende klubvalg.

Kunne ikke finde nogen ting om HSV herpå, og er tit nede og se dem, så tænkte nu skulle det være. Har lige været i Gladbach og se dem, så den kamp var skyld i lysten til det her Save, og skyld i at mit Villarreal er sat på pause  Smiley
Logged


Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #8: 28 Feb 2012, 16:51 »

Kigger da selvfølgelig med i dit tyske eventyr... Skal nok blive en spændende tur. Smiley
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #9: 28 Feb 2012, 17:00 »

Kigger da selvfølgelig med i dit tyske eventyr... Skal nok blive en spændende tur. Smiley

Skal i hvert fald gøre mit bedste for at det bliver spændende:) Bliver svært, igen skal der arbejdes meget med økonomien... men klarer den nok Wink
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #10: 28 Feb 2012, 21:13 »



SÆSONSTART


Min første tid i klubben har uden tvivl været ret hektisk. Trænerstaben skulle udvides, og der skulle laves individuelle programmer til både senior- & ungdomsspillere. Samtidigt har transfervinduet været åbent. Det har ikke været nemt at
hente store verdensstjerner ind, med et transferbudget på et rundt 0. Der er dog blevet både solgt og købt spillere, for at styrke bredden på holdet.

Bressan og Sturridge er vel de eneste to, der kan være helt sikre på, at få masser af spilletid. Ingen tvivl om, at de andre spillere også vil få spilletid, men der er et vist pres på dem, når de endelig får chancen.

Taktikken jeg vil bruge bliver 4-1-1-2-2. Har før spillet med en OMC istedet for en MC, men vil prøve, om dette enkle træk, kan styrke defensiven en lille smule, uden at skade den offensive del for meget. Spiller for første gang med dybdeliggende angribere (Petric & Guerro). Dette er valgt ud fra lige netop de to spillere, OG fordi jeg ikke har haft mulighed for at hente spillere med større speed.


Klubbens økonomi er ikke verdens bedste. Vi er lige netop startet på at afdrage, på et pænt stort lån på over 300 millioner kroner. Dette er en udgift på 12,5 mill. om måneden. Min plan er dog, som jeg plejer, at få det lån hurtigt ned og styrke klubbens økonomi. Dette vil ske ved spillersalg, samt forhåbentligt Tv-penge og præmiepenge.

Der er ingen tvivl om, at der skal arbejdes med ungdomsafdelingen, og skaffes meget bedre talenter. Den første sæson eller to, vil jeg dog primært fokusere på 1.holdet.

Målsætningen første sæson er kvalifikation til europæisk turnering. Allerede fra sæson to forventer jeg dog, at vi har lagt os fast som minimum top 3 klub.

Frank Arnesen har fra klubbens side meldt ud, at de fuldt ud støtter den plan, jeg har forelagt dem. Føles fantastisk med denne opbakning fra baglandet.

Kan uden at lyve sige, at jeg glæder mig vildt, til at stå i spillertunnelen på vores hjemmebane for første gang.



Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #11: 28 Feb 2012, 23:13 »



LIGAEN ER STARTET


Det var en fantastisk følelse første gang jeg trådte ind på Imtech Arena. Hører fansne på lægterne, mens spillerne varmede op, var en fantastisk optakt til den endelig entré. Det løb koldt ned af ryggen da hele stadion startede på Hamburg meine Perle. Nu kan man få alvor sige sæsonen er igang.

Sæsonstarten har forløbet ganske tilfredsstillende, bortset fra et par fortjente nederlag til Bayern og Dortmund. Begge to var dog på udebane, så håber vi kan tage hævn senere på sæsonen.

Efter 8 kampe er holdet placeret på en tilfredstillende 4.plads med kun 4 point op til 1. pladsen.

Mladen Petric har sammen med Ivo Ilicevic været holdets store profiler her i starten af sæsonen. En spiller, som derimod har skuffet er Guerro, som snart skal til at score nogle mål, for ikke at blive solgt til Januar.

Alt i alt er stemning i klubben og blandt fansne rigtigt god. Jeg håber vi kan holde niveauet, så kan det ende med en rigtig god sæson

Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #12: 29 Feb 2012, 20:02 »



HERBSTMEISTER


 -”Hey! Hey Hey! Hier Kommt Hamburg! Mein Verein? NUR DER HSV!!”
 -”Hamburg! Hamburger SV! Hör die Kurve schieß uns ein Toooor!”

Råb og sange om disse, kom i stride strømme fra Die Nordkurve, og fik hele stadion med i den sidste kamp på Imtech Arena i 2011. Byen er i ekstase, for første gang siden 86/87 sæsonen kunne, VI (HSV) blive Herbsmeister. Det krævede en sejr over Nürnberg. Kampen var en nervøs omgang. Ingen tvivl om mine drenge dominerede. 4 skud på træværket og et annulleret mål for offside gav efter 81 minutter stadigt stillingen 0-0. Heldigvis ville mine 2 unge angribere det anderledes. I det 81. minut bankede Son Heung-Min bolden i kassen og 9 minutter senere afgjorde Sturridge kampen, ved elegant at ligge bolden ind ved nærmeste stolpe.

