home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  1 Bruger, 523 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Demoblog
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Fungerer denne lidt løse og mere jordnære skrivemåde godt, eller ville en realistisk blog være federe?
Det er fint med en lidt mere afslappende indgangsvinkel. Fortsæt sådan!
- 7 (38,9%)
Prøv en mere realistisk stil, for din Cardenas-blog var aaaalt for fed Wink
- 6 (33,3%)
Ligegyldigt - du stinker uanset hvad...
- 5 (27,8%)
Antal Stemmer: 18

Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Demoblog  (Læst 9891 gange)
United-styrer
Gæst
 
Demoblog
« : 03 Okt 2006, 14:16 »

Så fik jeg taget mig sammen til at hente FM 2007 strawberry-demoen, og derfor vil jeg her holde en lille blog ala MisterFCK's om mine oplevelser med demoen.

Jeg vil ikke gøre så meget ud af at gøre bloggen realistisk, som jeg har gjort i mine tidligere blogs, faktisk vil jeg overhovedet ikke forsøge at gøre den realistisk. Tværtimod handler det mere om indtryk angående de nye features osv. Der vil muligvis blive en smule screenshots fra spillet, men ellers bliver det meget skrift uden den store grafiske opstilling.




Da jeg fik hentet demoen og startet spillet op, havde jeg i første omgang svært ved at finde rundt. Det nye skin er jo helt anderledes i forhold til alle dem, jeg har brugt i FM 2006. Men det lykkedes mig dog at komme ind i options, få lavet dansk sprog om til engelsk og fjernet fluebenet fra "fuld skærm".

Mit første spil her bliver i England, hvor jeg skal træne Man United. "Hvorfor vælger han dog et tophold?", spørger du så måske, men det skyldes, at jeg ikke gider vælge et hold fra bunden, når jeg alligevel blot har en halv sæson at gøre godt med. Derfor faldt valget altså på mit favorithold. På denne måde har jeg også de penge, jeg nu har brug for, for at få købt lidt ind og dermed vurdere niveauet på et par spillere.

Jeg kunne med det samme se, at mit tranferbudget kom til at være 182 millioner kroner. Jeg havde nok håbet på at komme op i midten af de 200, men det her går da også an. Så må jeg jo bare ud og lede efter spillere lige under de allerstørste.

Derefter tog jeg - igen efter lidt problemer med at finde rundt i det nye skin - en tur ind til min trup, hvor jeg kunne konstatere, at flere spillere i mine øjne måske har lidt for lave stats. Det drejer sig navnlig om van der Sar, Ferdinand, Carrick, Park (som dog havde lige så ringe stats i 2006-versionen) samt Saha, der jo for tiden brillerer i den virkelige verden. Til gengæld ligner David Jones en yderst spændende spiller, hvilket jo er glædeligt. Jeg brugte ikke ret lang tid på at sætte et hold, da jeg ville ud og se alverdens andre spillere og opleve de nye features. Mine 11 foretrukne var: Van der Sar, Neville, Ferdinand, Vidic, Evra, Ronaldo, Carrick, Scholes, Giggs, Rooney og Saha. Til denne trup skal det bemærkes, at såvel Gabriel Ivan Heinze som Alan Smith, der begge i høj grad har noget at gøre på holdet, er ude med skader i de næste to måneder.

Dernæst fik jeg smidt en hurtig taktik sammen, hvor der var stor fokus på kanterne, og spillet generelt var offensivt. De to kanter, Giggs og Ronaldo, fik meget høj kreativ frihed og offensiv mentalitet. Ronaldo fik endda en fri rolle. Til gengæld skal mine midtbanemænd være mere arbejdsmænd, boldflyttere, om du vil. Rooney kommer til at ligge som hængende angriber lige bag ved Saha. Jeg var lidt skuffet over, at der ikke var flere taktiske muligheder, f.eks. at vælge at en bestemt spiller primært skulle spille den ned ad kanterne, mens en anden skulle lægge bolde i dybden. Jeg forsøgte desuden at få Ronaldo og Giggs til at bytte pladser - en funktion jeg aldrig fik til at fungere rigtigt i FM 2006, så jeg håber, det vil lykkes mig her.

