Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 10:26:46
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23454
0 Brugere, 1226 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
concordemayfai...
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
Sharia lov i Danmark? For eller imod?
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
2
[
3
]
4
5
...
8
Forfatter
Emne: Sharia lov i Danmark? For eller imod? (Læst 18278 gange)
DNE
Landsholdsspiller
Sv: Sharia lov i Danmark? For eller imod?
«
Svar #30:
19 Okt 2011, 10:21 »
Citat af: Thore 19 Okt 2011, 09:55
Jamen i følge Dansk lov, må man jo mene hvad man vil. Så nu må man ikke være her hvis man som minoritet har en anden mening? Det er først et problem hvis de begynder at bryde loven, men det gør de sørme ikke ved at gå ind for Sharia lov.
Der findes også folk som Moses Hansen og Jonni Hansen som har nogle alternative meninger. Det skal de have lov til, indtil de bryder loven (hvilket så også er sket).
Har man valgt at være et multikulturelt land (hvilket nok er svært ikke og være i en globaliseret verden), så må man også acceptere folk med markante andre meninger end den gennemsnitlige dansker.
Problemet opstår så, hvis de begynder at antaste folk, friheds berøve dem osv. Ja så skal de selvfølgelig i fængsel, og hvis de ikke er danske statsborgere, så er det bare ud med dem.
+1
Jeg er stolt af at bo i et land, der kan rumme anderledes tænkende. Men som også skrider ind, når disse kommer på kant med loven. Det er sgu da demokrati.
Der bliver ofte tordnet mod parallelsamfund, også ofte fra folk der selv befinder sig i et parallelsamfund, bare uden at det er gået op for dem. Men vi har jo faktisk en ret lang tradition for disse parallelsamfund. Hvor længe har vi for eksempel accepteret at Jehovas vidner og andre lignende sekter har levet i deres helt eget parallelsamfund. I forbindelse med rydningen af ungdomshuset på Jagtvej 69, var der jo faktisk en rigtig stor del af befolkningen, der stod på et af disse parallelsamfunds side (Faderhuset). Det ved jeg så dog ikke hvor stolt jeg lige er af, da det jo et eller andet sted var i intollerencens navn.
Men når der tordnes mod parallelsamfund, så er det indforstået mod muslimer (også selvom det faktisk er et fåtal af dem, der rent faktisk har en holdning, der, hvis den føres ud i livet, er på kant med loven), og det er egentlig ret irrationelt, da den eneste forskel på dem, og mange af førnævnte sekter, er hudfarven på tilhængerne. Vi har længe haft sekter med lutter pæredanske medlemmer, som går ind for tvangsægteskaber, kvinder som babymaskiner osv, men alle initiativer for at komme den slags uhyrligheder til livs, har været øremærket muslimerne. Det er jeg flov over, så handler det jo ikke længere om at redde de undertrykte, men om et had til en bestemt gruppe mennesker.
Nå, jeg kom vist lidt væk fra emnet. Her er min holdning ganske klar. Man har lov at have sine meninger, så længe man holder sig indenfor Dansk lovgivning. For på Dansk grund gælder Dansk lov, færdig slut. Derfor er Sharia en umulighed, og heldigvis for det. Religion og politik skal skilles ad, den cocktail er der aldrig kommet noget godt ud af.
Newcastle
Landsholdsspiller
«
Svar #31:
19 Okt 2011, 10:21 »
Citat af: Thore 19 Okt 2011, 10:09
Mig bekendt er det ikke ulovligt og stille sig på et gadehjørne og sige sin mening. Hvis det er det, så gør politiet sikkert også noget ved det. Hvis man begynder at diktere hvad folk må mene, er man så ikke på vej mod Sharia lovgivning allerede der?
Så er der selvfølgelig noget lovgivning om at man ikke må krænke andre mennesker, men det går jeg ikke udfra de overtræder her.
Jeg går slet ikke ind for Sharia lov i Danmark, men jeg vil nu forsvare folk ret til at sige deres holdning. Det har nu altid været noget vi har prædiket om her i Danmark. Det er jo i øvrigt prisværdigt at leve i et land, hvor man må sige sin mening.
Det er jeg helt enig i til en hvis grænse.
Men når der står en idiot og prøver at bilde mig ind at hvis jeg eller en anden stjæler et stykke slik, så skal min hånd hugges af, så står jeg sku af, det er lige til galeanstalten...
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #32:
19 Okt 2011, 10:26 »
Citat af: Newcastle 19 Okt 2011, 10:21
Det er jeg helt enig i til en hvis grænse.
Men når der står en idiot og prøver at bilde mig ind at hvis jeg eller en anden stjæler et stykke slik, så skal min hånd hugges af, så står jeg sku af, det er lige til galeanstalten...
Trusler om vold er ulovligt, så det har du sådan set ret i, hvis det bliver fremsat som en trussel om, at han vil hugge din hånd af. Men siger han blot sin mening om, hvad han mener straffen for at stjæle et stykke slik skal være, så er han i sin gode ret til det. Ligesom det heller ikke er ulovligt at gå ind for eksempelvis dødsstraf, så længe man ikke selv truer med at eksekvere den, eller ligefrem eksekverer den.
plutonium
Manager
«
Svar #33:
19 Okt 2011, 10:38 »
Jeg er spændt på hvad de mener med at de vil forsvare sig mod aggressioner... De virker jo umiddelbart som om de vil gå fredens vej ved at bruge talens magt, men hvis de bliver konfronteret af en person der vil slås, hvad så?
Vil de så forsvare sig med næverne, eller trækker de en kniv eller det der er værre? Jeg bliver altid lidt nervøs når ekstremister (uanset tro - inklusive politisk ekstreme ateister) vil 'forsvare deres tro'. Det er som regel noget man godt kan dø af. Og her undrer det mig igen... selv i Sharia mener jeg at det er ulovligt at slå ihjel - hvis man vil slå ihjel i guds navn skal man påberåbe Jihad. Hvilket igen er pudsigt...
Jihad strider jo lodret imod en af islams grundpiller! Som alle andre religioner, så må man ikke slå ihjel - ikke engang hedninge! Men det er altid dén bit ekstremister glemmer...
Anyway, så tror jeg at salafisterne her vil kunne gøre meget godt med hensyn til de unge utilpassede muslimer derude. Jeg har mødt nogle unge utilpassede indvandrere, der havde væsentlig mere respekt for deres imam end for den danske ordensmagt, og jeg tror faktisk godt at salafisterne ville kunne få stoppet meget af dén ballade. Men de etniske danskere får de sgu ikke styr på af dén vej. Omvendt kan man sige - der skal to til tango og slagsmål, så måske det vil dræbe nogle af problemerne i Tingbjerg? Man har lov at håbe!
Og igen som Thore siger i sine to pragtindlæg - de skal naturligvis have lov til at være her så længe de ikke gør noget der strider imod dansk lovgivning. Men gør de det, så skal de da straffes som alle andre!
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
blomvikings
Manager
«
Svar #34:
19 Okt 2011, 10:45 »
Citat af: Thore 19 Okt 2011, 09:55
Jamen i følge Dansk lov, må man jo mene hvad man vil. Så nu må man ikke være her hvis man som minoritet har en anden mening? Det er først et problem hvis de begynder at bryde loven, men det gør de sørme ikke ved at gå ind for Sharia lov.
Der findes også folk som Moses Hansen og Jonni Hansen som har nogle alternative meninger. Det skal de have lov til, indtil de bryder loven (hvilket så også er sket).
Har man valgt at være et multikulturelt land (hvilket nok er svært ikke og være i en globaliseret verden), så må man også acceptere folk med markante andre meninger end den gennemsnitlige dansker.
Problemet opstår så, hvis de begynder at antaste folk, friheds berøve dem osv. Ja så skal de selvfølgelig i fængsel, og hvis de ikke er danske statsborgere, så er det bare ud med dem.
Har jeg sagt andet?
Jeg blev spurgt om jeg havde et problem med det, og ja det har jeg?
Det har jeg vel lov at ytre mig om, lige så vel som de har lov til at ytre deres holdninger??
Thore
Manager
«
Svar #35:
19 Okt 2011, 11:08 »
Citat af: blomvikings 19 Okt 2011, 10:45
Har jeg sagt andet?
Jeg blev spurgt om jeg havde et problem med det, og ja det har jeg?
Det har jeg vel lov at ytre mig om, lige så vel som de har lov til at ytre deres holdninger??
Hvis du nu ser hvad jeg citerede, så var det dit første indlæg, hvor du mente det burde være ban grund, og at det var en syg holdning. Så begynder du jo at straffe nogen for deres mening, og det mener jeg ikke at man i et samfund som Danmark kan acceptere.
"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."
blomvikings
Manager
«
Svar #36:
19 Okt 2011, 11:20 »
Citat af: Thore 19 Okt 2011, 11:08
Hvis du nu ser hvad jeg citerede, så var det dit første indlæg, hvor du mente det burde være ban grund,
og at det var en syg holdning
. Så begynder du jo at straffe nogen for deres mening, og det mener jeg ikke at man i et samfund som Danmark kan acceptere.
Okay, det med ban grund var nu en joke, jeg beklager hvis ikke man forstod ironien i det.
Men hvad er der galt med at jeg synes det er en syg holdning?
Cactus
Førsteholdsspiller
«
Svar #37:
19 Okt 2011, 11:28 »
Citat af: blomvikings 19 Okt 2011, 11:20
Okay, det med ban grund var nu en joke, jeg beklager hvis ikke man forstod ironien i det.
Men hvad er der galt med at jeg synes det er en syg holdning?
Er også på din side her Blomvikings. Fejlen ved Danmark er nogen gange vores ytringsfrihed, om vi vil det eller ej. Ja det er dejligt at vi alle kan komme til ord og have forskellige syn på sagerne, men der er bare enkelte områder hvor de fleste bør være enige, heraf synes jeg at dette emne hører under dette. Det er ikke acceptabelt i vores del af verden.
plutonium
Manager
«
Svar #38:
19 Okt 2011, 11:29 »
Citat af: Cactus 19 Okt 2011, 11:28
Er også på din side her Blomvikings. Fejlen ved Danmark er nogen gange vores ytringsfrihed, om vi vil det eller ej. Ja det er dejligt at vi alle kan komme til ord og have forskellige syn på sagerne, men der er bare enkelte områder hvor de fleste bør være enige, heraf synes jeg at dette emne hører under dette. Det er ikke acceptabelt i vores del af verden.
Men vi ER ikke enige
Eller jo, os her i tråden er, men tag til Tingbjerg, og du vil med garanti finde nogen der ikke er enige! De skal jo stadig have lov at ytre deres mening - også hvis de kommer ind på vores forum
Cactus
Førsteholdsspiller
«
Svar #39:
19 Okt 2011, 11:33 »
Citat af: plutonium 19 Okt 2011, 11:29
Men vi ER ikke enige
Eller jo, os her i tråden er, men tag til Tingbjerg, og du vil med garanti finde nogen der ikke er enige! De skal jo stadig have lov at ytre deres mening - også hvis de kommer ind på vores forum
Jeg har været i Tingbjerg før, og ved udmærket at de er dybt uenige (muligvis) med mig og flere andre. Men det ændrer ikke min personlig om at de mennesker der har den slags holdning ikke hører til i Danmark.
Men jo alle skal jo have lov til at ytre sig, min mening er dog lidt anderledes på visse punkter.
plutonium
Manager
«
Svar #40:
19 Okt 2011, 11:38 »
Det er noget helt andet! Du må hjertens gerne mene at de ikke hører til i Danmark! Jeg er på det punkt 100 % på bølgelængde med dig! Jeg mener ikke at det er foreneligt med det danske samfund, men det ændrer ikke på at de er her, og derfor ikke må bandlyses fra nogen dele af samfundet bare på grund af deres rabiate tro. Så længe de naturligvis ikke chikanerer andre mennesker
Cactus
Førsteholdsspiller
«
Svar #41:
19 Okt 2011, 11:43 »
Citat af: plutonium 19 Okt 2011, 11:38
Det er noget helt andet! Du må hjertens gerne mene at de ikke hører til i Danmark! Jeg er på det punkt 100 % på bølgelængde med dig! Jeg mener ikke at det er foreneligt med det danske samfund, men det ændrer ikke på at de er her, og derfor ikke må bandlyses fra nogen dele af samfundet bare på grund af deres rabiate tro. Så længe de naturligvis ikke chikanerer andre mennesker
Enig, problemet er jo den udlændinge politik man har kørt samt EU, men det kan jo blive en MEGET lang debat at tage, som jeg ærlig talt ikke orker her og nu, men uanset hvad er fejlen at vi har taget sådan nogen mennesker ind. Nu er de her, og ja vi må accepterer dem så længe de ikke bryder nogen regler/love.
Desværre synes jeg at udviklingen af dette emne er negativt. (Vil gerne lige tilføje at jeg overhovedet ikke har noget problem med en almen muslim).
TMP
Førsteholdsspiller
«
Svar #42:
19 Okt 2011, 11:44 »
Citat af: Cactus 19 Okt 2011, 05:24
Men skulle det komme til noget fysisk konfrontation så er jeg overhovedet ikke bange og i tvivl om at vi nok skal klare den. Se på verdens plan, ja de er over 1 mia. muslimer, men heldigvis er størstedelen af dem ordentlige mennesker der er som du og jeg.
Men spørgsmålet er så bare, om de en milliard muslimer ville have lyst til at kæmpe imod deres brødre, og sammen med de "vantro"?
Jeg har selv en bred vennegruppe, og der er alle former for religioner iblandt. Men muslimer som måske virker ganske fornuftige - hvorfor skulle de vende sig imod deres "brødre"(som de så flot omtaler alle andre muslimer). Jovist, mange sunni-muslimer ser sikkert på de her tosser som...... ja, tosser. Men når det kommer til stykket, så har jeg på fornemmelsen at de enten bare ville lade se til, eller kæmpe IMOD os vantro.
Cactus
Førsteholdsspiller
«
Svar #43:
19 Okt 2011, 11:46 »
Citat af: TMP 19 Okt 2011, 11:44
Men spørgsmålet er så bare, om de en milliard muslimer ville have lyst til at kæmpe imod deres brødre, og sammen med de "vantro"?
Jeg har selv en bred vennegruppe, og der er alle former for religioner iblandt. Men muslimer som måske virker ganske fornuftige - hvorfor skulle de vende sig imod deres "brødre"(som de så flot omtaler alle andre muslimer). Jovist, mange sunni-muslimer ser sikkert på de her tosser som...... ja, tosser. Men når det kommer til stykket, så har jeg på fornemmelsen at de enten bare ville lade se til, eller kæmpe IMOD os vantro.
Selv hvis du har ret i at de skulle støtte deres "brødre", så skal vi jo helst ikke nå helt derud hvor en voldelig konflikt opstår.
Dertil er der utallige af lande som har andre interesser end sådan en konflikt, så det frygter jeg slet ikke.
TMP
Førsteholdsspiller
«
Svar #44:
19 Okt 2011, 11:47 »
Citat af: Thore 19 Okt 2011, 10:09
Mig bekendt er det ikke ulovligt og stille sig på et gadehjørne og sige sin mening. Hvis det er det, så gør politiet sikkert også noget ved det. Hvis man begynder at diktere hvad folk må mene, er man så ikke på vej mod Sharia lovgivning allerede der?
Så er der selvfølgelig noget lovgivning om at man ikke må krænke andre mennesker, men det går jeg ikke udfra de overtræder her.
Jeg går slet ikke ind for Sharia lov i Danmark, men jeg vil nu forsvare folk ret til at sige deres holdning. Det har nu altid været noget vi har prædiket om her i Danmark. Det er jo i øvrigt prisværdigt at leve i et land, hvor man må sige sin mening.
Tilgengæld pisser de på hele vores system - og dét burde kunne straffes efter min mening. De prædiker om at der er for meget frihed, at de er antidemokratiske, og at straffene er for lave. Alligevel vælger de selv at benytte ytringsfriheden, og det er i det store hele at pisse på vores samfund generelt.
Og nu sidder jeg og undrer mig over at Breivik valgte en uskyldig ungdomslejr, frem for sådan nogle idioter!
Sider:
1
2
[
3
]
4
5
...
8
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »