Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 10:26:46
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23454
0 Brugere, 646 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
concordemayfai...
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
AaB-tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
163
164
[
165
]
166
167
...
264
Forfatter
Emne: AaB-tråden (Læst 458621 gange)
DNE
Landsholdsspiller
Sv: AaB-tråden
«
Svar #2460:
09 Jan 2009, 09:44 »
Citat af: Niicklas12 09 Jan 2009, 08:45
Spilleren kunne være rigtigt spændende at få fat i, men er bange for at Lynge, hvis han skriver kontrakt med denne amerikaner, at vi så mangler en angriber der har erfaringen, og som bare scorer kasse efter kasse (ligesom Rade).
http://onside.dk/node/24296
Men ellers så synes jeg at det efterhånden er ved at være et rigtigt spænende AaB hold, vi har noget nært det stærkeste forsvar hvis vi spiller med MJ-Beauchamp-Wæhler-Bøgelund, Olfers er der jo så til at rokere med det 2 midterforsvare. En rigtig spændende midtbane imo kunne være Due-Augo-Johansson-Nomvethe/Enevoldsen. Hvis vi så lige for fat i et par angribere ser det jo ud til at vi har et af de stærkeste hold i sasligaen, Curth og et evt. ny indkøb. Og så har vi jo en hel del talenter der kan hoppe ind i de forskellige kæder. Her tænker jeg på en Lasse Nielsen, Patrick Kristensen, og den nye serie 2 angriber.
Jeg er efterhånden ved at være glad for Lynge, selvom jeg var stor modstander af ham da alt det med Allan Kuhn stod på.
Er ikke sikker på, at jeg er enig i, i hvert fald din forsvarsopstilling. For det første virker det ikke specielt optimalt, at bytte begge centrale forsvarsspillere ud på én gang, og sætte to stort set nye spillere ind (den ene helt ny, og den anden har ikke fået kampe nok til på nogen måde at være spillet ind). Målmanden skal pludselig til at have to nye typer foran sig, og lære at kommunikere med dem, og samtidig skal de to også til at lære hinanden og de andre spillere at kende. Dernæst synes jeg da, at det ville være direkte tåbeligt, at sætte jeres bedste midterforsvarer (i hvert fald den mest stabile) i efteråret på bænken. Og Michael Jakobsen har da heller ikke været dårlig, han kan sikkert også bruges på venstreback, men er efter min mening stærkest centralt.
Der ud over tror jeg taktikken vil knække lidt, hvis man sætter en offensiv back på i den ene side, og en defensiv i den anden. Bøgelund er god til at gå med frem, men er også dygtig til at læse, hvornår det er forbundet med for stor risiko at gøre det, men med ham på højrebacken får man i hvert fald en god offensiv højreside. Michael Jakobsens force ligger mere i det defensive, hvorimod han er knapt så stærk offensivt, så han vil nok ikke løbe med frem så ofte som Bøgelund gør i højre side, og det kan gå ud over angrebsspillet, specielt når modstanderne så finder ud af, at de farlige situationer oftest opstår i jeres højreside. Martin P er god offensiv, men har ikke helt Bøgelunds næse for at vurdere hvornår det er for farligt at gå med frem (efter Martin P har fået lidt styr på temperamentet, er dette vel i virkeligheden hans største svaghed, en som han dog i øvrigt har til fælles med flere andre backs, også på topholdene), men hvem pokker har det? Med andre ord, så vil venstresiden være farligst offensivt med Martin P derude, hvilket vil betyde, at i kan variere spillet og dermed gøre det vanskeligere for modstanderen at dæmme op for jeres angreb.
alek9000
Manager
«
Svar #2461:
09 Jan 2009, 09:56 »
Jeg er enig i, at Michael Jakobsen er bedst i midterforsvaret. Men at sige, han er ikke er god offensiv, passer ikke helt.