Da jeg så, at træningen er fuldstændig uændret, gad jeg ikke rigtig bruge tid på det, da udviklingsmulighede rne på en halv sæson mildt sagt er små. Derfor nøjedes jeg med at sammensætte et enkelt program for hele truppen, med en samlet workload på næsten heavy. Så glæder jeg mig til at se, om dette vil frembringe alle de skader, som folk snakker om.

Allerede på dette tidspunkt var jeg begyndt at vende mig til det nye skin. Specielt genvejene nede i venstre hjørne er jeg meget begejstret for, og faktisk synes jeg generelt, det virker som et rigtig godt skin. I hvert fald vil jeg ikke skifte det ud lige med det samme, når den fulde version er installeret på min harddisk.

Efter alt dette tog jeg en rundtur i menuerne, og jeg er kommet frem til følgende:

- De nye kategorier under "board room" angående, hvorvidt klubben er interesseret i at drøfte dit og dat, er en fin ide, men absolut ikke noget, der flytter spillet gevaldigt. Og nu jeg er ved bestyrelsen, så var jeg noget overrasket over deres reaktion, da jeg forsøgte at bede om en udbygning af Old Trafford. De var "ved at være irriteret over mine konstante anmodninger". Tja, det var nu første gang, jeg bad om noget, men okay Peace

- Det nye scoutsystem er virkelig lækkert. Det giver et rigtig dejligt overblik over alle de forskellige talentspejdere i stedet for det tidligere, uoverskuelige system under spillersøgning.

- Farmerklubber ser ved første øjekast ud til at være en god feature. Det ser ud til, at man kan bruge det til meget mere end bare at få spilletid til sine reservespillere. F.eks. med Uniteds aftale med Fluminense angående første option på deres spillere. Der kan jo snildt dukke nogle supertalenter op i Brasilien, og jeg fandt f.eks. en rigtig lovende venstreback, som jeg bød på. Også muligheden for at benytte en farmerklub til at få spilletilladelse eller europæisk pas er meget nyttig.

- Muligheden for nu at tage screenshots på Alt+F9 er ganske vist ubetydelig for selve spillets gang, men det går noget hurtigere end den besværlige metode, man før måtte ty til.

- Muligheden for at holde samtaler med egne spillere er knap så omfangsrig, som jeg havde håbet. Jeg adspurgte Ronaldo, om han kunne anbefale en spiller fra hans tidligere klub Sporting Lissabon, og ganske vist rådede han mig til at hente, men jeg havde håbet, at denne feature indebar samtaler angående deres daglige trivsel, deres rolle på holdet, deres træning etc.

Og så var det ellers tid til at få brugt mit transferbudget! Som jeg nævnte før, fandt jeg en yderst lovende venstreback i Fluminense. Hans navn var Marcelo, 18 år var han, og du kan da få lov til at se hans stats:



Han er da ret heftig, ikke sandt? Mit bud på ham var 35 mio. kroner.

Jeg var ret indstillet på, at en suveræn central midtbanespiller samt en ægte målkonge var det, jeg havde brug for. Derfor sendte jeg bud afsted på et utal af disse spillere, og jeg fik blandt andet gjort brug af endnu en ny feature: Player interaction. Det er endnu svært at sige, hvor godt det fungerer. Jeg kunne dog konstatere, at et par af dem, jeg erklærede min interesse i, blev smigret.

Desværre måtte jeg konstatere, at arbejdstilladelsen kom i vejen for mange af de køb, jeg håbede på at foretage, og Andrew Johnson var ikke interesseret i min klub. Derfor skrottede jeg ideen om både en midtbanemand og en angriber, og gik i stedet over til at satse stort på én stjerneangriber.

