home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 947 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Indsæt Blog
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Indsæt Blog  (Læst 19799 gange)
Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #15: 28 Okt 2011, 07:49 »



Op på hesten igen
Jeg må sige, at min første sæson i FM12 overordnet har været skuffende. Ikke på grund af, at der er noget galt med selve spillet, men i stedet fordi, jeg simpelthen har haft svært ved at få Chippenham til at spille så godt, som jeg selv mener, jeg burde kunne. Der er dog en logisk forklaring på dette; holdet har manglet spillere i nøgleroller. Helt frem til den 25. marts var der ingen reel oprydder på midten af banen, som besad bare nogenlunde kvaliteter. Derfor spillede jeg 4-4-2, hvor begge de centrale midtbanespillere bar rollen ”Central Midfielder”. Det har været meget tydeligt, at det har været et problem, at der har manglet en skraldemand, til at tonse modstanderne lidt ned, og mange gange har deres kontraangreb resulteret i mål, mens vi selv i perioder har haft problemer med at skabe chancer. Kreativiteten har nemlig heller ikke været alt for stor blandt de offensive spillere, og værst var det i en periode, hvor jeg havde valgt at droppe kontrataktikken, for at spille en anelse mere offensivt. Derfor er jeg senere gået tilbage til at spille kontrabold, hvilket lader til at have hjulpet en smule, og umiddelbart efter ændringen oplevede jeg et par super gode resultater, herunder en 4-0 sejr ude mod Boreham Wood, som senere har kvalificeret sig til play-off slutspillet, mens vi selv måtte tage til takke med en midterplacering.

Min plan for næste sæson er umiddelbart, at bygge videre på det hold, jeg for alvor begyndte at stable sammen i den sidste halvdel af sæsonen. Her blev alle de fem bagerste nemlig erstattet af mere kompetente spillere, ligesom der også kom tre nye angribere til klubben, og et par midtbanespillere. I det hele taget, ser truppen ganske fornuftig ud nu, hvor der blot mangler et par spillere til midtbanen, både centralt, og på kanterne. Får jeg dem, burde oprykning være meget sandsynligt til næste år. Før der kan handles ind, skal nogle af de mindre dygtige spillere dog ud af klubben, da lønbudgettet er blevet overskredet en smule. Det burde dog være let, da mange spillere har kontraktudløb i løbet af denne sommer. At jeg sikkert ender med at ødelægge det på en anden måde, er så en anden sag.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #16: 31 Okt 2011, 14:47 »



Stille sommer
Sommerferien er forbi, og endnu en sæson er begyndt. Forud for denne, har hele 17 spillere forladt Chippenham Town på trods af, at ikke en eneste er stødt til den nu lidt smalle trup. Utroligt nok formåede jeg endda at modtage en lille overgangssum for en enkelt spiller, som alligevel var noget nær 7. valg på midtbanen, idet Matlock gav £1k for ham. Det er langt bedre, end at lade ham rådne op på reserveholdet i et helt år.

På trods af, at førsteholdet nu blot består af 22 spillere, hvoraf to er kontraktløse, og endnu tre egentlig er mere ungdomsspillere end noget andet, så er holdet kommet flyvende fra start. Således er det blevet til ni point i de første tre kampe. Egentlig burde vi have siddet på andenpladsen i Blue Square South, men da jeg blev for ivrig i en kamp mod Havant & Waterlooville, tabte vi et point, trods gigantisk overtag (9-1 i skud på mål, mens resultatet blev et nederlag på 0-1). I stedet er vi henvist til en tredjeplads, som alligevel må siges at være ganske flot, sammenlignet med sidste sæsons slutposition i midten af tabellen.
Holdet lader virkelig til at have fundet magien via den kontra-taktik, jeg valgte at gå tilbage til, mod slutningen af min første sæson i FM12. Den logiske forklaring må være, at vi har et super solidt forsvar, samt et par fine angribere (selvom den helt store stjerne endnu ikke rigtig er kommet i gang), mens de to centrale midtbanespillere i min 4-4-2 ganske enkelt ikke er i stand til at overmatche modstandernes ditto, som det ellers er nødvendigt for at spille kontrollerende bold. At losse bolden over midten lader derfor til at virke, og indtil videre har vi kun ladet et enkelt mål gå ind, hvilket faldt i den omtalte 0-1 kamp mod Havant & Waterlooville, og selv i den kamp skete det først, da jeg idiotisk valgte at ændre tilgang til ”Attacking” i håb om, at få scoret det afgørende mål i slutminutterne. Lektie lært. Forhåbentlig.

