home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 202 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.  (Læst 5366 gange)
Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #15: 21 Sep 2011, 23:00 »

Synes bestemt også det er en dårlig ide.

Kan godt være det er godt økonomisk, men sportsligt synes jeg sgu det er noget lort.
Hvad så med de mindre hold? Så vil de ikke få glæden af at møde et storhold i en rigtig turnering længere?
Charmen ryger sgu så.
Logged


Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #16: 21 Sep 2011, 23:18 »

Synes bestemt også det er en dårlig ide.

Kan godt være det er godt økonomisk, men sportsligt synes jeg sgu det er noget lort.
Hvad så med de mindre hold? Så vil de ikke få glæden af at møde et storhold i en rigtig turnering længere?
Charmen ryger sgu så.
Det er korrekt, men hvem gider også se Barcelona mod et eller andet polsk hold. Det er dårlig forretning. De mindre nationer har selvfølgelig også en chance for at spille sig op i topligaen igennem et point system, men det bliver naturligvis svært for lande som Danmark.

Og hvorfor er det noget lort sportsligt? De store hold vil konstant møde andre store hold, det er sq da underholdning på et helt andet niveau og langt mere seværdig for langt de fleste fodbold elskere.

Hvordan kan man mene at adskillige top top top kampe hver uge er en dårlig ting? Det forstår jeg simpelthen ikke. Vil du hellere se Real Madrid mod Mallorca end Real Madrid mod Inter ?? Det giver da ingen mening. Og forestil dig lige den hype der vil blive bygget op omkring en superbowl finale. Det vil nå højder som langt overgår champions league.











« Seneste Redigering: 21 Sep 2011, 23:23 af Hr.Geisler » Logged

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #17: 22 Sep 2011, 00:11 »

Jeg syntes det ville være den mest sindsyge ide som overhovdet kunne blive vedtaget. det kan da godt være at Real - Inter er en federe kamp, men jeg syntes kun de store kampe er rigtig fede fordi de er lidt specielle og det vil de ikke være i samme grad når de mødes 2gange på et år imo
Logged

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #18: 22 Sep 2011, 00:49 »

Jeg syntes det ville være den mest sindsyge ide som overhovdet kunne blive vedtaget. det kan da godt være at Real - Inter er en federe kamp, men jeg syntes kun de store kampe er rigtig fede fordi de er lidt specielle og det vil de ikke være i samme grad når de mødes 2gange på et år imo
Din holdning giver ingen mening.
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #19: 22 Sep 2011, 00:52 »

Din holdning giver ingen mening.

jeg synes nu den giver meget god mening.
Logged


MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #20: 22 Sep 2011, 00:54 »

Du virker sgu til at have tabt sutten, Hr Geisler Wink Iøvrigt en lorte idé, som jeg ved gud ikke håber bliver gennemført. Vil ødelægge europæisk bold fuldstændigt..
Logged

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #21: 22 Sep 2011, 10:37 »

Din holdning giver ingen mening.
Det er jo op til dig om du syntes den giver mening.
og det virker ikke til at du vil høre vores andres meninger fordi du jo syntes det er en fantastisk ide og sådan er det vel Smiley
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #22: 22 Sep 2011, 12:32 »

Det er korrekt, men hvem gider også se Barcelona mod et eller andet polsk hold. Det er dårlig forretning.

Tja, hvem gider også se Barcelona mod FC København, Brøndby eller OB? Jeg spørger bare...

Jeg synes dog at den idéen lyder noget så tåbelig og jeg vil da egentlig gerne se det på skrift at Blatter og Platini udtaler sig om det. Det kan heller ikke være sundt for nogle af spillerne bl.a. skal de jo rejse hele tiden.

Derudover så skal de mindre klubber (Polske, you know...) have økonomi nok til at kunne betale for hotel, bus, fly og andet.
Det kan godt være at TV-indtægterne er gode, men hvem siger at alle kampe bliver TV-transmitteret?

Hvordan skal op- og nedrykning foregå? Ryger alle hold ud af den her europæiske liga såfremt de ikke når finalen eller hvad? Så falder det jo fuldstændig til jorden. Hvis det kun er de 4-6 dårligste så er der jo nogen ligaer (nationale) som bare ikke får noget fremgang.

For satan jeg ikke bryder mig om idéen Smiley
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

donfrankie
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #23: 22 Sep 2011, 13:09 »

Har aldrig hørt der er blevet snakket om en europæisk liga på et seriøst plan. Der har altid været som en udbryder liga det har været nævnt, og så vil det være slut med at se spillere spille landsholdsfodbold.
I øvrigt så ville de nationalle forbund heller aldrig gå med til at sende et eller flere hold i en over i en international turnering og slet ikke spille kampe i nationalt regi. Klubberne vil blive nødt til at melde sig ud fra deres respektive forbund, hvilket vil betyde at der ikke noget der hedder ungdomshold og 2. hold mere.
Det kan jo godt være de klubber der kommer med vil tjene flere penge, men det vil gå ud over de mindre klubber som vil miste penge. Det er sådan man ødelægger fødekæden.

En 32 holds professionel liga a la NFL vil ikke virke i  europa, da system for fodbold i europa er bygget anderledes op.
NFL er jo bygget op for at være en lige lukket liga. Det er derfor de har draften og et øvre og nedre lønloft.
En draft er umulig i europa, da den højst sandsynligt vil være ulovlig.
Du vil heller aldrig få klubberne til at blive enige om et øvre og nedre lønloft. De store vil mene et højt loft så de kan beholde alle deres gode spillere og de små klubber vil have det forholdsvist lavt, da de ellers vil slå sig selv ihjel pga. lønomkostningerne. Hvis du bare vil lade klubberne bruge løs vil det ikke blive en lige liga, og der vil stadig være en 6-8 hold som vil være favorit år efter år. Mon resten af holdene som ville være med i kampen om mesterskabet i nationalle turneringer stadig vil kunne trække mange tilskuere hvis de ikke har en chance for at vinde en pokal.

Lad os nu sige FCK var med. Tror du ikke deres fans vil være træt af se dem tabe 20-25 kampe ud af 30 på en sæson. Det er sjovt nok at se dem møde de store stjerner en gang imellem, men uge efter uge, hvis de bare taber og taber.
Mon ikke fokus hurtigt vil blive rettet ind de tilbageværende hold i Danmark.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "NFL Liga" i Europæisk fodbold. Editor spørgsmål.
« Svar #24: 22 Sep 2011, 15:40 »

Citat
Udspillet kommer fra Uefa bro! f.eks. er både Sepp Blatter og Platini tilhængere af konceptet. Det virker ikke som om du har den helt store indsigt i fodbold forretning når du kan betvivle fornuften i denne opsætning. Alle indtægter vil blive mere end tredobbedet ved dette koncept, primært tv indtægter og sponsorindtægter vil opleve en alvorlig stigning.

Udover økonomi, mener man helt generelt at der er alt for mange ligegyldige kampe for de store hold på et år. Både i ligaerne og i champions league, hvilket man jo ikke kan benægte.

Faktum er, at en sådan top-liga er det eneste der give økonomisk mening, hvilket jo som bekendt styre verden. Alle eksperter jeg har hørt udtale sig på området siger at det bare er et spørgsmål om tid før denne liga er en realitet.

Hvorfor synes du dog det er en dårlig idé?

Fordi jeg er 100 % tilfreds med at der ikke er en storkamp hver eneste dag, så når de kommer er de mere specielle. Jeg elsker at se hvordan de forskellige hold klarer sig i ligaen og om et lille hold kan overraske og kvalificerer sig til at tage skridtet ud i Europa.
Udover det nævner du min indsigt i fodboldforretning og kan da til at starte med sige at jeg på ingen måde nævnte økonomien i mit tidligere indlæg, men hvad jeg fandt mest interessant. Men udover det så nej, jeg tror ikke jeg har mere indsigt i det end den normale borger i landet, men vil da mene at midterhold i både England, Spanien, Tyskland, etc, vil lide MEGET under en sådan aftale ... hvem gider at se Bilbao-Espanyol når Real-Man U kører på en anden kanal? De vil få absolut ingen indtjening via tv-indtægter og jeg tror at der ville skabes en stor kløft mellem topklubberne og dem der ikke klarede cuttet. Jeg vil gå så langt som at sige at flere af dem ville risikerer at gå fallit.

Har du desuden en kilde til hvor Sepp Blatter og Platini udtrykker at de ønsker en sådan ændring?

Citat
Og forestil dig lige den hype der vil blive bygget op omkring en superbowl finale. Det vil nå højder som langt overgår champions league.

Det er for mig ikke muligt at når højder der er højere end en Champions League finale. Den er for mig perfekt!
« Seneste Redigering: 22 Sep 2011, 15:43 af Is_a_Pirate » Logged

FC Barcelona

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010