På et tidspunkt sparkede han hjørnespark og frispark (henholdsvis Due og Enevoldsen nu), og det må vel vidne om en god sparketeknik, så han kan slå nogle gode indlæg. Han er måske ikke den hurtigste, men han er fysisk stærk og en klog spiller, der ved hvornår han skal gå frem, lidt ala Bøgelund.
Mht. til det Nicklas siger, mener jeg, at Nomvethe er helt væk. Han har simpelthen ikke niveau mere.
Citat af: Bave v.2 28 Sep 2009, 21:01
Alek er gud!
Niicklas12
Ynglingespiller
«
Svar #2462:
09 Jan 2009, 10:04 »
Citat af: DNE 09 Jan 2009, 09:44
Er ikke sikker på, at jeg er enig i, i hvert fald din forsvarsopstilling. For det første virker det ikke specielt optimalt, at bytte begge centrale forsvarsspillere ud på én gang, og sætte to stort set nye spillere ind (den ene helt ny, og den anden har ikke fået kampe nok til på nogen måde at være spillet ind). Målmanden skal pludselig til at have to nye typer foran sig, og lære at kommunikere med dem, og samtidig skal de to også til at lære hinanden og de andre spillere at kende. Dernæst synes jeg da, at det ville være direkte tåbeligt, at sætte jeres bedste midterforsvarer (i hvert fald den mest stabile) i efteråret på bænken. Og Michael Jakobsen har da heller ikke været dårlig, han kan sikkert også bruges på venstreback, men er efter min mening stærkest centralt.
Der ud over tror jeg taktikken vil knække lidt, hvis man sætter en offensiv back på i den ene side, og en defensiv i den anden. Bøgelund er god til at gå med frem, men er også dygtig til at læse, hvornår det er forbundet med for stor risiko at gøre det, men med ham på højrebacken får man i hvert fald en god offensiv højreside. Michael Jakobsens force ligger mere i det defensive, hvorimod han er knapt så stærk offensivt, så han vil nok ikke løbe med frem så ofte som Bøgelund gør i højre side, og det kan gå ud over angrebsspillet, specielt når modstanderne så finder ud af, at de farlige situationer oftest opstår i jeres højreside. Martin P er god offensiv, men har ikke helt Bøgelunds næse for at vurdere hvornår det er for farligt at gå med frem (efter Martin P har fået lidt styr på temperamentet, er dette vel i virkeligheden hans største svaghed, en som han dog i øvrigt har til fælles med flere andre backs, også på topholdene), men hvem pokker har det? Med andre ord, så vil venstresiden være farligst offensivt med Martin P derude, hvilket vil betyde, at i kan variere spillet og dermed gøre det vanskeligere for modstanderen at dæmme op for jeres angreb.
Jeg har ikke ment dette som en nu og her løsning, det jeg prøver at understrege med indlægget er at AaB efterhånden har en meget stærk og bred trup. Så hvis man er AaB fan tror jeg at man ville have en bedre forståelse for indlægget, da AaB meget ofte rotere på midtbanen, og nå måske også i forsvaret. det jeg prøvede på var at vise en evt. stærkeste opstilling i fremtiden, når alle spillere er spillet ind.
Jeg forstår virkeligt ikke hvorfor du siger MJ ikke er så god offensiv. Hvis du bare havde fulgt lidt med da Hamren var træner, så ville du se at der ingen problemer offensivt var da vi brugte MJ ude på venstre. Mener bestemt at MJ er kompetent i det offensive spil, og vil mene han er den bedste offensive centerforsvare i sasligaen. Jeg tror man ville kunne opnå en rigtigt god og solid defensiv hvis man sigter efter noget lignende den opstilling jeg valgte.
