home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:54:03 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
I går kl. 10:09:18 g00n Blogs Minimalistic 2020
12 Jan 2025, 20:51 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23491
  0 Brugere, 857 Gæster Online.

Nyeste Bruger: adarshlumina
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Gung-Ho [taktik blog] #That's it
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Gung-Ho [taktik blog] #That's it  (Læst 75324 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Gung-Ho [taktik blog] #34
« Svar #165: 29 Dec 2011, 18:14 »

Der er kommet en endelig version der er meget bedre

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #166: 29 Dec 2011, 18:17 »

Der er kommet en endelig version der er meget bedre

Du mener Beta III ?

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #167: 29 Dec 2011, 18:21 »

Du mener Beta III ?

Indlæg nr.32 indeholder den endelige version samt træningen

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #168: 29 Dec 2011, 18:22 »

Sådan.. Med Beta III hev jeg lige en 3:3 med hjem fra Parken mod FCK. De kom heldigt foran 2:0, men vi fik reduceret til 2:1 inden de scorede til 3:1. Men med flot spil og gåpåmod hev vi 3:3 hjem.. FANTASTISK Smiley Counter gjorde udslaget som underdog!

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #169: 29 Dec 2011, 18:23 »

Indlæg nr.32 indeholder den endelige version samt træningen

Takker.. Forsætter med den, havde overset de to links i bunden Wink

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #170: 29 Dec 2011, 19:16 »

工合
Work Together-Work in Harmony

35: Et nyt taktisk projekt

Jeg må desværre skuffe dem, der ville følge Ajax men jeg stopper Ajax bloggen. Det betyder dog ikke Gung-Ho tråden lukker ned, nej den forsætter med et nyt taktisk projekt. Jeg har simpelthen fået blod på tanden og vil derfor løse et taktisk problem, jeg har haft de seneste mange FM sæsoner. Det har været næsten umuligt for mig at skabe en ordentlig 4-4-2 i Man Utd. Jeg har forsøgt og også kommet nogenlunde tæt på og vundet titler men ikke helt på den måde jeg gerne ville.

Det er faktisk pga. den manglende succes med 4-4-2 at Wester’s Diablo og Gung-Ho opstod, begge taktikker der har leveret gode resultater men men.. Det plager min hjerne og sidder der som en splint, at jeg ikke kan få en 4-4-2 til at fungere i Man Utd og nu skal det være…

Jeg håber i stadig vil følge med også selvom man ikke er Man Utd fan, mon ikke denne kommende taktik kunne bruges andre steder i andre topklubber?

Hvis dette projekt kunne lykkes, så kunne det blive starten på en serie af forskellige taktikker under overskriften Gung-Ho, dog med forskellige taktiske tilgange og formationer. Det vil jeg dog ikke love på forhånd men tanken florere da. Det kunne være spændene at teste mere defensive taktikker med mindre hold men det må blive senere, for nu skal den 4-4-2 plageånd ud af min hjerne.

Mere senere…

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Ham-den-anden
Lilleputspiller
*

Sv: Gung-Ho [taktik blog] #35
« Svar #171: 30 Dec 2011, 03:05 »

Er det ikke et generelt problem at en flad 4-4-2 ikke rigtigt fungerer i FM? Altså man kan sagtens vinde titler og sådan, men det virker til at være svært at få den helt store succes, som ex en diamant på midten kan give.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #172: 30 Dec 2011, 13:30 »

Er det ikke et generelt problem at en flad 4-4-2 ikke rigtigt fungerer i FM? Altså man kan sagtens vinde titler og sådan, men det virker til at være svært at få den helt store succes, som ex en diamant på midten kan give.

