home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  0 Brugere, 294 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Ene-angriber - Hvad fungerer?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Ene-angriber - Hvad fungerer?  (Læst 3838 gange)
Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Ene-angriber - Hvad fungerer?
« : 15 Feb 2012, 21:09 »

Hej FM-kammerater

Jeg er startet med Juventus, og min taktik skal være 4-3-3 (Barcelona/Danmark) med 1 angriber og 2 offensive fløje, 2 midt-midt, 1 defensiv midt og en 4 backkæde.
Hvilken erfaringer har i mht. roller fra midtbanen og frem? Synes jeg har svært ved at få det til at fungere.

På forhånd tak Smiley
Logged

FORZA JUVE!

Pjævs
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Ene-angriber - Hvad fungerer?
« Svar #1: 15 Feb 2012, 21:25 »

Bruger tit den samme taktik...

Centrale midtbane plejer jeg at have en fremskudt playmaker og en boldvindende midtbanespiller.
På kanterne har jeg altid bare sat dem på kantspiller - angreb.
og op toppen plejer jeg at have en hurtig spiller, som jeg sætter som skarpretter.

Det kommer selvfølgelig meget an på hvilke spillere du har, men sådan her plejer jeg at spille Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Ene-angriber - Hvad fungerer?
« Svar #2: 15 Feb 2012, 21:57 »

Konstellationen med en playmaker og boldvindende midtbanespiller fungere altid godt på den centrale midtbane, og derfor kan det sagtens anbefales. For at udnytte playmakeren, så kræver det en hurtig angriber, som kan opfange alle de stikninger som der vil blive sendt afsted til ham.

På kanterne kan du enten spille med invendige angribere som kan skabe noget dynamik og farlighed fra kanterne, som Barcelona gør det. Dette bør kunne fungere godt med playmakeren. her vil jeg anbefale at din angriber er en skarpretter.

Vælger du i stedet at spille med deciderede kantspillere vis formål er at komme til baglinjen og sende bolde i feltet, så er det vigtigt at din angriber både er hurtig og er god i hovedspillet. Dette er meget lig den stil Danmark kører, hvor man ofte ser Rommedahl komme til baglinjen. Her bør din angriber i stedet være en fremskudt angriber, netop for både at udnytte stikningerne fra din playmaker, samt indlæggene fra dine kantspillere.


Men se på dit spillermateriale, og se hvad du har af spillere. Vil du spille som Barcelona med indvendige angribere og en skarpretter, eller ønsker du at spille som Danmark med en fremskudt angriber og kantspillere - Det bør afhænge af hvilke spillere du har til rådighed.   Smiley
Logged

EmilHauge4
Gæst
 
Sv: Ene-angriber - Hvad fungerer?
« Svar #3: 15 Feb 2012, 22:11 »

Hvis man fx spiller med en advanceret playmaker og en boldvindende midtbanespiller på den centrale midtbane, fungerer det så med en defensivt orienteret spiller på den defensive midtbane? Nogen der har erfaringer med det?  Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Ene-angriber - Hvad fungerer?
« Svar #4: 15 Feb 2012, 22:13 »

Jeg har i en sæson nu kørt med Sturridge som Dybtliggende supporter, lige foran en smal offensiv bestående af Emil Larsen (OMC (support)), Kadrii (playmaker O) og Viktor Fischer (OMC (Support)). Derudover er min centrale midtbane besat af to felt til felt (support) spillere en newgen som er god allround, ekstra god teknisk samt Frederik Holst. (mine to OMC spillere er sat til at bytte position og det samme er mine felt til felt spillere). 2 Wingbacks på offensiv som søger baglinjen nogle gange som begge er bragende hurtige regens - endda danske, om de bliver superklasse skal jeg lade være usagt, men de har vært fald spillet sig ind som faste på mit BIF hold og er blandt ligaens bedste her i 2017. Forsvaret består af 2 Centrale forsvarer (en "X" og en "C"), bestående af Bjelland og en regen. Målmanden er igen en regen, som er ganske normal målmand, igen en regen.

Over denne sæson har jeg spillet mig i CHL gruppespillet, holdt et snit i min liga kampe på 68-75% besiddelse - mindste var da jeg spillede med 4 reserver i bagkæden mod FCK og kun fik 61%. chancerne er måske lidt færre end når jeg spiller 4-4-2, men alternativt kommer der flere chancer som giver mål, og betydeligt færre imod mig. også internationalt styrede vi kampene, desværre lukkede vi ikke af godt nok, hvilket jeg tilskriver mit forsvars alder, målmanden er 21, Bjelland er 28, McGee er 21, Ingerslev (HWB) er 21 og (VWB) Karlsen er 18.

Jeg tror ikke det er nok at stille en angriber til en indstilling og forvente at alt virker. Til gengæld vil jeg vove at påstå det er muligt at få det meste til at virke hvis man stiller hele holdet efter det. Eksempelvis tror jeg sagtens det er en god idé at få forsvarene til at losse bolden frem, hvis man spiller med en targetmand i front, men helt hen i vejret hvis frontmanden er en lille tynd splejs som ikke har meget andet end sine 19/19 hurtighed og acceleration at gøre godt med.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Ene-angriber - Hvad fungerer?
« Svar #5: 15 Feb 2012, 22:21 »

Hvis man fx spiller med en advanceret playmaker og en boldvindende midtbanespiller på den centrale midtbane, fungerer det så med en defensivt orienteret spiller på den defensive midtbane? Nogen der har erfaringer med det?  Smiley

Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle virke. Det giver dig bare to defensive spillere, hvilket selvfølgelig er med til at styrke dig rent defensivt. Hvordan er resten af din taktik med opstillinger, roller osv.?
Logged

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ene-angriber - Hvad fungerer?
« Svar #6: 16 Feb 2012, 13:18 »

denne taktik som jeg brugte meget sidst år, bruger jeg også i år med kæmpe succes  http://www.footballuser.com/167773/Futebol_Clube_do_Porto_-_SAD
du kan se rollerne, som jeg har valgt at give dem, du kan selv vælge om kanten skal ned eller blive deroppe, brugte det dengang fordi jeg havde Hulk læggende ude på siden og så kunne han lave løb ind fra siden. Har vundet alt med bayern i første sæson med denne taktik og ført en masse små hold helt til top med den.
bruger de taktiske teorier til den og det virker kanon. Kunne være du kunne finde nogle roller som virket spændende til din bagkæde og midtbane Smiley

Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ene-angriber - Hvad fungerer?
« Svar #7: 16 Feb 2012, 13:33 »

Jeg nyder stor succes med at spille en 4-2-3-1 med to centrale midtbanespillere, 2 fløje, en offensiv midt og en spidsangriber.

Det pudsige er, at jeg har succes stort set uanset hvordan jeg bruger mine kanter, og det skyldes nok i allerhøjeste grad, at min centrale akse er så boldsikker som den er. Jeg har en fysisk og mentalt meget stærk boldvindende central midt ved siden af en boks til boks midtbanespiller, og selvom det umiddelbart kan virke lidt fladt offensivt, så skaber boks til boks-spilleren faktisk rigtig meget, til trods for også at deltage i det defensive.

På kanterne kan jeg både bruge deciderede wingers, indvendige angribere eller advanced playmakers. Johan Absalonsen som winger, Vingaard som playmaker eller nogle af de talenter jeg har i diverse roller giver ekstremt mange mål og assists på en sæson. Men det skyldes som sagt nok min centrale akse, der konstant sætter dem i scene!

Jeg har et kæmpetalent på den offensive midt (regen), der er den fødte playmaker, hvis han bare havde haft lidt mere fysik at stå imod med i kampe mod fysisk stærke modstandere. Det arbejdes der selvfølgelig på, for han kan fordele spillet på en uhyggelig måde, hvor han både sætter andre og sig selv i scene i rollen som offensiv midt (altså ikke playmaker, indvendig angriber eller noget). Han scorer vel 15-20 mål og laver lige så mange assists på en sæson for mig.

Den enlige angriber er en skarpretter, og der har jeg tre meget forskellige typer jeg veksler mellem. Én er ekstremt hurtig og mentalt ret veludviklet, mens en anden er mere allround fysisk men med skyhøje afslutninger. Den tredje er en dribler med rimelig middelmådige skills, men han leverer varen uge efter uge.

