Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 13:54:03
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
I går
kl. 10:09:18
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
12 Jan 2025, 20:51
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
06 Jan 2025, 20:57
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere:
23491
0 Brugere, 903 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
adarshlumina
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2012
Kategori: Træningsbanen
Gung-Ho [taktik blog] #That's it
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
9
10
[
11
]
12
13
...
18
Forfatter
Emne: Gung-Ho [taktik blog] #That's it (Læst 75340 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #28
«
Svar #150:
28 Dec 2011, 12:53 »
Ja jeg har valgt dem jeg mener er de vigtigste stats.
Alle de markeret er dog vigtige men i forhold til denne taktik er dem jeg har valgt. Selvfølgelig skal han kunne tackle men det kan de fleste i den kaliber af spillere vi søger til et top hold.
Var der nogen der sagde nørd?
Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #151:
28 Dec 2011, 13:09 »
工合
Work Together-Work in Harmony
29: Wings
Forskellen på Wings og Inside Forwards er ikke så stor og derfor er det lidt de samme ting de skal kunne.
1: Off The Ball
En god Wing har evnerne til gode løb uden bolden. Uden dem er han svær at sætte op. Et klassisk eksempel på det, er Roomedahl på landsholdet, hvor hans løb uden bolden er guld værd, at han så har mange mangler er en anden sag.
2: Pace/Acceleration
En Wing står tit i en direkte duel med modstanderens back og en god portion hurtighed er ikke en dårlig ting her. Han ender tit i direkte løbeduel med back, når han får stukket ned af fløjen.
3: Dribbling
I dueller med backs skal han have evnerne til at drible forbi dem. Det er på kanterne de får lov at løbe med bolden.
4: Crossing
Når han så har rundet backen og er kommet til baglinjen, så skal indlægget sendes men har han ikke evnerne, så er det totalt nytteløst. Se på Rommedahls tidlige år på landsholdet, han er dog blevet skarpere de seneste år.
5: Agility / Balance
Er han hurtig, god til at drible og har evnerne til at glide af på tacklingerne, så er en wing næsten umulig at stoppe.
Fortrukne træk
Knocks Ball Past Opponent
Træning
Tager vi udgangspunkt i de 5 vigtige stats, så vil jeg anbefale denne træning. (jeg samler hele træningsprogrammet til sidst i en pakke)
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #152:
28 Dec 2011, 13:11 »
工合
30: Den falske 9er
Den falske 9er er ikke som rolle i spillet, han er en blanding mellem den komplette og den dybdeliggende angriber samt Trequartista. Derfor kræves der meget mere af netop ham end mange andre af de offensive spillere. Som udgangspunkt ville jeg vælge Trequartista typen.
1: Finishing / Composure
Selvom hans rolle er at falde ned i banen, så er han stadig holdet eneste angriber og han kommer til et hav af chancer, både fra flade hårde indlæg fra Wing men og dybe afleveringer fra IF, MCD og MCO. Det er en angribers vigtigste evne at sende bolden i kassen.
2: Flair / Kreativitet / Passing
Blik for spillet, det uforudseelige, det kreative og oplæggeren. Det er det den falske 9er skal være kendt for.
3: Technique / First touch
Vi satser på et hurtigt flydende spil og en god første berøring er vigtig, han skal ikke stå og fjolle rundt med bolden. Det sænker tempoet og det går ikke. Det kræver selvfølgelig også en god teknik.
4: Off The Ball / Anticipation
Gode bevægelser og god forudseenhed er også en af den falske 9ers kendetegn
5: Pace/Acceleration og Strength
Som top angriberen kommer han tit i løbedueller og ligger til tider på kanten af offside, så lidt hurtighed gør ikke noget. Ligeså tit modtager han bolden i fødderne med en modstander i ryggen, hvor han skal holde lidt i den indtil løbende omkring ham kommer, så en god portion styrke er påkrævet.
Fortrukne træk
Comes Deep To Get Ball – Dette træk er alfa omega for at få 9eren til at fungere i denne taktik.
