home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  1 Bruger, 913 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  AaB-tråden
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 161 162 [163] 164 165 ... 264 Udprint
Forfatter Emne: AaB-tråden  (Læst 458805 gange)
Søren91
Landsholdsspiller

Sv: AaB-tråden
« Svar #2430: 06 Jan 2009, 15:37 »

Olfers UUUUD!
Alt andet INNND!
Længe leve sagligheden på FMF! Lad os nu lige hæve os fra børnehaveniveauet og komme med nogle argumenter.

JKJ
Gæst

« Svar #2431: 06 Jan 2009, 15:50 »

Jamen JKJ hvis i gerne vil på højde med os, hvad nytter det så at spille hasard med vigtige spillere i truppen Ubeslutsom?

Det ville du aldrig se i Fck, og du har selv set hvordan det gik med Brøndby da vi gjorde det crazy

Jo det med truppen ved jeg godt, men forskellen er at ingen har bedt lynge tegne 5 årige kontrakter.. De skal bare forlænges så de ikke ryger på fri Smiley... Det er det som er temaet i denn debat, og i får jo ikke en større trup af at forlænge med spillere som er stamspillere, og dermed allerede har vist deres kunnen Thumbs Up!

Vi er igang med den sæson hvor i ansatte AB og Møllestenen  Cool

Vi er altså enige om at det ikke er optimalt, jeg vil nu bare stadig påstå at hvis det kun havde drejet sig om 2-3 stykker så havde der ikke været alt den optale som der er nu, så var der ingen der gad tænke over det...

MP bliver erstattet at MJ, Nomwethe er imo kun reserve nu hvor Due og Enevoldsen har slået igennem så han kan sagtens erstatts...

Zaza har jo sagt det kun er et spørgsmål om tid, Risgård og Lynge forhandler igen, Bøgelund vil rigtig gerne blive og Lynge vil rigtig gerne beholde ham, Olferts er ikke i panik da han var gennem det samme sidste år...

Desuden har vi nogle talenter til at stå i kulissen, og de viste jo bla mod Villereal og Man U at de sagtens kan stå distancen og hvis de får den tillid som feks Kuhn gav dem er jeg ikke bange når de bliver smidt på banen...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2432: 06 Jan 2009, 16:31 »

Man kunne jo næsten få den tanke, at AaB er ved at få ryddet lidt op i truppen, så der kan blive plads til et par afdankede Svenskere, det er ved at være længe siden de havde så mange af dem, at der blev talt mere Svensk i klubben end der blev talt Dansk...  Wink

Hvis det er genialt at hente 8 spillere på fri transfer, så er det vel også inkompetent at lade stammen på holdet gå på fri transfer?

Jeg er en af dem, der ikke er imponeret af Lynges dispositioner gennem det sidste halvandet år, og har da også flere gange tidligere givet udtryk for min mening. Fint, han har tidligere gjort nogle gode forretninger, men de sidste halvandet år, har alt han har rørt ved (minus købet af Bøgelund, og forfremmelsen af Kuhn - sidstnævnte ophæves jo så af, at han blev degraderet igen), været katastrofe på katastrofe. I næsten en hvilken som helst anden virksomhed, var den ikke gået.

Martin P har været en af efterårets profiler på holdet, han er hjemmeavlet AaB'er, hvilket ikke er uvæsentligt, når man skal ud og spille i Europa (men noget kunne måske også tyde på, at det ikke bliver aktuelt næste sæson  Wink), og han har lyst til at blive i AaB. Efter min mening dumt at lade ham smutte, uden at få noget for ham, så vidt jeg lige husker, har der vist endda for nyligt været udenlandsk interesse for ham.

Olfers, endnu en af efterårets profiler, højt bundniveau, og ønsker også at forlænge. Det kan godt ske, at det var det samme sidste år, men bekræfter det ikke bare, at Lynge ikke har været sin opgave voksen det seneste halvandet år? Det er ikke godt nok, at lade en af holdets bedste spillere svæve i uvished, og ligefrem give ham muligheden for, kvit og frit, at forhandle med andre klubber (deriblandt også ligarivalerne).

Bøgelund, Tjae, AaBs bedste i efteråret, det er muligt at han ikke har været så interesseret i at forhandle endnu, men det gør vel bare, at det har været endnu vigtigere, at sætte sig til forhandlingsbordet med de andre profiler, for ikke pludselig at havne i en situation, hvor man risikerer at miste grundstammen på holdet og altså også 3 af de 4 faste forsvarsspillere...

