home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:09:32 warmon Blogkonkur... #0 - Danish Viking War...
I dag kl. 20:05:55 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 19:49:20 BelthazorDK Blogkonkur... [2] Journeyman - Begyn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  3 Brugere, 879 Gæster Online.

Indlæg: 1132700 over 31367 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Gung-Ho [taktik blog] #That's it
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Gung-Ho [taktik blog] #That's it  (Læst 68725 gange)
andreashn
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #40
« Svar #180: 30 Dec 2011, 22:45 »

Hey everyone... Kunne se at "Wester" har prøvet kræfter og i andre også har med en ny taktik ..men ville lige høre om i kunne "SS" Screen shoote , hvad GK, CB'er, Full-backs & Midfielderne skal har flueben ved´...ligesom med Complete forwarden og Inside forwardsene?Huh
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #40
« Svar #181: 30 Dec 2011, 23:01 »

Hey everyone... Kunne se at "Wester" har prøvet kræfter og i andre også har med en ny taktik ..men ville lige høre om i kunne "SS" Screen shoote , hvad GK, CB'er, Full-backs & Midfielderne skal har flueben ved´...ligesom med Complete forwarden og Inside forwardsene?Huh

her Smiley

Gung-Ho taktik
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #40
« Svar #182: 30 Dec 2011, 23:17 »

Benytter din taktik i et netspil med 3 kammerater. Jeg spiller med Arsenal, og har indkøbt bl.a. Hazard, Douglas Costa og Rossi til offensiven.. Har da for det meste også et stort overtag i kampene, men mine spillere rammer slet ikke mål.. I min sidste kamp havde jeg 19 skud, men kun 3 på mål? Kan jeg gøre noget for at blive mere effektiv, eller er det bare "uheldigt"?
Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #40
« Svar #183: 31 Dec 2011, 10:55 »

Benytter din taktik i et netspil med 3 kammerater. Jeg spiller med Arsenal, og har indkøbt bl.a. Hazard, Douglas Costa og Rossi til offensiven.. Har da for det meste også et stort overtag i kampene, men mine spillere rammer slet ikke mål.. I min sidste kamp havde jeg 19 skud, men kun 3 på mål? Kan jeg gøre noget for at blive mere effektiv, eller er det bare "uheldigt"?


Se på hvilke slags chancer du får. Er det kun halve eller clear cut? For når man presser modstanderen så meget og har så stort et overtag, så skaber man et hav af halve chancer, som jeg ikke ser som manglende effektivitet. Tilgengæld er det et problem hvis det er de åbne chancer du misbruger.

Men 3 mål kan man vel leve med??
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #40
« Svar #184: 31 Dec 2011, 10:57 »

工合
Work Together-Work in Harmony

41: Formationen + Roller

Så har vi formationen og spillerrollerne klar, jeg har fortaget et par ændringer efter nogle korte test. Så jeg gennemgår lige hver enkel position helt kort.





GK

Jeg har som i Gung-Ho valgt en helt klassisk standard indstilling til min målmand.



Backs

Jeg har sænket backs kreativitet en smule, da jeg gerne vil holde en lidt strammere disciplin i forsvaret. Deres rolle er som support og skal sammen med balancespilleren samle løse bolde op bag ved ”Smørstangen”.





Midterforsvaret

De danner basen og det er ud fra deres mentalitet og pres indstillinger vi laver taktikken. Mentaliteten og presset stiger med 2-3 hak for hver kæde vi kommer frem. Og de er deres mentalitet der afgører balancespilleren og 10erens mentalitet. De har den samme mentalitet og det gør de binder kæderne sammen. Jeg har sænket deres kreativitet, da de kun skal koncentrere sig om at holde linjen og stoppe modstanderens angribere.





MCD

Lav kreativitet, mentalitet og pres spil der ikke sender ham for højt op i banen samt hårde tacklinger, så han kan gøre ondt på modstanderens offensive og kreative spillere. Hans job er at binde forsvar og midtbane sammen og virke som stødpude for forsvaret.





PM

En fremadrettet playmaker med meget høj kreativitet, han skal sammen med 10eren designe spillet i det klassiske smørhul. Jeg har fjernet hans løb med bolden, da han skal spille hurtigt og ikke sænke spillet.





