home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1259 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Visdomstænder
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Visdomstænder  (Læst 3299 gange)
Njaourinho
Landsholdsspiller

Visdomstænder
« : 28 Sep 2011, 14:31 »

Har netop fået fjernet den ene af mine nederste visdomstænder, som lå og irriterede mit tandkød i området omkring selve tanden. Tandlægen mente derfor, at det ville være klogt at fjerne den, og det er nu gjort. ganske uproblematisk. Ja, umiddelbart kedelig læsning.

Men vi har alle hørt den ene horrorhistorie efter den anden - dem efterlyser jeg nu. Er der nogle, der har været igennem et rent smertehelvede eller måske fået revet hovedet af i processen? - så kom med historierne. Der er bonuspoint, hvis man formår at give en af de unge purke herinde et mavesår af angst for hvad fremtiden skal bringe ham.

Cactus
Førsteholdsspiller

Sv: Visdomstænder
« Svar #1: 28 Sep 2011, 15:35 »

I dette øjeblik jeg skriver dette, har jeg selv en visdomstand der banker igennem tandkødet som desværre bare ikke gider at flække op, det betyder en endeløs smerte og en manglende evne til at æde mad  Sur

Giver det max et par dage til med hovedpinepiller ellers går jeg sgu til tandlægen og får lortet revet op!  Djævel

Utrolig at det kan gøre så ondt..

Legenden
Manager

« Svar #2: 28 Sep 2011, 15:37 »

Hvornår er det meningen, at det skal gøre ondt? Kan se at der er en tand på vej på nede i højre side af undermunden, men jeg må ærligt indrømme, at jeg endnu ikke kan mærke den. Smiley

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Cactus
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 28 Sep 2011, 15:41 »

Hvornår er det meningen, at det skal gøre ondt? Kan se at der er en tand på vej på nede i højre side af undermunden, men jeg må ærligt indrømme, at jeg endnu ikke kan mærke den. Smiley
Du kan være heldig at det slet ikke kan gøre ondt, og at den en dag pludselig er dukket op. Andre gange vil du bestemt kunne mærke det, og i værstetilfælde kan din tand begynde at blive blå og langsom sprede sig til tungen hvorefter du bliver lammet i hele munden og kommer til at sluge din tunge i søvne, herefter en meget pinsom død.. eller det var mit dårlige forsøg på at skræmme...

Fogt
Landsholdsspiller

« Svar #4: 28 Sep 2011, 15:47 »

Mit tandkød er også total smadret efter min tand som er på vej op. Jeg kan ikke åbne munden helt op, men satser da på at det går væk. Har ikke 3000 til tandlægen.

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Ready123
Landsholdsspiller

« Svar #5: 28 Sep 2011, 15:49 »

Jeg kan da ikke ærindre at jeg har haft smerter i mine visdomstænder da jeg fik mine, men jeg har så også rigeligt med plads til dem Smiley

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #6: 28 Sep 2011, 15:55 »

Mit tandkød er også total smadret efter min tand som er på vej op. Jeg kan ikke åbne munden helt op, men satser da på at det går væk. Har ikke 3000 til tandlægen.

Det er meget åndsvagt da du ikke ud fra et røngten billede kan se om den kommer op uden probs eller går og op smadre andre tænder evt.

Du bør som minimum få taget røngten så du kan være sikker på der ikke sker skader ved det.

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #7: 28 Sep 2011, 15:57 »

De kære visdomstænder, ja jeg har kun en tilbage.

Den første begyndte at skabe sig i julen for 3 år siden, hvilket betød jeg stortset intet kunne spise, men de smerter var intet imod smerterne efter operationen af den, den skulle skæres ud ikke blot hives ud, nui det gjorde ondt. samme tur fik nr 2 tand 3 måneder efter eller noget i den stil. Det er bare av av av, også for pengene pungen kostede omkring 3500 pr gang hos special tandlæge.

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #8: 28 Sep 2011, 16:21 »

Fortsæt gerne i Sunbaos fodspor. Lidt mere blod og smuldrerknuste kæber, så er stilen ved at være lagt.

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #9: 28 Sep 2011, 16:27 »

Fortsæt gerne i Sunbaos fodspor. Lidt mere blod og smuldrerknuste kæber, så er stilen ved at være lagt.

Haha blod var der meget af, tror jeg spyttede blod i 1½ døgn efter den 1 blev hevet, ud og skulle så over til føsdag hos min kærestes plejefar dagen efter blev rigtigt hyggeligt, blodspyttende i smerte, på stærke piller, og formaninger om intet fysisk at lave de første dage.

plutonium
Manager

« Svar #10: 28 Sep 2011, 16:28 »

Jeg har været heldig med mine visdomstænder. De kom alle 4 frem i løbet af en den samme uge, og selvom jeg kan mærke (med tungen) at de ikke sidder helt lige som mine øvrige tænder, så er der plads til dem, og de generer ikke på nogen som helst måde. Tandlægen sagde også at jeg var en af dem der kunne have mine visdomstænder hele livet, hvis jeg naturligvis plejer dem ordentligt.

Det er klart, at lige omkring at de bryder frem, der er tandkødet lidt ømt, men intet der er værd at skrive hjem om. Har hørt at det kan være smertefuldt, men det er jo nok nærmere når der ikke er plads til dem.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #11: 28 Sep 2011, 16:33 »

Jeg ødelægger lige tråden, og proklamerer at jeg aldrig har mærket noget til nogen visdomstænder.

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #12: 28 Sep 2011, 23:41 »

Jeg er nok en af dem med horror-historierne. Jeg havde i forvejen sindssyg ondt, og har tandlægeskræk.
Jeg bliver placeret i stolen og får den første sprøjte, der umiddelbart lammer hele hovedet som det skal Smiley Derefter fortæller tandlægen, at røngtenbilledet viseer at den er groet skæv ud, men hun regnede ikke med at det blev noget problem. Hun tog fejl.

For da hun er i gang med rive den ud, knækker tanden, og hun for kun kronen med op mens rødderne bliver splittet i to dele. Hun siger så, at nu bliver hun nødt til at skære begge rødder ud af kødet.

For at gøre den lang historie kort, så ligger jeg i stolen i halvanden time (tandlægen sagde at det havde hun kun prøvet én gang før), og er helt smadret.
De næste 3-4 dage er et sandt helvede hvor jeg slet ikke kan sove, og jeg tænker faktisk flere gange, at jeg bare skulle have levet med smerten FØR jeg fik revet tanden ud. Før gjorde det ondt, men jeg kunne leve med det. Nu prøvede jeg kun på at sove, for at "glemme" smerten.

Der gik 1 måned før de sidste smerter var væk. Jeg har stadig én tand tilbage Skuffet (Den irritere dog ikke endnu - og kommer forhåbentlig heller ikke til det).

Fogt
Landsholdsspiller

« Svar #13: 28 Sep 2011, 23:46 »

Det er meget åndsvagt da du ikke ud fra et røngten billede kan se om den kommer op uden probs eller går og op smadre andre tænder evt.

Du bør som minimum få taget røngten så du kan være sikker på der ikke sker skader ved det.

Har ikke ondt i tænderne jo det er kun tandkødet mellem over og undermund der er i klemme eller sådan. Det går nok over Smiley

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

C 23
Juniorspiller
**

« Svar #14: 28 Sep 2011, 23:47 »

Jeg ødelægger lige tråden, og proklamerer at jeg aldrig har mærket noget til nogen visdomstænder.
Ha! Så er du bare herre uklog.

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010