Jo det er min erfaring og det skal vi finde en løsning på nu  Wink

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

slindj93
Reserveholdsspiller

« Svar #173: 30 Dec 2011, 14:15 »

Vil rigtig gerne prøve din taktik og træning af, men kan ikke rigtig få træningen til at fungere. Nogle som kan skrive en idiotsikker guide til hvad man skal gøre, så selv jeg er med på den? Smiley

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #174: 30 Dec 2011, 18:38 »

工合

36: 4-4-2 SAF style

Jeg vil bygge min taktik op efter TT&F 09 og dens beskrivelse af Sir Alex Fergusons 4-4-2 taktik. Jeg vil dog rette den en del til og give den mit eget præg. Hele formålet med denne taktik, er at lave en 4-4-2 Man Utd style. Den skal dog designes efter hvornår jeg syntes United er bedst. Den skal designes efter det jeg faldt for i sin tid. Højt pres, tempo fyldt og direkte angrebsspil og kreativ frihed til de offensive spillere.

Jeg syntes jo, at Man Utd er allerbedst når de spiller 4-4-2 og kommer frem over feltet. Det mere nøjeregnende spil SAF til tider leger med, især i de seneste år, det tiltaler mig altså ikke. Det giver selvfølgelig titler og det er nok derfor, det er bedst at det er SAF og ikke en fodboldromatikker som undertegnet, der står i spidsen for verdens største og bedst fodboldklub. Men nu er det her FM og der skal der spilles 4-4-2 med fuld knald på, både hjemme og ude, også på Camp Nou.

Citat
Bands of Two
Manager Type: Alex Ferguson

Sir Alex er den første manager, der afviger fra den meget stramme kontrolleret metode.
Manchester Utd's system, især i Queiroz årene, fungerede ved hjælp af fire kæder for at spille.Mens de centrale forsvarere overvejende instrueres i at forsvare. FHV og den defensive midtbanespiller tilbyde dyb støtte til den forreste linje ved siden af deres defensive pligter. Den offensive midtbane og wings skifter konstant roller og fungerer som støtte til den offensive kæde, som får normalt lov til at bruge deres kreative evner. Den sidste kæde er spydspidser, som helst er komplette spillere, som kan spille med bolden både med fødderne og i luften.

Mm: 8
FC: 8
FHV: 10
MCd: 10
MLR: 12
MCo: 12
ACa: 14

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Gung-Ho [taktik blog] #36
« Svar #175: 30 Dec 2011, 19:03 »

工合

37: Balancespilleren

Det er store problem jeg har bøvlet med i en flad 4-4-2, det er hullet mellem mit eget forsvar og midtbane. Så det er her jeg starter ud, for det problem skal løses. Der er mange der anbefaler en boldvindene midtbanespiller i defensiv rolle, det kan jeg bare slet ikke få til at fungere. Han presser alt for langt op, og forsvinder væk fra hullet. Jeg vil gerne have ham til at blive derinde som stødpude for 4 back kæden. Så er det de 3 andre på midtbanen der skal lave det hårde pres.

Formlen på det ser således ud i TT&F 09:

Citat
Midterforsvaret danner basen markeret som X.

FC: x
FB/WB: x + 1 to x + 4
DMC/MCd: x + 2 to x + 6
MCa/OMC/Fløje: x + 3 to x + 8
ACs: x + 4 to x + 10

Ud fra det skal balancespilleren på midtbanen være mellem 2 og 6 hak over midtforsvaret i presspillet. Der vælger jeg dog til at starte med at lade ham have det samme som forsvaret, i håb om han så bliver derinde og fungere lidt som en ankermand.

Jeg har valgt at spille med zonemarkering som i Gung-Ho taktikken. Det skulle gerne udmønte sig i følgende:

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Gung-Ho [taktik blog] #37
« Svar #176: 30 Dec 2011, 19:36 »

工合

38: Makkerparret

I angrebet har United haft nogle giftige makkerpars igennem tiderne, et vi nok alle kender er York og Cole, som var meget ens både i statur og spillestil. Der anbefales i TT&F 09 at man har to af sådanne typer, to komplette angribere som kan lidt af det hele. Jeg vil dog gå imod den anbefaling og satse lidt anderledes.