Træning
Tager vi udgangspunkt i de 5 vigtige stats, så vil jeg anbefale denne træning.
Gung-Ho træning
Her er så den samlede pakke jeg anbefaler til Gung-Ho taktikken.
Gung-Ho træning
«
Seneste Redigering: 28 Dec 2011, 13:43 af Wester
»
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
hoeven
Førsteholdsspiller
«
Svar #153:
28 Dec 2011, 13:19 »
Citat af: Wester 28 Dec 2011, 12:53
Ja jeg har valgt dem jeg mener er de vigtigste stats.
Alle de markeret er dog vigtige men i forhold til denne taktik er dem jeg har valgt. Selvfølgelig skal han kunne tackle men det kan de fleste i den kaliber af spillere vi søger til et top hold.
Finno! Lækkert at du er i forkøbet
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #30
«
Svar #154:
28 Dec 2011, 13:43 »
工合
31: Drømmeholdet
Nu hvor vi har gennemgået typerne og stats, så vil jeg give mit bud på en FM drømme 11er, hvis der var frit valg på alle hylder. De bliver valgt ud fra de evner, stats jeg mener er vigtige for at indtage pladsen på holdet. Dette er ikke en Ronaldo vs Messi snak men Messi er fravalgt.
Giv mig denne 11er, så vinder jeg alle kampe på en sæson uden problemer
GK:
Manuel Neuer
DR:
Sergio Ramos
DL:
Patrice Evra
DC:
Nemanja Vidic
DC:
Mamadou Sakho
PM:
Xavi
MCD:
Darren Fletcher
MCO:
Cesc Fàbregas
IF:
Cristiano Ronaldo
Wing:
Nani
9eren:
Wayne Rooney
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
hoeven
Førsteholdsspiller
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #31
«
Svar #155:
28 Dec 2011, 14:14 »
Det kunne være sjovt nok hvis der var en der faktisk prøvede at lave det hold der, self med snyd, og se om dine teorier holder stik
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #31
«
Svar #156:
28 Dec 2011, 15:09 »
工合
32: Så er den her..
Man kan blive ved med at nørde en taktik og tweake igen og igen. Jeg vælger dog at stoppe selve taktik delen her og lade den være som den er. For med de resultaterne jeg har opnået med Man Utd sammen med de krav jeg havde til taktikken, så er missionen fuldført.
Missionen
Missionen var først og fremmest at skabe en offensiv taktik med flydende, flot og kreativt spil. Den mission er mere end opfyldt. De 5 forreste bevæger sig flot og spillet er hurtig. Der er meldes dog om problemer med effektiviteten, det har jeg til dels løst med indførelsen af en Wing. Man kan dog tweake lidt i forhold til de spillere man har i truppen. Jeg havde dog ingen problemer i Man Utd med at få bolden i kassen. Det kan du se længere henne, når vi kommer til resultaterne.
Det næste var at skabe et hold i harmoni, dvs. ud over en god offensiv, så skulle defensiven være solid og netop dette er nok det der er lykkes bedst i min Man Utd test. Defensiven har været bund solid og står rigtig fint. Der peges på svagheder ved indlæg og manglende indgriben og svagheder omkring backs der bliver overspillet. Her kan du igen tweake lidt i forhold til de spillere du har.
De offensive våben
Jeg havde som udgangspunkt to hovedpunkter jeg ville satse på og det var Smørhullet og Den falske 9er. Hele ideen var at 9eren skulle forsvinde fra angrebspladsen og derefter skulle der komme løb fra Inside Forwards og McO ned i hullet, og de skulle fodres fra Smørhullet.
Det stod hurtigt klar at IF var et farligt våben med denne tilgang, der opstod dog problemer med MCO, som slet ikke kom frem til nok. Det viste sig at 9eren og IF lukkede hullet for ham, derfor blev den ene IF ændret til en Wing og der blev pludselig åbnet op for MCO.
