home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 15:02:21 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23431
  0 Brugere, 717 Gæster Online.

Indlæg: 1132902 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Ideer til fremtidige FM spil
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Ideer til fremtidige FM spil  (Læst 8012 gange)
MattiMøller
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Ideer til fremtidige FM spil
« : 10 Jan 2012, 16:30 »

Til at starte med vil jeg lige fortælle lidt om mig selv (i FM sammenhæng). Jeg er og har altid været kæmpe FM fan, og har været med på vognen siden de glade CM tider. Faktisk har jeg aldrig misset en udgave. Indtil denne gang... foreløbig. Jeg er nemlig pt "hjemløs" og i den forbindelse er min computer pakket ned og ligger bare og venter på at blive brugt igen. Derfor har jeg kun prøvet FM 12 meget overfladisk og har ikke haft mulighed for at komme rigtig i dybden med det. Jeg har til gengæld kunne bruge en masse tid på at tænke over hvad jeg ville gøre hvis jeg var ide udvikler hos SI Games.
Der har alle dage været stor tradition for at komme med sine ideer til koncepter i spillet, men jeg har alligevel besluttet at forsøge at fremlægge mine ideer. Du må meget gerne kommentere på dem og give dit besyv med til om du synes det er gode ideer eller lort... Helst det første selvfølgelig.
Jeg vil dog først lige nævne at der er nogle ting jeg trods alt har prøvet i det nye som jeg er meget begejstret for.
Det nye kontrakt forhandlingssystem er genialt og jeg synes det er blevet 140 gange sjovere at sidde i forhandlinger med en spiller.
Det nye teamtalk koncept er også helt perfekt og giver en mulighed for at forme dig som manager og gøre det mere personligt. Det er en feature som jeg har savnet, og som jeg mener kan blive bedre endnu, hvilket jeg kommer tilbage til.
De nemmere oversigter på skærmen er også rigtig fedt og giver et kanon overblik.

I det næste vil jeg fremlægge mine ideer. Det skal som sagt nævnes at jeg ikke har vanvittigt meget erfaring med det nye manager, så muligvis vil der være nogle ting som næsten er implementeret i spillet allerede, men det må i lige bære over med.

Træner licens:
Jeg er en af dem som elsker at starte et spil uden klub og så se hvor langt man kan komme. I den forbindelse er der inden spillet mulighed for at vælge hvad din fodboldmæssige baggrund er, hvilket jeg bifalder. Jeg mener dog at man kan nuancere det yderligere ved at lave træner licenser. Man kunne f.eks. starte som træner med F-licens hvilket er den laveste i dette eksempel. Det ville kun være de lavest rangerende klubber med et lavt budget som søger en manager med denne licens. Det skulle så være muligt at købe et trænerkursus så man kunne stige i graderne. Der skulle selvfølgelig være en eksamen til hver licens tagning, men hvordan dette kunne foregå har jeg ikke helt tænkt til ende..  Der skulle så være mulighed for at komme helt op og blive A+++ manager som er den type manager klubber som Real, Barca, United osv søger når de er managerløse. Licens kurserne bliver selvfølgelig også dyrere og dyrere i takt med den stigende grad.
Man kunne så gøre det sådan at jo bedre licens man har, jo flere taktiske muligheder har man så der er et inciticament for at få taget en licens.
Denne licens skulle selvfølgelig også øge din stats som træner i et eller andet omfang.

Brug af optjente penge:
Der har alle tider været ideer til at forbruge de optjente penge i spillet som lige nu egentlig bare kan bruges til at komme på en ligegyldig Hall of Fame liste.
Der har været ideer om at bruge dem på virtuelle huse, biler, hunde , ludere eller lignende. Også at oddse dem væk bliver ofte nævnt.
Jeg mener dog at man kan bruge pengene til at gøre din manager profil mere personlig.
Man kunne f.eks. bruge dem på sprogkurser som kunne gøre at man lærte det russiske sprog hurtigere og derigennem fik et bedre samarbejde spillertruppen og staben.
De kunne også bruges på de tidligere omtalte licens kurser.
Man kunne også bruge dem til at øge enkelte stats som f.eks konflikthåndtering, arbejdet med unge eller andet. Det er selvfølgelig vigtigt at mængden af muligheder skulle stige i takt med de forhøjede stats da der ellers ikke ville være nogen grund til at bruge penge på dem.

