home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:19:40 Broen13 Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 255 Gæster Online.

Indlæg: 1132744 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Spillestil med boldbesiddelse
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Spillestil med boldbesiddelse  (Læst 7169 gange)
cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Spillestil med boldbesiddelse
« : 06 Okt 2011, 18:02 »

Alle spillere med FM baggrund har en grundlæggende holdning til hvordan fodbold skal spilles. Min filosofi bag fodbolden er, at man skal have boldbesiddelsen i størstedel af kampen.

Jeg har prøvet forskellige ting/taktikker, og prøver altid at få et hold med et højt gennemsnits niveau i "afleveringer" - Dog syns jeg ikke altid det giver mest boldbesiddelse. Mht. taktikker, bruger jeg selvfølgelig kontrol samt korte afleveringer.

Jeg ville høre andre FM fanatikere, hvordan man får størstedelen af boldbesiddelsen, lidt ala barca-stilen.

Hilsen
Christian Nørly
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #1: 06 Okt 2011, 18:31 »

Syntes selv det giver god succes at spille langsomt når man vil holde på bolden, også med hurtige spillere da det bare giver dem mulighed for at bryde ud i nogle gode løb, derudover teamwork, førsteberøring og flair/kreativitet. Det er sådan set det jeg ser efter udover det du allerede selv bruger/gør Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

mrbjerg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #2: 24 Okt 2011, 15:01 »

Min holdning hvad angår taktikken er helt klart at man spiller hurtigt rundt og bruger kanterne effektivt. Jeg synes at der ikke er noget bedre end et par gode kanter!
Logged

Consiglieri
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #3: 24 Okt 2011, 15:06 »

Min holdning hvad angår taktikken er helt klart at man spiller hurtigt rundt og bruger kanterne effektivt. Jeg synes at der ikke er noget bedre end et par gode kanter!

Hvordan sætter du taktikken for at dette lykkes?
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #4: 24 Okt 2011, 15:46 »

Personligt syntes jeg det bliver for meget fedtspil med mange spilstationern - korte pasninger og langsom spil. Jeg spiller altid direkte spil med kontraangreb.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #5: 24 Okt 2011, 15:56 »

Alle spillere med FM baggrund har en grundlæggende holdning til hvordan fodbold skal spilles. Min filosofi bag fodbolden er, at man skal have boldbesiddelsen i størstedel af kampen.

Jeg har prøvet forskellige ting/taktikker, og prøver altid at få et hold med et højt gennemsnits niveau i "afleveringer" - Dog syns jeg ikke altid det giver mest boldbesiddelse. Mht. taktikker, bruger jeg selvfølgelig kontrol samt korte afleveringer.

Jeg ville høre andre FM fanatikere, hvordan man får størstedelen af boldbesiddelsen, lidt ala barca-stilen.

Hilsen
Christian Nørly

Hvis du er et hold der forventer at vinde mange kampe, så vil jeg anbefale den taktik jeg bruger:

Philosophy - fluid
Mentality - Attacking

Passing style: Shorter
Closing Down: Press More
Roaming: More Roaming
(ikke nævnte er på default)

Derudover bruger jeg følgende shouts:
Work Ball Into Box
Get Stuck In
Take A Breather
Retain Possession

Alt i alt gør denne taktik at man har bolden ca. 60 % af tiden, og samtidig ikke har for mange langskud, hvilket betyder at angrebene er meget gennemarbejdede. Det at de tackler hårdt gør at jeg vinder bolden hurtigt, og kan få den under kontrol i en fart. At de slapper af gør en masse gode ting - først og fremmest så mister de ikke meget kondition, hvilket gør at jeg kan bruge de samme spillere kamp efter kamp efter kamp OG de har energi sidst i kampen når modstanderen begynder at hænge lidt.

Jeg har super god erfaring med den her i første sæson, hvor jeg skaber hæderlige Europæiske resultater og vinder kampene i Superligaen med en gennemsnitsscore der hedder 3-0.5 (altså jeg lukker et mål ind hver anden kamp og scorer 3 i snit pr. kamp)

Jeg er FC København, skal det siges.

Men anyway, så er pointen at den taktik i hvert fald burde give dig boldbesiddelse, såfremt du har et hold som man forventer vil kæmpe med i toppen af ligaen.

Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #6: 24 Okt 2011, 19:43 »

plutonium: "Take A Breather" nævner du i din omtalte taktik - selv er jeg af den opfattelse du trækker tiden ud (hæver time wasting) og ikke andet, så tænker dine hårde tacklinger gør de bruger meget energi på at vinde den tilbage og de tager sig god tid når bolden er ude af spil og forsøger at holde på bolden (f.eks. tidsudtræk ved hjørneflaget), eller har du en helt anden opfattelse (sådan tolker jeg det)?
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #7: 29 Okt 2011, 15:29 »

plutonium: "Take A Breather" nævner du i din omtalte taktik - selv er jeg af den opfattelse du trækker tiden ud (hæver time wasting) og ikke andet, så tænker dine hårde tacklinger gør de bruger meget energi på at vinde den tilbage og de tager sig god tid når bolden er ude af spil og forsøger at holde på bolden (f.eks. tidsudtræk ved hjørneflaget), eller har du en helt anden opfattelse (sådan tolker jeg det)?

