home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 255 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.  (Læst 5365 gange)
Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
"NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« : 20 Sep 2011, 00:39 »

Mange eksperter mener at inden for en overskuelig årrække vil de 32 største hold i Europæisk fodbold spille i sin egen liga, opdelt i to parallelle ligaer. Dvs. det som udgangspunkt vil være slut med Barcelona og Real Madrid i La Liga, Man Utd og Chelsea i Premier League osv, samt afvikling af champions league som vi kender den. Vinderne af de to ligaer mødes i en super finale, altså Super Bowl.

Jeg ville super gerne prøve at sætte en sådan liga op. Mit spørgsmål er: Hvordan sætter jeg vinderne i de 8 største ligaer til at spille playoff kampe, henholdsvis kvartfinaler og semifinaler hvoraf de 2 semifinalevindere i playoff rykker op i hver af de to topligaer og de to nederste hold i topligaen rykker tilbage til deres respektive ligaer.   Huh

Endvidere skal der ligesom i Champions League opsættes årlig lodtrækning om hvem der ender i hvilken af de to topligaer, samt seeding system i 4 kategorier.

Er dette overhoved muligt Huh?

Eksempel:

1. Man Utd (1. seedet)
2. Real Madrid (1. seedet)
3. Bayern Munchen (1. seedet)
4. Inter (1. seedet)
5. Sevilla (2. seedet)
6. Porto (2. seedet)
7. Juventus (2. seedet)
8. Arsenal (2. seedet)
9. Ajax (3. seedet)
10. Tottenham (3. seedet)
11. Sevilla (3. seedet)
12. Napoli (3. seedet)
13. PSV (4. seedet)
14. PSG (4. seedet)
15. Sporting CP (4. seedet)
16. Anzhi (4. seedet)

1. Barcelona (1. seedet)
2. Chelsea (1. seedet)
3. Milan (1. seedet)
4. Man City (1. seedet)
5. Lyon (2. seedet)
6. Dortmund (2. seedet)
7. Valencia (2. seedet)
8. Roma (2. seedet)
9. Benfica (3. seedet)
10. Leverkusen (3. seedet)
11. Villarreal (3. seedet)
12. Liverpool (3. seedet)
13. Zenit (4. seedet)
14. Marseille (4. seedet)
15. CSKA (4. seedet)
16. Braga (4. seedet)


Ville sætte stor pris på jeres input.

And by the way... Wow hvor bliver det fedt med sådan en liga når den kommer. Dog vil det betyde at vi aldrig ser fck mod barcelona igen. Hvilket jeg absolut overlever når man tilgengæld får adskillige top-top-top kampe hver uge...

« Seneste Redigering: 20 Sep 2011, 02:25 af Hr.Geisler » Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #1: 20 Sep 2011, 00:43 »

Det er jeg så ca 90% sikker på, ikke kan lade sig gøre.
Logged


southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #2: 20 Sep 2011, 00:52 »

Alt kan lade sig gøre, men det noget kompliceret faktisk.
For ikke nok med der skal være slutspil, man er osse nød til at have massive præmie penge til alle hold, ellers går de konkurs, et hold som f.eks Barcelona har ikke råd til ikke at skulle spille i europa eller andre af de store hold faktisk, så der er virkelig meget som skal tages højde for i editoren.
Men ville klart være fedt.
Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #3: 20 Sep 2011, 00:54 »

Alt kan lade sig gøre, men det noget kompliceret faktisk.
For ikke nok med der skal være slutspil, man er osse nød til at have massive præmie penge til alle hold, ellers går de konkurs, et hold som f.eks Barcelona har ikke råd til ikke at skulle spille i europa eller andre af de store hold faktisk, så der er virkelig meget som skal tages højde for i editoren.
Men ville klart være fedt.
Der ville være tale om massive tv indtægter og sponsorater samt point bonus som kendt fra champions league.
Logged

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #4: 20 Sep 2011, 00:55 »

Alt kan lade sig gøre, men det noget kompliceret faktisk.
For ikke nok med der skal være slutspil, man er osse nød til at have massive præmie penge til alle hold, ellers går de konkurs, et hold som f.eks Barcelona har ikke råd til ikke at skulle spille i europa eller andre af de store hold faktisk, så der er virkelig meget som skal tages højde for i editoren.
Men ville klart være fedt.
Har du noget indblik i hvordan det rent praktisk sættes op? Jeg er rimelig checket med editoren, men har svært ved at gennemskue hvordan jeg får holdende til at komme tilbage i deres respektive ligaer ved nedrykning, samt opsætte slutspil uden det konflikter med spillerferier osv.

Logged

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #5: 20 Sep 2011, 01:01 »

Det er jeg så ca 90% sikker på, ikke kan lade sig gøre.
Hvorfor tror du ikke det kan lade sig gøre? Umiddelbart kan man ændre stort set hele opbygning i spillet igennem editoren. Kan ikke se det skulle være anderledes end når hold rykker ud af den danske 1.divison og ryger tilbage til henholdvis 2.division øst og vest. Kan bare ikke gennemskue hvor denne geografiske effekt indføres.
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #6: 20 Sep 2011, 01:02 »

Hvorfor tror du ikke det kan lade sig gøre? Umiddelbart kan man ændre stort set hele opbygning i spillet igennem editoren. Kan ikke se det skulle være anderledes end når hold rykker ud af den danske 1.divison og ryger tilbage til henholdvis 2.division øst og vest. Kan bare ikke gennemskue hvor denne geografiske effekt indføres.


Jeg tænker bare at man skal "dybere" ind i spillet for at ændre på det. (altså ind til de hardcodede ting)
Men det kan da godt være det ikke er nødvendigt.
Logged


southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #7: 20 Sep 2011, 01:05 »

Har du noget indblik i hvordan det rent praktisk sættes op? Jeg er rimelig checket med editoren, men har svært ved at gennemskue hvordan jeg får holdende til at komme tilbage i deres respektive ligaer ved nedrykning, samt opsætte slutspil uden det konflikter med spillerferier osv.



Nu sagde jeg godt nok alt kan lade sig gøre, men lige det med hvis de rykker ned at komme tilbage i deres liga,den tror jeg er umulig faktisk. For tror ikke du kan fortælle editoren at barcelona er spanske så hvis de rykker ned, så skal de til spanien men rykker chelsea ned så ska de ikke til spanien men til England.
Hvis jeg skulle gøre det, ville jeg nok tage alle de engelske rækker, erstatte dem med hold fra europa , inddele dem i niveauser så det passer i ligaerne. ændre liga reglerne om x antal spillere fra England, justere præmie pengene og så kører op og nedrykning på den måde, husk alles reservehold skal sættes til at spille reserveholds turnering.
Men det meget arbejde og kan virke meget uoverskueligt til tider, men hvis det blir ændret som det skal, så tror jeg det super fedt. men kræver osse en del regning i forhold til klubbernes lønninger og transferpenge i forhold til præmie penge i ligaen.

Du skal ihvertfald ind og gå bag om editoren for at ændre flere af liga regler tingene tror jeg.
Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #8: 20 Sep 2011, 01:21 »

Nu sagde jeg godt nok alt kan lade sig gøre, men lige det med hvis de rykker ned at komme tilbage i deres liga,den tror jeg er umulig faktisk. For tror ikke du kan fortælle editoren at barcelona er spanske så hvis de rykker ned, så skal de til spanien men rykker chelsea ned så ska de ikke til spanien men til England.
Hvis jeg skulle gøre det, ville jeg nok tage alle de engelske rækker, erstatte dem med hold fra europa , inddele dem i niveauser så det passer i ligaerne. ændre liga reglerne om x antal spillere fra England, justere præmie pengene og så kører op og nedrykning på den måde, husk alles reservehold skal sættes til at spille reserveholds turnering.
Men det meget arbejde og kan virke meget uoverskueligt til tider, men hvis det blir ændret som det skal, så tror jeg det super fedt. men kræver osse en del regning i forhold til klubbernes lønninger og transferpenge i forhold til præmie penge i ligaen.

Du skal ihvertfald ind og gå bag om editoren for at ændre flere af liga regler tingene tror jeg.
Som nævnt i mit indlæg overfor, kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle kunne sende hold tilbage til deres lande rent geografisk, når nedrykkere fra den danske 1division sendes tilbage til henholdsvis 2divison øst og vest. Det må jo betyde at man godt kan sende nedrykkere til ligaer bygget på deres geografiske placering. Spørgsmålet er så bare hvordan denne indstilling laves.

Hvordan går man bagom editoren ??
« Seneste Redigering: 20 Sep 2011, 01:23 af Hr.Geisler » Logged

southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #9: 20 Sep 2011, 01:26 »

Du kan ikke sammenligne det danske liga system med en liga med forskellige nationaliteter.
Editor er jo ikke lavet til en liga med en masse forskellige hold fra forskellige lande, så du kan ikke fortælle editoren den skal skelne imellem nationaliteter.
1. Division i dk sender dem jo bare op og ned og det intet problem, men noget andet når du skal skelne nationaliteter.
Noget kompliceret og forklare det med bag om editoren , er som sagt meget kompliceret.
hvis det ikke var fordi jeg havde brugt 562 timer på sommerupdate, så hjalp jeg meget gerne med at lave dette, men efter 562 timer med editor så går man fra at elske editor til hade editor, ihvertfald lige nu.
Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #10: 20 Sep 2011, 01:43 »

Du kan ikke sammenligne det danske liga system med en liga med forskellige nationaliteter.
Editor er jo ikke lavet til en liga med en masse forskellige hold fra forskellige lande, så du kan ikke fortælle editoren den skal skelne imellem nationaliteter.
1. Division i dk sender dem jo bare op og ned og det intet problem, men noget andet når du skal skelne nationaliteter.
Noget kompliceret og forklare det med bag om editoren , er som sagt meget kompliceret.
hvis det ikke var fordi jeg havde brugt 562 timer på sommerupdate, så hjalp jeg meget gerne med at lave dette, men efter 562 timer med editor så går man fra at elske editor til hade editor, ihvertfald lige nu.
Jeg hører hvad du siger, dog kan jeg ikke helt følge dig. Hvis et hold fra Københavnsområdet ryger ud af 1division skal det tilbage til en liga i en bestemt landsdel, dette må da betyde at editoren kan skelne imellem hold fra jylland og hold fra sjælland. Kan ikke se at man ikke skulle kunne konverterer dette til lande i stedets for landsdele?
Logged

southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #11: 20 Sep 2011, 01:46 »

Jeg hører hvad du siger, dog kan jeg ikke helt følge dig. Hvis et hold fra Københavnsområdet ryger ud af 1division skal det tilbage til en liga i en bestemt landsdel, dette må da betyde at editoren kan skelne imellem hold fra jylland og hold fra sjælland. Kan ikke se at man ikke skulle kunne konverterer dette til lande i stedets for landsdele?
ALtså jeg jeg tror ikke på det muligt, men du kan prøve om man kan, ville jo være fedt hvis man kunne.
Nu det ihvertfald sengetid for mig, held og lykke med projektet
Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #12: 21 Sep 2011, 16:37 »

Ingen løsninger?
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #13: 21 Sep 2011, 20:48 »

En hel anden ting er at du skriver at mange eksperter mener at et sådant scenario vil finde sted inden for en overskuelig årrække ... Det tvivler jeg godt nok meget på at de har udtalt og synes det ville være en forfærdelig ide. Har du nogen kilder til udtalelser fra disse eksperter? Smiley
Logged

FC Barcelona

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #14: 21 Sep 2011, 22:57 »

En hel anden ting er at du skriver at mange eksperter mener at et sådant scenario vil finde sted inden for en overskuelig årrække ... Det tvivler jeg godt nok meget på at de har udtalt og synes det ville være en forfærdelig ide. Har du nogen kilder til udtalelser fra disse eksperter? Smiley
Udspillet kommer fra Uefa bro! f.eks. er både Sepp Blatter og Platini tilhængere af konceptet. Det virker ikke som om du har den helt store indsigt i fodbold forretning når du kan betvivle fornuften i denne opsætning. Alle indtægter vil blive mere end tredobbedet ved dette koncept, primært tv indtægter og sponsorindtægter vil opleve en alvorlig stigning.

Udover økonomi, mener man helt generelt at der er alt for mange ligegyldige kampe for de store hold på et år. Både i ligaerne og i champions league, hvilket man jo ikke kan benægte.

Faktum er, at en sådan top-liga er det eneste der give økonomisk mening, hvilket jo som bekendt styre verden. Alle eksperter jeg har hørt udtale sig på området siger at det bare er et spørgsmål om tid før denne liga er en realitet.

Hvorfor synes du dog det er en dårlig idé?



« Seneste Redigering: 21 Sep 2011, 23:11 af Hr.Geisler » Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010