Pressen:
Der er igennem tiderne blevet øget opmærksomhed på pressen i FM spillende. Jeg synes dog ikke der er så store nuancer i hvad man som manager bliver udsat for her. Jeg synes det kunne være fedt hvis man kunne få allierede indenfor pressen som skrev positive historier om dig.
Jeg synes også det kkunne være sjovt hvis der blev lavet en virtuel avis med de seneste rygtere eller historier om klubber, managere eller spillere. Man skulle selvfølgelig kunne lade være med at læse avisen hvis dette bliver for tidskrævende, men jeg synes ideen kunne være sjov. Det skulle så være muligt at kommentere på historier som er mere eller mindre sande.

Fodboldskoler:
Hvem har ikke altid drømt om at have en fodboldskole i Nigeria hvor der blev produceret kvalitetsspillere?? Jeg synes det kunne være rigtig interessant hvis man kunne oprette en sådan skole, hvor man som klub har førsteret på spillere og hvor man kan uddanne dem i en særlig spillestil. Der skulle så være mulighed for at se dem an i venskabskampe osv.

Det var nogle af de tanker jeg har gået med og jeg vil meget gerne høre fra dig om dine ideer eller dit synspunkt til mine ideer.
Dette er i øvrigt min første skrivelse her på sitet, så også gerne kommentare på om det er forståeligt det jeg skriver... ellers forklare jeg gerne.
Rigtg god FM fornøjelse derude... JEg er slet ikke misundelig Wink
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #1: 10 Jan 2012, 17:13 »

Lyder som om at du skulle afprøve FIFA Manager hvor du ikke kun er en manager med fokus på fodbold men hvor man egentligt styrer alt i klubben og der er også ting med som intet har med fodbold at gøre.

Jeg synes personligt at FM skal fortsætte med kun at have forkus på fodbold og manager-delen, da jeg betragter alt andet som værende useriøst og derfor intet har med FM at gøre.

Det du skriver om pressen kan selvfølgelig stadigvæk være relevant til FM.
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #2: 10 Jan 2012, 17:19 »

økonomi-delen tyder på at du allerede har kigget nærmere på Fifa manager hvor man kan købe selve klubber, spillere osv for sine personlige moneter.

Jeg synes iøvrigt ofte at forhandlingsdelen af FM er spild af tid. Et af de små men egentlig ligegyldige gimmicks
« Seneste Redigering: 10 Jan 2012, 17:21 af DonMambo » Logged

ronnie_1989
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #3: 10 Jan 2012, 17:25 »

Det er nogle ganske udemærket forslag du kommer med.. Smiley

Hvis jeg ligger ud med din idé om træner licens så kunne jeg godt se det som en mulighed til at løfte spillet idet at man ikke bare efter et pr. gode sæsoner med Brøndby bliver tilbud et godt betalt job i Roma.. Jeg hopper lige ned til Brug af optjente penge da jeg ser dette som en oplagt mulighed til at løfte træner licensen her skulle vi jo så have stats som alle andre trænere i spillet så ved at ta' de forskellige licenser skulle man kunne stige i stats som offensiv, defensiv, teknik, osv. men dog ikke mere end erfaring og gode præstationer også ville kunne gører en forskel.. Også til det med at man skulle kunne bruge sine optjente penge på andet end sine licenser skulle man øge sine stats i ungdoms arbejde og konflikt håndtering som du selv nævner.. Foldboldskoler lyder i mine ører også rigtig fedt så ikke mere snak om dette..

Pressen: Der er vi så henne i den del af spillet jeg synes er virkerlig kedelig der man kører i stort set de samme spørgsmål igen og igen og det har vi gjord i nogle år efterhånden..

Men det jeg ville sætte størst pris på var at hvis computeren blev bedre til spiller indkøb, og det taktiske.. Det bliver lidt kedeligt at spille med f.eks Liverpool og spille første sæson hvor det er okay svært at følge med de andre men så efter et pr. sæsoner river dem over.. Måske have mulighed for at vælge sværhedsgrad.. ?
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #4: 10 Jan 2012, 17:42 »