Risgård, dygtig spiller, ikke den der er allermest synlig i løbet af en kamp, men alligevel altid tilstede, når kampene skal afgøres, igen en af de AaB'ere der er kommet bedst gennem efteråret. Og igen hjemmeavlet AaB'er.

Zaza, tjae, han er vel egentlig den, der bedst kan undværes, da Stenild står i kulissen og venter på igen at få chancen, og gjorde det udmærket sidst han fik chancen. Sjovt nok er det alligevel Zaza man er tættest på at have en forlængelse i hus med...

Det kan godt ske, at de allesammen hver for sig ville kunne erstattes, men på samme tid, samtidig med, at man altså også stadig mangler den der angriber de har ledt efter næsten lige så længe som de har ledt efter ny træner, så bliver det altså problematisk, og når man samtidig ikke får penge ind på salg af disse spillere, så er Champions League overskuddet i hvert fald hurtigt ædt op, for selv ikke Lynge finder så mange spillere på fri transfer på samme tid (i hvert fald ikke hvis de skal være fuldgode erstatninger for de spillere de risikerer at miste). Og hvorfor i det hele taget risikere at skulle lade fuldgode spillere (hvor flere af dem er hjemmeavlede) løbe på en fri transfer, bare for at erstatte dem med andre spillere, som vel realistisk set, højst kan være nogenlunde på niveau med dem man slipper, og samtidig ikke hjemmeavlede spillere, der letter registreringen til de Europæiske turneringer. Husk også lige på hvor lang tid Lynge var om at finde en ny træner, tænk lige på hvor lang tid det ville tage, at finde en ny højreback, en ny venstreback, en ny central forsvarsspiller, en ny midtbanespiller og mindst én ny angriber...  Wink

Hvis jeg var sportsdirektør i en hvilken som helst af de andre SAS ligaklubber, ville jeg da allerede have taget kontakt til i hvert fald Bøgelund, Martin P, Olfers og Risgård. Bare fordi man er sluppet heldigt fra at vente til sidste øjeblik tidligere, er det ikke ensbetydende med at man gør det i år.

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #2433: 06 Jan 2009, 16:42 »

Lad os nu se. Tror helt sikkert at Zaza, Bøgelund og Olfers får deres kontrakt forlænget. Er helt enig i alle, at det vil være tåbeligt at miste dem uden at få en krone og det sker helt sikkert ikke.

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #2434: 06 Jan 2009, 16:56 »

Et andet emne er, at vi endnu ikke har fået en angriber til nu hvor de starter til træning igen. Ser det som det mest optimale at hente en kvalificeret angriber inden for ikke så længe, hvis de altså har en god angriber i kikkerten. Bedre at vente end at købe en skod angriber! Men Magnus savner i hvertfald også angribere: http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-19651461.html

JKJ
Gæst

« Svar #2435: 07 Jan 2009, 12:23 »

AaB mere end tæt på norsk landsholdsspiller??
32 årige Kjetil Wæhler fra Vålrenga skulle efter de varmeste rygtes blive presenteret allerede i denne uge...

de implicerede parter i begge lejre er pludselig blevet meget tavse så mon der ikke er noget under opsejling??

Dog synes jeg han er lidt for langt oppe i alderen til det er en holdbar løsning i længden...

http://www.bold.dk/nyt/?vis=94289&rss=true

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #2436: 07 Jan 2009, 20:38 »

Ja, men det vigtigste er nu end gang nutiden og synes også vi er ok dækket på den mere fremtidige plan. Så ser det positivt at få en norsk landsholdsspiller til truppen!

JKJ
Gæst

« Svar #2437: 08 Jan 2009, 10:45 »

Så er Martin P igen fremme og beklage sig... Nu kender jeg ikke Martin P, men helt ærlig kammerat, hvis du er så utilfreds med den måde Lynge behandler dig på hvorfor i alverden går du så ikke op og selv banker på hans dør og får et eller andet at vide... Det sidste der hjælper dig er altså at brokke dig i pressen, så får du i hvert fald ikke nogen ny kontrakt...

Desuden har du nu i næsten 14 dage været fremme opg sige at du jo bare kan forhandle til anden side, jamen hvorfor dog i alverden gør du det så ikke?? Problemmet er måske at der ikke er nogen interesserede klubber??

Personligt er jeg i hvert fald ved at være træt af dit ynkeri, opfør dig da som et mandfolk istedet, AaB kan ikke bruge dig mere, jamen så find en anden klub!!

http://www.bold.dk/nyt/Martin-P-tror-ikke-paa-AaB-fremtid

Det skal dog lige siges at jeg mener Lynge har handlet forkert her med ikke at fortælle spillerne om de har en fremtid eller ej i klubben, jeg er simpelthen bare træt af at høre på hans ynk hver og hver anden dag efterhånden!!

EDIT. Og har kan du så se at døren altid er åben hos Lynge, så smut da lige fordi istedet for alt det brok!!
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/aab/article1106814.ece
« Seneste Redigering: 08 Jan 2009, 10:47 af JKJ » Logged

alek9000
Manager

« Svar #2438: 08 Jan 2009, 11:04 »

Mere betyder Røde sq heller ikke for holdet. Men så synes jeg klart, vi skal hente en ny venstreback, da jeg ikke er stor tilhænger af at flytte MJ ud på backen, da han spiller fremragende inde i centerforsvaret.

Hvis vi kunne forlænge med Bøge og hente en god venstreback, ser det godt ud.

Bøgelund har også udtalt, at han gerne vil forlænge med AaB.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2439: 08 Jan 2009, 11:47 »

Det er egentlig ligegyldigt, hvor meget eller hvor lidt spillerne betyder for klubben, og om Lynges dør står åben eller ej. Når Lynge for længe siden i medierne lovede, at alle AaB spillere ville være informeret om klubbens fremtidsplaner med dem, inden nytår, så er det ikke godt nok, at der stadig er spillere der intet har hørt.

At Martin P svarer, når journalisterne dag ud og dag ind spørger ham, kan han vel ikke klandres for, og man kan vel heller ikke klandre ham for at være skuffet, over at den klub han har været loyal overfor i 20 år, hverken lever op til de løfter de selv giver, eller viser bare en smule vilje til at ville holde på ham. Og så er det vel naturligt nok, at Martin P bruger medierne til at gøre eventuelt interesserede klubber opmærksom på, at de kan få en udmærket venstreback ganske gratis til sommer.

Jeg tror i øvrigt ikke han får specielt svært ved at finde en anden klub, som jeg har nævnt flere gange, så mener jeg, at han er blomstret gevaldigt op her i efteråret, og ville være en gevinst for stort set en hvilken som helst SAS liga klub (også dem der ligger over AaB).

Endnu en krølle på historien er, at vi her rent faktisk har med en spiller at gøre, der ønsker at vise den loyalitet, som er så sjælden i moderne fodbold, og som de fleste spillere klandres for ikke at have - Risgård er vel et godt eksempel, han afviser ét kontrakttilbud, og straks er han illoyal og et dumt svin, og kan sagtens undværes. Martin P ønsker at være loyal, men hans loyalitet er ikke ønsket...

SAS ligaen har fået sig et nyt galehus  Smiley

JKJ
Gæst

« Svar #2440: 08 Jan 2009, 13:28 »

Det er egentlig ligegyldigt, hvor meget eller hvor lidt spillerne betyder for klubben, og om Lynges dør står åben eller ej. Når Lynge for længe siden i medierne lovede, at alle AaB spillere ville være informeret om klubbens fremtidsplaner med dem, inden nytår, så er det ikke godt nok, at der stadig er spillere der intet har hørt.

At Martin P svarer, når journalisterne dag ud og dag ind spørger ham, kan han vel ikke klandres for, og man kan vel heller ikke klandre ham for at være skuffet, over at den klub han har været loyal overfor i 20 år, hverken lever op til de løfter de selv giver, eller viser bare en smule vilje til at ville holde på ham. Og så er det vel naturligt nok, at Martin P bruger medierne til at gøre eventuelt interesserede klubber opmærksom på, at de kan få en udmærket venstreback ganske gratis til sommer.

Jeg tror i øvrigt ikke han får specielt svært ved at finde en anden klub, som jeg har nævnt flere gange, så mener jeg, at han er blomstret gevaldigt op her i efteråret, og ville være en gevinst for stort set en hvilken som helst SAS liga klub (også dem der ligger over AaB).

Endnu en krølle på historien er, at vi her rent faktisk har med en spiller at gøre, der ønsker at vise den loyalitet, som er så sjælden i moderne fodbold, og som de fleste spillere klandres for ikke at have - Risgård er vel et godt eksempel, han afviser ét kontrakttilbud, og straks er han illoyal og et dumt svin, og kan sagtens undværes. Martin P ønsker at være loyal, men hans loyalitet er ikke ønsket...