Angående transfers satser jeg på, at hente et par profiler senere på efteråret, akkurat som jeg endte med at gøre sidste år. Forskellen er blot, at jeg denne gang ikke har startet med at bruge 95% af lønbudgettet på middelmådige spillere, før deres dygtigere kolleger har villet værdige vores kontrakttilbud de korteste blik. Denne tilgang kan dog skabe problemer, da der spilles utroligt mange kampe i de lavere rækker i England (42 Blue Square North/South opgør om året, plus to pokalturneringer), mens vi har omkring fem spillere, der fra tid til anden spiller ungdomslandskampe. Især backpositionerne vil jeg gerne have forstærket, ligesom et par kantspillere, og en enkelt central midtbanespiller kunne være nyttige at hente ind.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #17: 02 Nov 2011, 14:35 »



Et FA Cup eventyr
Efter mit seneste blogindlæg røg jeg ind i en elendig stime, hvor vi i alt gik seks kampe uden sejr. Derfor blev jeg lykkelig, da vi skulle møde mikroputterne Bitton på hjemmebane. Kampen endte i en sejr på 4-0, og startede noget ganske specielt; et FA Cup eventyr. Den næste gang Chippenham-spillerne gik på banen var det igen til en pokalkamp, på udebane mod Swindon S, som vi desuden også mødte i selvsamme turnering sidste år. Da dommeren havde fløjtet denne kamp af, kunne jeg læne mig tilbage og nyde endnu en sejr i dette lokale opgør – denne gang på hele 6-1.
Efter Swindon S-kampen, var det atter tid til lidt liga-bold, og her slog vi Bishop’s Stortford på hjemmebane, hvilket for alvor endte den dårlige stime samtidig med, at den satte holdet godt op til den følgende kamp mod Blue Square Premier klubben Hayes & Yeading United. Min, til tider, en anelse skuffende angrebsstjerne, satte kritikerne (hovedsageligt mig!) på plads ved at score kampens enlige mål, og sende os videre til første runde af årets FA Cup.

I Blue Square Bet South pumpede derudaf, og tog yderligere fire sejre i rap, før vi måtte nøjes med 1-1 ude mod Chelmsford. Fire dage senere rejste vi til Scunthorpe, hvor League One-klubben af samme navn tog imod mine elleve udvalgte. Jeg vil med det samme sige, at jeg begik en stor fejl under teamtalken forud for kampen. Netop teamtalk er noget, der lader til at have kolossal betydning i FM12. Det kan godt være, at det blot er nede i de lavere rækker, hvor spillerne ikke besidder fænomenale stats, og hvor jeg selv har valgt at benytte mig af en yderst primitiv taktik, men mange af mine kampe lader til at blive afgjort på teamtalken. Min fejl i denne kamp var, at jeg bad spillerne slappe af, hvilket generelt virker enormt godt med dette hold. Efterfølgende plejer jeg dog at fortælle spillerne, at jeg stoler på, at der er mere i dem – enten afslappet, eller passioneret. Afslappet i de sværere kampe (og til de yngre/mindre dygtige spillere), og passioneret til holdets stjerner, samt de øvrige spillere i lette kampe. Mod Scunthorpe antog jeg dog, at det ville have en negativ effekt, og at de nok mest af alt havde brug for, at blive beroliget (hvilket plejede at virke rigtig godt i de tidligere FMs). Resultatet var i stedet, at mange af spillerne tog for let på det, og selvom vi spillede lige op med et hold, der til daglig ligger placeret tre rækker højere end Chippenham, så leverede mange af mine spillere ringe præstationer i kampens første 45 minutter.
Forud for anden halvleg beroligede jeg så spillerne, for derefter at fortælle dem, at jeg stolede på dem, og pludselig gik alt meget bedre – rent spilmæssigt. I den første halvdel af kampen havde vi ”spillet uafgjort”, idet at resultattavlen viste 1-1 ved pausen, efter to straffesparksmål. Efter pausen spillede mit hold som sagt langt bedre, men med blot to minutter tilbage af den ordinære spilletid, scorede Scunthorpe selvfølgelig efter et langt Chippenham-pres, og selvom vi kom frem til et par chancer i overtiden, var det ikke nok, og dermed er FA Cup-eventyret anno 2013/14 overstået for Chippenham Towns vedkommende.