Den sølle Seán Evans blev udlejet til Shrewsbury, præcis som den noget mere talentfulde Richie Jones røg til Bournemouth i et halvt år. Samtidig måtte jeg desværre erkende, at min angriberjagt gik skidt. Alle mine bud blev afvist. Til gengæld hentede jeg Freddy Guarin for 20 mio. kroner, men da han pt. er udlejet, bliver det ikke i denne demo, jeg får lov at spille med ham.






Og dermed nåede jeg frem til den 8. juli, og min første kamp skulle spilles. Det var en udekamp mod min ene farmerklub Livingston, og holdenes opstillinger var som følger:



Dette blev også anledningen til at afprøve endnu en ny feature: førkampssnak. Der er jo ikke meget nyt i det, da det fungerer præcist som halvlegs- og efterkampsditto i 2006, men det er da fint nok, at man nu også har muligheden før kampen. Jeg valgte en samlet holdinstruktion, nemlig at indsatsen var vigtigere end resultatet til denne kamp, da den jo kun er til for at komme i form. Dog regnede jeg naturligvis, at vi ville vinde så nem en kamp, og jeg var da også som forventet meget klar favorit.

Hele kampmenuen lignede sig selv, hvorfor jeg ikke gad tage på opdagelse, så jeg startede bare kampen...

Der gik små fem minutter, før jeg for første gang fik 2D-banen at se. "Det virker som om, at bolden glider meget mere naturligt rundt på banen", var min første tanke. Der synes at være et langt bedre og mere naturligt flow over spillet og spillernes løb, så her er der uden tvivl en klar forbedring. Højdepunktet endte forresten med, at de fik en mand smidt ud, og dermed var jeg endnu større favorit end før. Resten af halvlegen havde jeg en hel del afslutninger, men få var for alvor farlige, og oftest blev det ved langskud. Men netop som man troede, det skulle være 0-0 ved pausen, fik jeg et hjørnespark, og Giggs skød bolden direkte ind i panden på Saha, som kunne bringe os foran 1-0.

I pausen gjorde jeg spillerne opmærksomme på, at jeg var godt tilfreds med første halvlegs indsats, hvorefter jeg sendte samtlige ni spillere på bænken i kamp. Kusczak, Silvestre, Brown, Fletcher, Park, Solskjær, Richardson, Jones og O'Shea gik på banen i stedet for henholdsvis van der Sar, Evra, Vidic, Scholes, Ronaldo, Saha, Giggs, Carrick og Rio Ferdinand. Altså blev kun kaptajn Neville og Rooney på banen.

Kun et par minutter inde i anden halvleg kom vi på tavlen igen. Deres keeper fik lyst til at give os et mål, så han lod Solskjær få bolden med et tomt mål mod sig. Afslutningen var lige yderlig nok (den ramte indersiden af stolpen), men mål var der, og vi førte dermed 2-0. Små ti minutter efter var Solsjær igen på spil - denne gang var det på et hovedstød efter et frispark, at han kunne score til 3-0. David Jones fik en stor chance, men skød forbi, inden Solskjær kunne score sit tredje mål med et lille kvarter igen, og så førte vi 4-0. Rooney viste i øvrigt stort overblik ved den scoring, da han fandt en fri Solskjær i stedet for at skyde på sin egen gode chance. Det havde han vist aldrig gjort i virkelighedens verden Opstemt

Det blev ved 4-0, og jeg fik altså en sejr i min første kamp i FM 2007-demoen. Til næste kamp bliver jeg næsten nødt til at starte med Solskjær inde, da han lavede et hattrick og ikke overraskende blev banens bedste spiller. Jeg er absolut positivt overrasket over det dejlige flow på banen i 2D, det er godt at se.






Trods meget høje bud fra min side, er der tilsyneladende ingen klubber i Europa, der vil sælge en angriber til mig. Og eftersom Ole Gunnar spillede så flot i første kamp, har jeg valgt at give ham chancen fra start næste gang og indtil videre indstille jagten på spillere til startopstillingen. Til gengæld har jeg fået hentet en spiller uden for Europa. Det drejer sig om den meget lovende Pablo Vitti (I kender ham sikkert fra 2006, hvor han også var et stortalent), som dog umiddelbart kun skal være backup for Saha og Solskjær. Han har kostet mig 1,5 mio. kroner. Der bliver stadig lejet spillere ud. Den sidste, der har forladt klubben for at forsøge at få spilletid hos et andet hold, er Tom Heaton. Han skal til Northampton i et halvt år.



