home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 405 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Current Ability, Potential Ability, scout rapporterne og deres stjernesystem.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Current Ability, Potential Ability, scout rapporterne og deres stjernesystem.  (Læst 1535 gange)
rynke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Current Ability, Potential Ability, scout rapporterne og deres stjernesystem.
« : 09 Jan 2012, 15:01 »

Hej folkens, jeg synes man læser en del om CA/PA/Stjerne i scout rapporterne - om at spillerne ikke er særlig gode fordi de kun har 2 stjerner osv.

Det er dog tit en misforståelse, eller folk fejlfortolker de stjerner.

Nu er jeg ikke typen der vil hugge folks arbejde, så jeg vil henvise til en artikel inde på fm-base som forklarer stortset alt om Potential ability, Current ability og scout rapporternes stjernesystem.

Det korte er dog: Hvis en spiller fra fx afrika, som spiller i en eller anden skodklub kun har fået en stjerne fra din scout, så er det sandsynligvis fordi den klub han spiller for, ikke har muligheden for at videreudvikle pga. deres dårlige træning- og udviklings anlæg. Altså hvis du ser en spiller med helt vildt gode stats, og dine scouts siger han kun er en 2 stjernet spiller, så tag det med en gran salt. For hvis du køber spilleren, kan han, hvis han har PA'en til det, lige pludselig ha 4 stjerner, når han kommer over til din klub med forbedrede træningsanlæg.

Læs mere om det her: http://www.fm-base.co.uk/forum/football-manager-2012-players/83183-complete-ca-pa-thread.html

Jeg har personligt aldrig selv brugt de stjerner, men syntes det var interessant læsning!
Logged

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Current Ability, Potential Ability, scout rapporterne og deres stjernesystem.
« Svar #1: 22 Jan 2012, 03:20 »

Hej folkens, jeg synes man læser en del om CA/PA/Stjerne i scout rapporterne - om at spillerne ikke er særlig gode fordi de kun har 2 stjerner osv.

Det er dog tit en misforståelse, eller folk fejlfortolker de stjerner.

Nu er jeg ikke typen der vil hugge folks arbejde, så jeg vil henvise til en artikel inde på fm-base som forklarer stortset alt om Potential ability, Current ability og scout rapporternes stjernesystem.

Det korte er dog: Hvis en spiller fra fx afrika, som spiller i en eller anden skodklub kun har fået en stjerne fra din scout, så er det sandsynligvis fordi den klub han spiller for, ikke har muligheden for at videreudvikle pga. deres dårlige træning- og udviklings anlæg. Altså hvis du ser en spiller med helt vildt gode stats, og dine scouts siger han kun er en 2 stjernet spiller, så tag det med en gran salt. For hvis du køber spilleren, kan han, hvis han har PA'en til det, lige pludselig ha 4 stjerner, når han kommer over til din klub med forbedrede træningsanlæg.

Læs mere om det her: http://www.fm-base.co.uk/forum/football-manager-2012-players/83183-complete-ca-pa-thread.html

Jeg har personligt aldrig selv brugt de stjerner, men syntes det var interessant læsning!
Tak for info - det forklarer jo en del, da jeg også har erfaret at spillere fra lavere rangerede ligaer pludselig får et boost, når han kommer til klubben. Desværre glemmer jeg tit at lytte til min fornuft og stole blindt på mine scouts - dette er fra dags dato slut Rullende Øjne Husker specielt en tyrkisk spiller jeg fik vurderet til 2-2½ stjerne og han havde monstertal som 17 årig. Titlen som wonderkid gjorde ham senere til en verdensklasse spiller fordi jeg stolede på mig selv og ikke min scout!
Logged

rynke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Current Ability, Potential Ability, scout rapporterne og deres stjernesystem.
« Svar #2: 31 Jan 2012, 13:17 »

Tak for info - det forklarer jo en del, da jeg også har erfaret at spillere fra lavere rangerede ligaer pludselig får et boost, når han kommer til klubben. Desværre glemmer jeg tit at lytte til min fornuft og stole blindt på mine scouts - dette er fra dags dato slut Rullende Øjne Husker specielt en tyrkisk spiller jeg fik vurderet til 2-2½ stjerne og han havde monstertal som 17 årig. Titlen som wonderkid gjorde ham senere til en verdensklasse spiller fordi jeg stolede på mig selv og ikke min scout!