Mens det sportslige resultat i Scunthorpe-kampen var skuffende, sidder jeg dog nu og glæder mig over det økonomiske. I en gennemsnitlig hjemmekamp i ligaen tjener vi omkring £3k på billetsalg. Et styks udekamp mod Scunthorpe gav tilgengæld £40k i kassen, hvilket altså svarer til mere end ti ligakampe på hjemmebane. Derudover var der selvfølgelig også Havant & Yeading-kampen i den foregående runde, hvor salg af billetter indbragte £6k, mens avancementet til turneringens første runde betød yderligere £12.75k til Chippenham. Alt i alt har årets FA Cup altså været en god forretning for mig, og selvom jeg ærger mig over, at måtte vinke farvel til turneringen efter en meget lige kamp (som havde sendt os videre til en langt lettere modstander, i form af Chester fra Blue Square North), må jeg erkende, at jeg er ganske tilfreds med turneringens forløb.
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #18: 02 Nov 2011, 15:02 »

Dejlig blog Indsæt_Navn Wink

- Jeg undrede mig lige over noget i de lave rækker der - er det ikke muligt at få en moderklub?
Logged


Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #19: 02 Nov 2011, 15:16 »

Tak skal du have, Erzael.

Jo, det burde kunne lade sig gøre. I de tidligere udgaver af spillet, har jeg et par gange anskaffet mig moderklubber, når jeg har spillet netop denne challenge. Andre gange har det ikke kunnet lade sig gøre fra start af - typisk, når jeg har forsøgt mig med klubber, der har haft meget lav reputation (som f.eks. Chippenham i år). I mit nuværende save har der ikke været behov for selv at prøve, da klubben fra start af har haft en moderklub i form af Swindon (det "rigtige" Swindon - ikke dem, jeg mødte i pokalen (Swindon S)). :-)
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #20: 02 Nov 2011, 16:43 »



Skuffelser
Efter nederlaget til Scunthorpe led Chippenham et kedeligt nederlag mod Eastleigh i klubbens første FA Trophy-kamp anno 2013/14. Eastleigh ligger ellers, ligesom os, i Blue Square South, hvorfor jeg blev en smule skræmt over tanken om, at jeg måske ville få svært ved, at få spillerne til at komme ovenpå igen, efter det ærgelige nederlag i FA Cuppen. Det lod dog til at ændre sig allerede ugen efter, da vi ude førte 3-0 over Farnborough, helt frem til det 79. minut. Her beslutter en af mine forsvarsspillere, som i øvrigt fik chancen fra start fremfor klubbens bedste defensive kort, sig så for at sende bolden i eget net. Det giver Farnborough blod på tanden, og da de reducerer til 3-2 i det 87. minut får jeg bange anelser. Ganske rigtigt scorer de selvfølgelig på et fantastisk langskud mindre end to minutter efter, og det ender med, at Chippenham blot får et enkelt point ud af en kamp, man ellers førte med tre mål mindre end et kvarter før tid. Fantastisk. Den slags dræber virkelig lysten. At jeg så efterfølgende ser, at Chester formåede at slå Scunthorpe ud af FA Cuppen med 3-1.. ja, det hjælper ikke just på humøret. Jeg vil dog, selvfølgelig, klø på, og ellers bare håbe på det bedste. I ligaen ligger vi á point med Boreham Wood på den nederste play-off plads, mens der er syv point op til førstepladsen efter de første 16 runder, altså er det langt fra umuligt med oprykning. Hvis bare jeg kan få holdet på rette vej igen.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #21: 04 Nov 2011, 10:23 »



