home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1197 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Sharia lov i Danmark? For eller imod?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint
Forfatter Emne: Sharia lov i Danmark? For eller imod?  (Læst 18191 gange)
DNE
Landsholdsspiller

Sv: Sharia lov i Danmark? For eller imod?
« Svar #90: 19 Okt 2011, 13:06 »

Du har for meget tillid til folk makker. Tror du at de ville få meget ud af at stille sig op på åben skærm og sige at de ville bruge voldelige metoder såfremt de kom til styret? Han siger at han mener straffene er for lave... I shia-tankegang er det at få hugget hånden af hvis du stjæler, få skåret pikken af hvis du er utro, osv. osv. TRO MIG. Eller lav noget research på sharia styre...

Nu rokker DU ved endnu en af grundpillerne i det Danske system. Man er uskyldig til det modsatte er bevist. Og har man endnu ikke gjort noget ulovligt, så er man altså også uskyldig.

Enged
Gæst

« Svar #91: 19 Okt 2011, 13:15 »

Nej de truer måske "ikke" nogen nu. Men alt har startet et sted, om man vil det eller ej. Der sker måske intet i min levetid, men nu tænker jeg også lidt på andre generationer efter mig. Måske for de løst problemet? who knows.
Men jeg er ikke tilhænger af for mange invandre, og det gælder iøvrigt også den anden vej. Synes ikke noget land er tjent med for meget indvandring. Netop fordi man får alt for meget "skidt" med ind i landet, og ja vi har ligeså travlt med at skulle få tjek på vores egne...

Nu håber jeg ikke at i tolker mig som semi racist, men synes det er problematisk.  
Global mobilitet er da noget af det bedste vi har. Hvorfor skal man være "låst" hvis man er født i Danmark? Så må man ikke flytte til et andet sted? Det lyder virkelig mærkeligt i mit hoved.
Liberal Alliances slogan med "Åbne grænser og lukkede kasser" synes jeg er som man burde føre sin udlændinge politik. Man skal være mere end velkommen til at komme til landet, MEN man skal altså kunne forsøge sig selv. Jeg rejser jo heller ikke til et andet land med en forventning om, at jeg bare får penge af staten, hvis jeg ikke lige klarer den selv. Det skal selvfølgelig ikke gælde for folk, der rent faktisk er flygtninge.

Mht sharia så er det ikke så længe siden, at der var en stor fortaler for sharia, der talte inde i Nørrebrohallen tæt på mig, og derfor fulgte jeg også lidt med, og han var også ude offentligt og slå fast, at han hverken havde intentioner om at indføre sharia i Danmark, og at muligheden for det slet ikke var der.
Desuden skal I jo også tænke på, at hvis sharia skal indføres i Danmark, så kræver det jo nærmest at hele vores grundlov skal skrives om. Det vil sige, at forslaget skal vedtages af to forskellige folketing og så skal det til folkeafstemning. Tror I selv, at det kommer til at ske? Man må gå ud fra, at det kun er muslimer, der vil stemme for. Lige nu er der knap 10% ikke-danskere i Danmark, hvor mange af dem er så muslimer, og hvor mange danskere er så muslimer? I følge den engelske Wikipedia er under 4% af befolkningen i Danmark muslimer. Så skal vi lige tage alle dem fra, som ikke vil stemme for en sharia-lovgivning, og så skal alle dem uden dansk statsborgerskab, som ikke kan stemme også trækkes fra. Bum så har vi vel noget der ligner et godt stykke under 1% af den nuværende befolkning, der vil gå ind for sharia lovgivningen. Hvordan skal det tal eksplodere op til de 60%, som jeg så vidt jeg husker det er, der skal stemme for en grundlovsændring, correct me if I'm wrong.

Edit:
@DNE
Nu læste jeg lige det med Jehovas Vidner der 'forfølger' dig, så må du jo næsten bo i Nord- eller Vestjylland. Opstemt
« Seneste Redigering: 19 Okt 2011, 13:18 af Enged » Logged

Consiglieri
Juniorspiller
**

« Svar #92: 19 Okt 2011, 13:16 »

Jeg troede først at det var en joke, at du oprettede en tråd i det navn! Sharia-lovgivning har (ligesom mange andre idiotiske ting) gode pointer, som afgjort er værd at indføre, men der er så andre dele af Sharia som er så langt ude at det er et under at det nogensinde er blevet givet en seriøs tanke!