Dermed blev det tid til næste kamp, ude mod en anden farmerklub, nemlig Antwerpen. Jeg kunne desværre ikke give debut til Vitti, da han endnu ikke havde fået sin arbejdstilladelse. Udmærket lille detalje i øvrigt, da vi jo også kender det fra rigtig fodbold.

Igen var jeg storfavorit, men i modsætning til mod Livingston prøvede jeg denne gang at fortælle spillerne, at jeg forventede en sejr. Jeg håbede, at dette kunne give dem en lille ekstra motivation.

Holdopstillinger:



Mit hold dominerede første halvleg, men kun et par gange var det virkelig farligt. Rooney havde et par rigtig store chancer, men han fik ikke scoret, og det var skuffende 0-0 ved pausen.

Jeg brugte "Tell the side that they can win this" som holdsnak og lavede de eksakt samme udskiftninger som sidst, dog naturligvis omvendt mht. Saha og Solskjær, altså at det denne gang var Saha, der indtog banen, og Solskjær, der forlod den.

I en voldsomt kedelig anden halvleg fik Saha en tilfældig chance efter 72 minutter, men alene med målmanden skød Saha forbi. Dette gav dog lidt liv i kampen, og et par minutter efter fik Saha bolden fra Park inde i feltet. Hårdt presset forsøgte han en afslutning, og via en forsvarsspiller fik bolden nettet til at blafre - 1-0 til os. Helt til slut var Saha lige ved at overliste Antwerpens keeper, som var kommet for langt frem efter et hjørnespark, men Sahas skud fra midten gik forbi, og dermed vandt vi en trist og halvskidt kamp med 1-0.



Dermed fik jeg spillet mine to første kampe i FM 2007-demoen. Mit indtryk af spillet er rigtig godt. Ganske vist er det stadig mest af alt en opdatering af et i forvejen yderst godt spil, men der er lidt flere features end normalt, og indtil videre føler jeg, at de fungerer ganske udmærket. Jeg glæder mig i hvert fald til den 20. oktober, men indtil da skal jeg nok få spillet mange flere kampe med United her i dette spil. Og for lige at vende tilbage til det der med at bytte positioner, så gør de det faktisk. Jeg har i hvert fald flere gange set Ronaldo ovre i venstresiden, så det er jo dejligt Smiley
« Seneste Redigering: 12 Okt 2006, 07:59 af United-styrer » Logged

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Demoblog
« Svar #1: 03 Okt 2006, 14:19 »

DU ER GAAAL I FACE! Fuuuck du skriver meget! Shockeret Shockeret Shockeret
Logged


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Demoblog
« Svar #2: 03 Okt 2006, 14:24 »

Hej U-S

Dejligt at du gider fortælle os andre om spillet. Har selv endnu tilgode at spille demo'en, men skal snart i gang...
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

MisterFCK
Gæst
 
Sv: Demoblog
« Svar #3: 03 Okt 2006, 14:48 »

Hvem var det nu der tog initiativet først  Rullende Øjne Ej det bliver da spændende at høre om når jeg nu selv har gjort det. Desværre døde mit savegame jo Skuffet
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Demoblog
« Svar #4: 03 Okt 2006, 14:51 »

Hvem var det nu der tog initiativet først  Rullende Øjne Ej det bliver da spændende at høre om når jeg nu selv har gjort det. Desværre døde mit savegame jo Skuffet

Hehe Smiley

Og ja, det var noget tis...
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Demoblog
« Svar #5: 03 Okt 2006, 15:00 »

Har også kigget på van der Sar og Saha og er helt enig i, at de har for lave stats. Røv irriterende.
Logged