Fantastisk bedrift dette efterår. Ingen havde forventet, at det ville gå så fremragende allerede nu. Kan roligt sige optimismen blomstrer for alvor rundt omkring i millionbyen, og selvfølgelig også hos mig selv. Er sgu stolt af drengene og hele klubben omkring holdet. Fansne er formidable både hjemme og ude, de bærer os frem.


Mladen Petric

Denne sæsons største profil har uden tvivl været viceanfører Mladen Petric. Han har været en fast støtte for unge som rutinerede spillere, og med 12 mål i 14 kampe, har han været en virkelig giftig herre. Da han er forholdsvis langsom, havde jeg ikke selv store forventninger til ham, men som dybdeliggende angriber, har han været formidabel. Liverpool er efter sigende interesseret i Mladen, og jeg overvejer at at sælge hvis de skulle byde, da han allerede er 30 år, plus jeg stadig savner lidt speed. Men budet skal lyde på omkring de 100 millioner, for at jeg lader ham prøve kræfter med Premier League. Er heller ikke sikker på, hvor glade de fantastiske fans vil være, for at miste deres yndling.


Die Rothosen er på rette vej i denne første sæson. Der er allerede skrevet kontrakter med et ungt talent, samt en direkte forstærkning til kanten. Disse transfers går igennem 1. Januar. Planen er yderligere at forstærke holdet i vinterpausen. Dette kræver dog nogle salg, så den næste måneds tid bliver spændende.

Der mangles en enkelt kamp, inden spillerne får en velfortjent, men kort juleferie. Pokalkampen ude mod 1. FC Köln.
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #13: 29 Feb 2012, 22:46 »



TRANSFERUPDATE


Et utroligt spændende transfervindue er nu overstået. Jeg har fået hentet nogle ret gode spillere til klubben efter min egen overbevisning.


Den største stjerne i svøb, må være Leandro Damiáo. Fansne er ellevilde over denne signing, ligesom jeg selv er. Har længe holdt øje med denne unge brasilianer, og er sikker på, der venter ham en stor fremtid på Imtech Arena. Marco Verratti er hentet ind til den centrale midtbane, mens Adam Johnson er hentet i city, og skal spille på venstrekanten. Endelig er det franske angrebstalent Lenny Nangis blevet hentet ind, som endnu en af fremtidens folk. Til sommer ankommer målmanden Rene Adler, på en fri transfer.

Mladen Petric er derimod tabt for klubben. Liverpool bød 87,5 millioner, og det var nok til at udløse frikøbsklausulen. En stor æra i Hamburg er slut for Mladen, men vi ønsker ham alle held og lykke i England. Per Ciljan Skjelbred nåede kun en ½ sæson i HSV. Han er blevet solgt til Catania, for 35 millioner, som er 10 x så meget, som da han kom i sommers.

Målsætningen har jeg sammen med Frank Arnesen og resten af klubbens vigtige personer, valgt at ændre til en forventning om mesterskabet. Det bunder udelukkende i at vi blev Herbstmeister, og at jeg ser os som meget forstærket.

Vi er stadig med i pokalen efter at vi slog 1. FC Köln 6-5 på straffespark i Köln.

Ligaen er så småt startet igen. Det er startet lidt blandet. Vi tabte meget ufortjent 2-1 i Gladbach, og vores ubesejrede stime sluttede brat. Herefter ventede Bayern i Der Nord-Süd-Gipfel, jeg vil sige jeg er fuldt ud tilfreds med at vi slap fra opgøret på Imtech Arena med 1-1. Bayern havde kontrollen i det meste af kampen. Ærgrer mig dog lidt over, at Damiáo's hovedstød i 93. minut endte på sammenføjningen. Har dog også vundet mod Mainz med sikre 2-0, som gør at vi stadigt fører ligaen med 2 point til Bayern, og 4 fire point ned til Köln.
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Rothosen
« Svar #14: 01 Mar 2012, 09:27 »



1. APRIL


Vi skal være glade for det forspring, vi har bygget op. Den sidste periode har været knap så god. Vi har tabt 3 ud af 7 ligakampe, hvoraf 2 var hjemme på Imtech Arena. Helt skandaløst. Det positive er dog, at vi stadigt fører ligaen. Med kun 6 kampe tilbage, er det nu, vi skal tage os sammen.

Skaderne har stadigt været ret hårde ved holdet, og begynder at tro, at jeg måske træner dem for hårdt. Men bliver ikke ændret. Dette er tysk fodbold, de skal kunne holde til hård træning og hård disciplin. Wink

Vi er også kommet i pokalfinalen, hvor vi skal ud i endnu et Nord-Süd-Gipfel opgør mod Bayern.

Ligaen     Kampe
« Seneste Redigering: 01 Mar 2012, 09:48 af TripleX9 » Logged


Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010