Med inddragelsen af en Wing kom der også et ekstra våben i spil og der var via indlæg. Som blev slået hårdt og fladt, der gjorde at 9eren fik mere at arbejde med og det gav en del flere mål. Ligeledes fik 9eren heller ikke nok bolde i dybden, IF valgte tit at holde bolden selv, i stedet for at sende den dybt til den fri 9er. Derfor kombinerede jeg IF med offensiv og support og de skulle sende flere dybe bolde, det gav også flere strenge at spille på.
Jeg måtte også tweake 9eren flere gange for at opnå den rette effekt. Han løb for meget med bolden og det sænkede spillet og derfor kombinerede jeg den komplette og dybdeliggende angriber samt Trequartista. Det gav et meget hurtigere angrebsspil og flere assist fra hans fod.
Ser vi på assist, så er det i smørhullet magien opstår, det er med dybe stikninger målene kommer, helt som planlagt. Der kommer dog flere indlæg og mål på hjørne, hvilket giver flere strenge at spille på.
Resultaterne
Det er hele kan dog være lige meget hvis resultaterne ikke kommer.
Jeg smed hurtigt League Cuppen på jorden, jeg gider ikke den turnering. Så der blev eksperimenteret og brugt reserver i den Cup. Det resulterede i et tidligt exit til Fulham i 3. runde.
Til gengæld nappede jeg FA Cuppen med en finale sejr over Arsenal. Arsenal som var min værste modstanderen i det interne opgør, dem havde jeg problemer med igennem sæson men det kommer vi til. I FA Cup finalen var det også voldsom tæt.
I ligaen var jeg total suveræn og jeg rundede de magiske 100 både på point og i scoret mål. Det blev kun til 2 nederlag i sæsonen, en hæslig udekamp mod Stoke, hvor jeg misbrugte alt for mange chancer, et meget ufortjent nederlag. Der var kun en kamp i løbet af sæsonen, hvor jeg ikke dominerede og tabte fortjent og det var på udebane mod Arsenal, hvor jeg tabte 1-3. Jeg slog dem eller sikkert hjemme med 4-0. Jeg var rigtig god i kampene mod de andre store hold især på hjemmebane.
Tottenham: A-3-1 / H-2-0
Liverpool: A-2-1 / H-1-0
Chelsea: A-4-4 / H-4-0
Arsenal: A-1-3 / H-4-0
Man City: A-1-1 / H-4-0
I Champions League kørte maskinen også smurt derudad men så ramte uheldet mig. Jeg var kommet i kvartfinalen mod Arsenal og vandt 4-1 hjemme i første kamp, det kunne næsten ikke være bedre men men men…
Alt i alt er resultaterne fantastiske men er meget skuffet over jeg ikke fik prøvet kræfter med Barcelona som slog Arsenal i semifinalen og Man City i finalen.
Spillerne
Der blev leveret rigtig gode præstationer og hele linjen og det er første gang jeg oplever at spillerne levere på alle positioner. Der er en fin balance hvor ansvaret er fordelt på flere spillere, så man oplever heller ikke en som stikker ud og er vigtigere end en anden. Work Together-Work in Harmony
Hvad så nu???
Nu forvandles tråden til en mere klassisk FM-blog, selvfølgelig under den samme overskrift hvor taktikken skal stå sin test med Ajax. Her vil Eriksen selvfølgelig spille en meget vigtig rolle som holdet playmaker i smørhullet. Kan man skabe et vidunderhold som tilbage i 1994-1996, hvor Ajax med helt unge spillere af egen avl kom i to CHL finaler og tilmed vandt den ene.
工合 - Work Together-Work in Harmony
Gung-Ho taktik
Gung-Ho træning
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
hoeven
Førsteholdsspiller
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #32
«
Svar #157:
28 Dec 2011, 18:04 »
Har du prøvet træningen af? Måske nogle resultater?
Sir Jeppe
Landsholdsspiller
«
Svar #158:
28 Dec 2011, 19:43 »
Det blev ikke helt en måned som du snakkede, men det er ikke til at se på resultatet
Godt arbejde Wester, det har været fedt at være med til at stable sådan en taktik på benene!