BasIth
Gæst
 
Sv: Demoblog
« Svar #6: 03 Okt 2006, 15:16 »

Derefter tog jeg - igen efter lidt problemer med at finde rundt i det nye skin - en tur ind til min trup, hvor jeg kunne konstatere, at flere spillere i mine øjne måske har lidt for lave stats. Det drejer sig navnlig om van der Sar, Ferdinand, Carrick, Park (som dog havde lige så ringe stats i 2006-versionen) samt Saha, der jo for tiden brillerer i den virkelige verden. Til gengæld ligner David Jones en yderst spændende spiller, hvilket jo er glædeligt. Jeg brugte ikke ret lang tid på at sætte et hold, da jeg ville ud og se alverdens andre spillere og opleve de nye features. Mine 11 foretrukne var: Van der Sar, Neville, Ferdinand, Vidic, Evra, Ronaldo, Carrick, Scholes, Giggs, Rooney og Saha. Til denne trup skal det bemærkes, at såvel Gabriel Ivan Heinze som Alan Smith, der begge i høj grad har noget at gøre på holdet, er ude med skader i de næste to måneder.


Ham lagde jeg også mærke til et spil jeg havde med dem i søndags, jeg tror han bliver rigtig god efter nogle sæsoner. Smiley
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Demoblog
« Svar #7: 03 Okt 2006, 15:52 »

DU ER GAAAL I FACE! Fuuuck du skriver meget! Shockeret Shockeret Shockeret

Det er jo ikke noget nyt! Bare se nogen af hans artikler! Grin

Fin start, so far. Men få nu fat i Halford og Eastwood fy'fan ticked off
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


United-styrer
Gæst
 
Sv: Demoblog
« Svar #8: 08 Okt 2006, 11:12 »

Jaså, nu har jeg ingen assistent mere. West Brom har åbenbart overtalt min ellers dygtige højre hånd Carlos Queiroz til at blive deres træner. Det har jeg faktisk aldrig oplevet i FM 2006, så det kan da være, at det er noget, man skal til at vende sig til. Nå, så må jeg jo tilbyde Brian McClair rollen som assistent. Du får lige et SS af min nu forhenværende assistent.



Kort efter jeg fik Vitti, prøvede jeg via den nye interaction-funktion at fortælle ham, at han kunne lære meget af Alan Smith. Det har han nu reageret på ved at sige, at han virkelig tror, han kan lære af Smith, og at han glæder sig til at lære af ham. Smith har svaret ved at sige, at han glæder sig til at oplære Vitti. Jeg er spændt på at se, om det får nogen reel effekt.




Så er der minsandten kommet to nye spillere til klubben, nemlig Sherman Andres Cardenas, som flere af jer sikkert kan huske fra FM 2006, og som jeg i øvrigt har haft en blog om engang. Den anden er Marcelo, som jeg tidligere har vist jer. Altså en af spillerne fra Fluminense, som jeg havde forkøbsret på. Cardenas kostede mig 8 mio. kroner, mens Marcelo var lidt dyrere, nemlig 40 mio. kroner, men til gengæld regner jeg også med, at han kan spille med om en plads i startopstillingen.



Han er altså en, man skal huske til det nye spil. Sikke et talent!

I øvrigt gav begge handler en nyhed om fansenes glæde ved min evne til at spotte talenter. Marcelo-nyheden så således ud:



En fin lille detalje Smiley




Brian McClair sagde ja til at blive min nye assistent, så nu har jeg altså en direkte hjælper igen. Han er ganske vist ikke på Queiroz' niveau, men en udmærket assistent er han da.




Jeg vil lige vise en sjov lille detalje, til jer der ikke har hentet demoen. Det er sådan en lille profil omkring den spiller/person, som nyheden omhandler. Billeder siger mere end ord, så kig her:






Nånå, så fik jeg svar fra min bestyrelse angående farmerklubber. Tre klubber fandt de, og jeg må sige, at valgene er mildt sagt latterlige. Gamba Osaka, Seongnam Ilhwa Chunma eller Saturn Moskovskaya Oblast. Jeg har alligevel valgt at starte et samarbejde med Gamba, da det efter sigende skulle give mange penge at have en kontakt i Japan mht. salg af trøjer o.l. Jeg skal betale dem 24 mio. pr. år for en sådan aftale, og så har jeg desuden forkøbsret på deres spillere, men det kan jeg ikke forestille mig, at jeg vil gøre brug af.




