home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 402 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  DØD - Novissima
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange trofæer vinder Valencia i den kommende sæson?
Supercopa de España
- 3 (11,1%)
Primera Dívision
- 3 (11,1%)
Champions League/EURO League
- 4 (14,8%)
Copa del Rey
- 13 (48,1%)
Ikke en skid! Du bliver fyret!
- 4 (14,8%)
Antal Stemmer: 19

Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: DØD - Novissima  (Læst 12663 gange)
jokke
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 4. Truppen anno 2013/2014 - Novissima
« Svar #15: 03 Okt 2011, 08:30 »

Super interessant og fed blog. Jeg læser med  Thumbs Up
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4. Truppen anno 2013/2014 - Novissima
« Svar #16: 04 Okt 2011, 21:39 »

Super interessant og fed blog. Jeg læser med  Thumbs Up

Tak og tak Thumbs Up det lyder superfedt - er jeg glad for at høre..  Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4. Truppen anno 2013/2014 - Novissima
« Svar #17: 05 Okt 2011, 00:02 »

Hey..

Giv jeres stemme til kende i afstemningen.. Kom frisk Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4. Truppen anno 2013/2014 - Novissima
« Svar #18: 05 Okt 2011, 01:00 »

Hey..

Giv jeres stemme til kende i afstemningen.. Kom frisk Thumbs Up

Er målet ikke bare at få så meget succes som muligt da? Wink

Det er da den opskrift jeg kører efter... som du også kan se i den nyeste update Wink

Men vil mene du bør få efter spansk succes først og fremmest.


Edit: Så der også stemt Wink
« Seneste Redigering: 05 Okt 2011, 01:09 af Highbury » Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4. Truppen anno 2013/2014 - Novissima
« Svar #19: 06 Okt 2011, 00:11 »

Er målet ikke bare at få så meget succes som muligt da? Wink

Det er da den opskrift jeg kører efter... som du også kan se i den nyeste update Wink

Men vil mene du bør få efter spansk succes først og fremmest.


Edit: Så der også stemt Wink

Jo jo.. men den slags tager jo tid.. crazy Regner ikke med at skabe verdens bedste hold på bare en sæson.. Cool

Jepper.. den skal nok få et kig når jeg får tid.. Wink

Spansk Succes = en spansk treble?  Cool Ja helt enig.. CL/EL er ikke helt så vigtig.. endnu.. Peace

Logged

- Veni, vidi, vici -

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4. Truppen anno 2013/2014 - Novissima
« Svar #20: 06 Okt 2011, 00:49 »

Jo jo.. men den slags tager jo tid.. crazy Regner ikke med at skabe verdens bedste hold på bare en sæson.. Cool

Jepper.. den skal nok få et kig når jeg får tid.. Wink

Spansk Succes = en spansk treble?  Cool Ja helt enig.. CL/EL er ikke helt så vigtig.. endnu.. Peace



En teble ville vær mere end superb på en sæson... men ja det tager tid at skabe et stærkt hold, også derfor jeg mente du burde satse spansk i første omgang...
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4. Truppen anno 2013/2014 - Novissima
« Svar #21: 06 Okt 2011, 10:28 »

En teble ville vær mere end superb på en sæson... men ja det tager tid at skabe et stærkt hold, også derfor jeg mente du burde satse spansk i første omgang...

Ja det ville da være fantatisk Thumbs Up Men jeg tror vi skal have det stærke hold (og økonomien) på plads først..  Men nu får vi se.. jeg skrev faktisk update 5 færdig i går, men jeg glemte åbenbart at poste den.. den kommer i aften/nat Hævet Øjenbryn Thumbs Up

EDIT: Jeg er sikker på at det stærke hold kommer også hvis talenter som Rafael, Calero, García, Russo og Garrinchinha får den rette mængde spilletid i løbet af sæsonen og jeg kan jo så afsløre at det er gået okay indtil videre for de fire.. plus at der bliver tilknyttet tre andre ungdomsspillere i løbet af de næste par transfervinduer.

