home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  0 Brugere, 283 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Dårlige forsvarsspillere
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Dårlige forsvarsspillere  (Læst 1514 gange)
Thy
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Dårlige forsvarsspillere
« : 23 Feb 2012, 21:54 »

Hej alle freaks!

Jeg er efter et par års pause igen begyndt at spille manager. 2011'eren har jeg således hoppet over og i 2010'eren havde jeg visse taktiske problemer. I 12'eren er mit problem mine forsvarsspillere. Ikke én - centrale såvel som backs - har et gennemsnit over 7.00 og gode præstationer er sjældne. Jeg kan simpelthen ikke lure hvorfor.
Jeg spiller 4-4-2 og har til hver spillestrategi lavet en seperat taktik, hvor hold- og spillerindstillinge r passer til strategien, der vælges ud fra den givne kampsituation. Taktikkerne er forholdsvis gennemarbejdet. Har spillet snart en halv sæson (jeg er Bristol Rovers) og kæmper med i toppen, hvilket også er forventet. Alligevel er jeg ikke tilfreds, for jeg lukker simpelthen for mange mål ind. Det er ligesom om, at mine forsvarsspillere og til dels også mine midtbanespillere ikke går ind på manden. De nøjes i stedet bare med at løbe ved siden af. Hvordan kan jeg ændre dette?
Derudover har jeg problemer med at få mine spillere til at bakkeop eller ganske enkelt følge med deres mand, når denne eksempelvis løber dybt i forbindelse med kombinationsspil.

Er der nogen der ude, der har nogle gode idéer?
Tak på forhånd.
Logged

NiklasV
Gæst
 
Sv: Dårlige forsvarsspillere
« Svar #1: 23 Feb 2012, 21:58 »

Jeg kan 100 % følge dig.
Det er som om at spillerne kun bliver bedømt ud fra hvor mange mål de scorer, og ikke hvor "godt" de spiller.. :s
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Dårlige forsvarsspillere
« Svar #2: 23 Feb 2012, 22:02 »

Normalt er det egentlig meget svært for forsvarsspillere at komme over 7.00 i gennemsnit. I mit Chelsea save, hvor det går godt har Terry og Luiz henholdsvis 7.05 og 7.10 i gennemsnit. Så generelt set, bør du ikke være urolig for at dine forsvarsspillere ikke har samme høje rating som dine øvrige spillere. Det kræver i hvert fald at de scorer mange mål så..

Du siger at du spiller 4-4-2, men hvilke roller har du givet dine spillere?

For mig at se, hvilket faktisk er baseret ud fra mit Chelsea spil, så er det vigtigt at have spillere der kan agere begge veje på banen. Jeg er som noget helt nyt, begyndt at gå meget op i at mine spillere både kan være med i det opbyggende spil, men også være med til at forsvare. Dette er faktisk gældende for alle mine spillere, både kanterne samt playmakeren.

Men det jeg egentlig bare vil frem til, er at det er vigtigt at man har en god balance på holdet. Både hvad angår roller, men også hvad angår ens spillers kvaliteter, hvor man jo oftes - på de offensive pladser, udelukkende kigger på deres offensive stats - hvilket ikke altid er den bedste løsning.
Logged

Jimmyh
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dårlige forsvarsspillere
« Svar #3: 24 Feb 2012, 10:42 »

De dage hvor ens forsvarspiller bare skulle lave en tackling for at have over 8 i snit er heldigvis overstået. Syntes det er ganske realistisk bedømmelse ens forsvarspiller får/har. På en skal til til 10 syntes jeg det er ganske fornuftigt at have 7 eller lidt over. Det vigtigste er at du kan se at de gør deres job ordentlig, kan du ikke det er det selvfølgelig et problem  Smiley Derfor jeg simpelthen ikke forstår folk der spiller spillet i 2d eller kamp hastighed på fuld speed, du har jo ikke en kinamands chance for at se hvordan spillerne reagere på dine indstillinger.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dårlige forsvarsspillere
« Svar #4: 24 Feb 2012, 10:58 »

Jeg synes så det er uhyggeligt nemt at få høje karakterer med mine forsvarsspillere? Huh

Jeg har vel 7,2-7,4 som gennemsnit for mine 3 mest brugte centrale forsvarsspillere set over en sæson? De scorer deres andel på hjørnespark, og står generelt stærkt på banen, så modstanderen kommer ikke frem til det store. Så skal der ikke meget til for at få dem op i karakterer.

Mine backs ligger i samme interval, dog er min højre back den klart højest scorende karaktermæssigt, og bliver rimelig ofte MoM.

Jeg forstår ikke hvorfor folk har problemer med at få dem til at præstere, for jeg har den mest basale indstilling for forsvaret som man overhovedet kan have..?

