home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:12:09 warmon Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 09:53:49 warmon Blogkonkur... [32] Journeyman - Førs...
23 Maj 2024, 23:07 warmon Blogkonkur... The beautiful game
23 Maj 2024, 20:17 Bubbles Blogkonkur... #9 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23310
  0 Brugere, 498 Gæster Online.

Indlæg: 1132795 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: aineirish
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Dortmund
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Dortmund  (Læst 43293 gange)
TMP
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dortmund
« Svar #135: 27 Dec 2011, 15:23 »

Hej venner!
Jeg spiller også med Dortmund - og er egentlig overrasket over at der ikke er mere hype om et hold som Dortmund herinde. Det er da enhver FMgamers drøm at starte ud med et så ungt og talentfuld hold som Dortmund starter med!
Jeg har naturligvis forsøgt at køre stilen videre med at bruge unge spillere. Dog ikke helt fulgt stilen med at opfostre dem selv.
Første sæson blev til et (overraskende) mesterskab. Mine præstationer igennem hele sæsonen var MEGET svingende, og jeg troede på ingen måde at det kunne blive til et mesterskab, men Bayern fejlede groft, og endte faktisk med at blive nr. 3 kun.
Jeg nåede til 1. knockout runde i CL, hvor jeg blev slået ud af Marseille. Ganske skuffende, med tanke på at jeg gik videre i en gruppe bestående af Inter, Zenit og Lille.

Første sæson blev det til indkøb af:
Christian Eriksen, Affellay (leje) og Dame N'Doye (han blev hurtigt solgt videre igen)

Anden sæson bar igen præg af svingende resultater, og jeg var egentlig flere gange tæt på at stoppe mit save, da jeg simpelthen ikke kunne få præstationerne til at være jævne igennem en periode. Men jeg fortsatte, og spillede ganske fornuftigt i Champions League, hvor jeg igen røg til 1. knockout runde. Det blev til en meget hård gruppe, men jeg kom videre - hvor jeg dog mødte holdet som senere tabte i finalen - Manchester City. Tabte 3-1 ude, og 3-2 hjemme.
Jeg endte på andenpladsen med LANGT op til Bayern, og 4 point ned til Hannover på 3. pladsen.

Anden sæsons indkøb:
Anelka (fri), Ter Stegen, Darron Gibson (fri), Mohammed Abu (fri), Zakaria Labyad (fri), Carlos Tevez og Seydou Doumbia.
(Anelka og Tevez er begge væk fra klubben nu iøvrigt)

Tredje sæson er endnu ikke overstået. Men den startede ganske fornuftigt, dog var der et gennemgående problem med at afslutningerne manglede kvalitet. Dette må man dog lige understrege at Seydou Doumbia har endt. Han har været ganske enkelt FANTASTISK for mig, indtil videre. I Champions League var jeg dog så uheldig at ende i gruppe med intet mindre end Tottenham, Inter (igen...) og Partizan. Jeg startede ud med en kamp imod Partizan, hjemme, hvor jeg sejrer 2-0. Derefter møder jeg Inter ude, hvor det bliver til et 2-0 nederlag.  Så rejser vi til White Hart Lane, og får en kodyl afklapsning på 6-0, hvilket destruerede moralen på holdet, og holdet gik derfor ind i en mindre krise i ligaen også.
Da vi mødte Tottenham hjemme igen var jeg meget opsat på sejr, og det fik vi, med en Doumbia scoring dybt inde i overtiden til resultatet 3-2. Inter slår så Tottenham, og jeg kan bringer mig op på 2. pladsen med sejr over Partizan ude. Dette ville Nenad Milijas dog ikke, da han scorer på først et straffe og siden et frispark. Bagud 2-0 til Partizan... Får dog vendt kampen til 2-2, og jeg ligger så lige point med Tottenham. Men da de er bedre indbyrdes har de  2. pladsen.
Sidste kamp i CL gruppen stod imellem mig og Inter. Jeg spiller 2-2 med Inter, og Tottenham sejrer imod Partizan. Så jeg skal ud og spille EL. Her har jeg trukket Standard Liege som jeg skal møde lige om snart... De skal slåes, især med den stime jeg er indeni... 7 sejre i streg pt.