Det er nogle ganske udemærket forslag du kommer med.. Smiley

Hvis jeg ligger ud med din idé om træner licens så kunne jeg godt se det som en mulighed til at løfte spillet idet at man ikke bare efter et pr. gode sæsoner med Brøndby bliver tilbud et godt betalt job i Roma.. Jeg hopper lige ned til Brug af optjente penge da jeg ser dette som en oplagt mulighed til at løfte træner licensen her skulle vi jo så have stats som alle andre trænere i spillet så ved at ta' de forskellige licenser skulle man kunne stige i stats som offensiv, defensiv, teknik, osv. men dog ikke mere end erfaring og gode præstationer også ville kunne gører en forskel.. Også til det med at man skulle kunne bruge sine optjente penge på andet end sine licenser skulle man øge sine stats i ungdoms arbejde og konflikt håndtering som du selv nævner.. Foldboldskoler lyder i mine ører også rigtig fedt så ikke mere snak om dette..

Pressen: Der er vi så henne i den del af spillet jeg synes er virkerlig kedelig der man kører i stort set de samme spørgsmål igen og igen og det har vi gjord i nogle år efterhånden..

Men det jeg ville sætte størst pris på var at hvis computeren blev bedre til spiller indkøb, og det taktiske.. Det bliver lidt kedeligt at spille med f.eks Liverpool og spille første sæson hvor det er okay svært at følge med de andre men så efter et pr. sæsoner river dem over.. Måske have mulighed for at vælge sværhedsgrad.. ?

Nu behøver man jo ikke starte i liverpool med stjernespiller baggrund. Kig du forbi Lutz Pf. Chal i Lower League Man. kategorien. Det er en fin udfordring Smiley

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=32114.0
Logged

ronnie_1989
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #5: 10 Jan 2012, 18:05 »

Nu behøver man jo ikke starte i liverpool med stjernespiller baggrund. Kig du forbi Lutz Pf. Chal i Lower League Man. kategorien. Det er en fin udfordring Smiley

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=32114.0

Nu var det kun et eks. Smiley

Men forstå mig ret: Det er lidt for nemt at spille med de store hold over et pr. sæsoner..

Det med træner licensen er måske også mest henvendt mod folk der spiller LLM..

Vil dog også gerne lige nævne at man måske skal passe på med disse ændringer da det måske ikke vil tiltrække nye spillere til FM..
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #6: 10 Jan 2012, 18:07 »

Nu behøver man jo ikke starte i liverpool med stjernespiller baggrund. Kig du forbi Lutz Pf. Chal i Lower League Man. kategorien. Det er en fin udfordring Smiley

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=32114.0
Godt arbejde, DonMambo! Super med lidt reklame. Smiley Men er dog enig i at vi ikke behøver sværhedsgrader i FM - der er masser af udfordring i spillet!
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #7: 10 Jan 2012, 18:09 »

Nu var det kun et eks. Smiley

Men forstå mig ret: Det er lidt for nemt at spille med de store hold over et pr. sæsoner..

Det med træner licensen er måske også mest henvendt mod folk der spiller LLM..

Vil dog også gerne lige nævne at man måske skal passe på med disse ændringer da det måske ikke vil tiltrække nye spillere til FM..

Med trænerlicens kunne man jo bare gøre som nu, hvor man fra start kan vælge hvilken baggrund man har. Man kan så bare her vælge A+++ hvis det er det man ønsker Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #8: 10 Jan 2012, 18:20 »

Godt arbejde, DonMambo! Super med lidt reklame. Smiley Men er dog enig i at vi ikke behøver sværhedsgrader i FM - der er masser af udfordring i spillet!

Så lidt. Den challenge er en stor faktor i forhold til mit engagement i diverse tråde på FM-Freaks.

(Og nu bider jeg dig jo også så småt i haserne på Hall of Fame)..  Grin
Logged

ronnie_1989
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #9: 10 Jan 2012, 18:27 »

Godt arbejde, DonMambo! Super med lidt reklame. Smiley Men er dog enig i at vi ikke behøver sværhedsgrader i FM - der er masser af udfordring i spillet!

Hehe.. Smiley Kan godt se at jeg måske ikke får den store opbakning..

Men jeg vil dog gerne prøve at uddybe min tanke lidt..