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #159:
28 Dec 2011, 19:46 »
Citat af: Sir Jeppe Nielsen 28 Dec 2011, 19:43
Det blev ikke helt en måned som du snakkede, men det er ikke til at se på resultatet
Godt arbejde Wester, det har været fedt at være med til at stable sådan en taktik på benene!
Ja jeg blev grebet af projektet så alt gik lidt hurtigt.. Så nu vil jeg i gang med alm. blog og se hvad denne taktik kan blive til..
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
hoeven
Førsteholdsspiller
«
Svar #160:
28 Dec 2011, 23:01 »
Webster - Hvis man har et angreb bestående af: C. Tevez, G. Rossi og D. Forlan. Hvem ville du så placere hvor? Eller hvem af dem tror du ville passe bedst som den falske 9'er?
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #161:
28 Dec 2011, 23:06 »
Citat af: hoeven 28 Dec 2011, 23:01
Webster - Hvis man har et angreb bestående af: C. Tevez, G. Rossi og D. Forlan. Hvem ville du så placere hvor? Eller hvem af dem tror du ville passe bedst som den falske 9'er?
Jeg ville bruge Tevez som den falske 9er
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #162:
28 Dec 2011, 23:07 »
工合
Jeg har nu overtaget managersædet i Ajax og har opsat nogle regler for selve savegamet. I kender alle sammen legen, byg et hold op af spillere af egen avl og se hvor langt det kan bærer.
1: Jeg må købe spillere der på sigt bliver egen avl.
2: Jeg må købe spillere tilbage som har status som egen avl.
3: Jeg må købe hollandske landsholdspillere. (1 kamp på cv’et er nok)
Drømmen er at skabe et hold som kan være med i Champions League på højeste plan, det bliver svært men ikke umuligt. Drømmen er at løfte Champions League pokalen som holdet gjorde tilbage i 1995 med et hold fyldt af unge spillere. Det skal selvfølgelig ske på den rigtige Ajax metode, med flot, flydende og kreativt spil. Ajax er kendt for et taktisk koncept hvor der arbejdes sammen og i sammenholdet opstår friheden og kreativiteten. Derfor går denne mission under sloganet: Work Together-Work in Harmony
Ingen spillere får spilletid hvis deres Team Work er under 10
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #33
«
Svar #163:
29 Dec 2011, 01:54 »
工合
34: Gung-Ho træning
En af missionerne den første sæson er at teste min Gung-Ho træning, for det er første gang i FM, at jeg har prøvet at lave et seriøst træningsprogram. Det er et aspekt af spillet jeg aldrig har gidet at nørde. Vi er nået til 1. september og transfervinduet er lukket. Jeg har fundet frem til en 22 mand stor 1.holdstrup. Jeg vil dog kun vise SS af den forventede start 11er, da det er dem, jeg vil måle min træning på.
Efter sæsonen tager vi et SS mere og ser på deres udvikling og stiger de i de stats vi gerne vil have. Det skal tages i mente og i starten bruger de mange træningskræfter på taktikken og flere spillere er ved at lære nye positioner og fortrukne træk
GK: Alphonse Areola
DR: Gregory van der Wiel
DL: Nicolai Boilesen
DC: Toby Alderweireld
DC: Jan Vertonghen
MCD: Giovanni Cristofari
PM: Christian Eriksen
MCO: Siem de Jong
IF: Miralem Sulejmani
Wing: Ismail Assati
9er: Mounir El Hamdaoui
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Katanka
Freelance Grafiker
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #34
«
Svar #164:
29 Dec 2011, 18:07 »
Fik lige testet den nye Beta med AC Horsens ude mod Hobro i pokalen.. Hvilken oplevelse..! Vandt hele 6:0, dog med en mand i overtal efter 23 min, men alligevel.. Nu skal den testes ude mod FCK
Skal lige siges at playmakeren leverede tre assists..
Sider:
1
...
9
10
[
11
]
12
13
...
18
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »