home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:29:46 warmon Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  1 Bruger, 383 Gæster Online.

Indlæg: 1132758 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  The Red Devils
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: The Red Devils  (Læst 18378 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Blues
« Svar #15: 30 Okt 2011, 23:12 »



THE BLUES


17. maj 2012
Sæsonen er nu færdigspillet, og det er tid til at gøre status over min første sæson hos Chelsea. Jeg kan kun være tilfreds! Efter en fantastisk sidste periode af sæsonen, blev mesterskabet sikret i sidste spillerunde! Vi vandt de sidste 9 ud af 10 kampe, og det var med modstandere som Liverpool, Arsenal og Manchester United i blandt. De blev alle slået, og det nederlag, det nu blev til, faldt overraskende nok, mod Sunderland. En fantastisk bedrift, hvor min bredde trup gav pote.

I FA Cuppen, blev United, Aston Villa og Tottenham alle slået, med mit unge mandskab, og så var The Double i hus!
De unge har gjort et fantastisk stykke arbejde, og al den tillid, jeg har givet til dem, har de betalt dobbelt igen. Der venter dem en stor fremtid. I Champions League, blev kvartfinalen dog endestationen. Arsenal var modstanderen, og efter en 4-2 -sejr, hjemme på Stamford Bridge, var jeg med et 2-1-nederlag videre til 1/2-finalen indtil to minutter inde i overtiden.  Så dukkede Chamakh op, og scorede i en position hvor han tydeligt var offside. Et meget bittert exit i Champions League, hvor vi dog regner med at vende stærkt tilbage næste år!

Alt i alt, kan jeg kun være utrolig tilfreds med sæsonen. Jeg føler at det er kollektivet der har sejret, hvor hver spiller, har haft deres perioder i sæsonen. Her til sidst, var i den grad Frank Lampard som gik forrest, og med 13 mål i Premier League, har han også spillet en stor sæson. Ellers vil jeg godt fremhæve kreatøren Juan Mata, som på blot en enkelt sæson har vænnet sig, til at ekstremt høje tempo i Premier League. Mata leverede imponerende 17 assists i Premier League, og det er mere, end nogen anden spiller.

• ligastilling

Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Blues
« Svar #16: 31 Okt 2011, 15:59 »



THE BLUES


1. september 2012
Et hektisk transfervindue, er nu overstået. Handlerne er gjort, og jeg har nu de spillere, som jeg føler, jeg skal bruge. Vi skal prøve at følge op, på den fantastiske sidste sæson vi havde. Ingen spillere er solgt, men derimod er der en del der har forladt klubben, på en fri transfer. Blandt dem, Dider Drogba, Nicolas Anelka, Salomon Kalou, Paulo Ferreira og Hilario. Derfor har jeg også været tvunget til, at forstærke mig.

Den første mand, der blev hentet, er blot 15 år. Da min scout, gav Benjamin Fontanas fra PSG, 4 stjerner i potentiale, valgt jeg at købe ham for 24 mio. kr. Fontanas er keeper, og har fremtiden foran sig. Nu skal han lære klubben at kende, på vores U/18-hold. I det seneste halve år, har jeg også erfaret mig, at den nyindkøbte Gerard Deulofeu, måske er lidt for ung til førsteholdsfodbold. Han er et stort talent, og hans tid, skal nok komme, men jeg ville have noget konkurrence til Daniel Sturridge. Derfor gik jeg ud og betalte Jésus Navas’ frikøbsklasul, på 260 mio. kr. Ufattelig mange penge for en spiller, som dog også er af højeste klasse. Jeg er sikker på, at Navas ikke skuffer mig. Sidste indkøb, blev den unge franske komet, Mbaye Niang. Den 17-årige gut, har bombet for Stade Caen i Ligue 1, og jeg så et kæmpe potentiale i ham. Presset på ham, er dog også ufattelig stort, for da teenageren er blevet købt, for intet mindre end 210 mio. kan han næsten kun skuffe ifølge aviserne. Jeg er dog mere rolig. Igen er jeg klar over, at det er en svimlende sum penge, der er blevet brugt, men jeg tror fuldt og fast på Niang. Han går også direkte ind i førsteholdstruppen.

Ellers har vores opstart været god. Alle træningskampe, er blevet vundet komfortabelt, og da vi stod overfor den første alvorlige test i Community Shield mod Manchester United, slog vi også dem med cifrene 2-1. Derved er årets første, men forhåbentlig ikke sidste, trofæ i hus. I Premier League har vi slået rivalerne fra Fulham med sikre 3-0, mens det derefter blev til en lidt skuffende uafgjort hjemme mod Sunderland, som har været en rigtig træls modstander for os, siden jeg har taget over.

Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Blues
« Svar #17: 01 Nov 2011, 11:39 »

Spændende handler og bestemt en rigtg god blog.. jeg læser med selvom det er Chelsea.. Du skriver godt og har bestemt fanget mig.. mere af den skuffe, TAK Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Blues
« Svar #18: 01 Nov 2011, 18:58 »

Spændende handler og bestemt en rigtg god blog.. jeg læser med selvom det er Chelsea.. Du skriver godt og har bestemt fanget mig.. mere af den skuffe, TAK Thumbs Up
Det glæder mig. Også selv om du er United-mand. Wink

Tak for kommentaren!
Logged

Dr. Def
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Blues
« Svar #19: 01 Nov 2011, 20:42 »

Kan man andet end følge med som Chelsea-mand Smiley
Logged

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Blues
« Svar #20: 01 Nov 2011, 21:08 »

Interessant at se hvor du vil føre verdens bedste klub Chelsea hen i de kommende sæsoner! Følger spændt med Smiley
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Blues
« Svar #21: 02 Nov 2011, 12:39 »

Interessant at se hvor du vil føre verdens bedste klub Chelsea hen i de kommende sæsoner! Følger spændt med Smiley
Kan man andet end følge med som Chelsea-mand Smiley
Tak til jer begge to! Det glæder mig, at I følger med. :-)
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Blues
« Svar #22: 04 Nov 2011, 18:39 »


THE BLUES


2. januar 2013
Efteråret 2012 har været min værste periode som Chelsea-træner. Jeg føler, at lige meget hvad jeg har gjort, så har det i hvert evigt eneste tilfælde været den forkerte beslutning. Det vi har leveret i disse måneder, har på ingen måde været værdig for klubben Chelsea eller dens fans. Præstationerne har været halvsløje og der er for få på holdet, som går ind og tager ansvar. Det er et problem jeg har snakket med mine spillere om, og det skal der findes en løsning på. John Terry og Frank Lampard holder desværre ikke for evigt.
 
I Premier League er der blevet spillet 18 kampe siden sidst. 10 af dem er blevet vundet, 4 er endt med pointdeling,
mens det også er blevet til 4 nederlag. Det har resulteret i en 4. plads, langt efter førende Manchester United. Et skidt efterår. I Champions League, havnede vi i gruppe med Benfica, Panathinaikos og Salzburg. De seks kampe, gav 15 point fra sig, men det var kun nok til at blive nummer 2 i gruppen, da Benfica var en tand bedre i vores indbyrdes opgør, og nuppede 1. pladsen. Derfor skal vi møde Porto i 1/8-finalen, som dog bestemt ikke er en umulig modstander. I Liga Cuppen bragte jeg de unge i ilden mod Manchester City, som vi trak i 3. runde. Efter kampen, kunne vi konstatere, at vi var ude, efter en nervepirrende straffesparkskonkur rence. Dyr lærdom for de unge Chelsea-spillere, men det var en vigtig lektie.

Symptomatisk for denne sæson indtil videre, er truppen også plaget af et hav af langtidsskader. Nyindkøbte Jésus Navas var ude i 4 måneder, mens Daniel Sturridge stadig er skadet En skade der i alt tager 3 måneder at komme sig over. Derfor er min højre wing plads meget svækket. Fernando Torres har også været langtidsskadet for tredje
gang siden sin ankomst til kluben. Spanieren har ikke spillet meget for os siden hans klubskifte, og status er faktisk, at han med største sandsynlighed aldrig kommer tilbage på det gamle niveau. Skader har ødelagt det, og han får kun sølle 2 stjerner af min assistenttræner. Mindst lige så slemt, står det til med ghanesiske Michael Essien. Essien er også på to stjerner fra Steve Round, som min assistenttræner hedder. En frygtelig udvikling for to spillere, som for bare 2 år siden, var blandt de bedste i verdenen på deres respektive positioner.

Med en Fernando Torres, som er kronisk skadet, og formentlige aldrig vender tilbage som en af verdens bedste angribere, er presset på de to unge angribere i truppen stort. For stort, hvis man spørger mig, og derfor har jeg anskaffet mig en fantastisk erstatning for Fernando Torres. Han hedder Sergio Agüero. Argentineren har spillet fantastisk flot i Manchester City, men fra nu af, skal han tørne ud for os. Det glæder jeg mig ekstremt mig til. Noget som jeg ikke glæder mig over, er prisskiltet på Agüero. Hele 335 mio måtte vi af med, og det er ikke en sum jeg var meget for at give. Det var jeg dog tvunget til, i form af Torres’ forfærdelige skadeshelvedet.

Slutteligt vil jeg ende, med dette slogan fra Adidas: ”Impossible is nothing.”

« Seneste Redigering: 04 Nov 2011, 18:43 af Jakob E » Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The Blues
« Svar #23: 04 Nov 2011, 19:00 »

Dejligt at se Chelsea i en smule krise - omvendt hellere at du vinder end United Opstemt

Og så må man da sige, at 335 mio. var billigt for Agüero, når han spiller for City? Det synes jeg i hvert fald - og nå ja, fin blog og dejlig ligetil.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Blues
« Svar #24: 04 Nov 2011, 19:53 »

Dejligt at se Chelsea i en smule krise - omvendt hellere at du vinder end United Opstemt

Og så må man da sige, at 335 mio. var billigt for Agüero, når han spiller for City? Det synes jeg i hvert fald - og nå ja, fin blog og dejlig ligetil.
Ja, godt går det i hvert fald ikke.

Tja, det er faktisk billigt nok, det er mere det der, med at bruge en masse penge man ikke havde planlagt, og jeg brugte også 210 mio. på Niang og 260 på Navas. Derfor var jeg faktisk lidt ked af, at kaste flere penge efter spillere, selv om prisen på Agüero, faktisk er ganske okay.

Jeg takker mange gange for kommentaren! :-)
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Blues
« Svar #25: 05 Nov 2011, 13:42 »

Ja, godt går det i hvert fald ikke.

Tja, det er faktisk billigt nok, det er mere det der, med at bruge en masse penge man ikke havde planlagt, og jeg brugte også 210 mio. på Niang og 260 på Navas. Derfor var jeg faktisk lidt ked af, at kaste flere penge efter spillere, selv om prisen på Agüero, faktisk er ganske okay.

Jeg takker mange gange for kommentaren! :-)

Men nu var du jo kommet i problemer, med kun 2 unge angribere, så købet var jo nødvendigt - Så må vi bare håbe det ikke ødelægger de 2 unge's muligheder i klubben! Det tror jeg dog du har styr på.

14 point bliver svært at hente på en halvsæson, dog har du jo tabt 14 point på det samme, så hvorfor ikke... Men da du også har 9 point op til City, tror jeg du får svært ved at komme i top 2! - Men det er jo stadig muligt at vinde CL og vinder du den er du nok tilgivet for ikke at vinde PL!

Good luck!
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Blues
« Svar #26: 05 Nov 2011, 14:38 »

Ja, købet af Agüero var desværre en nødvendighed. Dog har især Lukaku udviklet sig voldsomt, og kunne allerede på nuværende tidspunkt spille fast i mange Premier League-klubber. Det er jeg utrolig glad for. Niang skal nok komme.

Ja, det ser meget svært ud, men vi vil kæmpe videre!

Tak for kommentaren, jeg er glad for at du følger med. :-)
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Blues
« Svar #27: 05 Nov 2011, 15:02 »

Puha, det er da gået helt galt for dig Jakob. :-D

Stort køb af Aguero må man sige, han er unægteligt en af spillets bedste angribere, og til den pris kan det vel nærmest kun kaldes et scoop, selvom det selvfølgelig altid vil være mange penge. Det bliver godt nok svært at hente det forspring, men det er vel bare at komme tilbage på rette kurs og så tage det kamp for kamp.

Klasse blog! :-)
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The Blues
« Svar #28: 05 Nov 2011, 15:03 »

Kunne vi få et SS af Lukaku?
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Blues
« Svar #29: 05 Nov 2011, 15:28 »

Puha, det er da gået helt galt for dig Jakob. :-D

Stort køb af Aguero må man sige, han er unægteligt en af spillets bedste angribere, og til den pris kan det vel nærmest kun kaldes et scoop, selvom det selvfølgelig altid vil være mange penge. Det bliver godt nok svært at hente det forspring, men det er vel bare at komme tilbage på rette kurs og så tage det kamp for kamp.

Klasse blog! :-)
Mange tak for kommentaren, Kasper! :-)

Ja, jeg forstår ikke helt hvordan det kan gå så galt, men det er virkelig slemt. Agüero er fantastisk, og er en fremragende spiller. Jeg håber han kommer til at banke mange kasser ind, for at jeg ikke laver nok mål, er et kæmpe problem!

Kunne vi få et SS af Lukaku?
Ja, selvfølgelig kan du det, du skal dog være opmærksom på, at jeg i spillet er længere fremme end i bloggen, men du får ham selvfølgelig alligevel. :-)

ROMELU LUKAKU
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010