home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23581
  0 Brugere, 677 Gæster Online.

Nyeste Bruger: diannawiggins
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  AaB-tråden
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 169 170 [171] 172 173 ... 264 Udprint
Forfatter Emne: AaB-tråden  (Læst 521722 gange)
Yessir
Manager

Sv: AaB-tråden
« Svar #2550: 28 Jan 2009, 14:42 »

Occean har allerede afvist rygtet.

http://www.bold.dk/nyt/Occean-afviser-AaB-rygter

Synes egentlig også, at det ville være lidt mere interessant, hvis man snart begyndte at kigge lidt sydpå (dog ikke så langt, så man forlader koninentet), i stedet for bare at hente spillere fra de Nordiske ligaer, som folk alligevel betragter som dårligere end den Danske - lidt pudsigt, at så mange af deres spillere så alligevel er gode nok til at forstærke de Danske hold...

Men altså, der er jo bare tale om spillere der ligesom AAB's Tracy der har forsøgt lykken i norden... At nogen tilfældigvis havner i en Norsk klub først, gør dem ikke nødvendigvis dårligere end Fall, Gilberto, Jallow, Williams, Zuma, Collins osv osv... Der er masser af guld at hente i Norge (og Sverige for den sags skyld) Og generelt syntes jeg de er bedre til at finde/opfostre udenlandske spillere/talenter.  Wink

Så kan det godt være det ser mere spændende og eksotisk ud på papiret, når klubberne kigger sydpå. Men hvis spilleren præsterer, er det vel bedøvende hvad der står i hans pas...
« Seneste Redigering: 28 Jan 2009, 14:45 af Yessir » Logged

JKJ
Gæst

« Svar #2551: 28 Jan 2009, 14:55 »

Aner ikke hvem fyren er, men det er i det mindste ikke Prica!  Peace

Jeg vil tildels give DNE ret i at danske klubber ret tit kigger til de svenske og norske ligaer for at finde forstærkninger...

Men det kan vel skyldes at de er nemmere at intigrerer og dermed hurtigere falder til i klubberne, vi ser jo alt for tit at nye spillere skal bruge lang tid til at falde til pga vejret, sproget, fritid osv...

Så jeg er lidt splittet, jeg ser også gerne nye veje, men på den anden side er det jo det sikre hvis man holder sig til de nordiske lande...

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #2552: 28 Jan 2009, 15:37 »

http://onside.dk/node/25406

Interessant spiller, han kan virkelig score mål hvis han får chancen. Men dog er han i mine øjne lidt for gammel til en permanent kontrakt, og en lejekontrakt er vel heller ikke optimalt, da det efterhånden er en alt for kendt løsning. Hvad mener I?

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

alek9000
Manager

« Svar #2553: 28 Jan 2009, 15:40 »

Nej! Det må aldrig ske. Han er jo en modsætning til AaB. Han arbejder ikke, har ikke gejsten og psykisk ikke stærk nok.

Cencur
Manager

« Svar #2554: 28 Jan 2009, 15:51 »

Ikke stærk nok? Juniór er, på en god dag, en af suppens stærkeste angribere og kan i en lidt mindre klub en FC København blive en kanongod stationær angriber, lidt ligesom Prica. Han har dog ikke attituden eller alderen med sig.

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Yessir
Manager

« Svar #2555: 28 Jan 2009, 16:05 »

Ikke stærk nok? Juniór er, på en god dag, en af suppens stærkeste angribere og kan i en lidt mindre klub en FC København blive en kanongod stationær angriber, lidt ligesom Prica. Han har dog ikke attituden eller alderen med sig.

psykisk stærk står der så også  Wink

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2556: 28 Jan 2009, 16:07 »

Men altså, der er jo bare tale om spillere der ligesom AAB's Tracy der har forsøgt lykken i norden... At nogen tilfældigvis havner i en Norsk klub først, gør dem ikke nødvendigvis dårligere end Fall, Gilberto, Jallow, Williams, Zuma, Collins osv osv... Der er masser af guld at hente i Norge (og Sverige for den sags skyld) Og generelt syntes jeg de er bedre til at finde/opfostre udenlandske spillere/talenter.  Wink

Så kan det godt være det ser mere spændende og eksotisk ud på papiret, når klubberne kigger sydpå. Men hvis spilleren præsterer, er det vel bedøvende hvad der står i hans pas...

Det var nu ikke så meget spillernes kvalitet jeg satte spørgsmålstegn ved, mere den generelle opfattelse herhjemme af, at den Danske liga er bedre end den Norske og den Svenske.

At jeg så samtidig hellere ser, at de Danske klubber, hvis de absolut skal hente spillere fra udlandet, kigger sydpå, end nord på, skyldes, at jeg ser større udviklingspotential e (for klubberne og Dansk fodbold) i det, da spillerne sydpå, faktisk ofte har et højere niveau (hvis de kan finde det heroppe), end spillerne længere nordpå giver. Spillerne nordpå er mere eller mindre på toppen, når de bliver hentet til Danmark, mens dem der ofte hentes sydfra, bliver hentet til en billig skilling, fordi de ikke indgår i deres klubbers planer, men samtidig ofte besidder et større talent (der var en grund til, at de blev hentet til en større liga i sin tid).

Når man ser på hvor de største profiler i SAS ligaen er hentet henne, så er det jo faktisk også dem der kommer fra de sydlige ligaer, der vinder Fall, Djemba Djemba, Jallow, Krohn-Dehli etc. Skal vi se på AaB, som tråden jo handler om, så har de da også haft stor succes med at kigge sydpå, et par eksempler - Prica, Bøgelund, Curth, Jakobsen, Zaza, Olfers, Due og Strandli hvis vi skal kigge lidt længere tilbage. På stående fod kan jeg kun lige komme i tanker om Martin Ericsson og Kleber Saarenpää, af spillere, der er hentet direkte fra en af vore Nordiske naboer, og har fået succes i klubben.

Umiddelbart vil jeg tro, at der kan findes mange gode spillere i f.eks. Tyskland, som også kan hentes til en fornuftig pris, fordi de ikke indgår i klubbens planer (det kan ikke passe, at det kun er Danskere, der ikke får spilletid dernede), og det er jo netop disse spillere, Lynge flere gange tidligere har spundet guld på. Selvom der i tidens løb har været mange Svneskere i AaB, så er det, som jeg husker det, ikke dem der er fundet i Sverige (eller Norge), der har fået størst succes, men derimod dem der er hentet syd for grænsen eller i England.

Cencur
Manager

« Svar #2557: 28 Jan 2009, 16:09 »

Pis, så jeg også nu Opstemt Så trækker jeg mig tilbage i diskussionen og lader de voksne snakke videre.

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Yoggidk
Gæst

« Svar #2558: 28 Jan 2009, 16:14 »

bachpoulsen
Førsteholdsspiller

« Svar #2559: 28 Jan 2009, 16:28 »

Ser ud til Lynge har fundet sin angriber

Etter hva NorskeFans erfarer skal Aalborgs sportsdirektør vært på Aalborg Lufthavn og møtt en fotballspiller som kommer med fly fra Oslo. Det sies fra en anonym kilde at det skal være Oliver Occean som skal i møte med AaB.

NorskeFans har fått vite via en dansk kilde at Oliver Occean skal være på vei til Aalborg. Klubben som nylig signerte Kjetil Wæhler skal være meget interessert i en sterk spiller og har sett på Oliver Occean som en perfekt spiller. Dermed kan Occean bli lagkamerat med Wæhler.

Det var i dag at Lynge Jacobsen skal ha møtt en mørkhudet spiller, ca 180-185 cm høy fra et fly fra Oslo. Dermed kan det gå mot at Occean blir AaB-spiller om det stemmer at det er han. Om AaB og LSK er enig er det ikke sagt noe om, men det kan se ut som at LSK har gitt sin storvokste spiss tillatelse til å prate med Aalborg.

Det kunne efter den nye tilgang lyde til har rygte fatisk havde noget på sig... Dog ver det ikke Occean, Men Luton Shelton. kender ikke umiddelbart spilleren, men det kunne sagtens være hm som var blevet forvekslet med Occean. Beskrivelsen lyder da ikke langt fra Shelton, og Vålerenga ligger vist heller ikke så langt fra Oslo (er dog ikke sikker... det med geografien er ikke mig Peace)

Jeg er træt af de angriber lejeaftaler AaB har lavet over den siddste periode, så nu gerne en pernament løsning... Men jeg håber i de minste at Lynge har tænkt lidt langsigtet og fået smidt en købsklausul ind i aftalen...

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

Krellz
Landsholdsspiller

« Svar #2560: 28 Jan 2009, 16:30 »

Synes det er lidt mærkeligt, burde AaB ikke have skrabet sammen under CL og mesterskabet? Lidt svagt at de kun kan hente angribere på leje hele tiden.

Yessir
Manager

« Svar #2561: 28 Jan 2009, 16:49 »

Det kunne efter den nye tilgang lyde til har rygte fatisk havde noget på sig... Dog ver det ikke Occean, Men Luton Shelton. kender ikke umiddelbart spilleren, men det kunne sagtens være hm som var blevet forvekslet med Occean. Beskrivelsen lyder da ikke langt fra Shelton, og Vålerenga ligger vist heller ikke så langt fra Oslo (er dog ikke sikker... det med geografien er ikke mig Peace)

Hehe, Vålerenga er en klub fra Oslo  Wink
Og ja udover det passer beskrivelsen meget godt på Luke Shelton, både højde og hudfarve.

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #2562: 28 Jan 2009, 17:06 »

Hvis det er rigtigt hvad der står i artiklen, at han er gennembrudsfarlig, hovedstødstærk og målfarlig lyder han til at være en god og brugbar forstærkning til vores hold. Kender dog ikke selv noget til manden, men hvis Pehrsson og AaB har kigget efter ham i lang tid må han da være en god spiller, men de er åbenbart ikke sikre, da det stadig kun er en lejeaftale.

Med den lejeaftale får vi nok ikke en rigtig klasse angriber, som jeg havde set skulle komme i Prica. Men kender som sagt ikke noget om manden, så kan kun håbe jeg tager fejl!

JKJ
Gæst

« Svar #2563: 28 Jan 2009, 18:50 »

JEG ER FANDEME RYSTET!!!  ticked off ticked off
Hvad sker der lige for Lynge?? Citat: "Vi henter ikke flere spillere på lejebasis" citat slut!!

Hvad dælens skal vi med et 3-5 valg fra norske Vålerenga som endte i den nederste halvdel i Tippeligaen!!
Hvad skal han kunne tilføre holdet når han ikke er fast på et norsk hold der faktisk var tæt på at ryge ud??
http://www.bold.dk/nyt/Allan-K-Jepsen-Shelton-var-ikke-foerstevalg

Hvorfor satser man så ikke noget mere på Ronnie Schwarz?? Men det er jo nok et vink med en vognstang om at han heller ikke har en fremtid i klubben!!

Godt vi får sendt alle vores højtroste talenter ned i anden række eller helt væk fra klubben, det er eddermanme klasse Lynge  Thumbs Up

Beklager der mange edder og forbandelser i dette indløg men jeg er virkelig rystet endnu mere sur pt!!

Edit:
Dette er taget fra onside.dk

I har spillet Champions League, hvor der er blevet snakket om en indtjening på mellem 80 og 100 millioner kroner. Kan du forstå, hvis der er fans der undrer sig over, at I har hentet en spiller, hvis navn ikke lyder velkendt i de fleste fodboldfans´ører?

- Nej, det forstår jeg ikke. Man behøver ikke at have et stort navn for at slå til. Ring til Jamaica og spørg, hvad de synes om ham, slutter Lynge Jakobsen.

Jamaica?? Helt ærlig, de er vel nr 157 eller noget i den stil på listen over de bedste landshold og de lande de møder kan selv et 2. div hold vel slå!!!

« Seneste Redigering: 28 Jan 2009, 18:52 af JKJ » Logged

alek9000
Manager

« Svar #2564: 28 Jan 2009, 18:54 »

Lad os nu lige se, hvad han kan. Han er den hurtigste spiller i den norske liga, og hurtigere end Henrik Dalsgaard, og han har tidligere scoret en masse mål. Som Allan K skriver handler det også for Shelton at få gang i karrieren igen. Men er enig med dig i, at det  burde være slut med lejeaftaler og middelmådige spillere.

Sider: 1 ... 169 170 [171] 172 173 ... 264 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010