home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 273 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  DØD - Novissima
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange trofæer vinder Valencia i den kommende sæson?
Supercopa de España
- 3 (11,1%)
Primera Dívision
- 3 (11,1%)
Champions League/EURO League
- 4 (14,8%)
Copa del Rey
- 13 (48,1%)
Ikke en skid! Du bliver fyret!
- 4 (14,8%)
Antal Stemmer: 19

Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: DØD - Novissima  (Læst 12677 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
DØD - Novissima
« : 27 Sep 2011, 23:43 »

1. Novissima


Tre skønne år fyldt med succes i det skotske højland ser efter alt og dømme ud til at skulle ende for danske Jimmy Poulsen, som er ønsket andetsteds. Den talentfulde træner blev ellers for tre år siden beskrevet som lidt af en lottokupon, da han overtog trænergerningen i Celtic efter Neil Lennon, men danskeren fik hurtigt lukket munden på hans kritikere og sidenhen er hans popularitet vokset eksplosivt på de britiske øer. Tre år med tre gange årets Manager, tre gange ”The Treble” og et hold, der i den grad har domineret både årets hold, pokal turneringerne og ikke mindste den skotske Premier League. Den massive succes har ikke kun fået de udenlandske hold til at spærre øjnene op for spillerene fra Celtic, men så sandelig også for deres træner.
 
Celtic har genindtaget den skotske trone på bekostning af de evige rivaler fra Rangers, der på ingen måde har været i stand til at udfordre et stærkspillende Celtic mandskab, der bare bliver bedre og bedre. Jimmy Poulsens Celtic har således ikke tabt et Old Firm opgør de seneste tre sæsoner og det er imponerende når man tænker på at de to ærkerivaler har stået over for hinanden hele seksten gange. Det er endt med elleve Celtic-sejre og fem uafgjorte, men mere imponerende er målscoren, der lyder på hele niogfyrre Celtic scoringer mod sølle tretten Rangers scoringer. Det lyder som et eventyr og det er det såmænd også, men ethver eventyr skal have en ende for at et nyt kan begynde...

Velkommen til min sidste blog om Football Manager 2011.

JimmyGP
« Seneste Redigering: 13 Okt 2011, 14:14 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1. Novissima
« Svar #1: 27 Sep 2011, 23:43 »

Oversigt over kapitler i bloggen:
1. Novissima
2. Spekulationer og bekræftigelse
3. Ny start og uro
4. Truppen anno 2013/2014
5. Supercopa de España
6. Ineffektivt exit
7. Soldado

Historie:
Celtic (6.7.2010 til 8.6.2013)
Valencia (8.6.2013 til x.x.20xx)

Pokalskab:
3 x Co-operative Insurance Cup (2010-2011, 2011-2012 & 2012-2013) (Celtic)
3 x Clydesdale Bank Premier League (2010-2011, 2011-2012 & 2012-2013) (Celtic)
3 x Scottish Cup (2010-2011, 2011-2012 & 2012-2013) (Celtic)
1 x Runnerup i Supercopa de España (2013-2014) (Valencia)
« Seneste Redigering: 09 Okt 2011, 18:00 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1. Novissima
« Svar #2: 28 Sep 2011, 14:03 »

Godt at se du er tilbage med en blog igen Smiley
Følger spændt med, og ser hvor du havner henne...
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1. Novissima
« Svar #3: 28 Sep 2011, 19:04 »

Godt at se du er tilbage med en blog igen Smiley
Følger spændt med, og ser hvor du havner henne...

Jeg har ikke været helt tilfreds med de blogs, som jeg indtil videre har skrevet om FM11 så nu skal det gøres ordentligt.. Thumbs Up

Det er jeg glad for at høre.. Er glad for at have dig ombord Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1. Novissima
« Svar #4: 28 Sep 2011, 19:08 »

Jeg følger helt sikkert med og glæder mig til at se hvad du præstere med den klub du nu havner i.
Syntes du har fået en tendes til at gå tidlig død i dine blogge, hvilket jeg selvfølgelig ikke håber at ville blive tilfældet her, da du jo er kendt som en blogger der kan skrive ekstrem lange blogs, uden de bliver kedelige.
Smiley
Logged

FCK

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1. Novissima
« Svar #5: 28 Sep 2011, 22:58 »

Jeg følger helt sikkert med og glæder mig til at se hvad du præstere med den klub du nu havner i.
Syntes du har fået en tendes til at gå tidlig død i dine blogge, hvilket jeg selvfølgelig ikke håber at ville blive tilfældet her, da du jo er kendt som en blogger der kan skrive ekstrem lange blogs, uden de bliver kedelige.
Smiley

Altid dejligt at få en ekstra med om bord Rullende Øjne Thumbs Up Super lyder godt Thumbs Up

