Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 13:54:03
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
I går
kl. 10:09:18
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
12 Jan 2025, 20:51
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
06 Jan 2025, 20:57
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere:
23491
1 Bruger, 860 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
adarshlumina
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2012
Kategori: Klubsøgning og -erfaring
Liverpool FC
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
77
Forfatter
Emne: Liverpool FC (Læst 146164 gange)
Balkor
Lilleputspiller
Sv: Liverpool FC
«
Svar #120:
30 Okt 2011, 21:49 »
Da spillet starter med en skadet Gerrard, prøvede jeg mig lidt frem i venskabskampene med både 4-4-2, 4-2-2-2 samt 4-2-3-1 for at få både Carrol og Suarez ind i startopstillingen - jeg vil så gerne have Carrol igang med at bombe!
Konklusionen blev at Carrol faktisk virker ganske fint i en 4-2-2-2. På midtbanen brugte jeg Lucas som Boldvindende Midtbanespiller samt Charlie Adam som Fremskudt Playmaker, derudover Downing & Kuyt som offensive wings og Carrol som Targetman og Suarez som Trequartista helt i front.
Denne 4-2-2-2 blev brugt i de første 6 kampe i sæsonen, hvilket bl.a. førte til 3 kasser og 4 assists til Carrol. Carrol er ganske god at have liggende på toppen som Targetman - han fylder ret godt deroppe. Du kan spille bolden op på ham, med det resultat at han - for mit vedkommende i hvert fald - ofte får et frispark eller en bold afsted til Suarez der kommer fra en dyb position.
Da først Gerrard vendte tilbage fra hans skade måtte jeg dog genoverveje min opstilling lidt. Konklusionen blev, at på trods af Carrols gode indsats ville det give en bedre formation med Carrol på bænken. Istedet er jeg nu gået over til at spille 4-1-2-2-1. Suarez er nu alene på toppen hvor jeg både har brugt ham som Trequartista samt Fremskudt Angriber - begge dele ser ud til at fungere glimrende. Downing har samtidigt været et sikkert kort på venstrekanten, hvor Kuyt i højresiden presses gevaldigt af Henderson og Maxi der begge har gjort det bedre end forventet. På den centrale midtbane har jeg Charlie Adam og Steven Gerrard der begge spiller Fremskudt Playmaker(Støtte) og endeligt Lucas som defensiv midt.
Mens mit trekløver på midten, samt Suarez og Downing, alle har en sikker plads på holdet, har der været noget mere rotation i forsvaret. José Enrique har indtil videre spillet alle kampe bortset fra én han missede på grund af at have modtaget hans 5. gule kort. José Enrique har gjort det rigtigt godt som Wingback(Angreb). Daniel Agger har ligeledes været fast mand som Boldspillende Forsvarer i det centrale forsvar - Pladsen ved siden af Agger har derimod roteret meget. Jeg startede sæsonen med Carragher da jeg vurderede at han, på trods af farten, ville kunne bidrage med hans rutine og gode mentale egenskaber. Efter et par middelmådige kampe samt en decideret dårlig kamp mod Manchester United, hvor Carragher gav flere chancer væk, har Skrtel dog fået chancen - og grebet den. Jeg prøver dog så vidt muligt at give Coates chancen som boldspillende forsvarer ved siden af Agger i cup-kampe eller mod nogle af de knapt så gode modstandere i ligaen. Det har indtil videre kastet to mål, to assists og to Man of the Match kåringer af sig i seks kampe i ligaen - han sikrede mig faktisk en 2-1 sejr mod Newcastle på et hovedstød.
Højreback-positionen har skiftet lidt mellem Kelly og Glen Johnson. Jeg har ikke kunnet udpege et decideret førstevalg da de begge har gjort det rigtigt godt. Kelly har faktisk fået 12 kampe fra start samt to MotM-kåringer mod Glen Johnson's 7 kampe. Kelly er dog røget ud for 2-3 måneder med en skade, så Glen Johnson kan se frem til flere kampe nu - samtidigt giver det også Flanno chancen før eller siden. Det regner jeg da i hvert fald med.
