home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:54:03 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
I går kl. 10:09:18 g00n Blogs Minimalistic 2020
12 Jan 2025, 20:51 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23491
  2 Brugere, 835 Gæster Online.

Nyeste Bruger: adarshlumina
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  brænder ufatteligt meget
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: brænder ufatteligt meget  (Læst 2119 gange)
ulle94
Landsholdsspiller

brænder ufatteligt meget
« : 23 Jan 2012, 10:02 »

Hej,

Jeg har et problem. Mine spillere brænder ufattelig mange chancer! I seneste kap havde jeg boldbesiddelsen på 63%, og 20 skudforsøg heraf 5 åbne chancer og alligevel spiller 0-0, hvilket er et generelt problem.

jeg er milan og spiller en 4-3-1-2.

nogle idéer?

Stimorol
Førsteholdsspiller

Sv: brænder ufatteligt meget
« Svar #1: 23 Jan 2012, 10:35 »

Spil med AGF, Opstemt

Liverpool, Dortmund, AGF

bert0089
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 23 Jan 2012, 11:11 »

Hej,

Jeg har et problem. Mine spillere brænder ufattelig mange chancer! I seneste kap havde jeg boldbesiddelsen på 63%, og 20 skudforsøg heraf 5 åbne chancer og alligevel spiller 0-0, hvilket er et generelt problem.

nogle idéer?
Køb Cavani, så er det problem væk Wink

Inter 2010: Serie A, Coppa Italia, Champions League, Super Cup, VM for Klubhold
Forza Nerazzurri...  C'e Solo L'Inter

Risom
Manager

« Svar #3: 23 Jan 2012, 11:28 »

Sæt dine spillere/angribere til at træne afslutninger individuelt.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

ulle94
Landsholdsspiller

« Svar #4: 23 Jan 2012, 11:37 »

Køb Cavani, så er det problem væk Wink

Overvejede jeg også i optakten, men chelsea kom mig i forkøbet Wink Men er nu alligevel, på papiret, dækket rigtig godt ind oppe foran med spillere som Zlatan, Pato, Robinho, Balotelli og Paloschi, de er bare ikke kommet i gang endnu  Græder

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 23 Jan 2012, 12:26 »

Hej,

nogle idéer?

1. Sæt dine angribere til at træne: Place shots under Players Prefered Moves - på den måde skyder de ikke bare ved første lejlighed, men forsøger hver gang at placere bolden i målet.

2. Derudover kan man med fordel sætte individuelle angribere til at holde mere på bolden (Hold up), samt sætte closing down ned på din poacher / skarpretter, så han hele tiden ligger klar til at snuppe bolden og score.

3. Endelig kan du reducere long shots fra din AMC, så han er mere fokuseret på at lægge den gode aflevering.

4.
du kan også overveje at gøre din AMC til advanced Playmaker, så hans primære rolle vil være at fordele sukkerballer til angribere og wings 

Thumbs Up

plutonium
Manager

« Svar #6: 23 Jan 2012, 12:36 »

Hej,

nogle idéer?

Umiddelbart er det svært at finde ind til kernen i problemet. Normalt ville jeg anbefale dig at sætte dit taktiske fokus til 'attacking movement' (jeg spiller på engelsk, så ved ikke hvad det hedder på dansk), da det vil gøre at dine spillere bliver bedre til at skabe chancer. Men det er jo ikke chancer du mangler.

Hvis du har mange langskud (ikke nødvendigvis på statistikken, nu mener jeg at du FØLER der er mange skud fra distancen), så ville jeg bede spillerne om at 'work ball into box' (det er et shout), da det direkte gør at spillerne ikke afslutter så meget. Det har jeg selv stor succes med.

Derudover skal du overveje at sætte dit angrebstempo ned, så dine spillere får et mere metodisk angreb, hvor de ikke bare styrter frem. Det vil også være med til at give dig mere oplagte scoringsmuligheder.

Med de her råd bør du få færre afslutninger, mens kvaliteten i dem til gengæld gerne skulle få et godt nøk opad. Jeg har som sagt stor succes med det selv i FC København i Superligaen, hvilket gør at jeg tror du vil kunne få samme gavn ud af det i Serie A med Milan. Begge hold er favoritter i de fleste af deres kampe. Jeg spiller også possessionfodbold, så jeg håber at mine taktiske tanker kan overføres helt gnidningsfrit til dit spil Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

ulle94
Landsholdsspiller

« Svar #7: 23 Jan 2012, 12:55 »

Mange tak for rådene, nogle af dem har jeg prøvet, men der helt sikkert også nogle nye, der fortjener et skud Wink

Guldbrand
Blogmester

« Svar #8: 23 Jan 2012, 12:59 »

Personligt har jeg stor succes med at spille defensivt/kontra og meget flydende når jeg er storfavorit. Dette gør nemlig, at du lokker modstanderne frem på banen, hvilket giver dine spillere mere plads på deres banehavldel, og også mulighed for at udnytte deres hold i ubalance.

Bare husk, at så snart du kommer foran, så skal du skifte over til offensiv og meget stift. Dette er fordi at modstanderne nu skal frem, for at hente en udligning, og her er det vigtigt at man i stedet presser dem tilbage, og udnytter de huller der bliver skabt, ved at de hele tiden skal forsøge at igangsætte et angreb..

ulle94
Landsholdsspiller

« Svar #9: 23 Jan 2012, 13:53 »

Ser ud til at jeres råd har hjulpet, har vundet 2 kampe siden. 2-1 i CL mod trabzonspor, og nu 0-2 over juventus.

Ganske rigtigt producerer jeg ikke lige så mange chancer, men effektiviteten må siges at være øget gevaldigt indtil videre.
I juventus kampen havde jeg 8 skud på mål, 6 inden for rammen, 3 åbne chancer og altså 2 mål - det fint for mig Smiley

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010