Jeg giver dig evig ret og det skal der gøres noget ved.. håber på en lang blog... motivationen er der ihvertifald.. Thumbs Up Men jeg satser på at kunne lave en blog a la tidligere.. Thumbs Up Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
2. Novissima
« Svar #6: 28 Sep 2011, 23:43 »

2. Novissima

Spekulationer og bekræftigelse



Spekulationerne har været mange hen over sommeren og skal man tro på alt hvad, der står i avisen har der både været kontakt til den amerikanske MLS, Lique 1 og et comeback til dansk fodbold. Det er dog langt fra sandheden og det er faktisk kun Werder Bremen samt de to mafiaklubber Palermo og Napoli, der har næret reel interesse. I de engelske medier lød det ellers længe til at Poulsen skulle overtage enten trænersædet i enten Arsenal, Manchester City eller Manchester United efter at Arséne Wenger, Harry Redknapp og Sir Alex Ferguson alle gik på pension efter den netop afsluttede sæson. Det blev dog kun til et tilbud fra Werder Bremen og Arsenal, som begge blev lagt på is, da Appelsinbyens stolthed kom på banen.

Jimmy Poulsens nye eventyr hedder Valencia og den fireoghalvfems år gamle klub sluttede på en lidt heldig fjerdeplads i sidste sæson. Holdet røg ud i første knocktout stadie af Champions League, mens Valencia skuffede fælt i Copa del Rey finalen, da de tabte til et meget reservespækket Real Madrid hold. Jimmy Poulsen valgte at søge nye udfordringer efter at være kommet frem til at han ikke kan udvikle Celtic mere end hidtil, da det kræver et generelt højere niveau i ligasammenhæng for at nå helt op i den europæiske top. Det var faktisk meningen at Poulsen ville tage fjerde sæson med, men da Valencia selv bankede på døren var det ikke svært at se hvor Poulsen i fremtiden skulle være træner.

Valencia har et spændende hold og en interessant historie, hvor dårlig økonomi har sat sine dybe spor de senere år og det er bl.a. en af de ting Poulsen skal rette op på i forhold til at blive førsteudfordrer til den spanske trone. Det handler om at Valencia skal gøres gældfri og økonomien skal gøres sundere ved at skære flere af de dyre reserver væk og i den forbindelse er det meget vigtigt at gøre brug af egen avl. Talentudviklingen i Valencia skal forbedres og der skal øget fokus på at finde og udvikle spillere til klubbens førstehold. I fremtiden kommer vi til at se et Valencia med grønne tal på bundlinjen og lokale drenge på førsteholdet, men ydermere skal det være med til at sikre Valencias tilbagevenden til den spanske og ikke mindst europæiske fodboldelite...

JimmyGP



Logged

- Veni, vidi, vici -

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2. Novissima
« Svar #7: 28 Sep 2011, 23:56 »

Spændende klubvalg... Men der er meget at gøre for Valencia... Og som du siger, meget lidt at arbejde med mht. økonomien... tog mig 5 sæsoner i At. Madrid at score store penge... 

Men ser frem til hvordan du fører Valencia til tops...
Logged

FredrikLeander
Gæst
 
Sv: 2. Novissima
« Svar #8: 29 Sep 2011, 09:20 »

Glæder mig til at følge det her! Thumbs Up
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2. Novissima
« Svar #9: 29 Sep 2011, 14:42 »

Spændende klubvalg... Men der er meget at gøre for Valencia... Og som du siger, meget lidt at arbejde med mht. økonomien... tog mig 5 sæsoner i At. Madrid at score store penge... 

Men ser frem til hvordan du fører Valencia til tops...

Ja ikke.. Det synes jeg også.. Der er godt nok meget uro i spillertruppen og rigtig meget, der skal rettes op både spillermæssigt, økonomisk og undskyld udtrykket, men fuck for en ringe trænerstab. Der kan jeg da afsløre at jeg har hentet rigtig mange med fra Celtic og at Paul McGuinness (igen) skal være min højre hånd.

Altså økonomien er ikke så dårlig som til at starte med og der er sket en hvis afvikling af gælden, men jeg har sagt ”nej tak” til et par dyre spillere for at sikre mig at transferbalancen blev i plus, men det kommer jo alt sammen senere.. Wink

Det er jeg glad for at høre.. er glad for at have dig med som læser  Thumbs Up

Glæder mig til at følge det her! Thumbs Up

Super Frederik! Er glad for at have dig med som læser  Thumbs Up



Til alle:

Jeg ved ikke helt, hvornår jeg får tid til at skrive næste update, men jeg fik taget en masse screen shots af spillere tidligere i dag så jeg håber på at jeg måske får tid til at skrive en 3'er sammen enten i aften eller i morgen aften.. ellers bliver det først i løbet af søndag jeg får tid..  Wink

Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2. Novissima
« Svar #10: 29 Sep 2011, 23:58 »

Øhh.. Jeg havde åbenbart lås tråden via min Iphone, da jeg lige skulle tjekke om jeg havde fået det hele med.. sorry Peace
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
3. Novissima
« Svar #11: 01 Okt 2011, 00:32 »

3. Novissima

Uro og en ny start



Valencia spillede til tider formidabel fodbold i den forgangne sæson og hvordan man ”kun” blev nummer fire i den spanske liga er en gåde for de fleste. Valencia nuppede den sidste plads til den prestigefyldte Champions League turnering blot tre point efter Villarreal på tredjepladsen og Atlético Madrid sluttede på femtepladsen bare tre point efter. I netop Champions League måtte man se sig rundbarberet allerede i første knockout runde med et svimlende 6-2 nederlag til Arsenal, mens man ligeledes skuffende fælt i Copa del Rey til trods for at man kom i finalen. I stærkeste opstilling tabte man nemlig 2-1 til et overraskende tamt og reservespækket Real Madrid-mandskab, der var sekunder fra en historisk Treble, men her kom Manchester United i vejen. De semiskuffende resultater har sat ekstra gang i den interne uro hos Valencia og skabt splid blandt spillerne.

Uroen har trykket spillerne og den interne uro har været med til at skade moralen. Alle har haft for travlt med at tænke på sig selv og tænke på hvad det bedste var, som man kunne gør for sig selv. Jimmy Poulsens første opgave, som ny Valencia-træner har været at fjerne denne uro og få spillerne til at starte på en frisk. Poulsen har således indført at ingen er større end holdet, hvilket selvfølgelig også gælder træneren selv og hans stab. De personer, der ikke kan efterleve dette har ingen fremtid i Valencia og der vil efterfølgende blive fundet en løsning, hvorpå personen er fortid i klubben. Det har affødt endnu mere uro og resulteret i at bl.a. de løntunge Alejandro Domínguez og Marcelo Moreno har smækket døren og brokket sig voldsomt over Poulsens krav. Poulsen har dog blot rynket på næsen og sendt de to spillere videre i deres fodboldkarriere. Denne nye tilgang har desværre også betydet farvel til to af klubbens største profiler, der efter eget ønske gerne ville videre i deres fodboldliv. Forsvarskrumptappen Adil Rami og midtbanestyrmanden Éver Banega er begge blevet solgt for samlet 377.000.000 kroner til Bayern München og Fiorentina, der begge stod klar med åbne arme. Af andre løntunge spillere kan Mehmet Topal, Betao og Hedwiges Maduro også nævnes, hvilket samlet set betyder at Valencia har solgt spillere for samlet 640.000.000 kroner op til denne sæson. De mange afgange markerer en ny start i Valencia og Appelsinbyen er på forhåbentlig på vej mod tidligere tiders storhed.

Omvendt set har Valencia ”kun” spenderet 495.000.000 kroner fordelt på tretten nye navne, hvoraf en var gratis og en enkelt er hentet ind på en lejeaftale. Jimmy Poulsen snød en helt fodboldverden, da han den første juli 2013 kunne præsentere Stevan Jovetic og David de Gea, mens man i løbet af samme måned sikrede sig Ander og de to tidligere Celtic-spillere Yann M’Vila og Carlos Cuéllar, der blot nåede at spendere seks dage i den skotske storklub inden Poulsen hentede en spiller, som havde han skrevet kontrakt med engang tidligere. Ellers er der hentet talenter fra Spanien og Brasilien for resten af pengene, hvilket betyder at den næste Antonio Nocerino , Carlos Marchena, Jardel, Maxwell, Paulo Assuncao og Miranda nu er at finde på Valencia-holdet. Vi går en lys fremtid i møde...



JimmyGP

Logged

- Veni, vidi, vici -

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3. Novissima
« Svar #12: 02 Okt 2011, 02:29 »

Du har da fået skiftet godt ud på holdet... super at du får hentet så mange penge ind på salg af to spillere...

Kan kun bifalde at du har hentet M'Vila, manden er jo fantastisk på midten. Har dog også sørget for at styrke hans offensive forcer, hvilket gjorde han afgjorde en kamp for nylig.

KIU Peace

Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 3. Novissima
« Svar #13: 02 Okt 2011, 15:50 »

Du har da fået skiftet godt ud på holdet... super at du får hentet så mange penge ind på salg af to spillere...

Kan kun bifalde at du har hentet M'Vila, manden er jo fantastisk på midten. Har dog også sørget for at styrke hans offensive forcer, hvilket gjorde han afgjorde en kamp for nylig.