det er lige præcis den fejl mange gør, men godt at se du selv har lagt mærke til det  Thumbs Up
Logged

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Current Ability, Potential Ability, scout rapporterne og deres stjernesystem.
« Svar #3: 31 Jan 2012, 13:19 »

Det er modet til at spille de unge spillere og give dem de nødvendige kampe / udvikling der gør forskellen fra en ok til en klasse manager - det lyder til at du hører til den sidste kategori  Smiley
Logged

Malte26
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Current Ability, Potential Ability, scout rapporterne og deres stjernesystem.
« Svar #4: 31 Jan 2012, 13:24 »

Hvor meget betyder kamperfaring for en spillers udvikling? Bør man udleje sine unge spillere til en lavere rangeret klub, med et dårligere træningsanlæg, hvis de kan få kamperfaring der?  Smiley
Det er modet til at spille de unge spillere og give dem de nødvendige kampe / udvikling der gør forskellen fra en ok til en klasse manager - det lyder til at du hører til den sidste kategori  Smiley
Logged

Our history's full of legends,
And football played on high,
Raich Carter, Peter Doherty,
You should have seen 'em fly.
Now we all just love football,
But will we lift the crown,
The noise goes up, the Rams come out,
Onto the hallowed ground.

Dios
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Current Ability, Potential Ability, scout rapporterne og deres stjernesystem.
« Svar #5: 31 Jan 2012, 13:40 »

Troede egentlig at scouts var sat i verden for at vurdere spillerens potentiale, da man som menneske ikke har en chance for at vide hvor meget mere potential der er i en spiller og derfor vil man teoretisk set ikke ane hvem man skal købe?

Dvs. at i lande uden storklubber, kan man ikke bruge sine scouts rapporter til noget, da de kigger mere på klubbernes evne til at udvikle end spillerens talent?
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Current Ability, Potential Ability, scout rapporterne og deres stjernesystem.
« Svar #6: 31 Jan 2012, 19:09 »

Troede egentlig at scouts var sat i verden for at vurdere spillerens potentiale, da man som menneske ikke har en chance for at vide hvor meget mere potential der er i en spiller og derfor vil man teoretisk set ikke ane hvem man skal købe?

Dvs. at i lande uden storklubber, kan man ikke bruge sine scouts rapporter til noget, da de kigger mere på klubbernes evne til at udvikle end spillerens talent?

Husk at talentspejdere også kan tage fejl Wink
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Current Ability, Potential Ability, scout rapporterne og deres stjernesystem.
« Svar #7: 31 Jan 2012, 19:22 »

Troede egentlig at scouts var sat i verden for at vurdere spillerens potentiale, da man som menneske ikke har en chance for at vide hvor meget mere potential der er i en spiller og derfor vil man teoretisk set ikke ane hvem man skal købe?

Dvs. at i lande uden storklubber, kan man ikke bruge sine scouts rapporter til noget, da de kigger mere på klubbernes evne til at udvikle end spillerens talent?

I FM skal du bruge din mavefornemmelse Wink

Spejderne giver dig et prej om hvor god en spiller er/kan blive. Men du kan ofte selv have en anelse om hvorvidt du kan bruge en spiller eller ej ud fra hans skills. Jeg har utroligt ofte afvist spillere med klasse-potentiale, ganske enkelt fordi jeg ikke mente de var noget jeg kunne bruge. Så ryger de til en anden klub, og nogle sæsoner senere er de i en topklub. Burde jeg have købt dem? Nej, for jeg havde ikke brugt dem, og så var deres talent aldrig blevet udviklet.

Du skal KUN købe talenter hvis du er villig til at bruge dem, og derfor bruger jeg udelukkende mine spejdere til at finde spillere med udviklingspotential e - så vurderer jeg selv om de har nogle skills jeg kan videreudvikle ordentligt. For hvis deres skills ligger på forkerte områder, så passer de jo ikke ind i klubben.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010