home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23455
  0 Brugere, 1254 Gæster Online.

Nyeste Bruger: angelikalopez561
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Premier League som lukket liga?
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Premier League som lukket liga?  (Læst 3157 gange)
Mikkel 2765
Førsteholdsspiller

Premier League som lukket liga?
« : 17 Okt 2011, 19:53 »

Hejsa folkens

Har lige læst den her historie på sporten.dk, hvad synes i om den idé, som flere klubejere har i tankerne.

http://www.sporten.dk/fodbold/engelske-klubber-vil-afskaffe-nedrykning

Synes selv det vil hive spændingen lidt ud af ligaen omkring bundkampen. Samtidig lukker det også muligheden for nye bekendskaber i ligaen. Så hvad synes i freaks god eller dårlig idé ?

Mvh Mikkel

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

Skovlyst
Landsholdsspiller

Sv: Premier League som lukket liga?
« Svar #1: 17 Okt 2011, 19:56 »

Arrogant tilgang til tingene.

Ikke noget som vil blive indført.

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Guldbrand
Blogmester

« Svar #2: 17 Okt 2011, 20:01 »

Et pinligt forslag, der bare skal i glemmebogen hurtigts muligt.. Mere er der vist ikke at sige om det.

Søgaard
Gæst

« Svar #3: 17 Okt 2011, 20:09 »

Tvivlsomt at klubberne alligevel ville gå med til det, da det ville skade spændingen i kampene, da holdene udenfor mesterskabskampen ikke vil have noget at spille for og derved reelt kommer til at spille en lang række fuldstændig ligegyldige kampe. Dette gør jo at kampene vil blive langt mindre seværdige og dermed vil tilskuerne også miste interessen, hvilket sponsorerne så også ville, da deres produkt ikke på samme måde vil blive fremvist, når der ikke spiller mange millioner og ser tv-kampene og når holdene kun spiller for halvfyldte stadions. Manglende sponsorater vil betyde manglende penge i klubkasserne. Så i sidste ende vil dette tilbud i den grad være som at pisse sig selv i bukserne for at holde varmen. For holdene i nedrykningsfare vil det betyde at de ikke skal bekymre sig om det, men om nogle få år ville de nok hellere have taget nedrykningen og de manglende indtægter ved det end en lukket liga og de manglende indtægter, som det ville give på længere sigt.

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #4: 17 Okt 2011, 20:16 »

Som Guldbrand siger et pinligt forslag.
Som udelukkende er udtænkt af rigmænd der ser det hele som deres legetøj.
Ideen er sikkert udsprunget hos Liverpools nye bindegale ejere, først vil de ha flere af tv pengene og nu vil de ha amerikanske liga tilstande.
Men de ejer jo så også amerikanske sportshold i forvejen. Så klart de kommer med den ide.
« Seneste Redigering: 17 Okt 2011, 20:19 af Sunbao » Logged

Enged
Gæst

« Svar #5: 17 Okt 2011, 20:48 »

Forskellen på de amerikanske sportsgrene og så fodbold i Europa er jo sådan set, at niveauet udenfor de amerikanske ligaer er så utrolig lavt, at det ikke kan betale sig med op- og nedrykning. Der er simpelthen ikke nok topklasse spillere til det. Der er jo ingen hold udenfor f.eks. NFL, der har noget på et eneste NFL-hold. Sådan er det bare ikke i fodbold. Der er simpelthen for mange dygtige spillere og klubber til, at man kan lave en stor "super liga". I alle de amerikanske ligaer bruger de jo også draft, og så bliver man altså først professionel, når man er mindst 21 år gammel, og det er ikke atupisk, at man først bliver professionel, når man er 22-24 år. Det fungerer ikke i europæisk fodbold, hvor mange unge spillere er omkring førsteholdet en god portion år inden de er 22-23 år.

DeBuur
Manager

« Svar #6: 18 Okt 2011, 16:49 »

Ideen er sikkert udsprunget hos Liverpools nye bindegale ejere, først vil de ha flere af tv pengene og nu vil de ha amerikanske liga tilstande.
Men de ejer jo så også amerikanske sportshold i forvejen. Så klart de kommer med den ide.

Håbløst forslag som i løbet af nogle få år vil ødelægge verdens bedste liga.... heldigvis er der også nogle af de lidt tungere drenge der er imod.... godt at en Sir Alex tør tale imod dette vanvid.

http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=150666,150659,150657,150656,150655

YNWA

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #7: 18 Okt 2011, 18:03 »

Idiotisk forslag, men skræmmende at der ikke skal mere end 14 ud af 20 klubber til at vedtage det, jo ikke noget urealistisk scenarie hvis tendensen med at opkøbe klubber fortsætter...

Roman
Reserveholdsspiller

« Svar #8: 18 Okt 2011, 18:32 »

Haha!

For det første er det ganske fint du prøver at svine Liverpool eller hvad nu der ligger til grund for det, men det var ikke ejerne som var ude og sige det med tvpengene men derimod Ian Ayre. Måske kunne det også være United´s ejer, eller Aston Villa eller Arsenal.. Nej nu ved jeg det, det må være Sunderland som vil dette forslag.

De har sjovt nok alle amerikanske ejere, og jeg ved skam godt at ikke alle ejere hold i USA. Men dit indlæg virker ikke særlig gennemtænkt.

Jeg er skam også imod forslaget.
« Seneste Redigering: 18 Okt 2011, 18:34 af Roman » Logged

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #9: 18 Okt 2011, 18:35 »

Idiotisk forslag, men skræmmende at der ikke skal mere end 14 ud af 20 klubber til at vedtage det, jo ikke noget urealistisk scenarie hvis tendensen med at opkøbe klubber fortsætter...

Jeg stiller mig lidt tvivlende over for om det er tilfældet, er klar over at det står på både bold.dk og sporten.dk, men lyder umiddelbart som om journalisterne har antaget at den normale regel om krav på 2/3 flertal af 20klubber+FA også gælder her, hvilket jeg har svært ved at forestille mig.

Mht selve idéen, så kommer den ikke til at virke i PL uden visse ændringer. De store amerikanske sportsligaer er langt mere balancerede end de europæiske ditto, samtidig med at der er små grupper med mulighed for videre kvalifikation. Kombinationen af små rækker og et mere lige styrkeforhold klubberne imellem sikrer at alle klubber har noget at kæmpe for, i form af kvalifikation til playoffs. I England er det ikke på samme måde, og en overordnetlig stor del af holdene ville spille en hel sæsons ligakampe uden nogensinde at have noget mål med det, noget der helt klart ville have indflydelse på kvaliteten af kampene.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #10: 18 Okt 2011, 18:41 »

Haha!

For det første er det ganske fint du prøver at svine Liverpool eller hvad nu der ligger til grund for det, men det var ikke ejerne som var ude og sige det med tvpengene men derimod Ian Ayre. Måske kunne det også være United´s ejer, eller Aston Villa eller Arsenal.. Nej nu ved jeg det, det må være Sunderland som vil dette forslag.

De har sjovt nok alle amerikanske ejere, og jeg ved skam godt at ikke alle ejere hold i USA. Men dit indlæg virker ikke særlig gennemtænkt.

Jeg er skam også imod forslaget.

Nu går jeg udfra at den direktør ejerne har valgt er på linie med sine ejere i sådanne sager ? andet ville være mærkeligt.

Thore
Manager

« Svar #11: 18 Okt 2011, 19:26 »

Jeg stiller mig lidt tvivlende over for om det er tilfældet, er klar over at det står på både bold.dk og sporten.dk, men lyder umiddelbart som om journalisterne har antaget at den normale regel om krav på 2/3 flertal af 20klubber+FA også gælder her, hvilket jeg har svært ved at forestille mig.

Mht selve idéen, så kommer den ikke til at virke i PL uden visse ændringer. De store amerikanske sportsligaer er langt mere balancerede end de europæiske ditto, samtidig med at der er små grupper med mulighed for videre kvalifikation. Kombinationen af små rækker og et mere lige styrkeforhold klubberne imellem sikrer at alle klubber har noget at kæmpe for, i form af kvalifikation til playoffs. I England er det ikke på samme måde, og en overordnetlig stor del af holdene ville spille en hel sæsons ligakampe uden nogensinde at have noget mål med det, noget der helt klart ville have indflydelse på kvaliteten af kampene.

Jeg tror umildbart heller ikke det kan lade sig gøre. Jeg mener at hvis klubberne vil deltage i de europæiske turneringer, så skal de komme fra et liga system, hvor der er op og nedrykninger. Kan huske man en gang snakkede om at vi i Danmark kun skulle have Superligaen og 1. Division, altså sådan så man ikke kunne rykke ned fra 1. Division, men så ville der netop være problemer med europæisk deltagelse.
Og jeg går da ikke udfra at topklubberne i England vil undvære CL

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #12: 18 Okt 2011, 19:55 »

Jeg tror umildbart heller ikke det kan lade sig gøre. Jeg mener at hvis klubberne vil deltage i de europæiske turneringer, så skal de komme fra et liga system, hvor der er op og nedrykninger. Kan huske man en gang snakkede om at vi i Danmark kun skulle have Superligaen og 1. Division, altså sådan så man ikke kunne rykke ned fra 1. Division, men så ville der netop være problemer med europæisk deltagelse.
Og jeg går da ikke udfra at topklubberne i England vil undvære CL

Nu har topklubberne i de store Europæiske ligaer jo også flere gange truet med at bryde ud af UEFA, og danne deres egen Europæiske turnering. Skridtet fra dette idiotiske forslag, og dertil er jo ikke så forfærdeligt langt. Og ja, så er der altså også forskel på at udelukke et par Danske hold fra de Europæiske turneringer, i forhold til at udelukke seermagneter som Manchester United, Liverpool (dem har vi jo før set man ikke kan holde ude, selvom de ikke har kvalificeret sig  Wink), Chelse osv. I den henseende har UEFA efterhånden ofte vist, at de ikke har nosser til at være konsekvente i fortolkningen af egne regler.

Hvis ikke man ser efter at få gjort det umuligt, så er jeg bage for, at det kommer til at ske indenfor de nærmeste ti år.

Thore
Manager

« Svar #13: 18 Okt 2011, 20:08 »

Ja ja men det er jo også noget andet. Jeg tror netop ikke at vi får en amerikaner liga i England, da de så ikke ville kunne spille Champions League  Smiley
Men det er da muligt mange af topklubberne gerne vil have en europæisk superliga, så er spørgsmålet bare hvad fansene siger til det?
Nu er jeg mest inde i engelsk fodboldkultur, og der tror jeg ikke det ville være særlig populært.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Swizz CataR
Manager

« Svar #14: 18 Okt 2011, 20:29 »

@Sunbao:
Har du noget at underbygge din teori med? Ellers synes jeg det er et lidt hipt angreb på Liverpool.
Jeg kan forøvrigt ikke helt se deres argument for det. De er jo ikke i fare for nedrykning.

Jeg har ingen beviser for hvem det skulle være, og jeg er bange for, at journalisterne også blot har fundet på ideen. Jeg tvivler på at der reelt set er bare 10 klubber der støtter et sådant forslag. Klubber som jeg dog kunne tro ville støtte det var fx Blackburn, idet deres rige ejere reelt kan frygte at klubben rykker ned - men som sagt - det er blot min teori.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010