Så blev det igen tid til at spille en træningskamp. Denne gang mod Connah's Quay, som vi selvfølgelig skal vinde klart over. Saha erstatter Solskjær, og ellers er holdet det samme som sidst. De to nyindkøb er begge på bænken fra start.

Vi styrede kampen fra første fløjt, præcist som forventet, og alt andet havde været en stor skuffelse. Der skulle dog gå hele 37 minutter, før Saha kunne heade bolden i kassen til 1-0. Et minut efter fik samme Saha en friløber, men brændte, men to minutter efter var han igen på spil med hovedet, og så stod det 2-0. Sidst i halvlegen var han tæt på at score hattrick, men denne gang overplacerede han sit hovedstød.

Vanen tro foretog jeg en masse udskiftninger i pausen. En spiller blev på banen, og det var Saha. Jeg følte ikke, jeg kunne være bekendt at pille ham ud efter to kasser. De to nye spillere var blandt de, der kom ind.

Efter fem minutter fik jeg et godt grin. Deres målmand "glemte" at tæmme en harmløs aflevering, således at bolden trillede direkte i kassen. Det fortalte en del om niveauet af det hold, jeg var op imod. 3-0 lød cifrene derefter på. Helt til slut lykkedes det Saha at få scoret sit tredje mål til slutcifrene 4-0. En absolut godkendt indsats.



Det var alt for nu Smiley
Logged

Chelidze90
Gæst
 
Sv: Demoblog
« Svar #9: 08 Okt 2006, 11:16 »

Damn Marcelo og Cardenas er vilde Opstemt Men ja, det med at de andre klubber henter ens trænere er temmelig irreterene, mistede min eneste scout i KFC til Nordsjælland Skuffet

Men en god blog Thumbs Up Og godt klaret at vinde 4-0 med 3 skud inde på målrammen Opstemt
Logged

MeeLo
Gæst
 
Sv: Demoblog
« Svar #10: 08 Okt 2006, 11:17 »

Den med Fans Delight at Marcelo prospect er altså gammel Peace
Ellers giver det et fint overblik over de nye features.
Logged

wirenfeldt
Gæst
 
Sv: Demoblog
« Svar #11: 08 Okt 2006, 11:29 »

Den med Fans Delight at Marcelo prospect er altså gammel Peace
Ellers giver det et fint overblik over de nye features.
Det er den nemlig ja! Men fedt du gider skrive om demoen Smiley Fortsæt endelig!!
Logged

Mijitrix
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Demoblog
« Svar #12: 08 Okt 2006, 12:09 »

ja det er fedt du gider gøre det
Logged

Come On You Spurs
COYS


lurking

United-styrer
Gæst
 
Sv: Demoblog
« Svar #13: 09 Okt 2006, 11:30 »

Da jeg startede spillet op her, bemærkede jeg, at det var i gang blot et par sekunder efter, at jeg havde trykket på ikonet. Dejligt hurtigt - klart hurtigere end FM 2006 i hvert fald, men hvorvidt det også vil gå så hurtigt i den fulde version, det skal jeg ikke kunne sige.

Nå, vi sluttede før, da jeg netop havde vundet klart over det der hold med det underlige navn. Efter det forsøgte jeg igen at få en ny spiller til truppen, men det var komplet umuligt, på trods af at jeg stadig har et pænt budget (122 mio. kroner) tilbage. Dagen efter, jeg havde forsøgt dette, fik jeg så et tilbud, jeg ikke kunne afslå: 325 millioner tilbød Chelsea mig for Rio Ferdinand, og i betragtning af, at Wes Brown, som lige nu er backup, stort set er lige så god som Rio, så kunne jeg ikke sige nej til det tilbud.