Efter 19(14-4-1) kampe i ligaen ligger jeg pt. på en 2. plads med 46 point - fire point efter Manchester City der virker ustoppelige - og hvad vigtigere er, med 9 point ned til Chelsea på 5. pladsen. Målet er Champions League-bold i 2. sæson - det begynder at se fornuftigt ud!
Jeg har mødt alle de andre top 6 hold én gang nu, med følgende resultater:
0 - 1 nederlag mod Manchester City ude
1 - 1 mod Arsenal hjemme
1 - 0 sejr mod Manchester United ude
3 - 3 mod Chelsea hjemme
1 - 0 sejr mod Tottenham ude
Flere på holdet har spillet forrygende, Suarez er nr. 2 på topscorerlisten med 14 kasser - kun overgået af Defoe med 16. Samtidigt er det også blevet til en lille håndfuld assists til Suarez. Charlie Adam, som jeg ellers troede ville ryge på bænken da Gerrard kom tilbage, er en sikker mand på midten med hans 8 assists, 4 mål og 2 MotM-kåringer. Gerrard har dog også været vigtig da han har scoret nogle afgørende sejrsmål, bl.a. det mod United.
José Enrique har også været fremragende: før hans karantæne i 19. runde mod Tottenham(Hvor Jack Robinson istedet gjorde det godt) var han nummer to på listen over flest bolderobringer i ligaen.
Ligaens bedst har dog været Yaya Touré - i 13 kampe for City har han scoret 9 kasser, lavet 3 oplæg, modtaget 4 MotM-kåringer samt opnået en karakter på 7.93 i snit.
Jeg er i øvrigt også i semi-finalen i Liga-Cuppen efter sejre over Hartlepool, Manchester City(Forlænget), Tottenham(Coates udvist efter 41 minutter, fortsatte med Agger alene i midterforsvaret og holdt nullet) samt Arsenal(straffe)
«
Seneste Redigering: 30 Okt 2011, 21:52 af Balkor
»
smed1977
Landsholdsspiller
«
Svar #121:
31 Okt 2011, 10:05 »
Ja, jeg fik endelig spillet min første sæson færdig med Liverpool. Det resulterede i en 5. plads med det resultat jeg fik en fyreseddel i hånden efter sidste kamp til trods for jeg vandt den.
Jeg er derfor startet et nyt save op med Liverpool, og så håber jeg det går lidt bedre. Første kamp i ligaen stod imod Man Shitty. Til trods for overtal i afslutninger og 2 brændte straffespark (Kuyt og Adam) så tabte vi kampen 1-0.......Jeg var ved at smide min pc ud igennem vinduet:(
Erfaringsmæssigt syntes jeg ikke det fungerer med en 3 mands bagkæde....Fløjspil
let har vist fået en tand op i denne version, hvorfor jeg nu spiller en 4-2-3-1 Deep. En spiller der har overrasket mig meget er Downing som OMV inside forward. Han spiller konge.
Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi 2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser
Skipper
Gæst
«
Svar #122:
31 Okt 2011, 11:34 »
Smed:
Blev du fyret grundet en femte plads
?
Hvad vad dine sæson forventningerne?
smed1977
Landsholdsspiller
«
Svar #123:
31 Okt 2011, 12:31 »
Citat af: Gud 31 Okt 2011, 11:34
Smed:
Blev du fyret grundet en femte plads
?
Hvad vad dine sæson forventningerne?
Forventningen var som titeludfordrer.... Den første 1/3 af sæsonen spillede jeg dog med 3 centrale forsvarer, så der lå jeg igennem længere tid i den nederste halvdel af ligaen. Det rettede sig dog op, da taktikken blev ændret, men nr. 5 var åbenbart ikke nok.
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk Supercup - 4
bøvle
Manager
«
Svar #124:
01 Nov 2011, 10:11 »
Har nu læst hele tråden igennem, og det slår mig at ingen af jer bruger Martin Kelly på højrebacken ! Er han virkelig så ringe mht stats eller hvad ?? Eller er GJ bare så god ?
