home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 244 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  Forbedret pokalturnering til FM12
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Forbedret pokalturnering til FM12  (Læst 2241 gange)
AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Forbedret pokalturnering til FM12
« : 24 Okt 2011, 13:15 »

Ligesom de forrige år vil jeg forsøge at lave en forbedring af pokalturneringen, eller DBU Pokalen, således af flere hold deltager. I originalversionen deltager kun hold fra de 3 øverste danske ligaer, så vidt, jeg husker.

Derfor vil jeg lave den om, så den er magen til min udgave sidste år. Nemlig efter følgende model:
Første kvalifikationsrunde: 96 hold starter
Første runde: 48 hold fra forrige runde + 40 nye hold
Anden runde: 44 hold fra forrige runde + 12 nye hold
Tredje runde: 28 hold fra forrige runde + 4 nye hold
Fjerde runde: 16 hold fra forrige runde.
Kvartfinale: 8 hold fra forrige runde.
Semifinale: 4 hold fra kvartfinalen.
Finale: 2 hold fra semifinalen. Vinder modtager 200.000 kr. og skal spille europæisk fodbold næste sæson.

Dette er umiddelbart det tætteste, man kommer på virkelighedens pokalturnering, i FM, uden at der sæsonen forinden afholdes kvalifikationsturne r ing for serie-klubber.
Se evt. følgende: http://en.wikipedia.org/wiki/Danish_Cup#From_2006.2F07

Reservehold deltager ikke i turneringen. Derfor er det naturligvis variabelt fra år til år, hvor mange hold fra danmarksserien, som deltager.

Download:
http://rapidshare.com/files/3284437019/Danish_Cup_v1.dbc
Placér filen i Documents\Sports Interactive\Football Manager 2012\editor data og sikr dig, at den er aktiveret, når du opretter nyt spil
« Seneste Redigering: 03 Nov 2011, 17:35 af AaB-ern » Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forbedret pokalturnering til FM12
« Svar #1: 24 Okt 2011, 13:20 »

I originalen af FM12 er der da masser af hold i første runde der ikke spiller i hverken 2. division eller 1. division?

Tror de har ramt den meget præcist i FM Smiley
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forbedret pokalturnering til FM12
« Svar #2: 24 Okt 2011, 14:39 »

I originalen af FM12 er der da masser af hold i første runde der ikke spiller i hverken 2. division eller 1. division?

Tror de har ramt den meget præcist i FM Smiley

Ah, okay, det er muligt, at de har rettet det i år. Må indrømme, at jeg ikke har tjekket i spillet endnu Wink
Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forbedret pokalturnering til FM12
« Svar #3: 24 Okt 2011, 14:41 »

Derudover, så er der jo ikke reservehold med i divisionerne mere. De er blevet fjernet som i virkeligheden - KB eksisterer således ikke mere i 2. division, ligesom Brøndbys andethold heller ikke gør det. Men det mener jeg nu heller ikke at de gjorde i FM11 - men det kan godt være at det er mig der husker forkert.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forbedret pokalturnering til FM12
« Svar #4: 24 Okt 2011, 17:54 »

Derudover, så er der jo ikke reservehold med i divisionerne mere. De er blevet fjernet som i virkeligheden - KB eksisterer således ikke mere i 2. division, ligesom Brøndbys andethold heller ikke gør det. Men det mener jeg nu heller ikke at de gjorde i FM11 - men det kan godt være at det er mig der husker forkert.
Der findes "reservehold" eller andethold i danmarksserierne. Smiley
Logged


AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forbedret pokalturnering til FM12
« Svar #5: 28 Okt 2011, 13:07 »

I originalen af FM12 er der da masser af hold i første runde der ikke spiller i hverken 2. division eller 1. division?

Tror de har ramt den meget præcist i FM Smiley
Jeg har nu undersøgt den danske pokalturnering i Football Manager 12, og der er plads til forbedring. Jeg vil derfor gennemføre mit projekt med at forbedre pokalturneringen. F.eks. er der ikke en runde før divisonshold træder ind. Altså den, jeg kalder "Første kval. runde", hvor der kun er hold fra "Danske lavere rækker" og Danmarksserien.
På den måde, får man udvalgt de bedste af de lavest rangerende hold, fremfor at FM mere eller mindre tilfældigt udvælger, hvem der skal deltage i første runde.

Denne fil vil i øvrigt også virke med eventuelle ligaudvidelser, der tilføjer Danmarksserien.
« Seneste Redigering: 28 Okt 2011, 13:28 af AaB-ern » Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forbedret pokalturnering til FM12
« Svar #6: 31 Okt 2011, 07:42 »

Jeg har nu undersøgt den danske pokalturnering i Football Manager 12, og der er plads til forbedring. Jeg vil derfor gennemføre mit projekt med at forbedre pokalturneringen. F.eks. er der ikke en runde før divisonshold træder ind. Altså den, jeg kalder "Første kval. runde", hvor der kun er hold fra "Danske lavere rækker" og Danmarksserien.
På den måde, får man udvalgt de bedste af de lavest rangerende hold, fremfor at FM mere eller mindre tilfældigt udvælger, hvem der skal deltage i første runde.

Denne fil vil i øvrigt også virke med eventuelle ligaudvidelser, der tilføjer Danmarksserien.

Jeg vil se meget frem til at se din endelige fil. Når du udgiver den, må jeg så låne den til et SAS-liga projekt??
Logged

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forbedret pokalturnering til FM12
« Svar #7: 31 Okt 2011, 12:01 »

Det er du velkommen til, bare du nævner, at det er mit arbejde. Smiley
Logged


AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forbedret pokalturnering til FM12
« Svar #8: 03 Nov 2011, 13:51 »

Så er den klar til udgivelse. Filen kan hentes her: http://rapidshare.com/files/3284437019/Danish_Cup_v1.dbc

Filen skal placeres i Documents\Sports Interactive\Football Manager 2012\editor data og aktiveres ved oprettelse af nyt spil.

Lad mig endelig høre, hvad I synes! Smiley
« Seneste Redigering: 03 Nov 2011, 17:34 af AaB-ern » Logged


mbs77
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Forbedret pokalturnering til FM12
« Svar #9: 08 Dec 2011, 23:29 »

Jeg er løbet ind i et problem med pokalturneringen. dvs. der er kun plads til 4 udskiftningsspiller hvor af de 3 af pladserne skal være til spiller under 21. dvs. de spiller som spiller på banen tæller ikke med. Er der en som kender rettelsen til problemet. For i virkeligheden er det 4 spiller plus 3 under 21, altså 7 udskiftningsspiller .
Løser denne fil problemet???
« Seneste Redigering: 08 Dec 2011, 23:42 af mbs77 » Logged

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forbedret pokalturnering til FM12
« Svar #10: 09 Dec 2011, 10:56 »

Jeg er løbet ind i et problem med pokalturneringen. dvs. der er kun plads til 4 udskiftningsspiller hvor af de 3 af pladserne skal være til spiller under 21. dvs. de spiller som spiller på banen tæller ikke med. Er der en som kender rettelsen til problemet. For i virkeligheden er det 4 spiller plus 3 under 21, altså 7 udskiftningsspiller .
Løser denne fil problemet???
Jeg har nu tjekket alle runder i spillet, og ovennævnte problem er ikke at finde i mit spil, når jeg benytter filen. Smiley
Logged


Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010