EDIT 2: Derudover er bestyrelsen ved at udbygge ungdomsafdelingen og jeg gør mit ved at scoute Spanien lidt ekstra meget for tiden.. så det er super.. Thumbs Up
« Seneste Redigering: 06 Okt 2011, 12:58 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
5. Supercopa de España - Novissima
« Svar #22: 07 Okt 2011, 01:00 »

5. Novissima

Supercopa de España



Traditionen tro skulle sidste års vindere af det spanske mesterskab og den spanske pokaltitel dyste over to kampe om det legendariske Copa de España trofæ. Sidste års mestre fra Real Madrid skulle egentligt have været op imod sidste års pokalmestre fra Real Madrid, men da reglerne forskriver at det ikke er en mulighed fik de tabende finalister fra Valencia chancen for at få revanche fra deres nederlag i Copa del Rey. Første kamp blev spillet på Nuevo Mestalla, der meldte alt udsolgt inden kamp skabte et inferno af larm, feststemning og skøn passion for fodbolden. Det kogte på Nuevo Mestalla og hjemmeholdets fans klappede deres helte ud på banen. Flere nye ansigter sagde pænt goddag og der blevet rette fokus på flere af dem. Jovetic, De Gea og ikke mindst Poulsen skulle nu stå deres manddomsprøver i håb at kunne leve op til en helt by og en hel fanskares tårnhøje forventninger.

Valencia blev fra først fløjt spillet godt ned under græstæppet og hjemmeholdet fumlede sig frem i kampens første femogtredive minutter for at finde fodfæste. Det behøvede dagens helt store primadonna ikke og efter sytten minutter kunne Ronaldo sende læderet i kassen fra kort afstand efter lidt kommunikationsprobl emer i Valencias bagkæde. Kort før pausen modtog tog Soldado bolden ned med brystet, afdriblede en forsvarsspilller og hamrede bolden langt op i højre målhjørne til pausestilling 1-1. Ganske ufortjent på det tidspunkt, men det satte gang i Valencia og kort inde i anden halvleg steg debutanten Cuéllar til vejrs og headede et hjørnespark ind bag en sagesløs Casillas, der så lidt passiv ud. Glæden varede dog ikke længe og ti minutter senere kunne Kaká brage et langskud, der blev rettet af i kassen. Det indledte en vild Valencia-offensiv, som varede resten af kampen resten af kampen uden at bære frugt og Valencia burde have vundet kampen i overlegen stil. Det endte i stedet for med at David De Gea i bedste Fabien Barthez kom glidende ud af feltet og så kunne Higuaín ganske nonchalant føre bolden udenom De Gea, der solgte hele butikken og sikrede Real Madrid sejren på de ufortjente cifre 3-2.

Valencia - Real Madrid 2-3
0-1 Ronaldo '17
1-1 Soldado '44
2-1 Cuéllar '47
2-2 Kaká '57
2-3 Higuaín '63


Returkampen lignede en mission impossible for de orange gæster, men de pressede alligevel Real Madrid helt i bund i første halvleg, hvor flere kæmpe chancer blev brændt, mens Real Madrid spillerne blot kiggede fodbold. Inden pausen blev Jovetic nedlagt i feltet af Ramos, men fløjten forblev tavs og en flok frustrerede Valencia spillere gik til pause. Efter fire minutter af anden halvleg gentog De Gea og Higuaín svendeprøven fra den sidste kampe og De Gea blev endnu engang fanget på mellemhånd, hvilket betød mål. Valencia fortsatte dog ufortrødent deres massive pres, men det endte med at give bagslag og Higuaín blev i stedet dobbeltmålscorer, mens M'Vila på to tynde forseelser blev sendt i bad. Efter det røde kort satte Real Madrid hårdt ind på at udbygge føringen og hele seksten afslutninger blev sendt af sted mod De Gea i kampens afsluttende fase. Real Madrid sikrede sig derfor Supercopa de España trofæet for niende gang, hvilket er én gang færre end ærkerivalerne fra FC Barcelona.   

Til sidst skal det nævnes at Real Madrid overlegent vandt returkampen og at de her var langt det bedste hold. De Gea voksede efter sin fejl og man håber på at hele holdet er vokset bedre sammen end for ethundreogfirs minutters fodbold tidligere. Valencia-træner Jimmy Poulsen havde denne kommentar efter kampen; "Jeg er pisseskuffet lige nu og det er jeg også i morgen. Jeg synes at vi spiller en rigtig god omgang fodbold en stor del af begge kampe og jeg er stadig rystet over at vi ikke formår at vinde på Nuveo Mestalla. Jeg havde en god fornemmelse inden returkampen, men den forsvandt da Higuaín lukkede og slukkede til 2-0 på Bernabeau. Det var Reals trofæ inden vi gik i gang og de har desværre fortjent vundet denne pokal, men jeg er sikker på at vi kommer stærkt igen i løbet af sæsonen... "


 
Real Madrid - Valencia 2-0
1-0 Higuaín '49
2-0 Higuaín '55
2-0 M'Villa '73 udvist



JimmyGP





Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
6. Ineffektivt exit - Novissima
« Svar #23: 09 Okt 2011, 03:23 »

6. Novissima

Ineffektivt exit



Jeg bed negle den aften i Nyon og jeg bad sågar til Gud i håb om at vi fik lov til at slippe for Lyon, Chelsea og Fiorentina. Da speakeren annocerede Valencia C.F. frøs jeg til is i min stol og jeg holdt vejret længe efter at der var blevet sagt Olympique Lyonnais. Det værst tænkelige scenarie var blevet til virkelighed og min hjerne var allerede begyndt at udtænke en gameplan. Jeg blev dog afbrudt i mine tanker, da Paul McGuinnes sendte en kold øl videre med ordene ”Cheers Boss – Don’t worry – be happy”. I det ene sekund forbandede jeg McGuiness langt væk, men da øllen ramte min tunge slog jeg det hen og som en vaskeægte viking blev den tømt. Herefter blev vi overfaldet af journalister, som jeg lod Paul tage sig af, mens jeg i min egen lille autistiske verden desperat forsøgte at forbedre mig på Lloris, Bastos og Goufcuff.

Det første slag om en plads i Champions League gruppespillet blev udkæmpet på Nuevo Mestalla blot fire dage efter vores nederlag til Real Madrid i Supercopa og det var et mildest talt rystende nervøst hold, som jeg sendte på banen. Det bar kampen tydeligt præg af og på mit endnu ringe spansk forsøgte jeg at opildne mine spillere til at presse franskmændene i bund, men det hele udviklede sig til en halvtam og ineffektiv affære for begge hold. Ni skud på mål til hver sagde skudstatistikken efter kampen, men blot to af Lyons havde ramt indenfor målrammen, mens vi endnu mere skuffende blot var noteret for et skud inden for rammen. Efter fyrre minutter fik Lyon indkast i højresiden og et kort indkast til Bastos virkede ufarligt indtil den brasilianske landsholdsspiller afdriblede to mænd og sparkede bolden fladt ind bag De Gea til 1-0; Kampens endelige resultat.