Efter dette blev det straks mere interessant, for nu skulle jeg møde et hold af en noget højere kaliber end de andre, jeg har mødt, nemlig Sporting Lissabon i deres hule. Mit hold var det samme som sidst (jeg kan i øvrigt stadig ikke bruge Vitti, da han endnu ikke har fået sin arbejdstilladelse. Mon han nogensinde får den?), mens Sporting stillede til start med følgende spillere: Ricardo, Nani (som højreback(!!), hvem sagde fejlplaceret?), Anderson Polga, Tonei, Caneira, Paredes, Moutinho, Tello, Eduardo, Yannick Djaló og Liédson.

Desværre måtte Saha, der jo ellers hamrede tre kasser i nettet sidst, forlade banen med en skade efter mindre end ti minutters spil. Ole Gunnar kom ind i stedet. Desværre blev vi yderst skuffende nærmest spillet ud af banen af det portugisiske hold, og vi kunne faktisk udelukkende takke deres spilleres uskarphed for, at vi ikke var bagud ved pausen.

Derfor skulle der selvsagt foretages et utal af ændringer, og kun Wayne Rooney og Ole Gunnar blev på banen til anden halvleg.

Det så ud til, at de indskiftede spillere ville gribe denne chance, for det var i hvert fald et langt mere motiveret hold, der spillede i starten af anden halvleg, og efter ti gode minutter fik Solskjær den i højre side af feltet. Han fandt Fletcher lige uden for feltet, og med et fint langskud sendte han os på 1-0, samtidig med at jeg kunne se min sidste mand på bænken, David Jones, varme op ude på sidelinjen i ensom majestæt. En komplet overflødig, men meget sjov detalje. Resten af kampen havde vi nogenlunde kontrol over, om end deres Nani, der var kommet længere frem på banen, hvor han er bedre tilpas, brillerede, hvilket medførte, at jeg afgav et tilbud på ham. Vi vandt kampen 1-0, og selvom de set over hele kampen nok var bedre, så var anden halvleg rigtig god.



Så kom tiden, hvor jeg oplevede den øgede mediedel. En journalist henvendte sig til mig og spurgte, om det er rigtigt, at jeg forsøger at få fat i Ewerthon fra Zaragoza. Jeg har kigget lidt på ham, men så heller ikke meget mere, men da han er en god spiller, svarede jeg, at han bare er en af de spillere, jeg er på udkig efter. Lige pt. vil jeg gerne have Nani, men Sporting afviste mit første tilbud, så nu har jeg prøvet at smide alle mine penge efter ham. Det er jo ligegyldigt, når demoen alligevel kun varer et halvt år.

Nå, så blev det tid til en venskabsturnering med mit hold, Juventus, Atletico Madrid og Feyenoord. Atletico Madrid har allerede sendt Feyenoord ud og spillet sig selv i finalen med en 1-0-sejr, og nu skal jeg så forsøge at gøre det samme mod det detroniserede Juventus-hold, som dog stiller i et forholdsvis slagkraftigt mandskab: Rizzi, Zabina, Boumsong, Kovac, Camoranesi (igen voldsomt fejlplaceret), Tudor, Cristiano Zanetti, Nedved, Del Piero, Elano og Trezeguet. Mit hold var det samme som mod Sporting. Dette var i øvrigt min første kamp hjemme på Old Trafford.

Og hvilken entré! Efter kun fire minutter kunne Carrick heade os foran 1-0, og forinden havde vi allerede haft endnu en god chance, og da Giggs efter ti minutter bragte os på 2-0 på et flot frisparksmål, lignede det en legestue. Det var Juventus dog ikke indstillet på, og efter et godt kvarter fik Trezeguet en friløber, og med målet til 1-2 var grundlaget i den grad lagt for en brandkamp. Fem minutter senere burde Rooney have gjort det til 3-1, men han sendte kæmpechancen på overliggeren. Jeg havde et markant overtag i den næste periode, der kulminerede, da Rooney efter 36 minutter gjorde det til 3-1 med et flot, flot mål, og 3-1 var også stillingen ved pausen efter en fornem halvleg.

Jeg lod Neville og storspillende Rooney blive på banen, og så måtte resten ellers ud og se anden halvdel af kampen fra bænken.

Vi startede, som vi slap, og dominerede fra starten af anden halvleg, men der kom spænding ind i kampen, da Robert Kovac med tyve minutter igen lavede en ufortjent reducering efter hjørnespark. Det lod dog ikke til at påvirke holdet, der fortsatte ufortrødent og i flere omgange både kunne og burde have gjort det til 4-2. Det lykkedes også til allersidst, da Rooney genialt skruede bolden uden om Rizzi, der var kommet for langt frem. 4-2 efter den klart mest imponerende kamp så langt, og dermed skulle jeg altså spille finale mod Atletico.



Kort efter kampen kunne jeg konstatere, at Ferdinand havde valgt at takke ja tak til Chelseas tilbud, og med det salg var mit transferbudget nu pludselig på et helt andet niveau. Der skulle derfor handles, og jeg fik sendt bud afsted til Werder Bremen på Klose og flere forskellige forsvarsspillere, heriblandt Walter Samuel, Phillipe Mexes og Roberto Fabian Ayala.

Midt i alle transferne blev det tid til finale mod Atletico. Jeg valgte de samme spillere, som imponerede mod Juventus, mens Atletico stillede op med: Leo Franco, Seitaridis, Pablo, Zé Castro, Pernía, Maxi Rodríguez, Maniche, Costinha, Petrov, Fernando Torres og Mista - er virkelig stærkt hold, men på hjemmebane burde jeg naturligvis vinde sådan en kamp.

Og det startede også lovende med et højt pres og en masse afslutninger, men efterhånden som halvlegen blev ældre, kom Atletico med i kampen, og efter tyve minutter fik de bolden i nettet, men til min lettelse havde Maxi begået frispark, før han headede bolden ind bag van der Sar. Det lignede længe uafgjort ved pausen, men dybt inde i første halvlegs overtid kom Nemanja Vidic desværre til at heade bolden i eget net, og vi havde et svært udgangspunkt, da der blev fløjtet til pause.

Da dette trods alt var en lidt mere betydningsfuld kamp end de tidligere, valgte jeg kun at foretage to ændringer: Solskjær kom ind i stedet for Saha og Richardson erstattede Giggs.

Richardson sprudlede, og allerede efter fem minutter fik han (lidt heldigt) udlignet. Efter en times spil fandt en lige så sprudlende Cristiano Ronaldo frem til Rooney i feltet, og den iltre brite tordnede bolden i kassen til 2-1. Vi var tættere på 3-1, end de var på udligning, og derfor vandt vi altså denne turnering efter to gode indsatser.



Så kom titeloddsene, der fungerer præcist som i FM 2006. Jeg er seedet fire med odds 5-1, mens Liverpool og Arsenal begge har 2-1. Chelsea har 6-4.

Og samme dag som dette skete, fik jeg min angriber. Det blev tyske Miroslav Klose, der skal være førsteangriber i denne sæson. Handlen koster mig 300 mio. kroner, men han er også virkelig en kvalitetsspiller. Se ham her:



Købet gjorde også fansene glade og gav desuden et boost i salget af trøjer.

Jeg skal muligvis ud og finde en forsvarsspiller, efter at købet af Gonzalo Rodriguez, som jeg havde planlagt, gik i vasken, da han ikke bestod lægetjekket, men umiddelbart er jeg godt tilfreds med min trup nu. Næste update bliver med Premier League-bold, hvor en udekamp mod West Ham bliver den første forhindring. Tak for nu :-)
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Demoblog
« Svar #14: 09 Okt 2006, 11:41 »

Nani (som højreback(!!), hvem sagde fejlplaceret?)

Det gjorde jeg Wink

Men rigtig god pre-season, skal blive spænende at se om du kan følge op på den i ligaen Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010