Jeg vil have en mere klassisk 10er som skal være den kreative kraft, som skal binde midtbane og angreb sammen, altså bindeleddet. Så vil jeg også have en helt klassisk poacher, som skal stå for målene. En af de bedst poachers nogensinde i United til det var vel Nistelrooy. En status den unge Hernández måske kan opnå, han er i hvert fald utrolig skarp og koldblodig foran kassen.

Jeg vil kombinere de to mest succesfulde angribere jeg har skabt i FM, poacheren fra min Diablo taktik med ”Den falske 9er” i Gung-Ho. ”Den falske 9er” bliver dog omdøbt til ”10eren” i denne taktik. Det jeg gerne vil opnå med 10eren er det samme som i Gung-Ho, han skal falde ned i banen og forhåbentlig skævvride modstanderens midterforsvar. Han skal deltage i spillet og det skulle gerne åbne op for poacheren.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Gung-Ho [taktik blog] #38
« Svar #177: 30 Dec 2011, 20:07 »

工合

39: Smørstangen

I Gung-Ho taktikken var jeg inde omkring ”smørhullet”, det offensive greb bibeholder vi men udvider det til ”Smørstangen”. For i denne taktik har vi to klassiske Wings og med Young, Nani og Valencia, så har vi gode folk til dem. Wings, 10eren og fremadrettet playmakeren i angrebsrolle som jeg har valgt som makker til balancespilleren på den centrale midtbane, de udgør til sammen ”Smørstangen”

Det er der lækkerierne skal opstå og dem der skal fodre Poacheren, både med stikninger i dybden og med hårde flade indlæg fra fløjen. De skal også på skift ankomme i feltet og støtte poacheren. Jeg forventer 4 mand i feltet ved indlæg fra kanten. Backs og balancespilleren skal som i Gung-Ho samle løse bolde op bag smørstangen og spille bolden kort rundt, for at bibeholde spillet højt.

10eren og PM har høj kreativitet og skal fordele boldene, de dribler derfor for kun blandet og ikke ofte. De skal holde det høje tempo og derfor ikke løbe med bolden.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Gung-Ho [taktik blog] #39
« Svar #178: 30 Dec 2011, 21:08 »

工合

40: Forsvaret

Jeg genbruger forsvaret fra Gung-Ho taktikken, da det var ret solidt. Jeg håber at min balancespiller kan levere som i Gung-Ho og lukke hullet mellem forsvar og midtbane.

Midterforsvaret

Jeg har to helt ens roller i midtforsvaret og det har jeg netop fordi hullet foran dem er dækket af balancespilleren. Derfor er der ikke brug for stopper og dermed heller ikke en cover.

Jeg har valgt to centrale forsvarsspillere i defensiv rolle, da det er klassisk standard rolle som passer fint med tophold, som netop denne taktik skal designes til eftersom det er til Man Utd.

De kan både spille bolden fornuftigt frem, fastholde angreb og selvfølgelig udfylde deres hovedopgave: Stoppe modstanderens angribere.

Backs

Alt efter hvordan man satser offensivt, så kan man veksle mellem full back og wingback. Hvis man ikke har nogle kanter, så kan wingbacks være effektive i en offensiv taktik, det kan dog koste defensivt.

Jeg har valgt full backs i en support rolle, da jeg gerne vil opnå en mere solid defensiv og lade det kreative være mere op til de 5 offensive spillere. De kommer dog stadig på skift i overlaps og deltager i offensiven og sammen med den centrale midtbane i defensiv rolle, så samler de løse bolde op udenfor feltet.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Mathi89
Reserveholdsspiller

Sv: Gung-Ho [taktik blog] #40
« Svar #179: 30 Dec 2011, 22:05 »

Hej Wester.
har downloadet din taktik og træning.. men kan ikke finde din træning inde i fm ?

jeg gør følgende: dokumenter>sports-interactive>FM12>schedules? hvad gør jeg forkert?

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010