Jeg havde overraskende svært ved at motivere mine spillere op til returkampen, men jeg mistænkte nederlaget i den første kamp og endnu et nederlag til Real Madrid, som den afgørende faktor. Lyon pressede os i bund fra første færd, mens jeg fortrød at unge Russo havde fået chancen på den defensive midtbane i stedet for M’Vila. Unge Russo spillede dog over evne og han var flere gange tilbage for at rydde op, men også for at opildne sine holdkammerater til at komme i gang. Russos arbejdsiver satte gang i et massivt pres og Lloris blev i særdelshed sat under pres, men igen var holdet for ineffektivt og 0-0 var resultatet ved pausen. Godkendt indsats for Russo og De Gea som gjorde deres til at holde os inde i kampen og til at motivere de andre. Jeg pillede en skuffende Jovetic ud i pausen og fortalte Mata, at han kunne gøre forskellen. Jovetic forlod banen sammen med anfører Soldado, der lignede en skygge af sig selv og her kom Jonas på banen. Det hjalp dog ikke og syv minutter inde i anden halvleg steg Bassong til vejrs og headede Lyon på 1-0. Vores modsvar udeblev frem til fjorten minutter før tid, hvor Joaquín bankede bolden på stolpen, der kanonerede ud i panden på Jonas, der yderst heldig og ufortjent sendte bolden i kassen. ALT blev kaste frem og vi havde mange, mange chancer til at komme på 2-1, men det lykkes ikke og det mest positive ved kampen var faktisk at De Gea endelig spillede en god kamp og høstede en Man of the Match pris. For tredje gang ud af fire mulige har jeg fejlet at manøvre mit hold i Champions League og jeg må skuffet indstille mig på at vi ikke spiller med i det fineste selskab. Vi spiller dog med i Primera Dívision, hvor vi er udråbt til førsteudfordrer til den ”ærkerivals-dueten” mellem Real Madrid og Barcelona. Vi indleder i øvrigt sæsonen på udebane mod Real Sociedad. 

Bienvenidos a la Euroliga ...




JimmyGP





Logged

- Veni, vidi, vici -

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 6. Ineffektivt exit - Novissima
« Svar #24: 09 Okt 2011, 04:02 »

Et trist exit... Men uden selvtillid er det svært at føre holdet til sejr... Men er sikker på du nok skal få vendt skuden... De skal bare have en sejr eller to i ligaen Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6. Ineffektivt exit - Novissima
« Svar #25: 09 Okt 2011, 12:35 »

Et trist exit... Men uden selvtillid er det svært at føre holdet til sejr... Men er sikker på du nok skal få vendt skuden... De skal bare have en sejr eller to i ligaen Smiley

Det er faktisk supernedern at starte så dårligt mod både Real og Lyon.. Men holdet ulmer stadig fra sidste sæson, men jeg håber de nye drenge kan gøre en forskel.. Hele truppen er vild (minus Renan & Moya) er vilde med indkøbet af De Gea, så jeg håber da han kan bidrage med noget flot fodboldspil  Thumbs Up

Men ja.. En god start i ligaen og så er denne blamage glemt.. Go go Los Che Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
7 Soldado - Novissima
« Svar #26: 09 Okt 2011, 17:59 »

7. Novissima

Soldado



En af Jimmy Poulsens første beslutninger som ny Valencia-manager var at udnævne en ny anfører efter at den tidligere anfører var blevet solgt. Valget faldt på den 28-årige målmager Roberto Soldado, der har for vane at gå forrest og afgøre kampene, når dette er nødvendigt. Ydermere er han er en af truppens mest respekterede spillere, som er i gang med sin fjerde sæson i Valencia. Han er måske ikke lige den første man tænker på, når man tænker anførertyper, men Soldado vil uden tvivl føre sit hold mod storhed.

Roberto Soldado er født og opvokset i Valencia, men han indledte alligevel sin karriere andetsteds nærmere bestemt kongeklubben Real Madrid. Soldado scorede mål på samlebånd for C-holdet og senere for Castilla, men det blev alligevel kun til sølle elleve kampe med to mål til følge inden Soldado blev sendt til Osasuna på en lejeaftale i 2006/2007 sæsonen. Han vendte hjem til Madrid året efter, men her blev det kun til fem målløse kampe før lokalrivalerne fra Getafe købte den ethundredenioghalvf jerds centimeter høje angriber for enogtredive millioner danske kroner. Her blomstrede Soldado med tres kampe og niogtyve mål på to sæsoner inden Valencia stod klar med knap firs millioner kroner i kølvandet på at have solgt stjerneangriberen David Villa til FC Barcelona.