Du nævner noget med religionsfrihed, og den er jeg med på. Men det er kun et punkt i grundloven - det udgør ikke grundloven. Så aldrig nogensinde må religion få en status der hæver den over den danske lovgivning, og derfor mener jeg egentlig bare at alle civile grupper der prøver at agere politi bør spærres inde på stedet. Det er beundringsværdigt at borgere vil forsøge at rense deres lokalmiljø for stoffer og slige sager, men det sekund de går ind og gør det med vold eller frihedsberøvelse for deres medborgere så er det forkert og skal straffes jf. den danske lovgivning. Jeg har (stadig) den holdning at det eneste sted det bør være i orden at bruge vold mod et andet menneske er når det andet menneske prøver at begå indbrud i ens hjem. Så har jeg meget lidt sympati og respekt til overs for nogen som helst.

Jeg kan dog godt lide citatet med at de accepterer folks tro så længe deres tro bliver accepteret. Det er nemlig fuldstændig rigtigt! Gensidig respekt er vejen frem, og det er faktisk også det der står skrevet i Islam - man skal prøve at overtale vantro til at følge Islam, men hvis de vantro ikke VIL tro, så skal de lades i fred. Der står ingen steder at man skal omvende folk med magt, og det er dejligt at høre en officiel muslim sige ord der passer på det.

Og som interessant detalje synes jeg det er pudsigt, at Islam slås så meget for eksistensberettigel se i Danmark, når flere og flere røster taler om at fjerne kristendom som statsreligion i Danmark! crazy

Det er skam kun for en tid.

Koranen 9:5. Når de fire forbudte måneder (efter kundgørelse af pagtens opløsning) er ovre (og afgudsdyrkerne begår fjendtlige handlinger imod jer), da dræb dem, hvor I end finder dem. Tag dem til fange, omring dem, læg jer i baghold og pas dem op overalt. Men hvis de (oprigtigt) angrer og (frivilligt) slutter sig til jer ved at forrette bøn og give almisse, da sæt dem fri. For Gud er tilgivende og barmhjertig.
« Seneste Redigering: 19 Okt 2011, 13:18 af Consiglieri » Logged

Cactus
Førsteholdsspiller

« Svar #93: 19 Okt 2011, 13:20 »

Global mobilitet er da noget af det bedste vi har. Hvorfor skal man være "låst" hvis man er født i Danmark? Så må man ikke flytte til et andet sted? Det lyder virkelig mærkeligt i mit hoved.
Liberal Alliances slogan med "Åbne grænser og lukkede kasser" synes jeg er som man burde føre sin udlændinge politik. Man skal være mere end velkommen til at komme til landet, MEN man skal altså kunne forsøge sig selv. Jeg rejser jo heller ikke til et andet land med en forventning om, at jeg bare får penge af staten, hvis jeg ikke lige klarer den selv. Det skal selvfølgelig ikke gælde for folk, der rent faktisk er flygtninge.

Mht sharia så er det ikke så længe siden, at der var en stor fortaler for sharia, der talte inde i Nørrebrohallen tæt på mig, og derfor fulgte jeg også lidt med, og han var også ude offentligt og slå fast, at han hverken havde intentioner om at indføre sharia i Danmark, og at muligheden for det slet ikke var der.
Desuden skal I jo også tænke på, at hvis sharia skal indføres i Danmark, så kræver det jo nærmest at hele vores grundlov skal skrives om. Det vil sige, at forslaget skal vedtages af to forskellige folketing og så skal det til folkeafstemning. Tror I selv, at det kommer til at ske? Man må gå ud fra, at det kun er muslimer, der vil stemme for. Lige nu er der knap 10% ikke-danskere i Danmark, hvor mange af dem er så muslimer, og hvor mange danskere er så muslimer? I følge den engelske Wikipedia er under 4% af befolkningen i Danmark muslimer. Så skal vi lige tage alle dem fra, som ikke vil stemme for en sharia-lovgivning, og så skal alle dem uden dansk statsborgerskab, som ikke kan stemme også trækkes fra. Bum så har vi vel noget der ligner et godt stykke under 1% af den nuværende befolkning, der vil gå ind for sharia lovgivningen. Hvordan skal det tal eksplodere op til de 60%, som jeg så vidt jeg husker det er, der skal stemme for en grundlovsændring, correct me if I'm wrong.
Enged godt forklaret med Sharia og ja du har politisk ret. Men tror ikke at disse mennesker vælger at gå den demokratiske vej som du snakker om for at få indført Sharia. Der er de nok hamrende ligeglade.
« Seneste Redigering: 19 Okt 2011, 13:26 af Cactus » Logged

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #94: 19 Okt 2011, 13:28 »

Det er skam kun for en tid.

