home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:38:20 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 590 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Sharia lov i Danmark? For eller imod?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint
Forfatter Emne: Sharia lov i Danmark? For eller imod?  (Læst 19070 gange)
Erzael
Manager

Sv: Sharia lov i Danmark? For eller imod?
« Svar #75: 19 Okt 2011, 12:41 »

Dejlig debat at følge med i, og skønt med en masse synspunkter så man rent faktisk har noget at diskutere Smiley

Som så mange andre siger, så har de selvfølgelig lov til at stå og råbe alt det de vil om Sharia styret, og hvad de personligt synes skulle laves om. Det må de hjertens gerne, og det er ikke noget som kan røre mig overhovedet. Alt det der med, at de skal smides ud af landet og ditten og datten kan jeg ikke følge. Hvis de går hen og bruger vold, eller andre strafbare metoder, så er det klart, så skal de selvfølgelig dømmes efter det de har gjort. Men at de står og råber kan jeg ikke se hvorfor nogen får ondt i røven over.

Hvis det havde været en dansk mand som havde stået og råbt "INGEN MÅ DRIKKE ALKOHOL, VÆRE HOMOSEKSUELLE, KNALDE FØR ÆGTESKABET" og du samtidig havde gået forbi ham, så regner jeg da stærkt med du bare havde grinet af ham, og gået videre. Men så snart det er en person med anden etnisk baggrund, så skal de holde op, smides ud af landet osv. På samme måde har jeg da tænkt mig at grine af det, og bare gå videre, hvad enten det er en Shia muslim, eller en hvid mand som står og bræger.

TMP
Førsteholdsspiller

« Svar #76: 19 Okt 2011, 12:43 »

Erzael og andre:

Kunne det ikke også have noget at gøre med at vi er mange som godt ved hvordan shia-muslimer praktiserer deres religion? Fremfor at blive ved og ved med at bruge den gamle parole om at det bare er fordi vi er racister, og de er sorte, og blablabla...

ps jeg stemte Ø!  funny

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #77: 19 Okt 2011, 12:47 »

Jeg mener jeg har forklaret mig i noget af mit indlæg længere oppe mht. Friheden.

Ja måske undervurderer jeg sekter på verdensplan også i Danmark, men så vidt jeg ved prøver de ikke at pådutte dig en religion EFTER DU HAR TAKKET NEJ. Jeg har hvert fald sagt nej til pinsebevægelsen og jehova og ikke set dem siden på min nuværende adresse. Om jeg så møder dem igen når jeg flytter er noget andet. Desuden er de vil ikke voldelig engageret som ekstremisterne?!

Nå folkens vil holde en pause, skal gerne svare senere  Wink Og fedt at se en politisk debat der ikke skaber ballade herinde på fmfreaks  Opstemt (hvis der har været nogen før) Smiley

Hehe, jeg er i hvert fald blevet forsøgt påduttet Jehovas vidners tro væsentligt flere gange (har ikke tal på hvor mange), end muslimer har forsøgt at pådutte mig Islam (0 gange er det sket). Er du sluppet for at Jehovas vidner kommer rendende og stemmer dørklokker på din adresse, så er du heldig. Hos mig kommer de i hvert fald stadig rendende, selvom de bliver afvist hver eneste gang.

Cactus
Førsteholdsspiller

« Svar #78: 19 Okt 2011, 12:47 »

Nu skal du passe på!

De har ikke sagt de vil bruge vold? Det er ofte fejlen, at man sidestiller muslimsk ekstremisme med vold, og det er altså forkert!
Nej det er korrekt, men nu hvor de ifølge deres egen udsagn har had til vantro og ønsker at gøre hele verden til Allahs sted, så kan vold jo nærmest ikke blive uundgåeligt.

Og ofte går ekstremister i hånd med vold.

DNE: Der er vi så helt uenige. Der er jeg nok mere sort på hvidt anlagt. Hvis de truer en nationens "sikkerhed" så at sige, så har jeg det ganske fint med at fratage deres ytringsfrihed.

Erzael
Manager

« Svar #79: 19 Okt 2011, 12:48 »

Erzael og andre:

Kunne det ikke også have noget at gøre med at vi er mange som godt ved hvordan shia-muslimer praktiserer deres religion? Fremfor at blive ved og ved med at bruge den gamle parole om at det bare er fordi vi er racister, og de er sorte, og blablabla...

ps jeg stemte Ø!  funny

Det er meget dømmende synes jeg. De har ikke sagt noget om at ty til vold, men derimod at bruge ordenes magt. Så hvad andre Shia-muslimer gør, og hvordan de praktisere det kan vi jo ikke bruge til noget. De siger intet om vold, og derfor kan jeg ikke se hvorfor vi skal frygte det bare fordi andre Sharia styre har brugt voldelige former for magtanvendelse. Selvom vi er kristne her i Danmark, så betyder det da ikke, at vi praktisere den udøvende politiske magt som Hitler gjorde under anden verdenskrig.

Cactus
Førsteholdsspiller

« Svar #80: 19 Okt 2011, 12:49 »

Hehe, jeg er i hvert fald blevet forsøgt påduttet Jehovas vidners tro væsentligt flere gange (har ikke tal på hvor mange), end muslimer har forsøgt at pådutte mig Islam (0 gange er det sket). Er du sluppet for at Jehovas vidner kommer rendende og stemmer dørklokker på din adresse, så er du heldig. Hos mig kommer de i hvert fald stadig rendende, selvom de bliver afvist hver eneste gang.
Nu snakker jeg altså heller ikke den almene muslimer, vi snakker de ydeliggørende typer. Der er altså en forskel. Mine venner har forsat ikke prøvet at få mig omvendt  Wink

Erzael
Manager

« Svar #81: 19 Okt 2011, 12:49 »

Nej det er korrekt, men nu hvor de ifølge deres egen udsagn har had til vantro og ønsker at gøre hele verden til Allahs sted, så kan vold jo nærmest ikke blive uundgåeligt.

DNE: Der er vi så helt uenige. Der er jeg nok mere sort på hvidt anlagt. Hvis de truer en nationens "sikkerhed" så at sige, så har jeg det ganske fint med at fratage deres ytringsfrihed.

Men jeg kan ikke se hvor de truer nationens sikkerhed, ved at stå og råbe lidt op på et gadehjørne?

TMP
Førsteholdsspiller

« Svar #82: 19 Okt 2011, 12:53 »

Det er meget dømmende synes jeg. De har ikke sagt noget om at ty til vold, men derimod at bruge ordenes magt. Så hvad andre Shia-muslimer gør, og hvordan de praktisere det kan vi jo ikke bruge til noget. De siger intet om vold, og derfor kan jeg ikke se hvorfor vi skal frygte det bare fordi andre Sharia styre har brugt voldelige former for magtanvendelse. Selvom vi er kristne her i Danmark, så betyder det da ikke, at vi praktisere den udøvende politiske magt som Hitler gjorde under anden verdenskrig.

Du har for meget tillid til folk makker. Tror du at de ville få meget ud af at stille sig op på åben skærm og sige at de ville bruge voldelige metoder såfremt de kom til styret? Han siger at han mener straffene er for lave... I shia-tankegang er det at få hugget hånden af hvis du stjæler, få skåret pikken af hvis du er utro, osv. osv. TRO MIG. Eller lav noget research på sharia styre...

Cactus
Førsteholdsspiller

« Svar #83: 19 Okt 2011, 12:54 »

Men jeg kan ikke se hvor de truer nationens sikkerhed, ved at stå og råbe lidt op på et gadehjørne?
Nej de truer måske "ikke" nogen nu. Men alt har startet et sted, om man vil det eller ej. Der sker måske intet i min levetid, men nu tænker jeg også lidt på andre generationer efter mig. Måske for de løst problemet? who knows.
Men jeg er ikke tilhænger af for mange invandre, og det gælder iøvrigt også den anden vej. Synes ikke noget land er tjent med for meget indvandring. Netop fordi man får alt for meget "skidt" med ind i landet, og ja vi har ligeså travlt med at skulle få tjek på vores egne...

Nu håber jeg ikke at i tolker mig som semi racist, men synes det er problematisk.  

Erzael
Manager

« Svar #84: 19 Okt 2011, 12:55 »

Du har for meget tillid til folk makker. Tror du at de ville få meget ud af at stille sig op på åben skærm og sige at de ville bruge voldelige metoder såfremt de kom til styret? Han siger at han mener straffene er for lave... I shia-tankegang er det at få hugget hånden af hvis du stjæler, få skåret pikken af hvis du er utro, osv. osv. TRO MIG. Eller lav noget research på sharia styre...

Jep, og jeg kan godt lide at have tillid til folk. Har ingen intentioner om at dømme en eneste person på hans udseende, eller på hans holdninger. Jeg ville til hver en tid kunne give ham Sharia gutten en stor krammer, og drikke en æbeljuice med ham - hans holdninger om et Sharia styre i DK rører mig ikke det mindste.