Solado er som før nævnt i gang med sin fjerde sæson på østkysten i hans fødeby og i de forgangne tre sæsoner det blevet til otteoghalvtreds kampe med enogtredive scoringer i ligasammenhæng. Soldado er en klassisk angriber med en sublim afslutningsevne og en sjette sans for hvor målet står. Han arbejder hårdt og han gør sit til at hans hold får scoret mål både ved selv at score eller servere bolden for andre. Soldado er en habil straffesparksskytte og oveni hatten har han et glimrende langskud. Han er god til at placere sig uden bold og han forstår at rykke fri på de helt rigtige tidspunkter, men han har stadig to arbejdspunkter, som trænerstaben arbejder ekstra meget med. Soldado er ikke verdens højeste, men han er nogenlunde i hovedspillet og det er faktisk trænerstabens første fokuspunkt. Ydermere arbejder Soldado sammen med en metaltræner for arbejde med hans aggressionsniveau i kampene, men alt i alt er disse to fokuspunkter med til at gøre ham til en endnu mere komplet angriber. Men han har modet og frækheden til at gøre det uventet, hvilket gør ham til en af Primera Dívisions mest frygtede angribere, men samtidigt kan man undre sig over at han frister en tilværelse som fjerdevalg på det spanske landshold. David Villa og Fernando Torres er selvskrevne, men der kan ikke være stor forskel på Fernando Llorente, der i øjeblikket er udtaget, som den sidste angriber i Josep Guardiolas landsholdstrup.

Soldado er en ægte stjerne i svøb, men han mangler lige det sidste for at blive kaldt for verdensklasseangrib er. Soldados vigtighed for Valencia kan dog ikke afskrives og anføreren bærer en stor byrde på sine skuldre de kommende sæsoner, hvor fremtidens Valencia skal opbygges. Soldados evne til at score mål bliver en absolut nødvendighed, hvis de hvide skal tilbage til toppen af international fodbold og selvom Soldado allerede nu er blevet kritiseret som anfører tager han bladet fra munden og udtaler følgende...

Jeg er blevet valgt af min træner og mine holdkammerater til at gå forrest både udenfor og på banen. Hvad alle andre så siger rager mig en papand og jeg må jo bare modbevise at jeg er det rigtige valg” - Roberto Soldado - Valencias anfører





JimmyGP


Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7 Soldado - Novissima
« Svar #27: 10 Okt 2011, 06:22 »

Hvad siger folket til sådanne portrætter som det af Soldado? Jeg regner med at det næste der kommer hedder "Hot Shots" og kommer til at omhandle de unge spillere, der blev købt/forfremmet i sommers.. Men der går lige et par updates.. Wink

Er det nogen der duer eller.. ?
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7 Soldado - Novissima
« Svar #28: 11 Okt 2011, 14:39 »

Jeg vil bare lige gøre mine læsere opmærksomme på at selvom om demoen til FM12 er ude og selve FM12 er på trapperne har jeg ikke i sinde at stoppe bloggen såen lige foreløbig.. Det er mit ultimativt bedste save i 11'eren og det skulle gerne fortsætte et pænt stykke tid endnu..  Peace Ydermere er jeg så kedelig at jeg som regel først overgår til det nye manager efter juleaften, da det plejer være det jeg skriver øverst på min ønskeseddel... hehe.. Thumbs Up Peace

Men jeg håber da på i har lyst til at læse mere  Thumbs Up

Lidt praktisk information om savet:
- har spillet ti ligakampe i Primera Dívision
- har spillet fire kampe i EURO League gruppespillet
- har spillet to kampe i Copa del Rey
- næste update kommer når jeg har færdigspillet gruppespillet i EURO League
- er blevet landstræner for Paraguay, men det kommer I ikke til at høre om her i bloggen (og jeg tror således også at jeg stopper som landstræner igen.. det siger mig faktisk ikke det store, men skal jeg have et landstræner job, skal det være en af de helt store!)
Logged

- Veni, vidi, vici -

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7 Soldado - Novissima
« Svar #29: 11 Okt 2011, 14:46 »

Kigger self med, selvom det nye spil udkommer... Er endnu heller ikk sikker på hvornår jeg får fingrene i spillet.
Men ja, håber du holder bloggen kørende i noget tid Wink

Og det er fint med et spillerportræt indimellem...

KIU! Wink
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010