Wings

Meget kreative wings som i klassisk Man Utd stil skal udfordre på kanten og fodre angriberne med indlæg. Jeg har valgt at de kun skal komme i fremadrettet løb i mixed, da de skal tage deres udgangspunkt en smule længere tilbage. I klassisk indstillingen står de tit helt oppe ved angriberne og danneren 4 mands kæde der er helt stationær og uden bevægelse. Det dræber bevægeligheden og dermed nemt at dække op. Så de er en blanding mellem den offensive og support Wing.





10eren

Minder meget om PMeren og skal kreere alt det frække inde centralt. Han må dog bevæge sig lidt friere og skulle gerne med i boksen med indlæg.





Poacher

Skulle gerne være på kanten af offside og bruge sin målnæse. Hans kreativitet er en smule sænket, for han skal være kold og kynisk foran kassen.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #40
« Svar #185: 31 Dec 2011, 11:51 »

Se på hvilke slags chancer du får. Er det kun halve eller clear cut? For når man presser modstanderen så meget og har så stort et overtag, så skaber man et hav af halve chancer, som jeg ikke ser som manglende effektivitet. Tilgengæld er det et problem hvis det er de åbne chancer du misbruger.

Men 3 mål kan man vel leve med??
Det er 3 skud mål, hvor de resterende 16 skud ryger forbi  Smiley
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #41
« Svar #186: 31 Dec 2011, 11:54 »

Webster - Vil lige høre hvad du med din Gung-Ho taktik gør når du er på udebane, og det slet ikke fungerer. Hvis du altså har prøvet det? Har nu selv spillet den samme kamp mod Rangers på udebane med Inter et par gange, og kan simpelthen ikke få overtaget.. Jeg spiller generelt tit mega godt på hjemmebane men også tit rigtig dårligt på udebane..  Græder
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #41
« Svar #187: 31 Dec 2011, 11:59 »

Webster - Vil lige høre hvad du med din Gung-Ho taktik gør når du er på udebane, og det slet ikke fungerer. Hvis du altså har prøvet det? Har nu selv spillet den samme kamp mod Rangers på udebane med Inter et par gange, og kan simpelthen ikke få overtaget.. Jeg spiller generelt tit mega godt på hjemmebane men også tit rigtig dårligt på udebane..  Græder

Som jeg skriver tidligere så var jeg dominerede i alle kampe med Man Utd også på udebane. Jeg havde et fortjent nederlag på hele sæsonen. Så det kommer nok meget an på hvor godt et hold du er.. Der er peget på at taktikken har en svaghed på udebane, så der kan du måske tweake lidt og starte ud med standard fremfor attacking og så komme mere offensivt som kampen skrider frem...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #41
« Svar #188: 31 Dec 2011, 14:37 »

Webster - Vil lige høre hvad du med din Gung-Ho taktik gør når du er på udebane, og det slet ikke fungerer. Hvis du altså har prøvet det? Har nu selv spillet den samme kamp mod Rangers på udebane med Inter et par gange, og kan simpelthen ikke få overtaget.. Jeg spiller generelt tit mega godt på hjemmebane men også tit rigtig dårligt på udebane..  Græder

Jeg plejer at sætte "offensiv" ned til "Kontroller" eller hvis det er en ligeværdig modstander så "Standard" Smiley
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #41
« Svar #189: 01 Jan 2012, 13:06 »

工合
Work Together-Work in Harmony

42: Så det nu..

Holdinstruktioner

Hele ideen er at skabe en balanceret offensiv 4-4-2, hvor der spilles hurtigt og kreativt i angrebet og forsvaret står bund solidt. Kombineret med de spillerindstillinge r fra seneste indlæg, så mener jeg følgende holdinstruktioner er dem der kan give det.



Nogle af de vigtige ting er:

Flade hårde indlæg, for United har slet ikke styrke nok i luftrummet. Det har vi set i alt for mange kampe, seneste i kampen mod Blackburn, hvor det var de flade indlæg der var farlige men de høje blev afvist gang på gang.

Spillet fokuseres ikke ned over kanterne selvom der spilles med wings. Der skal kreeres fra hele ”Smørstangen” og de brede wings er med til at skabe plads for 10eren og PM.

Normale tacklinger, det er kun MCD der tackler igennem. Jeg vil gerne undgå for mange kort.



