home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jan 2025, 22:09 g00n Blogs Minimalistic 2020
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23485
  1 Bruger, 499 Gæster Online.

Nyeste Bruger: realestateeg
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  SLUT! - [80] - Mr. Arsenal
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 32 Udprint
Forfatter Emne: SLUT! - [80] - Mr. Arsenal  (Læst 98292 gange)
Highbury
Landsholdsspiller

Sv: Mr. Arsenal (2. Sæson)
« Svar #165: 17 Jan 2012, 15:39 »

Besøg af A.C. Milan

Y. M'Vila

Efter sejren over Wolves, så blev der til træningen sat fokus på den seneste tids hårde tacklinger, der kunne have kostet dyrt. Det skal tages i opløbet, for det må ikke blive en vedvarende tendens.  Det kan koste et mesterskab. For Manchester City, der stille og roligt har overhalet United indenom, er ikke alt for langt efter i tabellen. Men inden det går løs igen i Premier League igen skulle arbejdet lige gøres færdigt imod A.C. Milan. Med en 2 – 1 sejr på udebane stod Arsenal nu med alle muligheder for at fortsætte til næste runde. For returen skulle nu spilles på Emirates, hvor de unge kanoner hidtil har vist deres flotteste spil i denne sæson. Det er kun en enkelt gang at det ikke er blevet til en sejr på hjemmebane.

Med næsten 60 procent boldbesiddelse var det ingen overraskelse, at Arsenal styrede begivenhederne fuldstændig. Allerede efter 16 minutters spil bragte M’Vila The Gunners foran, og det så længe ud til at det skulle blive kampens resultat, men i de døende minutter af kampen scorede Arsenal yderligere to gange. Først var det Gervinho der scorede efter at have sat alt og alle af, på sit flotte løb på over en halv banelængde. To minutter senere var det igen M’Vila der var på færde igen, og kampen om avancement blev sikkert lukket af kampens spiller, der for anden gang passerede Amelia i Milan målet.

Så med en sikker 3 – 0 sejr på hjemmebane og en samlet 5 – 1 sejr, var Adams og de unge spillere sikker på avancement. Det var nu tid til kvartfinalerne, hvor hele fire engelske hold stadig var repræsenteret. Nemlig City, United, Chelsea og Arsenal. Det viste sig også ved lodtrækningen at 4 snart skulle blive til 2, for Chelsea og United blev trukket sammen, imens ligaens nummer 1 og ligaens nummer 2 nu skulle kæmpe om en plads i semifinalen. En semifinale hvor det nok blev Real Madrid der ventede, da havde trukket Olympic Marseille som modstander i deres kvartfinale. Men der var bestemt lagt op til nogle spændende opgør i den næste runde.

I de følgende dage blev det til sejre mod både Wigan, Villa og West Ham med en samlet målscore på 7 – 1, og ingen røde kort. Dog blev det til skader både til Sagna, M’Vila og Vermalen. Så derfor stod Adams nu uden tre faste nøglespillere før opgørene mod Manchester City, der nu ventede om nogle få dage.

Did you know?
At AC Milan vandt Champions League så sent som i 06-07 sæsonen over Liverpool. Som de tabte til i den fantastiske finale to sæsoner tidligere.

« Seneste Redigering: 17 Jan 2012, 19:40 af Highbury » Logged

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #166: 17 Jan 2012, 16:05 »

Opdagede li nogle sproglige bøffer, men de skulle gerne vær fjernet nu Wink

NiklasV
Gæst

« Svar #167: 17 Jan 2012, 17:49 »

Opdagede li nogle sproglige bøffer, men de skulle gerne vær fjernet nu Wink
Er det meningen der skal være t i Milan til sidst? Smiley

Præsidenten
Landsholdsspiller

« Svar #168: 17 Jan 2012, 17:57 »

Selvfølgelig, det er sådan de fine udtaler det  Rullende Øjne

Igen en god update, og få så banket noget disciplin ind i dine spillere, eller hyr nogle trænere med høje tal i den kategori Wink

FC Barcelona

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #169: 17 Jan 2012, 19:54 »

Nej selvfølgelig er det ikke det... og det er self heller ikk smart at jeg så skrev at jeg havde rettet nogle sproglige bøffer Wink Men det var en copy paste fejl fra updaten før... bruger jo bar samme skabelon... og må ærligt indrømme at mit fokus ikke har været på overskriften... Smiley Men tak for du li skriver det...

Selvfølgelig, det er sådan de fine udtaler det  Rullende Øjne

Igen en god update, og få så banket noget disciplin ind i dine spillere, eller hyr nogle trænere med høje tal i den kategori Wink

Det er det nemlig Wink

Tak, følte dog lidt at den var under standard, da den mest af alt er skrevet fordi der var stilstand i nogle dage,... Men ja, jeg skal ha formet de unge stjerner, og det kræver måske lidt mere diciplin end den jeg som manager kan udøve... men nu var det jo faktisk to rutinerede folk... RvP er jo ikke nogen ung spiller, og Rondon har da været med i det fine selskab både i Spanien og i England... og især fra spanien burde han vide at man ikke kan tillade sig at tackle igennem... Men det er måske det sydamerikanske temperament der skinder igennem i den situation...

Hvad siger folk, skal jeg fortsætte med fokus på europæisk fodbold, hvor jeg tager en håndfuld kampe/en måned af gangen, eller er der plads til evt. at fordybe sig i fx ovennævnte tema med disciplinen og de unge talenters gøren og laden?

ReaLFCK
Førsteholdsspiller

« Svar #170: 18 Jan 2012, 00:15 »

Som der også er blevet sagt før, super fed blog. Har lige læst den hele igennem, og må ærligt indrømme at jeg helt får lyst til at splle FM igen, og endda måske også prøve at skrive en blog.

- Men ja, mange tak for super læsning, og hold det kørende Peace

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #171: 18 Jan 2012, 14:26 »

Som der også er blevet sagt før, super fed blog. Har lige læst den hele igennem, og må ærligt indrømme at jeg helt får lyst til at splle FM igen, og endda måske også prøve at skrive en blog.

- Men ja, mange tak for super læsning, og hold det kørende Peace

Tak... Da godt jeg kan bidrage til det... Men hvis du starter en blog, så vær li sikker på du gider savet i længere tid (evt. spil en halv sæson eller mere ind i det) Smiley

Og godt klaret hvis du li har kigget alle 46 updates igennem Wink

I'll do Wink

Har i de kommende updates lagt vægt på CHL og afgørende kampe i de andre turneringer nu sæsonen snart er slut...

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #172: 18 Jan 2012, 18:30 »

Kampene mod de lyseblå

Fodboldfans overalt i Europa havde julelys i øjnene. Der var denne gang lagt op til fire topopgør i Champions League. Barcelona – Porto, Real Madrid - Olympic Marseille, Chelsea – Manchester United og Arsenal – Manchester City. Men med disse opgør var en ting sikker, ud af de fire engelske hold der var tilbage i turneringen, så ville der kun være to tilbage til semifinalerne. Derfor herskede der en spændt atmosfære i hele England, men især i London og Manchester, der delte holdene imellem sig.

I det seneste opgør mod City havde et rødt kort medført et remis på City Of Manchester Stadium. Men denne gang var flere nøglespillere stadig ude med småskader, og derfor var udgangspunktet ikke det samme denne gang. Derfor arbejdede Adams hårdt sammen med trænerstaben i dagene op til udekampen, for at kunne håndtere skaderne.

Det  var et stadion fyldt med lyseblå fans der dannede rammen om det første kvartfinale opgør. Som halvlegen skred frem var det også tydeligt at Citys tolvtemand havde sin effekt på kampen, for marginalerne var med dem, lige indtil det 45. minut, hvor Suarez sikrede Arsenal føringen lige inden pausefløjtet. Det lod dog til at dette kun fik stat endnu mere gang i Cityspillerne, for i anden halvleg sønderbombede de Szczesny, der med undtagelse af en dødboldssituation formåede at holde dem fra scoringer. 1 – 1 er ikke det værste udgangspunkt for en retur på hjemmebane.

Inden returen blev Wolves besejret 0 - 1 af et reservespækket Arsenal hold. En kamp hvor de fleste spilleres fokus var rettet mod returen mod City tre dage senere. Kampen mod de lyseblå blev dog aldrig samme spændene affære, som den første kamp. Foruden Gervinhos skade og de Jongs røde kort i overtiden, så blev kampen blot et bevis på at disse to hold kunne matche hinanden. For ligesom i det første opgør blev boldbesiddelsen fordelt helt lige mellem de to mandskaber. Men med en 1 – 1 på udebane og en 0 – 0 på hjemmebane var Arsenal nu videre til semifinalerne. Det samme var Chelsea, Barcelona og Real Madrid.

Did you know?
At City flere gange har været på rov i Arsenals førsteholdstrup, hvor de samlet har betalt £70.000.000 for 4 spillere. Adebayor(£25.000.000), K. Toure(£16.000.000), Nasri(£22.000.000) og Clichy(£7.000.000).

b0nb0n
Landsholdsspiller

« Svar #173: 19 Jan 2012, 11:04 »

Jeg har lige læst alle siderne igennem, og synes det virkelig er en god blog, virkelig god læsning.... Smiley

Fortsæt det rigtig gode arbejde Smiley

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Præsidenten
Landsholdsspiller

« Svar #174: 19 Jan 2012, 17:05 »

Hold da op, det var også kun liiige at i gik videre til semifinalerne Wink

FC Barcelona

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #175: 19 Jan 2012, 18:59 »

Jeg har lige læst alle siderne igennem, og synes det virkelig er en god blog, virkelig god læsning.... Smiley

Fortsæt det rigtig gode arbejde Smiley

Tak for de rosende ord Wink

Hold da op, det var også kun liiige at i gik videre til semifinalerne Wink

Ja, City er sku ikke nogen nem modstander i denne sæson... frygter også lidt at de bliver bedre med tiden, ligesom mit eget Arsenal hold... For kan se at jo mere sammenspillet de to hold er blevet, jo mere dominerende er de blevet...

Men tja er videre.. og der kommer en update her efter håndboldkampen regner jeg med... hvor i får den første kamp i semifinalerne Wink

KarelPoborský
Landsholdsspiller

« Svar #176: 19 Jan 2012, 19:04 »

Jeg må godt nok sige at det er et virkelig fedt spil du har gang i! Det kører jo fuldstændig for dig! Smiley
Jeg har læst med i det skjulte indtil nu, men du fortjener godt nok lige at få en kommentar herfra! Det er godt nok en fremagende blog du har gang i, og jeg ser spændt frem til de næste updates fra Emirates!
Og sikke nogle tætte kampe mod City!  Wink

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #177: 19 Jan 2012, 20:15 »

Jeg må godt nok sige at det er et virkelig fedt spil du har gang i! Det kører jo fuldstændig for dig! Smiley
Jeg har læst med i det skjulte indtil nu, men du fortjener godt nok lige at få en kommentar herfra! Det er godt nok en fremagende blog du har gang i, og jeg ser spændt frem til de næste updates fra Emirates!
Og sikke nogle tætte kampe mod City!  Wink

Ja, det har virkelig givet pote at satse på ungdommen... plejer at satse lidt mere blandet mellem talent og rutine, men i år tænkte jeg at det ville være sjovt at gå all in på talenterne, og det har givet pote...

Tak, altid rart med en kommentar Smiley

Den næste update kommer om lidt... der skal bar li fixes nogle billeder af stillingen osv. så er den oppe...

Ja, lidt for tætte desværre... De er den sværeste modstander li pt, i England... De har jo overhalet United
« Seneste Redigering: 20 Jan 2012, 13:46 af Highbury » Logged

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #178: 19 Jan 2012, 20:39 »

To semifinaler

Salomon Rondón

Sejrene over Wolves og City havde ført til at Arsenal nu kunne se frem imod to forskellige semifinaler. En mod Brighton og en mod Real Madrid. Det kan ikke komme bag på nogen at der bestemt var mere opmærksomhed rettet imod den sidstnævnte af de to.  For Adams helt store mål var netop at bringe det eftertragtede Champions League trofæ til Arsenal. En opgave der ikke ville blive nem, men efter at have besejret både A. C. Milan og Manchester City, så virkede opgaven ikke længere lige så håbløst umulig i denne sæson.  Spillerne var dog nødt til at yde deres bedste, og mere til, for forude ventede som bekendt det stjernespækkede Real Madrid hold. Et hold som Arsenal slog sidste sæson, men derfor også et hold der søgte revanche. Og med spillere som C. Ronaldo og G. Higuain, der henholdsvis har haft 27 og 26 mål i støvlerne i denne sæson, kan gå hen og blive en rigtig svær opgave.

Kampen imod Brighton, der var en semifinale, blev dog brugt til at lade reserverne få en chance for at spille med i de store kampe. Ter Stegen, Bartley, Granero, Silva og Allain fik alle chancen fra start, hvor Granero kvitterede med en scoring. Kampens resultat var aldrig i fare, for Arsenal dominerede opgøret fuldstændig. Nu ventede City i finalen. Endnu en kamp mod den nyrige nordengelske klub.

Rondon fik endelig hul på bylden imod Liverpool, han blev dog også kampens eneste målscorer, i en kamp hvor The Gunners udnyttede det lette overtag til at holde Liverpool fra det udlignende mål. I den efterfølgende kamp imod Fulham, fik ter Stegen endnu en gang chancen fra start af. Men hverken han eller Szczesny kunne redde Salcidos skud. Heldigvis formåede både Wilshere og Rondon at finde vejen til netmaskerne efterfølgende.

Santiago Bernabéu skabte en skræmmende ramme om det første opgør imod Real Madrid. En skræmmende scene og en skræmmende modstander, men Adams havde bestemt ikke planer om at lade Real Madrid få overtaget, ikke uden kamp i hvert fald. Takket være en fænomenal indsats af Szczesny og en sand skarpretters indsats af Rondón formåede Arsenal at få det bedst mulige udbytte af kampen. Real Madrid fik ingen mål, alt imens at Rondón passerede Casillas hele to gange. Noget nær et mesterværk af Adams og hans Young Guns, der nu om muligt var endnu tættere på en Champions League finale. En finale på Wembley. I den anden semifinale vandt Chelsea 1 – 0 over Barcelona på Stamford Bridge, en kamp som The Blues faktisk dominerede over de spanske mestre.

Did you know?
I 1920 skænkede Kong Alfonso XIII af Spanien, tilnavnet "Real" til Madrid Football Club, således at klubben blev til Real Madrid. Real er spansk for royal.

b0nb0n
Landsholdsspiller

« Svar #179: 20 Jan 2012, 13:29 »

Uha... Spændende Smiley

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 32 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010