Kollektivt kollaps
Spillets dato er den 18. februar 2014, og jeg har lige oplevet det vildeste kollaps, jeg længe har set. I FM anyway. Mod hvad, der efterhånden må beskrives som min onde ånd, Bishop’s Stortford, har Chippenham nemlig lige tabt hele 5-1. Nogle vil måske kunne huske, at selvsamme Bishop’s Stortford også sendte mig ud af FA Trophy i sidste sæson, og de er da godt nok ved at gå mig på nerverne. Heldigvis kunne noget godt tyde på, at jeg slipper for at se på dem til næste år, da en fantastisk stime har placeret Chippenham på Blue Square Bet Souths førsteplads. Siden sidste opdatering er det blevet til 11 sejre og blot to uafgjorte i ligaen – og så det forfærdelige nederlag til Bishop’s Stortford. Forud for den kamp havde min kære lille klub altså gået hele 18 kampe uden nederlag i ligaen, men den lange række positive resultater er nu ovre. I stedet må jeg koncentrere mig om, at få holdet på rette vej igen, og det bør nok kunne lade sig gøre, da mange af profilerne ikke spillede med mod Bishop’s Stortford, og altså fortsat bør være på toppen rent selvtillidsmæssigt. Det vil dog kræve en vis indsats at blive siddende på tronen i Blue Square Bet South, da vi blot har seks point ned til Sutton United, som er en kamp bagud, mens tre point adskiller dem og Eastleigh, som er placeret på tredjepladsen med endnu en kamp færre. Hvis vi antager at begge klubber vinder deres overskydne kampe, vil der blot være tre point mellem dem og Chippenham Town, med 12 kampe tilbage af sæsonen.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #22: 05 Nov 2011, 09:56 »



Close, but..
Efter den pinlige afklapsning mod Bishop’s Stortford, spillede vi uafgjort mod Truro, efter at have været foran helt frem til det 90. minut. Super skuffende. Samtidig vandt Eastleigh deres kamp, samt den overskydne, de havde i liggende i lommen. Derfor var der lagt op til et vaskeægte topopgør, da vi besøgte Eastleigh Stadium i ligaens 32. runde.
Kampen forløb meget stille, og selvom det var en lige kamp, var det ikke til at se, at det var de to tophold, der var i gang med at duellere. Måske fordi der ikke er meget ”tophold” over Blue Square Bet South, men alligevel. Kampen fik dog en afgørelse, da dommeren valgte at give Eastleigh et fuldstændig vanvittigt straffespark, som blev forvandlet til et mål. Eftersom stillingen 1-0 holdt kampen ud, var vi nu to point efter Eastleigh, og på vej ind i noget, der lignede en krise. Men så skete der noget fantastisk; vi slog Welling 4-0 på udebane. Derefter var det Blue Square Bet Premier-nedrykkerne fra Salisbury, der fik ørerne i maskinen, da vi slog dem 4-1 hjemme. Så kom turen til Sutton United, som lå øverst i feltet umiddelbart under Eastleigh og os selv, og jeg frygtede lidt for kampen. Det var dog ubegrundet, da vi slog dem hele 4-0 på udebane. Chelmsford blev slået 2-1, Farnborough 1-0, og pludselig var vi nummer et igen, med fem kampe tilbage. Medierne kaldte derfor vores kamp mod Lewes ”årets vigtigste kamp”, og jeg blev ærligt talt en anelse nervøs, da jeg ikke nærede noget ønske om, at skulle bruge endnu en uges tid på, at køre en sæson igennem i Blue Square Bet South. Heldigvis lykkedes det mig alligevel at sætte spillerne rigtigt op til kampen. Det vil jeg ihvertfald gå ud fra, for vi sejrede med hele 6-0, hvilket er min hidtil største FM12-sejr, og da vi efterfølgende slog både Weston-super-Mare og Staines, mens Eastleigh dummede sig et par gange i træk, var mesterskabet vores med to runder igen!

I sidste ende var det altså Chippenham Town, der hev den direkte oprykning hjem, i høj grad takket være anføreren Jamie McCormack, som i øvrigt også blev kåret til årets spiller, og den danske angriber Jeppe Larsen, som efter sin ankomst i slutningen af november bankede mål ind, som var de søm. Desuden fik jeg en fin pris for mit arbejde i løbet af sæsonen. Nydeligt.

Til sidst vil jeg lige nævne, som optakt til næste sæson, at bestyrelsen har valgt at forøge kapaciteten på Chippenhams Hardenhuish Park med 600 siddepladser, hvilket bringer den samlede mængde af tilskuere, der kan møde op til kamp på Hardenhuish Park, op på 4600 pr. kamp.

Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #23: 06 Nov 2011, 10:19 »



Træningskategorier
Mit første blogindlæg i denne omgang handlede ikke om mit save, men om træningsteori. Det er nu lidt mere end to uger siden, og det må efterhånden være tid til at følge op på det. Meget fint er det nemlig, at jeg har skrevet om en teori, der beskriver hvor meget træning, en spiller skal modtage for at stige/falde i de forskellige egenskaber – men mange mangler sikkert en klar definition på hvilke træninger, der øger hvilke stats, og dermed hvad de bør træne spillerne i.
Egentlig havde jeg ikke tænkt mig at skrive om dette, da facitlisten plejer at se ud på en bestemt måde, og en stor del af FM-gamerne sikkert kender alt til den, men da enkelte egenskaber er blevet flyttet til andre træningsklasser, er det nok meget smart, at skrive en smule om det. Det skal forresten nok nævnes, at jeg først fandt ud af denne ændring for nylig, og pt. er i gang med at lave nye træningsskemaer, som bliver uploadet en af de kommende dage.

Forud for listen vil jeg lige skrive, at det er bevidst, at jeg ikke har skrevet særlig meget om hvilke kategorier, jeg finder bedst nyttige for hvilke roller osv; det ville simpelthen blive for langt. Dog er det en ting, jeg gerne vil gøre på et senere tidspunkt – eventuelt når mine træningsprogrammer er færdige og gennemtestede.

Strength (Styrke)
Jumping (Springkraft), Natural Fitness (Naturlig Form), Stamina (Udholdenhed), Strength (Styrke), Work Rate (Arbejdsstyrke)
Her er den første ændring. Jumping har traditionelt hørt under ”Aerobic”, men i FM12 er denne stat altså blevet flyttet over i ”Strength”-kategorien. Jeg tror årsagen er, at det gør det lettere at træne forsvarsspillere forskelligt. Tidligere har en stor, stærk forsvarstype haft behov for en fair mængde ”Aerobic”-træning for, at kunne fungere solidt i hovedspillet, hvilket har gjort dem meget ens med de mindre, typisk boldspillende forsvarere. Det skal forresten også lige siges, at målmænd ikke stiger i Work Rate af denne form for træning.

Aerobic (Aerobic)
Acceleration (Acceleration), Agility (Adræthed), Balance (Balance), Pace (Hurtighed)
Jumping er nu blevet fjernet fra denne kategori, hvilket gør den en lille smule mindre vigtig – for forsvarsspillere, og fysiske angribere. Den øger fortsat flere af de vigtigste stats i spillet, og selvom Aerobic-træning altså er blevet gjort en anelse svagere, er det ikke nok til, at man behøver ændre for meget på træningsskemaerne ifht. tidligere spil – med undtagelse af enkelte roller.

GK – Shot Stopping (MM - Skudblokering)
Reflexes (Reflekser), One on Ones (En Mod En), Composure (Koldblodighed), Concentration (Koncentration)
Den ene af to træningskategorier, der udelukkende er tilegnet målmænd. Det skal lige nævnes, at Composure og Concentration-delen af denne træning formentlig kun påvirker målmænd, så nej, der er ingen pointe i, at give denne træning til en markspiller.

GK – Handling (MM - Håndtering)
Aerial Ability (Styrke I Luften), Kicking (Spark), Handling (Håndtering), Throwing (Indkast)
Den anden målmandstræning. Større focus på de “øvrige” ting, såsom Kicking og Throwing. Aerial Ability er dog absolut nødvendig for, at målmanden kan fungere i luftrummet, ligesom Handling er essentiel, hvis din målmand skal kunne holde bolden, og ikke være Stefan Wessels.

Tactics (Taktik)
Anticipation (Forudseenhed), Composure (Koldblodighed), Concentration (Koncentration), Decisions (Beslutninger), Teamwork (Teamwork), Command of Area (Behersker Feltet), Communication (Kommunikation), Rushing Out (Gå Ud Af Målet)
Den største kategori, hvis man ser på mængden af egenskaber, den påvirker. Composure, Concentration og Teamwork påvirkes dog kun hos markspillere, ligesom Command of Area, Communication og Rushing Out er målmands-egenskaber, og altså ikke gør noget for markspillere. Både Composure og Concentration er nye i denne kategori.

Ball Control (Boldkontrol)
Dribbling (Dribling), First Touch (Førsteberøring), Technique (Teknik), Flair (Flair), Heading (Heading)
Alt er vist som det plejer her. Hos målmænd påvirker denne kategori kun First Touch.