Bare sørg for at tilpasse din taktik efter temperaturen på kampen. Hvis du vælger den rette strategi, så vil du også opdage at dine forsvarsspillere giver uhyre få chancer væk!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

WaterWar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Dårlige forsvarsspillere
« Svar #5: 24 Feb 2012, 11:02 »

Jeg får også ofte høje karakterer for mine forsvarsspillere. Især mine backs får et godt gennemsnit. Det er endda uden at de ligger op til noget stort eller scorer mål.
Mit forsvarskonstallati on er som følger:
FB (Auto) - CB (Cover) - CB (Stopper) - FB (Auto)
GK (Def)

Det har fungeret fint for mig hvor modstanderne sjældent kommer frem til store chancer medmindre der sker en personlig fejl hos en af mine spillere. Smiley
Logged

Official member of Manchester United Football Club

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dårlige forsvarsspillere
« Svar #6: 24 Feb 2012, 11:06 »

Bortset fra at jeg har mine CDs stående med den samme rolle, så er det præcis det samme for mig! Backerne på auto og så bare derudaf.

Og som du også siger, så behøver de hverken at score eller lægge op til mål for at få høje karakterer!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Quixotry
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dårlige forsvarsspillere
« Svar #7: 24 Feb 2012, 11:11 »

Jeg har heller ikke de store problemer med at få mine forsvarsspillere til at få høje karaktere. Både Phil Jones og Sakho er over 7,5 og mine backs er over 7,3. Og jeg rotere endda en del i min back kæde.
Logged

Åh VK. Du forstår sandelig at skifte imellem den sympati og idioti som ingen andre.

Thy
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dårlige forsvarsspillere
« Svar #8: 24 Feb 2012, 17:03 »

Som jeg forklarede bruger jeg en taktik for hver strategi. Det vil sige 7 forskellige udgaver af samme 4-4-2. Sådan som jeg læser jeres beskeder, er det ikke tilfældet for jer. Er det rigtigt forstået?
Desuden skrev jeg, at jeg ikke har spillet siden 10'eren (kun i en kort periode), hvilket betyder, at hele det taktiske system med spillerroller praktisk talt er gået min næse forbi. Så selvom jeg nu drejer væk fra det oprindelige spørgsmål, ændrer I så bare udelukkende strategi i løbet af kampen og ikke holdinstruktioner og spillerinstruktione r? Jeg taler ikke om små tilpasninger, men seriøse ændringer.
Håber I forstår mit spørgsmål.
Logged

WaterWar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Dårlige forsvarsspillere
« Svar #9: 25 Feb 2012, 15:55 »

Jeg har følgernde formationer/opstillinger jeg bruger med mit Untied-hold:
1) 4-2-3-1, kontrollerende i holdinstruks, min standard taktik som jeg bruger i 9/10 kampe.
2) 4-2-2-2, offensiv holdinstruks og hvor AMC fra den ovenstående taktik er rykket op i angrebet, denne bruger jeg mod MEGET svage hold der bare skal blæses ud af banen. Det er dog meget sjældent jeg bruger den da min ovenstående taktik fungere sublimt.
3) 4-4-1-1, kontra i holdinstruks, her er fløjene i den øverste taktik rykket ned på linje med midtbanen, bruges når jeg skal spille kontrabold/forsvarer en føring, bruger den en gang i mellem mod de største hold på udebane.

Af enkelte spillerinstrukser ændrer jeg dem ikke mellem de forskellige formationer (medmindre de selvfølgelig skifter position).

Noget der måske hjælper min forsvarskæde med at få gode karakterer er at jeg har en boldvindende midtbane (def) der dækker området foran forsvaret. Han giver dem dermed lidt mere ro til at forsvare. Det er dog ikke noget jeg har testet dybdegående så ved ikke om det er noget jeg bilder mig ind Smiley
Logged

Official member of Manchester United Football Club

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dårlige forsvarsspillere
« Svar #10: 25 Feb 2012, 16:20 »

Som jeg forklarede bruger jeg en taktik for hver strategi. Det vil sige 7 forskellige udgaver af samme 4-4-2. Sådan som jeg læser jeres beskeder, er det ikke tilfældet for jer. Er det rigtigt forstået?
Desuden skrev jeg, at jeg ikke har spillet siden 10'eren (kun i en kort periode), hvilket betyder, at hele det taktiske system med spillerroller praktisk talt er gået min næse forbi. Så selvom jeg nu drejer væk fra det oprindelige spørgsmål, ændrer I så bare udelukkende strategi i løbet af kampen og ikke holdinstruktioner og spillerinstruktione r? Jeg taler ikke om små tilpasninger, men seriøse ændringer.
Håber I forstår mit spørgsmål.

Jeg har én overordnet taktik jeg følger, og så skifter jeg imellem strategien i løbet af kampen (ikke i selve taktikken, KUN strategien). Derudover bruger jeg shouts som jeg finder det nødvendigt.

Jeg har måske 3 taktikker indlært hos mine spillere, men reelt bruger jeg kun én Tunge
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010