Erzael
Manager

« Svar #85: 19 Okt 2011, 12:58 »

Nej de truer måske "ikke" nogen nu. Men alt har startet et sted, om man vil det eller ej. Der sker måske intet i min levetid, men nu tænker jeg også lidt på andre generationer efter mig. Måske for de løst problemet? who knows.
Men jeg er ikke tilhænger af for mange invandre, og det gælder iøvrigt også den anden vej. Synes ikke noget land er tjent med for meget indvandring. Netop fordi man får alt for meget "skidt" med ind i landet, og ja vi har ligeså travlt med at skulle få tjek på vores egne...

Nu håber jeg ikke at i tolker mig som semi racist, men synes det er problematisk.  

Og efter mit synspunkt, så synes jeg ikke vi skal gøre noget før det modsatte er bevist. Altså før de har gjort handlingen. Skal vi bare fjerne dem fordi vi TROR de vil lave voldelige ting? Skal vi udrydde nynazisterne (læg mærke til det er de nye jeg omtaler) fordi vi TROR de vil lave voldelige handlinger?
Jeg så der var en bruger som tidligere i debatten gav udtryk for, at han ikke var glad for kongehuset. Skal vi også udrydde ham, da han jo muligvis kunne gå hen og slå dronningen ihjel? Vi aner ikke om han gør det, og derfor skal han bare straffes, oder was?

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #86: 19 Okt 2011, 12:58 »

Der er noget der hedder lighed for loven.

Uanset hvordan du vender og drejer det, så er det en begrænsning i vores allesammens frihed, hvis der er ting man ikke må mene. Og ja, så længe man kun ytrer sig, så har jeg svært ved at se, hvordan det kan true nationens sikkerhed. Hvis man skal fratages frihed, eller på andre måder straffes, for at ytre sig om visse ting, så er vi jo ikke et hak bedre end eksempelvis Iran, som udstedte en dødsdom mod Salman Rushdie, fordi han havde skrevet i en bog, at noget af koranen var skrevet af Satan.

Cactus
Førsteholdsspiller

« Svar #87: 19 Okt 2011, 13:00 »

Og efter mit synspunkt, så synes jeg ikke vi skal gøre noget før det modsatte er bevist. Altså før de har gjort handlingen. Skal vi bare fjerne dem fordi vi TROR de vil lave voldelige ting? Skal vi udrydde nynazisterne (læg mærke til det er de nye jeg omtaler) fordi vi TROR de vil lave voldelige handlinger?
Jeg så der var en bruger som tidligere i debatten gav udtryk for, at han ikke var glad for kongehuset. Skal vi også udrydde ham, da han jo muligvis kunne gå hen og slå dronningen ihjel? Vi aner ikke om han gør det, og derfor skal han bare straffes, oder was?
Nej man kan også være passiv og lade dem vokse i smug. Men forhåbentlig forbliver folk stadig klogere end dette. Ja du har fat i noget med nazi'erne, de bør ligeledes have en hårdere behandling efter min mening, ingen forskel her.

Men er det ikke forsent den dag noget går galt? Hvad med Breiveik i Norge? Var det ikke en ide at se lidt indad først?!

Erzael
Manager

« Svar #88: 19 Okt 2011, 13:02 »

Nej man kan også være passiv og lade dem vokse i smug. Men forhåbentlig forbliver folk stadig klogere end dette. Ja du har fat i noget med nazi'erne, de bør ligeledes have en hårdere behandling efter min mening, ingen forskel her.

Men er det ikke forsent den dag noget går galt? Hvad med Breiveik i Norge? Var det ikke en ide at se lidt indad først?!

Men så kan vi lige så godt udrydde resten af verden, så vi er på den sikre side. Og jeg tror du vil miste mange flere menneskeliv, hvis du skulle til at fjerne alle dem der kunne være en trussel på den ene eller anden måde, end hvis der indimellem er en tosse som Breivik der laver en tragedie som han gjorde.

Cactus
Førsteholdsspiller

« Svar #89: 19 Okt 2011, 13:05 »

Men så kan vi lige så godt udrydde resten af verden, så vi er på den sikre side. Og jeg tror du vil miste mange flere menneskeliv, hvis du skulle til at fjerne alle dem der kunne være en trussel på den ene eller anden måde, end hvis der indimellem er en tosse som Breivik der laver en tragedie som han gjorde.
Jeg snakker ikke om udrydde folk??? Det var da utroligt at alt skal ende i vold.
Jeg mener man bør tage hånd om det nu, inden problemet vokser sig større, for det er netop bevist utallige steder i Europa. Og ja en tosse som Breivik vil der altid være, men derfor behøver man ikke at lade gå uset hen.

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010