3. sæson indkøb: Xherdan Shaqiri, Sime Vrsaljko, Jack Robinson og leje af Mario Balotelli


Jeg ligger nr 1 med ét point ned til Bayern Smiley

Blev noget af en smøre, håber I gad at læse og kunne lide det Smiley
Logged

siip
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dortmund
« Svar #136: 28 Dec 2011, 11:58 »

hey ville høre om der var nogen, der havet et godt råd eller 2 til forsvaret i dortmund for målene sejler bare ind på? På forhånd tak
Logged

TMP
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dortmund
« Svar #137: 29 Dec 2011, 01:40 »

Har lige måtte tage konsekvensen af en dumdristig fejl jeg lavede. Var kommet til at give Hummels en "Tilsvar højest betalte" klausul, hvilket resulterede at under tiden med Tevez i klubben at han kom op og ramte intet mindre end 1 mio om ugen. Derfor er han nu sendt videre i en alder af 26 år til PSG for 175 mio. Vrsaljko, som blev købt for 18 mio, er sendt videre for 180 mio, og Jack Robinson er sendt videre for 72 mio, indkøbt for 32. Har hentet en masse regens, bl.a. en "Cristiano" som ser meget ud til at blive den næste..... Pelé..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Dortmund
« Svar #138: 29 Dec 2011, 01:46 »

Ja, man skal passe meget på med "Tilsvar højest betalte" klausul. En skam at du har måtte lade Hummels skifte pga. denne kedelige omstændighed, men med den løn han pludselig fik, så er det forståeligt.
Logged

jokke
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dortmund
« Svar #139: 03 Jan 2012, 17:25 »

Hey. Jeg vil starte med denne fantastiske klub, nogle der har en god og fungerende taktik til holdet?
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dortmund
« Svar #140: 04 Jan 2012, 16:18 »

Hey. Jeg vil starte med denne fantastiske klub, nogle der har en god og fungerende taktik til holdet?
Nu er jeg ikke noget så langt, men en 4-5-1 virker rigtig godt Smiley
Og hvis du vil gøre dig et godt køb, kan du købe Paulo Ferreira fra Chelsea Smiley
« Seneste Redigering: 04 Jan 2012, 16:22 af Know112233 » Logged

brinque
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dortmund
« Svar #141: 09 Jan 2012, 16:50 »

Hey alle

Er ligesom mange af jer andre startet et save med Dortmund pga. deres spænde spillertrup med enormt potentiale.

Som udgangspunkt har jeg gerne ville køre stilen videre med mange unge talenter og helst tyske. Det har delvist været muligt selvom de nogle gange er smådyre at handle. Jeg er pt. i anden sæson og er forsvarende mester. CL og Pokalen har dog ikke været den store succes..

Selvom truppen er meget talentfuld følte jeg allerede fra 1. sæson at der manglede bredde så hentede et par spillere ind: L. Bender, M. Reus(havde lavet den fremtidige handel som i virkeligheden i editor), A. friedrich og N. rivas.. Spillere som kunne agere backups og derved skabe bredde. I januar blev der handlet lidt mere: S. Bassong, S. Sam og N. Nkloulou (som højre back)

Ligeledes er der et par spillere som jeg ikk brød mig om, selvom jeg kan læse her på bloggen at nogle nok vil være stærkt uenige med mig. Så der blev også solgt spillere for at skabe den fornødne kapital til at forstærke truppen. M. Zidan, R. Lewandowski, N. Subotic røg ud. Lewandowski passede ikke ind i min opstilling og jeg bryder mig personligt ikk om Sobutic da han er for langsom.

Jeg stiller op i en 4-1-2-2-1 magen til Barca.

Første sæson:

Wiedenfeller
N. Nkoulou - Hummels  - Bassong - Schmelzer
     S. Bender
I. Gundogan - L. Bender
kagawa/reus/Sam - Gotze
barrios/Reus

Sæson to:
Jeg var igen en smule bekymret for bredden da jeg i løbet af første sæson var oppe og runde 7 halv lange skader på samme tid, så hentede en del på, bla på fri transer (6 mdr. før udløb)
,.
Ind: Guardado, F. Gutierrez, M. Rubin, J. Schieber, A. bertolacci, R. de Laet, L. Marrone og R. Zieler (suuuuper GK - forstår ikke at der ikke er nogen af jer der har købt ham, når der har været snak om en ny GK i stedet for weidenfeller)

Ud: Kagawa, piszczek, rangelov, Gunter, sobiech

opstillingen hedder nu:
R. Zieler
N. Nkoulou - Hummels - Bassong - Schmelzer/De Laet
S. Bender
Bertolacci/Gundogan - L. Bender/Grosskreutz
Reus/Sam - Gotze/Guardado
Schieber/Sam/reus

Er kommet Ok fra start i sæson 2 og ligger nr. 2 efter stuttgart men sæsonen er lang endnu..