Take A Breather betyder at man trækker tempoet ud af kampen. Man sætter tempoet ned. Sammen med de andre indstillinger jeg bruger gør Take A Breather at vi ikke bare kaster bolden frem i ægte engelsk stil, men derimod står mere stille på banen og spiller den kontrolleret rundt. Det er korrekt, at det er med til at trække tiden ud, men taget i betragtning at jeg vinder kampene i Superligaen med 3 mål i gennemsnit og lukker under ét ind, så er jeg fint tilfreds med udbyttet! Der er MASSER af chancer alligevel.

Get Stuck In gør at spillerne kaster sig ind i tacklingerne, men det koster i og for sig ikke nogen ekstra kondition. Derudover, så kan man sige at min taktik kun virker efter hensigten mod hold hvor jeg forventer at være i boldbesiddelse. Jeg sætter dem jo til at presse modstanderen fra det øjeblik jeg mister bolden, og dét koster energi! Men forudsat at de sætter sig igennem i tacklingerne og vinder bolden hurtigt, så skal de ikke presse særlig længe, og set over 90 minutter så bruger de meget mindre energi end hvis de havde spillet med lavt pres og bløde tacklinger. Hele pointen bag min taktik er kontrol - og det virker som sagt som en drøm.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

steven gerrard
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #8: 13 Nov 2011, 14:11 »

hvad hedder "Get Stuck In" den på dansk, synes ikke rigtigt jeg kan finde en der passer til.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #9: 13 Nov 2011, 14:23 »

hvad hedder "Get Stuck In" den på dansk, synes ikke rigtigt jeg kan finde en der passer til.

Aner det ikke, men det er den der gør at man tackler hårdere Peace

Ud fra den beskrivelse burde det være til at finde den ved udelukkelsesmetoden Smiley
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #10: 16 Nov 2011, 00:41 »

Jeg er begyndt at eksperimentere med shouts i et Bilbao save, og det har givet mig et fint spilovertag og en pæn række chancer indenfor målramme so far.

Instructions:
Fluid
Control
Zone
(resten på default)

Shouts:
Play out of defence
Get stuck in
Pass to feet*
Play through defence
Work ball into box
Take a breather
Retain possesion

*Kommer an på om jeg har en lille eller høj angriber forrest.

Der har været et par svipsere undervejs, men alt i alt gør det at jeg har bolden meget, vinder den højt oppe og spiller mig igennem til en god del chancer på mål (og indenfor rammen vel at mærke) og pænt overbevisende sejre.

« Seneste Redigering: 16 Nov 2011, 00:43 af Yessir » Logged


hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #11: 24 Nov 2011, 19:35 »

http://www.youtube.com/v/I6A_K8oWqfk&feature=player_embedded Og http://www.footballmanagerblog.org/2011/11/barcelona-tiki-taka-tactic-for-fm-2012.html

Hvis det kan hjælpe nogen noget Thumbs Up Har godt nok ikke selv tjekket bloggen ud endnu, fandt den bare Peace
« Seneste Redigering: 24 Nov 2011, 19:41 af hoeven » Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #12: 24 Nov 2011, 20:12 »

Hoeven har du selv prøvet taktikken? hvis ja, hvor meget boldbesiddelse har du så ca. hvergang?

Men, jeg har lavet min egen 451 taktik i et barca save som kan bruges med andre klubber os, bruger den selv bla. med OB & Tottenham, har mindst 65% boldbesiddelse hvergang, medmindre det er meget svære udebanekampe ( euro kampe, eller ude mod FCK. )
og modstander har ikke mere end 5 skud i løbet af kampen, mod mine 20 ca. ( igen, kommer an på hvem man møder )
Flydende & offensiv spil, korte & hurtige afl. Højt pres, zoneopdækning & hårde indlæg, det var bare kort beskrevet, hvis du vil vide mere, vil jeg gerne uddybe dét & taktikken Smiley
Logged


hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #13: 24 Nov 2011, 21:08 »

Har lige prøvet den af med mit Arsenal hold, og det var ingen succes Skuffet Forstår ikke hvordan de kan opreklamere taktikken så meget uden at den overhovedet virker for mit arsenal hold? Spillede 1-1 mod United (fair nok) men 0-0 mod Blackburn hvor de havde 12 skud og jeg 4 ?? Så ved ikke om det er mig den er gal med eller om det er taktikken..
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spillestil med boldbesiddelse
« Svar #14: 24 Nov 2011, 21:19 »

Altså du kan ikke bare downloade taktikken og forvente den virker med det samme, for det første skal spillerne vænne sig til den & så er det os bedst med god kampforbredelse, det kan godt tage 1-2 måneder og få den ''fyldt''.
Logged


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010