Der er ikke nogen af os der kan bestemme hvilket hold vi skal vælge så hvis jeg nu gerne vil spille med Liverpool så går det hurtigt hen og bliver for let at spille med dem.. Så tanken her var jo så at man kunne indsætte en form for sværhedsgrad i spillet så dem som kun har spillet FM i et pr. eller først er kommet til nu også kan være med så de synes det er sjovt.. I har dog ret i at man kan begynde at spille LLM men hvis man nu vil spille med Liverpool hvor det hele ikke bare er så nemt efter et pr. sæsoner..
Logged

ronnie_1989
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #10: 10 Jan 2012, 18:29 »

Med trænerlicens kunne man jo bare gøre som nu, hvor man fra start kan vælge hvilken baggrund man har. Man kan så bare her vælge A+++ hvis det er det man ønsker Smiley

Det har du ganske ret i.. Men så jeg skrev tidligere så jeg gerne det hele i en stor sammenhæng og hvordan man skulle løse dette så det bliver optimalt ved jeg ikke jeg synes bare det var en god tanke.. Smiley
Logged

MattiMøller
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #11: 10 Jan 2012, 19:03 »

Det er fedt at se at indlægget giver lidt debat.
Jeg har faktisk ikke erfaringer med FIFA manager da jeg altid har sværget til FM... Hvilket jeg nok altid vil gøre...
Men det er helt rigtigt at tanken med licenderne var at man skulle kunne vælge dem fra starten. Det som vi idag kender som fodboldbaggrunden.
Jeg er også enig i at det helt primære fokus i FM skal være fodbolden, og det skal ikke gå hen og blive sådan et arcade spil hvor alt muligtg andet fylder for meget. Men jeg mener at det ville give en grund til at gå ind i forhandlingerne om din egen kontrakt og kræve flere penge. Idag har man jo næsten lyst til at give sig selv 0 kr i løn for at spare penge i klubbudgettet, hvilket jeg synes er ærgeligt. Tror det kunne give en anden dynamik i spillet...
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #12: 10 Jan 2012, 19:22 »

Hehe.. Smiley Kan godt se at jeg måske ikke får den store opbakning..

Men jeg vil dog gerne prøve at uddybe min tanke lidt..

Der er ikke nogen af os der kan bestemme hvilket hold vi skal vælge så hvis jeg nu gerne vil spille med Liverpool så går det hurtigt hen og bliver for let at spille med dem.. Så tanken her var jo så at man kunne indsætte en form for sværhedsgrad i spillet så dem som kun har spillet FM i et pr. eller først er kommet til nu også kan være med så de synes det er sjovt.. I har dog ret i at man kan begynde at spille LLM men hvis man nu vil spille med Liverpool hvor det hele ikke bare er så nemt efter et pr. sæsoner..

Jeg kan ikke se at det skulle give spillet mere dybde. Tværtimod vil det tippe nedad på realisme-balancen. Alternativt kan du jo opsætte regler som mange andre gør det. Eks: Udelukkende egen avl, udelukkende spillere fra England etc. Det gør bestemt dine vilkår sværere.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #13: 10 Jan 2012, 19:32 »

Synes faktisk at det er en interessant tanke omkring sværhedsgrad i spillet. Hvis man ønsker spillet så realistisk som muligt, men samtidig også svært, så dur det jo ikke at opsætte de regler som DonMambo foreslår. Simpelthen for de det vil man jo heller ikke nødvendigvis gøre i virkeligheden?
Og hvis jeg skal se tilbage på min "fm karriere" så synes jeg faktisk den har været præget af at jeg i starten fandt det for svært og nu for let.
Men jeg tror det ville være en svær ting at implementere samtidig med at jeg faktisk personligt alligevel ikke er sikker på om det ville være smart. Men ideen synes jeg bestemt er interessant! Smiley
Logged

FC Barcelona

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #14: 10 Jan 2012, 20:10 »

Synes egentligt 'licens-ideen' er en udmærket ide. Kunne jo eventuelt være oplagt at bruge i en sammenhæng med deres begynderguide, hvor man instrueres i de råd, som man ofte ser i forbindelse med simulation af kampe. Så er man da i hvert fald sikker på at blive en haj til spillet.


Derudover kan der vist ikke gå længe før vi se små klip/animationer af diverse situationer. Spillerpræsentation er, holdpræsentationer, pressemøder, jubelscener efter liga/cupsejre m.m. Et klip af en spillerpræsentation behøver jo ikke vise det nøjagtige ansigt af spilleren. Et 'regen-ansigt' på spilleren ville stadig have sin effekt. Det ville jeg syntes var interessant.
« Seneste Redigering: 10 Jan 2012, 20:13 af Njaourinho » Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010