home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 834 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 16151 gange)
lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #15: 17 Nov 2011, 14:38 »

Jeg sidder stærkt og overvejer at starte med ob igen.. Spillede godt 10 sæsoner med dem i 11 eren med stor succes.. Vandt 7 mesterskaber nåede en semi finale i EL .. Noget at blive rig med klubben og få bygget et nyt stadion, som jo dog aldrig nåede at flytte ind på da de nye spil udkom..

Vi prøve om det er muligt at gøre det igen og bare nå længere denne gang.. Det handler jo nok om at overleve de første par sæsoner.. Med de rette indkøb..
Havde stor succes med at købe billige gode spiller og gøre dem gode og sælge dyrt, på den måde blive klubben rig..
Nåede op på en anslået værdi det lød på 680 mio...

Så må heller få mig taget sammen og komme igang med mit OB save..
Nogle der har gode forslag til indkøb? Gerne fri transfer?
Logged

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #16: 25 Nov 2011, 13:54 »

Så vil jeg da osse lige komme med en lille kommentar omkring mit OB spil, hvor jeg er nået til Januar 2014.

Første sæson:

Ind: Sergio Hellings på fri
Keven Sthur Ellegaard på fri
Daniel Jensen på fri
Lasse Nielsen fra AaB for 4 mio
-------------------------------------------
Vinterpausen
Gilberto fra Horsens for 7 mio
Emil Lyng fra Lausanne for 9,25 mio

Ud: Eric Djemba-Djemba til FC Utrecht for 9,25 mio
Oliver Larsen til Vejle Kolding på leje
Espen Ruud til Newcastle for 16 mio
----------------------------------------------------------
Vinterpausen
Mads Toppel til Esbjerg på fri
Peter Utaka til Udinese for 31 mio

I den sæson blev der hentet nogen gode resultater i ligaen, men osse i Europa League.

I ligaen blev det til nogen mindeværdige resultater mod:

FCK 4-1 og 3-3 \ FCM 5-0 og 4-3 \ Brøndby 4-2 og 6-1 \ 6-1 mod Horsens \ 6-1 mod HB Køge \ 5-0 over FCN \ 7-0 mod HB Køge

Sæson resultat:



I Europa League eller CL hvor OB starter gik det osse godt:

3. Runde af CL kval. skulle vi op imod Panathinaikos, de blev sikkert slået med 2-1 hjemme på mål af Fall og Ruud. Ude kampen blev dog aldrig så spændende som man kunne håbe på da OB vandt sikkert 4-0 på mål af Daniel Jensen, Utaka (2), Fall. Så OB var sikkert videre til slut runden inden CL Gruppespil. Der skulle vi imod Lyon, første kamp var på hjemmebane, og på trods af at være underdogs så fik vi en sikker sejr på 2-0. Målscore: Utaka og HH. Ude kampen blev vi dog udspillet som var forventet, men osse noget skuffende med 0-3 nederlag. Det betød at vi skulle i gruppe spillet i Europa League.

En gruppe som bød på disse hold:

Ekranas, Sporting og Celtic.

Vores første kamp var mod Ekranas på udebane, som skulle vise sig at blive noget af en let kamp som osse blev vundet sikkert 4-1. Målscore: Kardii, Utaka, Fall og et selvmål.Næste kamp var mod Sporting på hjemmebane, det skulle vise sig at OB var godt kørerne for tiden og den blev vundet med 3-1. Målscore: Utaka (2), Fall. 3. kamp var mod puljens stærkeste hold nemlig Celtic på udebane. Men det skulle osse vise sig at OB kunne udspille endnu et af de store hold, kampen blev vundet med 3-1. Målscore: Johansson, Lasse Nielsen, Utaka. Så efter 3 kampe så det meget godt ud for OB hvis de skulle kunne gå videre. Den 4. kamp skulle spilles på Fre-For park mod Celtick, men desværre for OB var det Celtic der løb med sejren i den kamp på 2-4. Målscore: Utaka, Reginiussen. 5. kamp var endnu en hjemme kamp mod Ekranas og OB skulle bruge bare 3 point for at være sikker på en anden plads i gruppen. Den blev dog osse vundet med 2-1 men med noget mere modstand end i først kamp. Målscore: Fall, Utaka. Den sidste kamp i gruppen var så uden betydning for klubbernes placering i gruppen. Den skulle spilles i Sporting og det blev osse en kamp hvor spillede med noget af de helt unge spiller, det blev desværre til et 0-3 nederlag. Men de var videre fra puljen og ser frem mod de næste par kampe efter jul.
I lodtrækningen må man sige at vi ikke helt fik ønske modstanderen, men derimod Roma. Første kamp var på hjemmebane så vi skulle bare sikker os et godt resultat inden vi skulle til Roma og spille. Men det endte ikke helt som forventet da vi kom ud af kampen med et 3-4 nederlag, hvor der blandt andet blev annulleret et mål af Lasse Nielsen i det 5. min. overtid. Målscore: Reginiussen, Kadrii, Daniel Jensen. Ude kampen blev dog noget helt andet end hvad OB kunne have ønsket sig. Roma stillede op i en defensiv taktik og ville bare køre kampen hjem på en 0-0, men da først Dennis Björn havde lavet selvmål og Anders Møller havde bragt OB foran på 2-0 så gik det lyn hurtigt op for Roma at de var ude med det resultat, så de fik hurtigt om stillet sig til en 3-4-3 og bang i det 93 min. 1-2 reducering.

Det var dermed det Europæiske eventyr. Og i pokalen er der ikke noget og reporter om, da OB blev slået ud til AGF i 4. Runde.

Anden sæson kommer snart Smiley
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #17: 26 Nov 2011, 19:08 »

Gislason har da ikke været skadet i 6-7 måneder.. det er han i mit spil har lige startet det op?
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #18: 30 Nov 2011, 00:42 »

er der nogle der kan forklare mig hvorfor spillerne er utilfreds over trænings mængden.. det jo ikke arbejdsbelastningen står medium..
og har sat dem længere ned i pausen i ligaen. men de stadig utilfreds?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #19: 30 Nov 2011, 07:05 »

Gislason har da ikke været skadet i 6-7 måneder.. det er han i mit spil har lige startet det op?

Jo, Gislason har været ude med en skade i lang tid, og er først nu vendt tilbage..

er der nogle der kan forklare mig hvorfor spillerne er utilfreds over trænings mængden.. det jo ikke arbejdsbelastningen står medium..
og har sat dem længere ned i pausen i ligaen. men de stadig utilfreds?
Prøv at sæt styrketræningen ned. Spillerne bliver oftes utilfreds hvis den er for høj.
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #20: 30 Nov 2011, 22:31 »

Jo, Gislason har været ude med en skade i lang tid, og er først nu vendt tilbage..
Prøv at sæt styrketræningen ned. Spillerne bliver oftes utilfreds hvis den er for høj.

Tak for hjælpen.. det vil jeg afprøve..

Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #21: 01 Dec 2011, 00:17 »

Så blev Ligaen vundet med 1 kamp igen og oveni købet i 1 sæson.. det er jo helt fantastisk Thumbs Up
Logged

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #22: 01 Dec 2011, 00:27 »

Så blev Ligaen vundet med 1 kamp igen og oveni købet i 1 sæson.. det er jo helt fantastisk Thumbs Up

Tillykke med det  Grin

Hvem har du hentet til klubben og hvordan er din start 11 ?
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #23: 02 Dec 2011, 18:06 »

Tillykke med det  Grin

Hvem har du hentet til klubben og hvordan er din start 11 ?

Kan lige tá nogle screenshot senere med indkøb og start opstilling..
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #24: 02 Dec 2011, 20:50 »

Jo, Gislason har været ude med en skade i lang tid, og er først nu vendt tilbage..

Hvad snakker du om? Han var skadet en måned i slutningen af 10/11 sæsonen og så var han ude i November og December i 2010, ellers har han ikke haft andet end et par småskader. Ved ikke hvor de får den 7 måneders skade fra men jeg er da interesseret i at høre det.
« Seneste Redigering: 02 Dec 2011, 20:52 af niklasob12345 » Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #25: 02 Dec 2011, 21:12 »

Hvad snakker du om? Han var skadet en måned i slutningen af 10/11 sæsonen og så var han ude i November og December i 2010, ellers har han ikke haft andet end et par småskader. Ved ikke hvor de får den 7 måneders skade fra men jeg er da interesseret i at høre det.

Ja det må du ikke spørge mig om.. ved bare da jeg startede mit spil op var hun ude i 6-7 måneder
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #26: 02 Dec 2011, 21:17 »

Tillykke med det  Grin

Hvem har du hentet til klubben og hvordan er din start 11 ?

Som lovet vil jeg lige smide nogle screenshot op.. det er min start opstilling lige pt skal til at starte sæson 2 nu.. men der er nogle nye spiller nu og nogle der er røget ud som var med til at vinde sidste år..



« Seneste Redigering: 02 Dec 2011, 21:20 af lejones » Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #27: 02 Dec 2011, 21:31 »

Ja det må du ikke spørge mig om.. ved bare da jeg startede mit spil op var hun ude i 6-7 måneder

Jeg har også oplevet det i mit spil, derfor meget mystisk.
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #28: 02 Dec 2011, 21:32 »

Her er indkøb og salg for 1 sæson





Sæson 2 indkøb


Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #29: 02 Dec 2011, 21:57 »

Ja hvad gør man så når der bliver budt 17 mio på Rasmus Falk hvilket er hans friklausul.. kan ikke forlænge med ham da jeg ikke kan gi nok i kontrakt.. Det er satme en møg situation.. har ingen der kan dække ind for ham og få næsten ingen af pengene så jeg kan købe en ny.. også var han jo egen avl.. hjælp hvem kan jeg købe?
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010