Koranen 9:5. Når de fire forbudte måneder (efter kundgørelse af pagtens opløsning) er ovre (og afgudsdyrkerne begår fjendtlige handlinger imod jer), da dræb dem, hvor I end finder dem. Tag dem til fange, omring dem, læg jer i baghold og pas dem op overalt. Men hvis de (oprigtigt) angrer og (frivilligt) slutter sig til jer ved at forrette bøn og give almisse, da sæt dem fri. For Gud er tilgivende og barmhjertig.

Ovenstående er skrevet i krigstid, og gælder kun for krigstid. Problemet er, at ekstremisterne læser koranen, som fanden læser biblen, og derfor lige glemmer denne lille, men ret væsentlige detalje.

Og ja, som sagt, så snart Dansk lov bliver overtrådt, så kan og skal de der gør det også dømmes. Deres meninger har de lov at have, det er deres handlinger de skal stå til ansvar for.

Enged
Gæst

« Svar #95: 19 Okt 2011, 13:31 »

Enged godt forklaret med Sharia og ja du har politisk ret. Men tror ikke at disse mennesker vælger at gå den demokratiske vej som du snakker om for at få indført Sharia. Der er de nok hamrende ligeglade.

Så du tror, at så lille en befolkningsgruppe vil komme til magten uden nogen form for modstand andet end resten af befolkningen? Tror du ikke, at myndighederne griber ind? Så længe folk ikke begår noget ulovligt, så kan og skal man ikke gøre noget.

Cactus
Førsteholdsspiller

« Svar #96: 19 Okt 2011, 13:33 »

Så du tror, at så lille en befolkningsgruppe vil komme til magten uden nogen form for modstand andet end resten af befolkningen? Tror du ikke, at myndighederne griber ind? Så længe folk ikke begår noget ulovligt, så kan og skal man ikke gøre noget.
Komme til magten??? say what. Nej da overhovedet ikke. Men at få enkelte zoner? Tja hvorfor ikke?!. Kan godt være det bliver meget små zoner. Og hvis du gider at læse mine indlæg, så synes jeg da at jeg skriver at der er en hvis modstand imod dem?. Myndighederne skal nok også bestemt gøre noget hvis det er nødvendigt.

Edit: Nå vil holde fra nu, er åbenbart ikke helt god til at formulere mig ordentlig på skrift, så vil nødig træde nogen over tæerne.  Wink Desuden har jeg på fornemmelsen at vi mener lidt af det samme.
« Seneste Redigering: 19 Okt 2011, 13:39 af Cactus » Logged

Enged
Gæst

« Svar #97: 19 Okt 2011, 13:38 »

Komme til magten??? say what. Nej da overhovedet ikke. Men at få enkelte zoner? Tja hvorfor ikke?!. Kan godt være det bliver meget små zoner. Og hvis du gider at læse mine indlæg, så synes jeg da at jeg skriver at der er en hvis modstand imod dem?. Myndighederne skal nok også bestemt gøre noget hvis det er nødvendigt.
Nu var tråden på 6 sider før jeg blandede mig, og jeg har ikke lige haft intentioner om at læse det hele i gennem, så jeg har ikke læst dine tidligere indlæg, og mit første indlæg var ikke rettet mod dig, det var blot mit generelle synspunkt, derfor har jeg ikke læst dine tidligere indlæg.
Men når du også selv siger, at myndighederne nok skal gøre noget, hvis det er nødvendigt, jamen hvor ligger dit problem så?

Cactus
Førsteholdsspiller

« Svar #98: 19 Okt 2011, 13:40 »

Nu var tråden på 6 sider før jeg blandede mig, og jeg har ikke lige haft intentioner om at læse det hele i gennem, så jeg har ikke læst dine tidligere indlæg, og mit første indlæg var ikke rettet mod dig, det var blot mit generelle synspunkt, derfor har jeg ikke læst dine tidligere indlæg.
Men når du også selv siger, at myndighederne nok skal gøre noget, hvis det er nødvendigt, jamen hvor ligger dit problem så?
Det ligger i at jeg ikke tror myndighederne gider at sætte sig helt ind i hvad der foregår.

Og jeg er enig i at myndighederne nok først skal handle med magt hvis der sker noget ,men så er det jo lidt forsent.

Altså før processen og efter. Så at sige.

Enged
Gæst

« Svar #99: 19 Okt 2011, 13:47 »

Jamen du kan jo ikke gribe ind, før der er sket noget ulovligt, ikke lige i denne sag, så vidt jeg ved.
Og tro mig folketinget skal nok sørge for at sætte sig ind i, hvad der sker der. Jeg har fuld tiltro til vores stats evne til at beskytte os som befolkning. Husk på at det er staten der skal frygte befolkningen og ikke omvendt.

blomvikings
Manager

« Svar #100: 19 Okt 2011, 13:50 »

Folk kan ikke begynde at citere koranen, for der står stort set alt i koranen, det handler bare om hvordan man tyder det der står. Så det med at begynde at komme med citater derfra, det holder ikke en meter!

Cactus
Førsteholdsspiller

« Svar #101: 19 Okt 2011, 13:51 »

Jamen du kan jo ikke gribe ind, før der er sket noget ulovligt, ikke lige i denne sag, så vidt jeg ved.
Og tro mig folketinget skal nok sørge for at sætte sig ind i, hvad der sker der. Jeg har fuld tiltro til vores stats evne til at beskytte os som befolkning. Husk på at det er staten der skal frygte befolkningen og ikke omvendt.
Enged, er alt for træt til at fortsætte debatten og har åbenbart også svært ved at udtrykke det jeg mener, hvertfald så det skal forstås korrekt, for er jo enig med at man først kan agere efter nogen andre har ageret. Dog er jeg ikke tilhænger af den nuværende regering, så ved ikke om jeg har helt tiltro til dem.

Nå kan i have en god debat  Opstemt

blomvikings
Manager

« Svar #102: 19 Okt 2011, 13:52 »

Rettelse: Tidligere stat, og kommende stat, ikke nuværende Wink

Enged
Gæst

« Svar #103: 19 Okt 2011, 13:57 »

Nej blomvikings. Jeg har sådan set også tiltro til, at "de røde" ikke vil stå og se passivt til, mens landet bliver overtaget af shariafolk. Det var med vilje, at jeg skrev nuværende.

plutonium
Manager

« Svar #104: 19 Okt 2011, 14:10 »

Nej man kan også være passiv og lade dem vokse i smug. Men forhåbentlig forbliver folk stadig klogere end dette. Ja du har fat i noget med nazi'erne, de bør ligeledes have en hårdere behandling efter min mening, ingen forskel her.

Men er det ikke forsent den dag noget går galt? Hvad med Breiveik i Norge? Var det ikke en ide at se lidt indad først?!

Det er lige præcis dén frygt for det ukendte der avler racisme, had og andet dårligdom Smiley

Jeg siger ikke at du er et ondt menneske, racist eller hvad der er værre, men hvis man som befolkningsgruppe render rundt med frygten for at nogen måske, muligvis, rent hypotetisk kunne finde på at gøre noget så skal der kun én klovn til at trække kniven, og så ruller lavinen. Så vil den angrebne part have en gruppe hvor der er nogen der vil have hævn og derefter griber til kniven. Så vil den første part have hævn og går til angreb. Man ser et mønster.

Det er klart, at det her er skrevet i en ekstrem form. Men jeg tror på at frygt avler had avler vold. Det er også vigtigt for mig at pointere at jeg på ingen måde mønter det her på Cactus! Men som sagt, hvis der står 500 mennesker der alle deler de tanker Cactus giver udtryk for her, så er der måske én af dem der går til fysisk angreb i stedet for at holde det på et verbalt niveau. Så skal der kun én af de angrebne til at lave en modaktion, og så vil flere og flere føle behov for hævn.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010