Det skal siges at jeg altid har sværget til den klassiske 4-4-2 med en stor stærk angriber ved siden af en lille væver. Har da også altid haft succes, men over tid er mit spillermateriale skiftet lidt, og det betyder at jeg nu (på grund af en veludnyttet offensiv midt) har ekstremt mange strenge at spille på i mit offensive spil.

Anyway, så har jeg prøvet spidsangribere der var target man, advanced forward og complete forward - alle med succes, men ikke helt så meget som med skarpretteren.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ene-angriber - Hvad fungerer?
« Svar #8: 16 Feb 2012, 14:09 »

Jeg er også helt enig i de flestes holdninger. Jeg spiller den klassiske Man City formation med 3 OMC bag en enlig angriber. Her bruger jeg også angriberen som skarpretter og han skal løbe i hullerne. Dernæst har jeg markeret, at jeg spiller med targetmand som skal have bolden i hullerne. Jeg bruger 2 forskellige typer. Aguero er den hurtige type, mens Dzeko er den store type. Underligt nok fungerer de begge super som skarpretter men på lidt forskellige måder. Aguero spurter fra det hele og dribler sig igennem, mens Dzeko kæmper og maser sig igennem. Han laver også en del af sine mål på indlæg (hovedstød).
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ene-angriber - Hvad fungerer?
« Svar #9: 16 Feb 2012, 14:24 »

Jeg nyder stor succes med at spille en 4-2-3-1 med to centrale midtbanespillere, 2 fløje, en offensiv midt og en spidsangriber + en masse fornuftige

Den opstilling har jeg også stor succes med i Derby, hvor jeg nu er i 7. sæson, hvor jeg har vundet 1 PL, 1 FA Cup og 2 Carling Cup + været i finalen i Champions League.
Med de spillere jeg har, så er min OMV kant offensiv, mens min OMH er indvendig angriber og offensiv/support alt efter modstanderholdet. Min OMC er enten Fremskudt playmaker eller Offensiv midtbanespiller.
På den centrale midtbane er den ene enten bolderoberende midtbanespiller eller dybteliggende playmaker, mens den anden er boldvindende midtbanespiller.
Ligeledes er min ene angriber mere eller mindre altid skarpretter. Af og til er han targetmand, men det kommer an på hvilket resultat jeg jagter i kampen.
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ene-angriber - Hvad fungerer?
« Svar #10: 16 Feb 2012, 15:27 »

Hej FM-kammerater

Jeg er startet med Juventus, og min taktik skal være 4-3-3 (Barcelona/Danmark) med 1 angriber og 2 offensive fløje, 2 midt-midt, 1 defensiv midt og en 4 backkæde.
Hvilken erfaringer har i mht. roller fra midtbanen og frem? Synes jeg har svært ved at få det til at fungere.

På forhånd tak Smiley

Jeg vil anbefale du finder en hurtig god afslutter og sætter ham som skarpretter.. og de to fløje sætter du som inderste angriber og omskoler dem til at spille i modsatte side af hvis deres favorit ben er. på den måde skærer de ind i banen og laver dybe stigninger og afslutter og samtidig laver plads til dine offensive backs i overlap..

Men den taktik kræver selvfølgelig at du er meget boldbesiddende og du har nogle tekniske gode midtbane spiller..
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ene-angriber - Hvad fungerer?
« Svar #11: 17 Feb 2012, 01:00 »

Spiller med Spurs den omtalte taktik, hvor min centrale angriber Muniain er av. forward, mens Niang får skarpretter/targetman udgaven, når han ligger på toppen. Begge med stor succes. Bale spiller venstre og Lennon højre inside forward med support. Modric ligger som av. playmaker off, Rodwell som midfielder support og Sandro som ankermand. Fører pt. ligaen og scorer kasser på stribe. Efter ca. 12 kampe har jeg scoret ca. 36 mål og ca. indkasseret 10, så ca. 3-1 i snit. Specielt Bale og Muniain dominerer taktikken - pænt illustreret af Muniains 4 kasser i samme kamp. Næste kamp overgik Bale ham med 5 kasser Peace
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010