SAS ligaen har fået sig et nyt galehus  Smiley

Nu mindes jeg ikke lige at Lynge har meldt ud at der ville være nogen afklaring inden nytår, men måske jeg bare ikke husker det...
Og der er altså nogen der har fået et udspil inden nytår, dem der ikke har har vel også lov til at bruge den øverste etage og selv tænke over at der nok ikke bliver en forlængelse til dem... Og hvis de gerne vil vide et eller andet kan de da bare spørge selv, ellers er de da imo lidt naive!!

Der er vel heller ingen der siger at Martin P absolut skal svare på de samme spørgsmål dag ud og dag ind, det er altså også tilladt at sige at det har han allerede kommenteret eller også han ingen kommentarer...

Jeg kan da godt forstå han er skuffet, men det er nu engang proffesionel fodbold der drives og ikke en hyggeklub som i de "gode gamle dage"... Aab er idag en virksomhed ikke en klub man bare kan deltage i...

Og loyalitet kan jeg ikke bruge til alverden i dagens fodbold, det drejer sig som sagt om big buisness ikke om følelser, og Martin P er i øvrigt heller ikke i en position hvor han kan forlange en ny kontrakt...

Og så nævner du Risgård igen, du mener altså det er helt i orden at man får et tilbud, siger straks nej tak uden selv at komme med et udspil, for derefter  at få et nyt og bedre udspil, for derefter også at feje det af banen uden selv at komme med et udspil for så igen derefter at gå ud i pressen og kritisere Lynge... Og ja jeg ved godt hans agent var langt fremme skoene, men Rigård var altså også ude med den samme melding flere gange... Det er da om nogen iloyal over for klubben...

Galehus, tjaa du har jo aldrig rigtig haft så meget over for AaB, så det må jo stå for egen regning  Peace

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2441: 08 Jan 2009, 13:55 »

Jeg mener bestemt, at Lynge allerede en gang i november eller december udtalte, at de spillere de ønskede at beholde, ville få tilbudt en ny kontrakt inden nytår, og dem der ikke havde nogen fremtid i AaB ville også få besked om dette inden nytår. Så kan jeg godt forstå hvis Martin P er lidt muggen, når han nu, mere end en uge efter den deadline Lynge selv gav sig selv, stadig intet har hørt.

Og jo, så længe Martin P muligvis skal finde sig en ny arbejdsgiver til sommer, så skal han da lige netop gøre sig så synlig som muligt, og gøre mulige fremtidige arbejdsgivere opmærksom på situationen (for det er nok lige så meget det, hans udmeldinger drejer sig om, som det er hans ønske om en ny kontrakt).

Det var nu ikke fordi jeg bifaldt Risgårds forhandlingsmetoder, at jeg nævnte ham, det var mere fordi i åbenbart forventer loyalitet af ham (sådan opfattede jeg i hvert fald reaktionerne på de sammenbrudte forhandlinger i sin tid), mens Martin P's loyalitet ikke er ønsket. AaB står jo i øvrigt heller ikke i en situation, hvor de kan forlange at Risgård skriver under på en ny kontrakt  Wink

Med hensyn til galehuset, så konstaterer jeg egentlig bare, at alt den negative fokus, der tidligere var på AGF, for tiden lader til at være rettet mod AaB, det kan vi vel ikke være uenige i?  Smiley Det er korrekt, at jeg aldrig har været nogen stor AaB tilhænger, og jeg bliver det heller aldrig, min sympati for klubben var dog ved at blive lidt større, da man begyndte at benytte sig lidt mere af egne talenter, frem for afdankede Svenskere. Men bedst som man er ved at få en smule respekt for den måde klubben bliver kørt på, så udvikler det hele sig til et galehus, og så står jeg altså af igen.

JKJ
Gæst

« Svar #2442: 08 Jan 2009, 14:23 »

Hvis Martin P vil have noget opmærksomhed kan han vel bare hyre Risgårds agent, så skal han nok komme i medierne Wink

Og da du jo selv har ment han har haft en forrygende år i AaB burde det vel heller ikke være svært at få en ny arbejdsgiver... Personligt ville jeg da være en smule skeptisk som en evt ny arbejdsgiver hvis han kun kan kommunikere i medierne, så ville han ikke være en spiller jeg ville have...

At kæfte op om negative ting har aldrig ført noget godt med sig såvidt jeg ved inden for fodbolden...

Og vi tager lige Risgård igen Wink Han fik altså et tilbud på mere end en fordobling af hans løn... Tror næppe din arbejdsgiver ville være så gavmild, lige meget hvor effektiv du har været det sidste års tid... Og også selv om i har haft en ganske godt ord rent økonomisk...  Peace

Niicklas12
Ynglingespiller

« Svar #2443: 08 Jan 2009, 14:25 »

Jeg mener bestemt, at Lynge allerede en gang i november eller december udtalte, at de spillere de ønskede at beholde, ville få tilbudt en ny kontrakt inden nytår, og dem der ikke havde nogen fremtid i AaB ville også få besked om dette inden nytår. Så kan jeg godt forstå hvis Martin P er lidt muggen, når han nu, mere end en uge efter den deadline Lynge selv gav sig selv, stadig intet har hørt.

tror bestemt ikke Lynge har været ude og sige sådan noget, men vil da lige undersøge det nærmere. Mht. Martin P tror jeg at han mere eller mindre er uønsket i klubben, han har jo været inde og ude af holdet de sidste år, måske pga. hans attitude osv, og har aldrig rigtigt været fast mand i den forstand at han tit har siddet på bænken. Han var jo heller ikke specielt ønsket under Hamren, og det tror jeg hænger lidt i Lynge at Hamren valgte at vrage ham.

Ellers synes jeg det begynder at se interessant ud når Magnus Pehrsson siger at han gerne ser en tilgang af 1-2 angribere, ogh der så samtidigt er tale om en forsvarsforstærknin g. Desuden udtalte Lynge også igår eller i forgårs at der vil komme en afklaring på et par af de spillere de har kig på sidst på denne uge.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2444: 08 Jan 2009, 14:39 »

Hvis Martin P vil have noget opmærksomhed kan han vel bare hyre Risgårds agent, så skal han nok komme i medierne Wink

Og da du jo selv har ment han har haft en forrygende år i AaB burde det vel heller ikke være svært at få en ny arbejdsgiver... Personligt ville jeg da være en smule skeptisk som en evt ny arbejdsgiver hvis han kun kan kommunikere i medierne, så ville han ikke være en spiller jeg ville have...

At kæfte op om negative ting har aldrig ført noget godt med sig såvidt jeg ved inden for fodbolden...

Og vi tager lige Risgård igen Wink Han fik altså et tilbud på mere end en fordobling af hans løn... Tror næppe din arbejdsgiver ville være så gavmild, lige meget hvor effektiv du har været det sidste års tid... Og også selv om i har haft en ganske godt ord rent økonomisk...  Peace

Det kommer vel helt og aldeles an på hvor vigtig jeg er for virksomheden, og hvad konkurrenten er villig til at betale  Wink Og det er egentlig heller ikke det der er pointen, det er mere det faktum, at i som fans forventer af ham, at han skal være loyal nok, til at forlange mindre end han føler han er værd, og kan få andre steder, samtidig med at der i Martin P's tilfælde ikke længere er noget der hedder loyalitet i moderne fodbold  Wink

Martin P har gjort det godt, ja, og netop derfor er det da bare endnu vigtigere at gøre andre klubber opmærksom på, at de altså kan få ham transferfrit til sommer. Og det med at komme i medierne, det klarer han da ganske udmærket uden Risgårds agent  Wink (nu ved jeg selvfølgelig ikke engang om de har samme agent).

Medierne tyr han vel bare til, fordi Lynge ikke har ladet høre fra sig, på trods af løfter om dette. Er i øvrigt sikker på, at man sagtens kan invitere til kontraktforhandling er over telefonen, uden at selve forhandlingerne behøver at foregå telefonisk, så så nemt synes jeg ikke Lynge skal have lov at smide sorteper af skuldrene i den sag.

Personligt ville jeg da også benytte mig af de virkemidler jeg nu havde til min rådighed, hvis jeg stod til, at skulle ud og have nyt arbejde til sommer, så ville jeg da gøre mig selv så synlig som muligt, ovorfor de kommende arbejdsgivere, og skulle chefen så alligevel bestemme sig for at ville beholde mig, og jeg i mellemtiden havde fået et godt tilbud andetsteds fra, så havde jeg jo ligepludselig et godt forhandlingsgrundla g.

Sider: 1 ... 161 162 [163] 164 165 ... 264 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010