(Får først spillet ind af døren her om et par timer)
Thygesen
Lilleputspiller
«
Svar #125:
01 Nov 2011, 10:43 »
Citat af: bøvle 01 Nov 2011, 10:11
Har nu læst hele tråden igennem, og det slår mig at ingen af jer bruger Martin Kelly på højrebacken ! Er han virkelig så ringe mht stats eller hvad ?? Eller er GJ bare så god ?
Martin Kelly spillede 9 kampe for mig i første sæson med et snit på 6,75, og har nu spillet 2 kampe nu hvor jeg er 6 kampe inde i anden sæson.
Glen Johnson har været verdensklasse, og nok den med det bedste snit for mig i første sæson 37 kampe, 2 mål og 6 oplæg, et snit på 7,36. I anden sæson har han spillet 3 kampe og lavet 1 oplæg, og et snit på 7.80..
Så jeg mener at Glen Johnson uden tvivl er den bedste højreback hos Liverpool!
smed1977
Landsholdsspiller
«
Svar #126:
01 Nov 2011, 12:24 »
Hvis du kigger på Kelly, så er han faktisk mere en central stopper end en back, så det er nok derfor. Jeg bruger også GJ som back, og ham og Enrique på den anden back gør det godt. Endvidere er vi også super godt stillet i forsvaret med Robinson og Flanagan som reserve på de pladser. Forsvaret er klart Liverpools force i mine øjne.
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk Supercup - 4
bøvle
Manager
«
Svar #127:
01 Nov 2011, 12:31 »
Tror nu alligevel jeg vil give Kelly chancen som en defensiv back og så må vi jo se hvordan det går
Men fedt at høre at GJ gør det godt !
JKJ
Gæst
«
Svar #128:
01 Nov 2011, 20:47 »
Citat af: bøvle 01 Nov 2011, 10:11
Jeg bruger Kelly som højreback i rotation med GJ.
Han har haft en særdeles skadesplaget sæson og spillede kun 15(4) kampe i første sæson med et snit på 7.24 - 1 mål - 3 ass og 1 MOM.
Det kan jeg godt leve med.
Til sammenligning har GJ spillet 28(1) kampe, 7.34 i snit - 1 mål - 6 ass - og 2 MOM.
Så jeg mener jeg er dækket ganske fint ind her
Skipper
Gæst
«
Svar #129:
02 Nov 2011, 19:08 »
Hvordan bruger folk Suarez? Ved godt det er blevet spurgt før, men vil lige høre om folk har nogle nye erfaringer?
Jeg bruger ham personligt i et 2 mands angreb sammen med Carroll, Suarez som fremskudt angriber og Carroll som Targetman. Og her er problemet så, Suarez laver en ok del assists men virkelig ikke særlig mange mål! Hvilket jeg gerne vil have ham til, eftersom Carroll bomber
Som sagt bruger jeg ham mest som fremskudt angriber, men har også brugt ham lidt som trequista, hvor at han igen laver assists men ikke så mange mål....
bøvle
Manager
«
Svar #130:
02 Nov 2011, 19:12 »
Har undret mig en del over, hvorfor folk ikke bruger ham mere som skarpretter end tilfældet er. Ved godt forskellen på skarpretter og fremskudt angriber ikke er så stor, men kigger man på hans stats, vil jeg mene han er bedre som skarpretter
Hvis Carrol bomber er der jo ingen grund til at ændre på hans rolle, vil dog tro, at det også ville hjælpe lidt på Suarez, hvis du spillede Carroll som komplet angriber i stedet for
TheGaffer
Lilleputspiller
«
Svar #131:
02 Nov 2011, 20:50 »
Jeg er ret ny herinde, og er pt. i udlandet for at skrive hovedopgave, så har ikke haft mulighed for hverken at købe eller spille FM 12 endnu. Når den engang er færdig skrevet skal jeg have købt spillet og igang med et nyt spil med Liverpool. Jeg har tænkt at køre, som mange af jer med den nye trup bestående af unge spillere - primært britiske og så vil jeg satse tungt på få kvalitets indkøb hver sæson, og så holde på stammen med godt 20 faste spillere, hvor en enkelt eller to måske ryger ud af vagten hver sommer bedømmet på præstation og alder. Jeg har set truppen de har og set flere screen shots af spillernes kompetencer. Jeg vurderer at angrebspladsen, offensiv midt eller højre kant måske kan forstærkes.
Hvor stort et transfer budget starter man med som Manager for Liverpool og er det muligt at købe en kvalitetsmakker til Suarez (i form af Cavani, Daimao, Jovetic, Adel Hernandez eller måske endda Tevez) eller en fast mand på højre kant/offensiv midt (i form af Götze, Hazard, A. Johnson, Di Maria eller Ganso).
Held og lykke med jeres spil.
bøvle
Manager
«
Svar #132:
02 Nov 2011, 21:00 »
Du har cirka 17 millioner til indkøb, så nej ikke noget med urealistiske indkøb fra start af !
Dog er holdet også yderst kompetent selv i første sæson. Alt efter hvilken opstilling du stiller i, så er angrebspositionen ikke nødvendigvis det store problem, da du har 3 mand, der alle er angribere (dog forskellige typer). På den offensive midt har vi jo captain fnatastic og hvis han bliver skadet har vi unge kræfter i Shelvey osv. Hvis dette ikke er tilfredsstillende, så kan man sagtens dække sig ind ved at lade være med at spille med en decideret med en off midt, men derimod med en ekstra angriber, eller måske en ekstra central midt. Bredden er utrolig god, og vi har rigtig mange alsidige spillere, så ingen steder vi er direkte tyndt besat, hvis du spørger mig
TheGaffer
Lilleputspiller
«
Svar #133:
02 Nov 2011, 21:15 »
Citat af: bøvle 02 Nov 2011, 21:00
Du har cirka 17 millioner til indkøb, så nej ikke noget med urealistiske indkøb fra start af !
Dog er holdet også yderst kompetent selv i første sæson. Alt efter hvilken opstilling du stiller i, så er angrebspositionen ikke nødvendigvis det store problem, da du har 3 mand, der alle er angribere (dog forskellige typer). På den offensive midt har vi jo captain fnatastic og hvis han bliver skadet har vi unge kræfter i Shelvey osv. Hvis dette ikke er tilfredsstillende, så kan man sagtens dække sig ind ved at lade være med at spille med en decideret med en off midt, men derimod med en ekstra angriber, eller måske en ekstra central midt. Bredden er utrolig god, og vi har rigtig mange alsidige spillere, så ingen steder vi er direkte tyndt besat, hvis du spørger mig
Okay. Så man får ikke noget ud af at bede om flere penge eller ændre lønningsbudgettet? Men nu følger jeg Liverpool meget tæt i virkeligheden og ved ihvertfald som du siger, at truppen er blevet breddere og når Stevie er fit, så giver det en komplet rygrad. Dog ser jeg også positioner, som kunne forstærkes - men hvis man starter med 17 mille, så kan jeg godt se at det er lidt svært at investere i nyt blod.Er der spillere i truppen, som er blevet markant bedre i forhold til FM11 udgaven?
bøvle
Manager
«
Svar #134:
02 Nov 2011, 21:38 »
Kan godt være vi kan få flere penge ud af bestyrelsen, men har "kun" et plus på saldoen på lige knap 175 mio, så der er ik så meget at gøre med, og man taber en del penge hver måned, så tror et af de første fokusområder bør være at få helt styr på økonomien
Mht deres egenskaber, så synes jeg det faktisk ikke, synes tværtimod nogle er blevet nedvurderet. Eksempelvis er Danny Wilson ike nør så god og overrated som i 11'eren, hvilket jo bare er realistisk nok. Lucas og Adam er dog rigtig gode, mens jeg synes at spillere som Downing og til dels Suarez er undervurderet rent stat-mæssigt. Dog spiller det ganske fint.
Det skal dog lige nævnes, at Flanna er blevet betydeligt bedre og for mit vedkomende har jeg lejet ham ud, og han gør det særdeles glimrende som førstevalg i Shef. United lige pt !
Generelt er forsvaret rigtig godt, hvor også Coates gør det rigtig godt, dog svært at sige hvordan han er i FM ift i virkeligheden, da han jo som bekendt ikke har spillet ret mange kamp
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
77
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »