home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:54:03 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
I går kl. 10:09:18 g00n Blogs Minimalistic 2020
12 Jan 2025, 20:51 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23491
  0 Brugere, 784 Gæster Online.

Nyeste Bruger: adarshlumina
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Lower League Management
| | | | |-+  The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, Spørgsmål og Tilmelding
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 19 Udprint
Forfatter Emne: The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, Spørgsmål og Tilmelding  (Læst 58553 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

The Lutz Pfannenstiel Challenge - Info, Spørgsmål og Tilmelding
« : 18 Nov 2011, 22:38 »

Hej alle,

Hvis der nogle af jer derude der er klar på en LLM udfordring, så har jeg måske noget der ville interesse jer en smule.

I bund og grund er vi en flok på FmFreaks’ officielle kanal inde på IRC der har gang i et journeyman-koncept som vi kalder for The Lutz Pfannenstiel Challenge.

Som navnet hentyder til er der stor fokus på en anderledes karriere rundt omkring i sjove kroge af fodboldverdenen.

Konceptet er som følger:
-   Start et spil op med så mange ligaer som overhovedet muligt. Jeg er selv startet op med: Sydafrika, Kina, Sydkorea, Mexico, USA, Østrig, Belgien, Hviderusland, Bulgarian, Kroatien, Tjekkiet, Danmark, England, Finland, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Ungarn, Island, Italien, Nederlandene , Nordirland, Norge, Polen, Portugal, Irland, Rumænien, Rusland, Skotland, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz, Tyrkiet, Ukraine, Wales, Serbien, Australien, Argentina og Brasilien
o   Det medfører selvfølgelig at spillet går langsomt, men det er en del af charmen. Derudover skal man mindst have 2 rækker (hvor muligt) med fra hvert land.
-   Database-størrelsen er irrelevant i og med at man har så mange ligaer med, så small DB er fint.
-   Attribute Masking skal være slået til.
-   Den eneste editor-ændring der er acceptabel er at gøre diverse landshold spilbare.
-   Man skal være arbejdsløs fra starten af og man skal have Sunday League Footballer som Past Experience.
-   Derefter er det blot at gå på ferie og indstille det således at man søger alle jobs. Det første der tilbydes en, skal accepteres.
-   LLM reglerne skal følges (vil definere LLM reglerne nedenfor)
-   Det er en del af konceptet at man flakker meget rundt i ens karriere, så når man får et jobtilbud mens man er ansat i en klub allerede, så skal det accepteres. Når man er uden job, så er det tilladt at sige nej til klubber (dog ikke ved det allerførste job i starten af ens karriere).
-   Det er IKKE tilladt at delaye et jobtilbud.
-   Det står en frit for at sige op i en klub, men det vil være dårlig stil at sige op i en klub uden at give det en chance, så en 10-15 kampe er absolut minimum.
-   Man må gerne være træner for landshold hvis det er det man har lyst til.
-   Man må gerne have samarbejdsklubber men eneste måde man kan hente spillere derfra er via de normale metoder, så enten skal talentspejdere eller pressen nævne spillerne.
Mål
Målet er blot at følge de ovenstående retningslinjer hvilket burde være ret så udfordrende i sig selv, men hvis man foretrækker at have noget specifikt at arbejde hen imod, er her et par mulige mål:
-   Vinde Champions League
-   Slutte nr. 1 på verdens Hall of Fame (det er mit personlige mål)
-   Vinde mesterskabet på 4-5-6 kontinenter
-   Vinde mesterskabet i 10-15 forskellige lande
-   Osv.

LLM reglerne
Nøgleordet her er realisme og det er lidt op til dig selv at definere realisme men de følgende kriterier er minimum:
-   Alle spillere man køber skal enten være scoutet af ens talentspejdere eller tilbudt en af agenter. Spillerne som kan scoutes kan findes på følgende måder:
o   Igennem scouting assignments
o   Modstandere
o   Rygter (hvis pressen kæder dig sammen med en spiller)
o   Nyheden omkring fritstillede spillere (her er det vigtigt at notere at det ikke er tilladt at subscribe til alle ligaer i spillet da man derfor får alt for mange nyheder omkring dette og derfor en urealistisk fordel. Du kan subscribe til de ligaer i det land du er i og så også de lande du har været i før.
-   Derfor er Player Search funktion forbudt land til enhver tid.
-    Personale såsom talentspejdere osv må ikke findes via Staff Search men udelukkende igennem job adverts i Job centeret og når de anbefales i Backroom Advice.
-   Downloadede taktikker/træningsprogrammer er ikke tilladt – ekstrem realisme ville være at man skulle basere sine taktikker ud fra den samling standard taktikker der er i spillet fra starten af og så lave få ændringer ud fra dem, men hvis man har sin egen taktik så kan den også accepteres.
-   Træningskampe skal arrangeres af en assistent.
Det ovenstående kan virke ret strikst, både i forbindelse med selve konceptet og LLM. Men det er for at skabe den ultimative udfordring.

Dette var mit første spil med FM12 og jeg regner stærkt med at det også bliver mit sidste, men det er selvfølgelig op til jer hvor seriøst i tager det.

Jeg tænkte at tråden her kunne både bruges til at fortælle om ens TLPC (The Lutz Pfannenstiel Challenge) karrierespil og også hvis man har spørgsmål til det ene eller andet.

Med venlig hilsen
Dan
Et godt tip: Når I har fået et job, gå ind i "Manage Subscriptions" og fjern alle ligaerne, så I slipper for en milliard nyheder relateret til jobs osv.

Guide til mIRC her for hvem der måtte være interesseret i det:

« Seneste Redigering: 29 Dec 2011, 21:20 af Saviola » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager

Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #1: 18 Nov 2011, 22:45 »

Lyder meget interessant. Det kunne jeg faktisk sagtens forestille mig at prøve. Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål. Hvor langsomt går spillets gang, eftersom man skal have alle ligaer med?

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #2: 18 Nov 2011, 22:46 »

Jeg synes faktisk ikke at det er så slemt. Jeg har en ret dårlig computer til at starte med, så spillet strittede også meget imod i starten da den kun gav mig en halv stjerne i hastighed.

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #3: 18 Nov 2011, 22:52 »

Lyder meget interessant. Det kunne jeg faktisk sagtens forestille mig at prøve. Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål. Hvor langsomt går spillets gang, eftersom man skal have alle ligaer med?

Det kommer jo meget anpå hvor hurtig eller en langsom computer du har. Men personligt synes jeg der er fint tempo på hos mig.

Najft
Gæst

« Svar #4: 18 Nov 2011, 23:44 »

hey Smiley

du har lige givet mig lysten til at begynde på samme misson Smiley

jeg vender stærkt tilbage med min erfaringer..

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #5: 18 Nov 2011, 23:46 »

Fedt :-) Du må endelig skrive når du går igang. Jeg elsker at høre om andres karriere!

Najft
Gæst

« Svar #6: 19 Nov 2011, 00:03 »

skal man starte som serie - 6 spiller ??

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #7: 19 Nov 2011, 00:05 »

Ja, det må det næsten hedde i den danske version.

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #8: 19 Nov 2011, 00:09 »

Jamen jeg er jo også en af de famøse fra irc kanalen som er med på denne ”challenge”.

Mit eventyr startede et så eksotisk sted som Norge, nærmere betegnet hos Lillestrøm forstads klubben Strømmen. Jeg overtog jobbet den 5. august 2011 og stoppede igen den 22. oktober samme år.

Holdet lå klart nummer sidst i den laveste spilbare norske række, efter en sindssyg start med 5-0 ude i debuten, faldt holdet igen sammen og rykkede ud og jeg sagde derfor op og måtte på den lokale arbejdsformidling og melde mig ledig.

Efter nogle måneder ude i kulden fik jeg et opkald fra Dan nede i Syd Afrika som havde anbefalet mig som ny chef for den syd afrikanske 1 divisions klub Carara Kicks. Min første arbejdsdag nede i slummen var den 4. Februar 2012. Jeg overtog et hold lige over nedrykningsstregen, med meget få økonomiske ressourcer og en aldrene trup. Det stod hurtigt klart for mig at jeg ingen spillere ville kunne hente ud de første 1½ år da truppens løntunge folk ikke havde udløb før dette. Jeg måtte derfor nøjes med at låne mig frem til forstærkninger.

Efter en nervepirrende afslutning på den resterende del af sæsonen, fik jeg i sidste runde reddet klubben sikkert i land over stregen som nr 12 af 16 hold, dog kun 1 point foran holdet lige understregen, 2 hold rykker ned.

Min anden sæson var med mere eller mindre uændret trup, dog lykkedes det at skrabe lidt flere point sammen i en sæson uden nogen store højdepunkter, en stabil 10 plads blev det til med 38 point, mod 33 i første sæson. Jeg så nu frem til at slippe af med ¾ dele af mine løn omkostninger og dermed muligheden for at sætte mit eget præg på holdet. Men sådan skulle det bare ikke gå boardet cuttede promte 50% af løn budgettet, dette kunne jeg under ingen omstændigheder stå model til og jeg indgav på den baggrund min opsigelse den 15. maj 2013.

Najft
Gæst

« Svar #9: 19 Nov 2011, 00:11 »

må man godt søge jobs eller må man kun få tilbudt ??

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #10: 19 Nov 2011, 00:14 »

Du må søge alle de jobs du vil, både i arbejde og som arbejdsløs.

Najft
Gæst

« Svar #11: 19 Nov 2011, 00:33 »

Så fik jeg et hold Smiley Norske Løv ham, der lægger ubehjælpeligt sidst i den næstbedste række Smiley

det skal nok blive godt !!, jeg vender tilbage...

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #12: 19 Nov 2011, 00:33 »

Haha, held og lykke! :-)

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #13: 19 Nov 2011, 09:28 »

Haha drenge, det er sgu meget fedt at følge med i. Noget jeg ville overveje at forsøge, hvis jeg da havde FM12, eller i det mindste intentioner om at skaffe det Opstemt

Men keep writing, så skal jeg nok læse med her!

EDIT: Men når der ikke er nogen deciderede mål der skal gennemføres, er det vel ikke en "challenge"? Tunge
« Seneste Redigering: 19 Nov 2011, 09:54 af g00n » Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #14: 19 Nov 2011, 10:12 »

Det kommer helt an på din definition af challenge. Jeg synes godt at det kan kategoriseres som en challenge når der er meget specifikke retningslinjer man skal følge. Det er vel også udfordrende i sig selv at altid skulle sige ja til et jobtilbud når man har et job allerede osv.

Man kunne selvfølgelig godt sige at målet skulle være at slutte nr. 1 på verdens Hall of Fame(mit personlige mål) men det ville vel mindst tage 30-40 sæsoner så og det ville sikkert skræmme en masse væk.

Sider: [1] 2 3 ... 19 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010