Defending (Forsvar)
Tackling (Tackling), Marking (Markering), Positioning (Placeringsevne)
Concentration plejede at høre under ”Defending”, men den er, som I kan se, blevet skiftet ud for Positioning, som i stedet plejede at komme af ”Tactics”.

Attacking
Crossing (Indlæg), Creativity (Kreativitet), Off The Ball (Uden Bold), Passing (Aflevering)
Her blev Crossing vistnok lagt over efter FM10. Nogle vil måske kunne mindes en træningskategori kaldet ”Set Pieces”, hvor den plejede at befinde sig.

Shooting
Finishing (Afslutninger), Long Shots (Langskud)
Tydeligvis mindre vigtig kategori, end den tidligere har været, eftersom Composure er blevet fjernet herfra, og lagt over i ”Tactics”.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #24: 13 Nov 2011, 14:41 »



En lille opdatering
Nu har jeg været lidt stille her i bloggen i et lille stykke tid, og det skyldes, at jeg har haft lidt travlt i løbet af ugen. Lidt FM er der dog blevet spillet, men det har ikke været med Chippenham, da jeg i sidste weekend satte mig og lavede nye træningsskemaer, som denne gang inkluderer ungdomstræning. Den smule FM jeg har fået spillet, er derfor gået med at teste træningsprogrammern e, og da Chippenham endnu ikke er blevet fuldtidsprofessione lle i mit spil, har jeg været nødt til at starte et andet save op for at gøre det.

Jeg regner med at skrive lidt om mit nye save her i bloggen, selvom fokus umiddelbart vil være på mit Dafuge’s save. Det har sådan set været ideen fra start af, at denne blog skulle bruges til at formidle mine oplevelser i FM12 som helhed, fremfor et enkelt save, og det vil jeg altså for alvor begynde at gøre om et par dage, når min første sæson i mit nye spil er ovre. Samtidig vil jeg kunne evaluere træningen, for selvom det indtil videre lader til, at de virker fint, vil jeg gerne give dem sæsonen ud, for lige at sikre mig, at tingene fungerer som de bør.

Angående ændringerne i træningsprogrammern e er, at jeg har sat intensiteten en anelse ned, da jeg erfarede forholdsvis mange skader på det intensitetsniveau, de gamle skemaer havde. Det kan dog godt tænkes, at jeg udgiver både milde og hårde programmer, så folk selv kan prøve sig frem, og be- eller afkræfte mine træningsprogrammers effekt på skader. Foruden en lille ændring i træningsintensitete n, har jeg optimeret træningen sådan at den passer bedre til FM12, grundet de små ændringer jeg beskrev i mit seneste blogindlæg. Derudover har jeg, som sagt, lavet noget ungdomstræning, som jeg vil beskrive når en gang jeg uploader dem.

Til sidst vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg selvfølgelig vil fortsætte med at skrive om Chippenham Town, når en gang jeg har færdigtestet mine træningsskemaer, hvilket jeg satser på, bliver indenfor de næste par dage.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #25: 14 Nov 2011, 22:58 »



Langt om længe
I går aftes fik jeg langt om længe spillet sæsonen færdig, og dermed slutter min egen test af de nye træningsskemaer. Og dog. Når jeg inden længe uploader dem, kommer de til at stå som version 0.2 frem for 1.0, da jeg stadig regner med, at skulle opdatere træningen på et tidspunkt, da der endnu ikke er lavet deltids-skemaer. Til gengæld vil der være et opdateret sæt af træningsprogrammer, samt en helt ny pakke med ungdomstræning.
Ungdomstræningen indeholder færre skemaer, end ”de voksnes” træning, hvilket kommer af, at færre sliders betyder færre muligheder for mig. Træningsskemaerne bærer samme navne som fuldtids udgaven, og den eneste reelle forskel angående mængden af træninger er, at der ikke vil være lige så mange roller til enkelte positioner. For eksempel er der kun to typer angrebstræning, mens der er fire for spillerne på fuldtidskontrakt. Det burde gerne være til at forstå, hvilken træning, en given spiller skal have.