KIU Peace



Jo det har jeg da.. og det er ikke de eneste handler, som jeg har fortaget mig.. Wink Det kommer alt sammen i næste update, hvor jeg kommer med en trupgennemgang Thumbs Up

Jeg er blevet stor fan af M'Vila.. Synes han gjorde det super i min Celtic tid og jeg var nød til at have ham med hertil Thumbs Up Han var lige den ankermand, som jeg stod og manglede Thumbs Up Jeg har sat mere fokus på hans afleveringer, da det ikke har været godt nok endnu.. jeg har jo spillet lidt af sæsonen, så det er klart der jeg tænker at han har sine største mangler pt.. så kan det andet blive bygget på senere Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
4. Novissima
« Svar #14: 02 Okt 2011, 23:23 »

4. Novissima

Truppen anno 2013/2014



Så er det blev tid til at kaste et blik over truppen anno 2013/2014 og det er spændende trup med overvejende spanske pas. Hele seksten er fra Spanien, mens 2 to har spansk pas og to der ikke ser nogen fordel ved at blive spanske statsborgere. Derudover er der et par stykker, som er godt på vej mod at blive spansk statsborger. Gennemsnitsalderen ligger på cirka 24 år, hvilket er to år under den gennemsnitlige alder i hele Primera Dívision. Holdet er en god blanding af rutine og unge uprøvede kræfter med talent til at blive nøglespillere i fremtiden. Holdet har flere store stjerner, som skal vise vejen for de unge og der er store forventninger til de etablerede stjerner såsom Juan Manuel Mata, Roberto Soldado og Àlvaro Domínguez i den kommende sæson. Det er et ungt Valencia-hold, der jagter succes i Supercopa de España, Champions League, Copa del Rey og ikke mindst Primera Dívision. Valencia har investeret knap en halv milliard i nye spillere til den kommende sæson til trods for en dårlig økonomi, men knap en halv milliard er en dråbe i havet når man har solgt spillere for 640.000.000 kroner og hentet næsten 1.100.000 kroner i lønkroner. Alle Valencias handler kan ses her: Alle transfers

Portero
1. David De Gea
13. Renan
25. Miguel Ángel Moyà

Defensor
2. Sebastian Jung
3. Rafael
4. Álvaro Domínguez
5. Carlos Cuéllar
12. Iván Ramis
15. Ricardo Costa (VK)
22. Alberto Botía
24. Jérémy Mathieu
26. Albert Calero
28. Antonio Rodríguez García

Centrocampista
6. Yann M'Vila
8. Alberto Costa
10. Juan Manuel Mata
14. Vicente
16. Manuel Fernandes
17. Joaqúin
18. Pablo Hernández
20. Jordi Alba
21. Ander
23. Stevan Jovetic
27. Davide Russo
29. Jesper Hansen

Huelguista
7. Garrinchinha
9. Roberto Soldado (K)
11. Aritz Aduriz
19. Jonas

Portero
David De Gea er indkøbt for at agere nyt førstevalg og han får chancen fra start. Renan og Moyá er begge et stykke efter, men i konkurrencen mod hinanden er der er ikke den store forskel på de to. Renan er dog i Poulens bog en smule bedre og han vil derfor tage plads på bænken, mens Moyá må nøjes med at være tredjevalg.

Defensor
Der masser at vælge imellem i bagkæden og specielt i midterforsvaret er konkurrencen hård. Det ser dog ud til at Poulsen er kommet frem til at Domínguez og Cuéllar er det sikre valg i midterforsvaret, selvom rutinerede Costa ikke er langt efter. Ydermere er de unge spillere ikke langt fra spilletid og med så mange kampe forude skal de nok få deres chancer. Mathieu er det ubestridte førstevalg på venstreback, mens Rafael må træne hårdt for at få chancen. På den anden back er situationen en anden og her har nyindkøbet Calero sendt etablerede Jung på bænken, da Calero har imponeret hele trænerteamet med sin professionelle tilgang og hans måde at spille fodbold på. 

Centrocampista
Der hersker ingen tvivl om Mata's kvaliteter og han er lige så selvskreven på holdkortet, som klubbens nye ankermand Yann M'Vila. De to får følgeskab af nyerhvervelsen Jovetic, der skal agere playmaker med Costa på sin side og ydermere har Hernández en lille fordel i forhold til Joaquín, der halter en smule efter hans konkurrent. Ander, Russo og Vicente skal gøre deres for at få spilletid, men mon ikke det kommer.

Huelguista
Anfører Soldado er klubbens bedste angriber er en af de vigtigste brikker i forhold til at få succes og en veteran, et talent og en spiller i sin bedste alder får svært ved at vælte ham af pinden. Det er ikke umuligt, men som det ser ud nu er Soldado lysår foran sine konkurrenter...

JimmyGP



Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010