home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 232 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Skærme af - Offensive spillere
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Skærme af - Offensive spillere  (Læst 1949 gange)
bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Skærme af - Offensive spillere
« : 06 Nov 2011, 17:20 »

Heej kære med-freaks ! Smiley

Tænkte på, hvordan I oftest bruger afskærmningen? Og hvordan man får den største effekt ud af det. Når man har en offensiv midtbane spiller, eller en enlig angriber, så er de fra spillets side indstillet til kun at skærme af i eget felt.
I mit hoved giver det ikke ret meget mening, og vil egentlig bare høre, om det er mig, der har misset en god pointe, eller om det virker mere logisk, at de offensive centrale spillere skærmer af på hele banen ??

Jeg ser lidt på afskærmning, som et billede på, hvornår man starter sit pres - er det helt galt?
En offensiv, hvor spillerene skærmer af på hele banen vil resultere i et højt genpres ?

Smiley
Logged

JB
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Skærme af - Offensive spillere
« Svar #1: 07 Nov 2011, 10:06 »

tager lige en lytter med her Wink
Logged

NMadsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Skærme af - Offensive spillere
« Svar #2: 07 Nov 2011, 19:07 »

Det samme gør jeg. Er ret meget i tvivl om hvordan funktionen "skærm af" egentlig skal forståes Smiley
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skærme af - Offensive spillere
« Svar #3: 07 Nov 2011, 19:10 »

Hvis afskærmning står til 'hele banen' så vil din angriber jagte modstanderen rundt på deres banehalvdel konstant og hele tiden (koster meget kondi), mens de vil være meget mere tilbøjelige til at give modstanderen plads når de er sat til 'eget felt'. Afskærmning er så at sige hvor voldsomt et pres spilleren lægger på modstanderen i forhold til hvor langt væk modstanderen er fra spilleren.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skærme af - Offensive spillere
« Svar #4: 08 Nov 2011, 08:28 »

Når jeg spiller med en Poacher (skarpretter) på toppen, så har jeg sat hans closing down (afskærmning) ret lavt - netop fordi hans primære opgave skal være at ligge klar til at snuppe bolden og score mål - han skal ikke bruge tid på det defensive.

Hvis man spiller med en Deep Lying Forward, så vil jeg mene at Closing down godt kan sættes højere, da hans opgave jo netop er at ligge dybere på banen, vinde bolde og slå nogle fantastiske afleveringer til hans partner angriber eller én af de to fløje.
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skærme af - Offensive spillere
« Svar #5: 08 Nov 2011, 08:31 »

F.eks. har jeg i mit spil med Torres som poacher sat hans closing down helt ned til 0.

Hvis du sætter højt, så vil du risikere at dine angribere ikke står klar til at score mål, men i stedet bruger deres tid på at tackle spillere og dermed befinder sig længere nede på banen - dvs. mod hurtige forsvarsspillere vil dine angribere ofte blive indhentet hvis du sætter deres closing down up.
Logged

Anaig
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Skærme af - Offensive spillere
« Svar #6: 08 Nov 2011, 12:49 »

Skærme af er en variabel der afgør hvornår en spiller forlader sin defensive position for at lægge pres på boldholderen. Sættes den for højt bliver spillerne trætte og laver ofte defensive fejl sent i kampen, sættes den for lavt gives der tid og plads til at modstanderens offensive folk kan lave dybe afleveringer og komme i afslutningsposition er på kanten af feltet.
Generelt har jeg den indstilling at jo højere på banen mine spillere er jo mere skal de skærme af, således er mine forsvarspilleres (rettere de spillere der er sat til 'forsvar') pres meget lavt og bygges op derfra.
Holdets skærme af ændrer jeg fra kamp til kamp alt efter hvem jeg møder, men spillernes indbyrdes afskærmning har i mine taktikker altid den samme relative forskel.

Ser jeg min modstander få meget plads til dybe afleveringer fra midt på min egen banehalvdel, skubber jeg den defensive linje højere op og skærmer mere aggressivt af, opstår der store huller i min defensiv, sætter jeg den lidt ned indtil jeg finder den tilfredsstillende balance.

Spiller jeg et top, top, top hold som Barcelona, Manchester, Chelsea osv. skærmer jeg meget aggressivt af. Mine spillere er simpelthen gode nok til det på det niveau. Omvendt spiller jeg meget afventende i mine LLM spil.
Et afgørende element i kontra baserede taktikker, som jeg f.eks. anvender med mindre hold i CL, eller LLM hold i pokalturneringen osv. er at stå dybere og mere afventende, men med lav 'skærme af' til en af mine angribere. Når jeg erobrer bolden er han klar til at modtage den og spiller jeg med en lav defensiv linje vil der være meget plads bag modstanderens forsvar.

Der er ikke nogen perfekt måde at skærme af på, da det afhænger af så mange forskellige ting. Hvor friske dine spillere er, hvor gode de er, hvor gode er modstanderen, er det hjemme eller ude, kommer der en vigtig kamp 3 dage efter, er det meget varmt eller koldt når du spiller osv. osv. er f.eks. alle ting der spiller sammen med skærme af.
« Seneste Redigering: 08 Nov 2011, 13:00 af Anaig » Logged

"The goal was the deciding factor."
-Steve McClaren

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skærme af - Offensive spillere
« Svar #7: 09 Nov 2011, 00:30 »

Der burde være en "synes godt om knap", for det du skrev, Anaig, vidste jeg ikke  Thumbs Up
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Skærme af - Offensive spillere
« Svar #8: 09 Nov 2011, 09:01 »

Anaig: Jeg har faktisk lidt den modsatte ide til dine tiltag. Hvis min modstander spiller mange bolde i dybten, sådan deres angribere ofte overløber mit forsvar, så sætter jeg min deffensive forsvarskæde til at stå dybere, og det virker hver gang.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Anaig
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Skærme af - Offensive spillere
« Svar #9: 09 Nov 2011, 13:09 »

Det afhænger meget af hvor afleveringen kommer fra. Hvis modstanderen kan slå bolde i dybden til angribere fra egen banehalvdel står man formentlig for højt, men kan modstanderen stå midt på din banehalvdel og trille den gennem dit forsvar bør man nok ikke give dem tiden til at få sendt bolden afsted.
Logged

"The goal was the deciding factor."
-Steve McClaren

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010