home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 246 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Taktik i FM12?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Taktik i FM12?  (Læst 3355 gange)
-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Taktik i FM12?
« : 09 Feb 2012, 23:01 »

Hey Freaks..

Ja, jeg har efterhånden spillet manager i nogle år, og har aldrig haft problemer med at lave taktikken, men her i det nye 2012 har jeg ikke haft et ordentligt spil endnu, da jeg ikke kan få det til at fungere. Jeg synes jeg laver taktikker som i 11'eren, men det fungerer ikke. Kan i fortælle mig lidt om vigtigheden af råb, teamtalks, ændringer inden kamp? For det er ting, som jeg ikke gjorde det vilde af i 11'eren, men som åbenbart er dødvigtigt nu?

Jeg er på bar bund! Skuffet
Logged

philips
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Taktik i FM12?
« Svar #1: 10 Feb 2012, 11:32 »

Må indrømme at jeg har det på præcist samme måde  som LFC, når jeg laver taktik tænker i præcist de samme baner som jeg gjorde i fm10 og til dels også 11(blev aldrig rigtigt fanget af den årgang), men alligevel er der ikke noget der fungerer. Ved vitterligt ikke hvad jeg skal
gøre Skuffet
Logged

Evra er grim, dårlig, og så har han sågar en totalt lav moral. Evras far burde have gjort os alle en stor tjeneste og ramt forbi med sin ladning da han lå og hyggede sig med Evras mor  Thumbs Up

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik i FM12?
« Svar #2: 10 Feb 2012, 11:44 »

Prøv at sende et billede af din opstilling og dine holdinstruktioner ellers kan det bliver MEGET svært at hjælpe dig. Smiley
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik i FM12?
« Svar #3: 10 Feb 2012, 11:47 »

Prøv at sende et billede af din opstilling og dine holdinstruktioner ellers kan det bliver MEGET svært at hjælpe dig. Smiley

Sad med samme holdning. Fortæl lidt om dit spil, ambtioner, hvad der går galt osv. Så er det nemmere at finde ud af hvad det skyldes Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik i FM12?
« Svar #4: 10 Feb 2012, 12:47 »

Opstilling:
Mit indtryk er at den opstilling der hentes flest point ved er en 4-4-2 eller afart af samme - men det afhænger naturligvis af dit hold - du kan eventuelt se hvilken taktik dit valgte hold spiller med i virkeligheden og så bygge en taktik omkring det.

Holdindstillinger:
Hvis du spiller med et "underdog" hold, så vil jeg anbefale en taktik baseret på counter attack, hvor du eventuelt har en deep defensive line og smider bolden ud over fløjene. Sæt din passing til short og dit tempo lavt, så dine spillere ikke smider bolden væk.

Angrebsmakkerpar:
Hvis du spiller med to angribere, så virker kombinationen poacher og Target man / Deep lying forward som god i dette spil. Sæt eventuelt din poachers closing down helt ned, så han bare ligger på toppen og er klar til den sukkerbold fra den anden angriber.

Shouts:
Mht. shouts, so er retain possession og work ball into box gode for underdog hold.

Match preparation:
Det er et nyt koncept i FM 2012 - du skal sætte dine spillere til at forberede sig til kampe - dvs. de kan have et fokus - f.eks. defensive positioning eller attacking movement, og hvor mange ressourcer de skal bruge på det, high/low (de ressourcer de bruger på dette trækker så ned på deres udvikling af personlige attributter / Prefered Moves). Det skal du huske at sætte - min anbefaling vil være hvis du er et middel/bund hold at sætte den til defensive positioning og på average indsats.

Jo bedre dit hold er, jo hurtigere kan du spille, men jeg antager ud fra dit spørgsmål at du spiller med et middel/"underdog" hold.

Alternativt kan du jo altid downloade en taktik  Smiley...

...men, hvis du viser os din taktik og dine holdindstillinger i taktikken, så kan vi komme med konkrete forslag  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 10 Feb 2012, 12:56 af mama99ai » Logged

earno
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Taktik i FM12?
« Svar #5: 14 Feb 2012, 13:28 »

den bedste taktik jeg nogenside har lavet http://fmfreaks.dk/index.php?topic=32753.msg986661#msg986661
Logged

Chelsea fan siden 11. maj 2003
Fm 07-08-10-11-12-13 allstar hold

cech(08)
kolodin(11)-mertesacker(07)-ömer tropak(08)-abate(13)
medo(09)-Tymoschuk(C)(08)-ambrosini(12)
podolski(12)-kozak(13)-gignac(08)

bænk:
marcelo(07)
drogba(10)
kuzmanovic(09)
ramlal(12)
lebohang(07)

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik i FM12?
« Svar #6: 21 Feb 2012, 02:34 »

Jeg spiller med Liverpool, arbejder med en 4-2-3-1 med Suarez i front. Siden jeg oprettede dette indlæg har jeg været på ferie, og haft lidt mere succes. Jeg prøver nogle af fifs'ne af og vender tilbage.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik i FM12?
« Svar #7: 21 Feb 2012, 05:34 »

Siden jeg skrev i tråden har jeg spillet seks kampe, vundet seks kampe, scoret 22 mål og lukket 5 ind. Generelt fungerer mit hold nu, og jeg er kravlet op på en 4.plads i en meget meget tæt top 7. Suárez fungerer nu og har scoret en del mål, Shaqiri er en superspiller og er også en stjerne. Min holdopstilling ser sådan ud.

Reina
Johnson - Skrtel/Coátes - Agger - Enríque/Robinson
Lucas - Gerrard
Shaqiri - Afellay - Downing
Suárez
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik i FM12?
« Svar #8: 21 Feb 2012, 07:59 »

Jeg har fået hjælp ved at tage udgangspunkt i den kendte taktik "Goals Galore", og så selv ændret i taktikken ud fra den. Nu blev det lige den fordi den passede til den opstilling jeg ville spille, og generelt stiler efter at spille.
Så prøv som en start at hent en eller flere af de taktikker der er rigtig mange der har DL, og så kig på indstillinger osv. Og på den måde kan du så skabe din egen taktik.

Det skal lige siges, at jeg ALDRIG har benyttet mig af Råb/Shouts. Det skyldes formentlig, at jeg ikke har sat mig ordentlig ind i det.
Logged

JeppeA
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik i FM12?
« Svar #9: 21 Feb 2012, 08:40 »

Med hensyn til teamtalks, så har jeg en lidenskabelig tone, når det er rivalopgør og topopgør. Når det er kampe man skal vinde, så bliver det en rolig eller bestemt tone, som jeg varierer.

Råb gør jeg egentlig ikke brug af. Skulle jeg komme foran i en kamp, så beder jeg holdet om at holde boldbesiddelsen. Skulle jeg komme bagud, beder jeg mine spillere om, at være mere aggressive - 'aggressivt involveret, chikaner modstander'.
Logged

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010