For bloggens vedkommende betyder denne opdatering, at der nu vil kunne komme mere fokus på mit Chippenham-save igen, selvom der nok vil komme endnu et par indlæg om træningen i løbet af de næste par uger.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #26: 21 Nov 2011, 22:13 »



Starten på 2014/15-sæsonen
Efter en alt for lang pause ruller bolden påny i Chippenham, hvor der i denne sæson er Blue Square Premier-fodbold på programmet. Optakten har været meget stille, da mulighederne for at hente fornuftige forstærkninger har været meget begrænsede, og det er faktisk blot to spillere, der har tiltrådt truppen, mens antallet af udgående transfers har været det samme. Der arbejdes dog på at forbedre holdets bredde, da fem af førsteholdsspillern e er uden kontrakt, da de egentlig ikke rigtig er gode nok. Især backpositionerne mangler fornyelse – mest af alt i venstre side, hvor begge spillerne er amatører. Ironisk nok har jeg hentet en tredje ”venstreback”, men han er godt i gang med at blive omskolet til det centrale forsvar, da hans største forcer er at finde i hovedspillet, mens han er forholdsvis langsom (14 jumping, 15 heading – 8 acceleration, 9 pace). Forhåbentlig kommer der snart en venstreback eller to til truppen.

Trods manglende bredde har starten på livet i Blue Square Premier været overvejende positiv, da vi med 11 point befinder os i midten af tabellen efter syv kampe. Nummer 11 står Chippenham Town som, og med en medieprognose som hedder 24 af 24, må det vel siges at være fint, selvom jeg gerne havde set, at det kunne blive til playoff allerede i denne sæson. Det tvivler jeg dog kraftigt på nu, men man ved aldrig – måske jeg endnu en gang kan være heldig nok til, at få lokket et par profiler til i løbet af vinteren.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #27: 22 Nov 2011, 18:51 »



Mit held eksisterer åbenbart
Hvis det var et FA Cup Eventyr sidste sæson, ved jeg ikke, hvad jeg skal kalde dette, for den verdensberømte engelske pokalturnering er forløbet fantastisk for Chippenham Town, som i år først intrådte i den fjerde og sidste kvalifikationsrunde til cuppen, hvor rivalerne Bath blev trukket, og selvom det holdt så hårdt, at vi måtte ud i en omkamp, og efterfølgende straffesparkskonkur rence, passerede vi til sidst forbi dem, da de spildte deres første tre forsøg fra 11-meter pletten, hvilket vi benyttede os af ved at sende vores tre i kassen. Derefter fortsatte en dårlig periode i ligaen, hvor vi tabte tre ud af fire kampe – den sidste blev spillet uafgjort – før vi skulle League Two klubben MK Dons i FA Cuppens første runde.

Hjemme på Hardenhuish Park kom vi foran i kampens første halvleg, blot tre minutter før Gustavo Poyets søn, Diego, konverterede et straffespark til en udligning. Gennem kampen var vi, rent chancemæssigt, presset ned i gulvet, selvom bolden oftest var at finde i fødderne på Chippenham-spillerne. Det kom dog som et kæmpemæssigt chok, da min helt store stjernespiller, Jeppe Larsen, scorede i det 91. minut. Efter målet parkerede vi bussen i den resterende overtid, med det resultat, at MK Dons måtte vinke farvel til FA Cuppen. Det har nok været mit heldigste resultat i FM12 so far, når nu det afgørende mål faldt så sent.

Tre dage senere var det Shrewsburys tur til at besøge Chippenham. Til daglig spiller gæsterne League One-fodbold, men det var bestemt ikke til at se, for allerede i kampens andet minut kom vi foran ved Oguzhan Özyakup, som bankede bolden i nettet fra kanten af feltet. Tyve minutter senere scorede Shrewsbury, men desværre for League One-klubben, var det i den forkerte ende, og eftersom vi leverede en fin all-around præstation, holdt vi Shrewsbury langt fra vores mål, således at vi efter kampen kunne fejre en 2-0 sejr. Nu er det så tid til seks Blue Square Premier-kampe, før Premier League-klubben Sunderland kommer på besøg på Hardenhuish Park. Det burde give en god sjat penge, men da der kun er plads til 4000 tilskuere, havde jeg klart foretrukket at møde dem på The Stadium of Light.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #28: 23 Nov 2011, 17:31 »