Eventuelle kommentarer,forslag til forbedringer eller beslutninger i ikke forstår?
Logged

Gillerfm
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Dortmund
« Svar #142: 12 Jan 2012, 13:50 »

Første sæson færdigspillet. Det blev til en træls 3. plads. 9 point efter Bayern og 1 point efter Hannover.
Bayern var overraskende ustabile, men jeg var desværre endnu mere ustabil.

1. Sommervindue:
Ind: Carlos Fierro 45 mill (tiltræder juni 2012)
Ud: Zidan 22 mill (Udinese)

2. Vintervindue:
Ind: Rene Adler Fri transfer (Tiltræder juni 2012)
Mathias "Zanka" Fri transfer (Tiltræder juni 2012)
Sidney Sam 8,75 mill (Tiltræder juni 2012)
Jay Spearing 7 mill (Tiltræder juni 2012)

Kun Adler er tiltænkt en direkte fast plads, hvor de andre skal ses som bredde spiller med en god portion talent.

Opstilling til 2. sæson:

                                            Adler

Piszecek            Subotic                       Hummels          Schmelzer


                                           Bender


                           Kagawa                   Gündogan


Grosskreutz                                                        Götze

                                          Barrios


Har ca. fået stille 80 mill til indkøb til den nye sæson.

Overvejer at hente Reus i Gladbach istedet for grosskreutz. Men er også rimelig varm på Podolski
som bomber derudaf for Köln.

Nogle forslag ideer ??

Takker
Logged

JonasKastbjerg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dortmund
« Svar #143: 12 Jan 2012, 14:17 »

Tag Podolski, Grosskreutz er ok hvis han først kommer igang, han er fast mand på mit Dortmund hold i 3. sæson.
Podolski er skyld i at jeg sluttede 2'er i 2. sæson han scorede 34 mål i en sæson for mig
Logged

Gillerfm
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Dortmund
« Svar #144: 12 Jan 2012, 15:22 »

Gad godt at skyde Barrios af og smide podolski helt frem.. Reus ville også bare være fræk at hente:)

Hvad med forsvaret ! Hvad gør du der ? Har hentet Romario til højre back. Men er i tvivl om jeg skal forstærke nu eller vente.
Logged

JonasKastbjerg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dortmund
« Svar #145: 12 Jan 2012, 15:38 »

Jeg solgte Lewandowski og Barrios, hentede Podolski og Shawcross. Hentede en ung amerikaner, Timothy Chandler. Han klarede det ok.
Logged

Gillerfm
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Dortmund
« Svar #146: 12 Jan 2012, 15:43 »

ok.. Syntes bare at Barrios er faldet vildt i værdi i løbet af første sæson fra 75 mill til 47 mill.

Men må jo prøve
Logged

brinque
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dortmund
« Svar #147: 12 Jan 2012, 16:11 »

                Udemærket hold Giller Wink har dog et par spøtgsmål:     

                     Adler

Piszecek            Subotic                       Hummels          Schmelzer


                                           Bender


                           Kagawa                   Gündogan


Grosskreutz                                                        Götze

                                          Barrios


Hvad laver Kagawa på midten? i mit save har jeg byttet ham og grosskreutz.. jeg sys man får meget mere ud af kagawa på kanten pga hans speed? og husk a sælg ham i løbet af sæsonen da han nægter at forlænge.. Det står under præferencer at han ikk vil spille i tyskland.. Barrios kan jeg slet ikk få igang, bruger i stedet Sidney Sam eller Doumbia - fik skudt Barrios afsted for 45 mill.. Lige et sidste spørgsmål - virker dit forsvar med både Hummels og Subotic? jeg finder dem aaaaaalt for langsomme til at spille på samme tid?
Logged

JonasKastbjerg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dortmund
« Svar #148: 12 Jan 2012, 16:18 »

Subotic og Hummels var den mest succesfulde forsvars duo jeg har prøvet.
Logged

brinque
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dortmund
« Svar #149: 12 Jan 2012, 16:23 »

Okay - var så utilfreds i min at jeg sendte Subotic på porten efter en halv sæson.. Angriberne løb konstant fra dem i løbedueller, men det kan måske være fordi min taktik ikk var helt rigtig i forhold til de typer.. står nemlig langt fremme med forsvaret? Men kan læse at de begge får meget ros her på bloggen..
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010