home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 239 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Apple TV
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Apple TV  (Læst 5020 gange)
JosepGuardiola
Gæst
 
Apple TV
« : 13 Dec 2011, 00:05 »

Jeg er vist kommet til at love, at jeg ville købe denne dims.. Men mit spørgsmål er så:  Hvad kan den?

Er det en slags app store til tv'et? Kan jeg benytte den uden at have andre Apple-produkter (Generel interesse, jeg har mange Apple-produkter).. Og vigtigst af alt, så har jeg tænkt på at købe Eurosport Player, NFL Gampass, NBA league pass osv. - til tablet (eller iPhone), så hvor godt fungerer det at få det til at connecte med Apple TV?

Jeg synes, det er svært at finde ud af noget konkret, hvad man kan med denne ting.. Men alligevel skal jeg da have den, af en eller anden grund! crazy
Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Apple TV
« Svar #1: 13 Dec 2011, 00:31 »

Jeg er vist kommet til at love, at jeg ville købe denne dims.. Men mit spørgsmål er så:  Hvad kan den?

Er det en slags app store til tv'et? Kan jeg benytte den uden at have andre Apple-produkter (Generel interesse, jeg har mange Apple-produkter).. Og vigtigst af alt, så har jeg tænkt på at købe Eurosport Player, NFL Gampass, NBA league pass osv. - til tablet (eller iPhone), så hvor godt fungerer det at få det til at connecte med Apple TV?

Jeg synes, det er svært at finde ud af noget konkret, hvad man kan med denne ting.. Men alligevel skal jeg da have den, af en eller anden grund! crazy
Den har egentlig flere funktioner. Først og fremmest vil du via dit trådløse internet kunne streame dit musik, billeder og film fra computeren over til fjernsyn. Dernæst vil du også kunne leje film (Ved dog ikke hvor stort udvalget er her i Danmark endnu) og du vil kunne finde podcasts fra DR og diverse udenlandske tv og radiostationer.

Der hvor jeg synes Apple TV vinder, fremfor alverden andre mediestreamere, er hvis man har flere Apple produkter og især med tanke på iPhone, iPad og iPod Touch, som du burde kunne bruge som fjernbetjening til Apple TV via AirPlay. 

Lad os sige at du har en god hjemmebiograf derhjemme, som spiller væsentlig bedre end dit almindelige anlæg, så vil du kunne gå med din iPhone i lommen, men stadigvæk høre det musik, som du har på din telefon via AirPlay.
Logged

JeppeA
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Apple TV
« Svar #2: 13 Dec 2011, 10:21 »

Ja CD nævner hvad den kan Smiley Mht. til film er der ikke "så" mange endnu, men der er da en god slat. Dog skulle det komme med tiden, så næsten alle film kan købes derinde Smiley
Logged

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Enged
Gæst
 
Sv: Apple TV
« Svar #3: 13 Dec 2011, 13:51 »

Vi vil fra crewets side gerne frabede jer at snakke om jailbreaking, linke til hvordan eller lignende. Det er en gråzone rent lovgivningsmæssigt, og vi tager os derfor den ret, at det ikke skal diskuteres her.
Logged

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: Apple TV
« Svar #4: 13 Dec 2011, 14:35 »

Hej, hvad er det nu et Apple TV kan og kommer der ikke snart en 3'er? Smiley
Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Apple TV
« Svar #5: 13 Dec 2011, 14:40 »

Hej, hvad er det nu et Apple TV kan og kommer der ikke snart en 3'er? Smiley
Jeg har forklaret dens funktioner i et par indlæg længere oppe og du skal formentlig ikke forvente at der kommer en 3'er lige straks.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Apple TV
« Svar #6: 13 Dec 2011, 16:28 »

http://www.kennethlund.dk/2010/07/27/jailbreak-af-iphone-er-nu-lovligt/
http://iphoneguide.dk/nyheder/12218/

Der skulle som sådan ikke være nogen hindring for at jailbreake, så jeg forstår ikke crewets bekymringer.

Specielt klinger det hele lidt hult, så FmFreaks samtidig har en udførlig guide, som hjælper brugere til at flere .fake.inc-filer og hvad der nu er, da de bryder akkurat de samme regler, som Apple mener bliver brudt.

Så er konklusionen, at vi gerne må pille ved SIgames' ophavsret, men ikke Apples? Smiley
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Apple TV
« Svar #7: 13 Dec 2011, 16:43 »

Så Apple TV er jo helt genialt, hvis jeg har en iPad med abonnementer hos Eurosport, NBA og NFL, men der er vel ikke den store fidus i det, hvis man ikke har Apple-produkter? 
Logged

Enged
Gæst
 
Sv: Apple TV
« Svar #8: 14 Dec 2011, 01:05 »

Først og fremmest vil jeg lige slå fast, at jeg ikke taler på crewets vegne, men kun mine egne nu, og vi er ved at fastlægge en linje i denne sag.

Problemet med jailbreak er, at når man køber et produkt, så accepterer man en "user agreement". Denne kan så sige, at man IKKE må pille ved deres software, og hvis den gør dette, hvilket jeg endnu ikke har undersøgt på Apple TV, så er det et brud på ophavsretten, og så er det i princippet ulovligt. Det er næppe noget som Apple vil gå ind og gøre noget ved, andet end at de i princippet kan forbyde dig at bruge deres produkt.

Det store problem ligger så i, at når man har jailbreaket sin telefon, PS3 eller sit TV, så åbner det også op for, at man kan hente alle produkter gratis. Det vil sige, at det ikke kun er dem, der er lavet og udgivet udenom Apple - ikke til PS3 i dette tilfælde - så åbner det også op for, at man kan hente alle tredjeparternes software. Software der normalt koster penge, og så bryder man deres ophavsret. Det svarer til at man downloader et spil eller musik ulovligt, og det er dér det helt store problem ligger.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Apple TV
« Svar #9: 14 Dec 2011, 01:41 »

Men alle der installere FM acceptere også en user agreement, hvilket indebærer at man ikke må slette bl.a. fake.inc.

Så hvis der skal laves en linje om at omgås user agreement bør det vel gælde alle forhold.

Når det nu er en "grå zone" så forstår jeg ikke, at I bare lader den køre. Det er jo ikke sådan at FmFreaks får et sagsanlæg på nakken pga. dette. Der ville først komme en skrivelse om, at få indlægget/tråden slettet.

Ligesom folk der bliver nuppet i at hente ulovlig musik. De får først en skrivelse, om at stoppe.

Forskellen her, er så bare at jailbreak ikke er ulovligt i følge loven.

Men godt at I tager debatten - det var egentlig bare det jeg ville have Wink
Logged


Enged
Gæst
 
Sv: Apple TV
« Svar #10: 14 Dec 2011, 01:53 »

Du har helt ret, at det svarer til det samme i FM regi, og derfor må vi lige bruge lidt tid på at finde ud af, hvilken linje vi vil lægge for dagen.

Med hensyn til bødestraf, så kan vi som medie ikke holdes til ansvar for, hvad vores brugere lægger op på siden, men derimod den enkelte person. Så hvis du vælger at skrive en udførlig guide til en eller anden form for ulovlighed, så vil det være dig som privatperson, der vil kunne blive stillet ansvar. Så hvis, og nu er vi ude i en meget vild hypotese, vi som side skulle blive kontaktet af politiet med henblik på ulovligheder her på siden, så har vi ret til at videregive alle de oplysninger vi har omkring dig til dem, så du kan blive retsforfulgt/få bødestraf.
Så det er skam ikke fordi, at vi er bange for at blive straffet på nogen måde, eller det vil sige, at vi er ikke bange for, at Sunbao kan blive straffet, fordi vi som crewmedlemmer er jo blot menige frivillige, men nærmere af principielle årsager.
Logged

Lavezzi
Gæst
 
Sv: Apple TV
« Svar #11: 14 Dec 2011, 02:58 »

Har Neymar ikke taget det op før? Det mener jeg nemlig. Hvad blev jeres beslutning dengang?
Logged

Enged
Gæst
 
Sv: Apple TV
« Svar #12: 14 Dec 2011, 03:31 »

Umiddelbart nej. Måske er det gået tabt i crashet, men en søgning på jailbreak i baglokalet giver ikke andet end en post jeg har lavet i dag.
Logged

Brøndby_4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Apple TV
« Svar #13: 14 Dec 2011, 11:06 »

Først og fremmest vil jeg lige slå fast, at jeg ikke taler på crewets vegne, men kun mine egne nu, og vi er ved at fastlægge en linje i denne sag.

Problemet med jailbreak er, at når man køber et produkt, så accepterer man en "user agreement". Denne kan så sige, at man IKKE må pille ved deres software, og hvis den gør dette, hvilket jeg endnu ikke har undersøgt på Apple TV, så er det et brud på ophavsretten, og så er det i princippet ulovligt. Det er næppe noget som Apple vil gå ind og gøre noget ved, andet end at de i princippet kan forbyde dig at bruge deres produkt.

Det store problem ligger så i, at når man har jailbreaket sin telefon, PS3 eller sit TV, så åbner det også op for, at man kan hente alle produkter gratis. Det vil sige, at det ikke kun er dem, der er lavet og udgivet udenom Apple - ikke til PS3 i dette tilfælde - så åbner det også op for, at man kan hente alle tredjeparternes software. Software der normalt koster penge, og så bryder man deres ophavsret. Det svarer til at man downloader et spil eller musik ulovligt, og det er dér det helt store problem ligger.

Men bare man har en computer med internet, kan man jo også hente alt gratis. Det samme kan man med enhver Android-telefon, så det kan man vel ikke rigtig bruge som argument.
Og EU mener at det er helt iorden, så efter min mening (som selvfølgelig ikke nødvendigvis er den rigtige) er der ikke noget problem i det. Men selvfølgelig helt fair, at i ikke vil have snak om ulovlige ting her på siden Smiley
Logged

Aldrig alene!

Søgaard
Gæst
 
Sv: Apple TV
« Svar #14: 14 Dec 2011, 12:39 »

Men bare man har en computer med internet, kan man jo også hente alt gratis. Det samme kan man med enhver Android-telefon, så det kan man vel ikke rigtig bruge som argument.
Og EU mener at det er helt iorden, så efter min mening (som selvfølgelig ikke nødvendigvis er den rigtige) er der ikke noget problem i det. Men selvfølgelig helt fair, at i ikke vil have snak om ulovlige ting her på siden Smiley
Men det kan vel ikke komme bag på nogen at de køber et lukket system, når de køber Apple.. Man må jo tage det sure med det søde, hvilket i dette tilfælde er kroner op af lommen for apps.. Bare fordi alting kan findes gratis på internettet, så er det jo ikke nødvendigvis lovligt. Faktisk findes der også ulovlige apps til Android, altså steder, hvor du kan hente betalingsapps gratis, men igen så er det ikke lovlig blot fordi de findes og folk gør det..

Det er en gråzone og i følge retningslinjerne, så har crewet suveræn ret til at bestemme hvor linjen er for disse ting.. Jeg kan skam også huske i min tid som crewmedlem at det har været oppe at vende flere gange, hvor vi også internt har haft en lignende diskussion, men alle gange er vi kommet frem til samme resultat, som Enged fremfører i denne tråd..
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010