En uventet bonus
Sunderland viste os den absolut største forskel på en topprofessionel klub fra den bedste engelske række, og et midterhold fra Blue Square Bet Premier bestående af semi-professionelle spillere. Kynismen. Jovel, de var overordnet set det bedste hold på banen, det kan der ikke være nogen tvivl om, men vi fulgte faktisk ret godt med, hvis altså man ser bort fra evnen til at udnytte chancerne. Eller måske nærmere til at forsvare. Efter 90 minutter på Hardenhuish Park havde de haft 18 skud mod vores 8, mens bolden havde været under Sunderland-kontrol 55% af tiden. Mens dette peger på et Sunderland-overtag, forstørrer måltavlen dette, for de rød/hvid-stribede sejrede hele 6-1. Vi havde ellers en chance helt i starten af kampen, som vi burde have scoret på, og havde vi gjort det, havde kampen måske forløbet lidt anderledes. Nederlaget er der ikke noget at sige til, og selv hvis vi havde været foran tidligt i kampen, var nederlaget selvskrevent – jeg ville bare ønske, det ikke havde været så stort. Nå, men i det mindste fik både spillerne og jeg en stor oplevelse.

Som jeg havde regnet mig frem til, fik vi omkring £30k i tilskuerindtægter, eftersom kampen blev spillet i Chippenham, hvor der blot er plads til 4000 mennesker på Hardenhuish Park. Hvis jeg har regnet rigtigt, havde fuldt hus på udebane tjent os noget bedre, nærmere sagt £708k. Stadium of Light ville formentlig nok ikke være helt fuldt til en kamp mod et hold fra den 5. række, men hvis blot halvdelen af pladserne ville være optaget, havde det jo stadig været £320k mere, end vi endte med at få takket være hjemmebane ”fordelen”. Til gengæld var der en faktor, jeg slet ikke havde tænkt over: TV-penge. Takket være kameraerne fik vi en bonus på £144k, hvilket luner gevaldigt, og næsten giver os et plus på bundlinjen.

Foruden FA Cuppen, er Chippenham Town indtrådt i FA Trophy, hvor The Bluebirds i første runde slog Eastleigh 4-0, og altså er klar til anden runde i denne turnering, som det sandsynligvis er første gang, Chippenham nogensinde har deltaget i. Siden sidst er det da også blevet til fire ligakampe, hvor det er blevet til fire point, hvilket foreløbigt holder os i midten af rækken med 29 point for 23 kampe. De øvrige hold i Blue Square Bet Premier har spillet 25-26 kampe (minus Dover og Forest Green, som begge har spillet 24), så vi er 2-3 kampe bagud i forhold til vores konkurrenter. Derfor har jeg en rimelig tro på, at vi nok skal formå at holde os oppe i varmen, og så må vi se, om vi kan kæmpe med om oprykning til næste år.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Indsæt Blog
« Svar #29: 26 Nov 2011, 01:39 »



Fin form trods dumheder
Anden runde af FA Trophy lignede for Chippenhams vedkommende meget den første, da det igen blev til en 4-0 sejr hjemme på Hardenhuish Park, dog mod en lidt lettere modstander i form af Frome, som til daglig slår folderne to rækker under The Bluebirds. Runden efter var modstanderen lidt vanskeligere, da ligakonkurrenterne Forest Green tog imod os. Noget skuffende blev det til et exit mod de sort/hvid-stribede, i høj grad takket være en af vores egne spillere, da angriberen Kristján Emilsson syntes, at det var en glimrende idé at overfalde en modstander i første halvleg, hvilket resulterede i et rødt kort. Derfra var det op ad bakke, og det endte altså med et ærgeligt et-måls nederlag.

Meget ligesom Kristján Emilsson havde den nye venstreback (ja, det lykkedes at finde en!) Raheem Hanley at trække et rødt kort for vanvittig opførsel blot en uge før islændingen gentog aktionen, hvilket ligeledes resulterede i et nederlag. Ser man bort fra den ene kamp mod Plymouth, har holdet ellers leveret en række lækre præstationer siden sidst. Fire sejre, to uafgjorte, og altså et enkelt nederlag, er status for de seneste syv ligakampe. Ganske tilfredsstillende.
Efter de positive resultater er der ikke meget at spille for i ligaen, da vi nu er 18 point fra nedrykningsstregen med 16 kampe tilbage, og da Braintree lige under stregen blot har hentet 0.83 point pr. kamp, er der ikke meget der tegner på, at de skulle kunne hente os. Ser vi i stedet opad, adskiller 12 point os fra Grimsby på den playoff-givende 5.-plads, som de indtager med 55 point for 30 kampe.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010