Målsætningen

Min målsætningen for denne taktik er lidt anderledes end med Gung-Ho taktikken, for jeg forventer slet ikke samme pointhøst. Min drøm er at skabe en 4-4-2 der med flot og hurtigt spil kan sikre Man Utd mesterskabet og nødvendigvis ikke med 100 point. Jeg vil ”bare” være med i kampen helt til det sidste og gerne nå de sidste 4 i Champions League.

Jeg håber jeg rammer en realistisk 4-4-2, så kampen om mesterskabet bliver tæt. Jeg vil så gerne skabe en taktik som minder om IRL resultaterne, hvor Man Utd er med helt oppe men det må gerne smutte en sæson.



Gung-Ho 4-4-2

Jeg har valgt at kalde taktikken Gung-Ho 4-4-2 og her er den taktik jeg vil teste. Dette er ikke det endelige bud men kun en Beta. Efter sæsonen så kommer den endelige taktik.

Gung-Ho 4-4-2



Test påbegyndt

De første 2 måneder er spillet og det ser ganske fornuftigt ud, selvom jeg måtte lide et trælst nederlag til Man City I Community Shield. Taktikken er efterhånden indspillet 100 % og det burde stabilisere den, så et nederlag som det jeg fik til West Brom ikke bliver hverdagskost.

 
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Svenning96
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #42
« Svar #190: 01 Jan 2012, 17:01 »

Hej

Når jeg har downloadet træningen og smidt den ind i schedules, dukker den ikke op inde i spillet.
Kan se jeg ikke er den eneste med problemet, så ville lige høre hvad problemet kunne være?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #42
« Svar #191: 02 Jan 2012, 11:08 »

Hej

Når jeg har downloadet træningen og smidt den ind i schedules, dukker den ikke op inde i spillet.
Kan se jeg ikke er den eneste med problemet, så ville lige høre hvad problemet kunne være?

Jeg ved det faktisk ikke...

Måske pga. den nye patch?
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

bettepjevs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #42
« Svar #192: 02 Jan 2012, 11:57 »

Hej

Når jeg har downloadet træningen og smidt den ind i schedules, dukker den ikke op inde i spillet.
Kan se jeg ikke er den eneste med problemet, så ville lige høre hvad problemet kunne være?

Har du husket at udpakke den. Prøv at ligge de enkelt filer alene direkte i /schedules.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #42
« Svar #193: 02 Jan 2012, 16:49 »

工合
Work Together-Work in Harmony


43: Ude skidt, hjemme AWESOME

Jeg ville ønske jeg kunne sige: Ude godt, hjemme bedst. Det bliver dog mere til: Ude skidt, hjemme AWESOME.

Jeg er kommet til starten af februar og vi tager lige hjemme og ude statistikken i Premier League, for det siger ligesom det hele.. Vi starter med hjemmebanen.



Jeg har får lavet taktikker, hvor det er gået ganske fint men det her er for vildt..! 45-0 i målscore og rene sejre. Et snit på 3,75 mål pr. kamp. Holdet spiller helt igennem fantastisk på hjemmebane med superb lækkert spil, helt som jeg havde håbet. Alt sidder præcis som det skal og denne taktik vil jeg sige er den perfekte hjemmebane taktik til Man Utd men se nu her…



Fy for den lede…

Konklusionen er ret simpel, det er for naivt at satse så voldsomt på udebane og især mod de store hold. Selvom jeg holder fast i 1. pladsen med 1 point ned til nr.2. Mine point tab har set således ud:



Der var flere der pegede på det problem med Gung-Ho taktikken og det er klart mere udbredt med Gung-Ho 4-4-2.

Citat
Men nu er det her FM og der skal der spilles 4-4-2 med fuld knald på, både hjemme og ude, også på Camp Nou.

Jeg må simpelthen krybe til korset og give køb på mine principper. Jeg vil straks gå i gang med at lave en Gung-Ho away, som kan bruges sammen med Gung-Ho og Gung-Ho 4-4-2, den skal stadig være kreativ og med godt spil, den skal dog være mere standard og balanceret. Jeg satser på at kombinere ideerne fra de to første taktikker og gå en smule mere tilbage på banen. På den måde håber jeg at opnå den perfekte taktikpakke til de store hold, hvor man har 3 taktikker at veksle imellem.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #42
« Svar #194: 03 Jan 2012, 17:38 »

"Jeg vil straks gå i gang med at lave en Gung-Ho away, som kan bruges sammen med Gung-Ho og Gung-Ho 4-4-2.." Awesome, har også store probs på udebane.  Keep up the good work Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010