Min holdning om martin P er at han burde være reserve, eller en rotationsspiller på et hold som aab. Han ville sikkert kunne spille som fast mand for et midter/bundhold i sasligaen. Og jeg kan bestemt ikke se at han er super god offensivt, mener at det handler om at finde en balance, og der mener jeg at MJ passer bedre end Martin P, også bare med attitude osv.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #2463:
09 Jan 2009, 10:15 »
Man får intet godt ud af at rotere i forsvaret. Jeg er Milan fan, og i Milan bruger Ancelotti netop meget det med at rotere, også i forsvaret, og selvom det piner mig at sige det, så må jeg erkende, at vores forsvar alt for ofte sejler rundt, og bærer tydeligt præg af, at det ikke altid er de samme der spiller sammen. På backpladserne kan det gå an (der har i bare ikke rigtig nogen mulighed for at rotere alverden, synes stadig i mangler en kvalificeret reserve for Bøgelund), men ikke i centerforsvaret, der er det altså vigtigt at spillerne kender hinanden godt, og ved hvilke bolde den anden har, og hvilke man selv skal løbe efter, ligesom det også er vigtigt for målmanden at vide, hvad han kan forvente af spillerne lige foran sig.
Nu siger du selv, at Michael Jakobsen er den bedste offensive centerforsvarer i SAS ligaen. Men er det så ikke bare endnu et argument for at holde ham inde centralt, hvor du mener han er den bedste i sin rolle, i stedet for at flytte ham ud på venstrebacken, hvor han måske nok er god nok, men bestemt ikke den bedste?
Edit:
Med hensyn til Martin P, så kan jeg også godt komme i tanker om et par topklubber, hvor jeg sagtens kunne se ham som fast mand. Synes f.eks. at han mindst er på niveau med Thomas Rasmussen, som jo er fast mand i Brøndby (nu får jeg både AaB fans og Brøndby fans på nakken, men det kan jeg godt leve med, for det er min mening, og den står jeg ved
). Jeg synes virkelig at i undervurderer Martin P, jeg kan sådan set også godt forstå det, for han var ikke noget at skrive hjem om, for bare et halvt år siden, og det hænger nok stadig lidt fast i folks erindring. Men fast spilletid, og lidt styr på temperamentet har altså gjort underværker for ham.
Personligt mener jeg, at hvis vi skal have en venstreback fra SAS ligaen på landsholdet, så må Martin P klart være ved at være med i opløbet, synes ikke der er mange andre kandidater, der er bedre på pladsen i hvert fald.
«
Seneste Redigering: 09 Jan 2009, 10:25 af DNE
»
Niicklas12
Ynglingespiller
«
Svar #2464:
09 Jan 2009, 10:24 »
Citat af: DNE 09 Jan 2009, 10:15
Man får intet godt ud af at rotere i forsvaret. Jeg er Milan fan, og i Milan bruger Ancelotti netop meget det med at rotere, også i forsvaret, og selvom det piner mig at sige det, så må jeg erkende, at vores forsvar alt for ofte sejler rundt, og bærer tydeligt præg af, at det ikke altid er de samme der spiller sammen. På backpladserne kan det gå an (der har i bare ikke rigtig nogen mulighed for at rotere alverden, synes stadig i mangler en kvalificeret reserve for Bøgelund), men ikke i centerforsvaret, der er det altså vigtigt at spillerne kender hinanden godt, og ved hvilke bolde den anden har, og hvilke man selv skal løbe efter, ligesom det også er vigtigt for målmanden at vide, hvad han kan forvente af spillerne lige foran sig.
Nu siger du selv, at Michael Jakobsen er den bedste offensive centerforsvarer i SAS ligaen. Men er det så ikke bare endnu et argument for at holde ham inde centralt, hvor du mener han er den bedste i sin rolle, i stedet for at flytte ham ud på venstrebacken, hvor han måske nok er god nok, men bestemt ikke den bedste?
Jeg mener ikke at en centerforsvar skal være offensiv, så derfor synes jeg at det ville være bedre at sætte ham ud på en venstre kant, så man får et mere defensivt forsvar.. med lidt stærkere og mere erfarne spillere.. men kan sagtens forstå dit synspunkt, mener bare ikke at Martin P burde forvente en nøglerolle i klubben, men mere som en backup..
Niicklas12
Ynglingespiller
«
Svar #2465:
09 Jan 2009, 16:50 »
Måske lidt insider viden. Overhørte lige et par sætninger fra Michael Jakobsen og "kæreste" inde i Aalborg by idag. Michael snakkede om en amerikaner, som angivelit var ret spænende i hans øjne, ved ikke om spilleren ved mere end os, men dette kunne på at der er noget om disse rygter.
«
Seneste Redigering: 09 Jan 2009, 16:52 af Niicklas12
»
Yoggidk
Gæst
«
Svar #2466:
09 Jan 2009, 16:52 »
Her?
Niicklas12
Ynglingespiller
«
Svar #2467:
09 Jan 2009, 16:54 »
Ja, ham
Niicklas12
Ynglingespiller
«
Svar #2468:
09 Jan 2009, 16:55 »
Ved udemærket godt at det er ude i pressen, men synes nu alligevel at det var ret sjovt at høre det fra MJ selv.
Juller
Landsholdsspiller
«
Svar #2469:
09 Jan 2009, 16:58 »
Virker som en rigtig spændende spiller. Men tror ikke ligesom Nicklas 12 at der ikke der ikke kommer en rotineret angriber. De skal i hvertfald have 2 angribere, så det er fint, at det ene bliver et stortalent!
søgaard
Gæst
«
Svar #2470:
09 Jan 2009, 17:01 »
AaB's trup til stævnet i Brøndby-hallerne:
2 Michael Jakobsen, 7 Anders Due, 14 Jeppe Curth, 15 Siyabonga Nomvethe, 23 Thomas Enevoldsen, 27 Patrick Kristensen, 28 Emil Haucke, 30 Kenneth Stenild, 32 Ronnie Schwartz og 36 Daniel Christensen.
Jeg glæder mig især til at se hvad en Daniel Christensen kan. Han skulle være ret god teknisk. Spillere som Due, Bonga, Ene og Patrick Kristensen kan helt sikkert også være med rent teknisk
Juller
Landsholdsspiller
«
Svar #2471:
09 Jan 2009, 17:06 »
Ja meget spændende trup. Især Nomvethe bliver spændende at følge. Tror de går hele vejen!
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #2472:
09 Jan 2009, 19:01 »
Citat af: Niicklas12 09 Jan 2009, 16:50
Måske lidt insider viden. Overhørte lige et par sætninger fra Michael Jakobsen og "kæreste" inde i Aalborg by idag. Michael snakkede om en amerikaner, som angivelit var ret spænende i hans øjne, ved ikke om spilleren ved mere end os, men dette kunne på at der er noget om disse rygter.
Så fremt han rent faktisk ved noget, og han så fortæller en udenforstående om det, endda i offentligt rum, så kunne han vist godt gå hen at komme i vanskeligheder, for det må han vist ikke, eftersom AaB er en børsnoteret virksomhed. Børsen skal underrettes inden virksomheden på nogen måde offentliggør sådan noget.
JKJ
Gæst
«
Svar #2473:
10 Jan 2009, 09:57 »
Citat af: DNE 09 Jan 2009, 19:01
Så fremt han rent faktisk ved noget, og han så fortæller en udenforstående om det, endda i offentligt rum, så kunne han vist godt gå hen at komme i vanskeligheder, for det må han vist ikke, eftersom AaB er en børsnoteret virksomhed. Børsen skal underrettes inden virksomheden på nogen måde offentliggør sådan noget.
Her må jeg for engang skyld være enig med DNE i en AaB diskution, det sker jo ikke så tit
Mon ikke bare han har læst det i EB eller på nettet, jeg tror næppe Lynge diskutere transfer med MJ eller truppen i det hele taget... Så ville der jo aldrig været noget hemmeligt da der er så mange der ved det...
Så nej, tror simpelthen bare han har læst det i et eller andet medie...
Juller
Landsholdsspiller
«
Svar #2474:
10 Jan 2009, 14:18 »
Så ser det ud til at Zaza forlænger i næste uge.
http://www.bold.dk/nyt/?vis=94407&rss=true
. Genialt!
Sider:
1
...
163
164
[
165
]
166
167
...
264
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »