home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 264 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Egenskaber vs. Statistik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Egenskaber vs. Statistik  (Læst 1919 gange)
superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Egenskaber vs. Statistik
« : 19 Sep 2011, 11:19 »

Hej gutter,

Ved ikke om det har været oppe før, men jeg spørger alligevel, da det er længe siden jeg har skrevet på siden.

Jeg har i mit spil i Skotland været udsat for, at en spiller scorede rigtig mange mål, på trods af, at hans egenskaber faktisk ikke var så gode. Han har bombet i 2 sæsoner med ca. 25-30 mål pr. sæson! Jeg har ikke villet købe ham, fordi hans egenskaber simpelthen ikke slår de spillere jeg har i truppen.

Mit spørgsmål lyder så;

Køber i spillere som gør det rigtig godt, selvom deres egenskaber måske ikke viser det samme? Altså hvor statistikkerne taler for sig selv, og man ikke tænker for meget på egenskaberne?

Jeg er utrolig meget i tvivl, da jeg jo også ved der er lidt skjulte egenskaber med i spillet  Smiley
« Seneste Redigering: 19 Sep 2011, 11:21 af superpew » Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Egenskaber vs. Statistik
« Svar #1: 19 Sep 2011, 12:00 »

Hvis spilleren er billig nok, eller ung nok så køber jeg gerne en der præsterer godt i statistikken, om ikke andet kan han sælges igen hvis han ikke slår igennem.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Egenskaber vs. Statistik
« Svar #2: 19 Sep 2011, 12:15 »

De skjulte egenskaber er jo sådan noget som stabilitet, hvor hårdt han spiller og skadesfrekvens. Det er ikke hvordan han som sådan præsterer på banen. Stabilitet kan gøre sit, og hans evne til at 'toppe' i store kampe kan da også spille ind, men overordnet set er det ikke de skjulte skills der gør at han scorer mange mål.

Jeg må blankt erkende at jeg 100 % køber efter deres skills og deres personlighed (ud fra scoutens rapport). Dog med det forbehold at jeg aldrig køber spillere som får 2½ eller færre stjerner fra mine spejdere, men de ting går jo ofte hånd i hånd. Anyways, så skal man huske at du sagtens kan få en middelmådig angriber til at bombe mål ind på stribe hvis han bliver brugt rigtigt. På samme måde kan en spiller der bliver brugt forkert spille LANGT under hans egentlige niveau. Så deres statistik kan fortælle dig noget om OM de kan levere på et højt niveau, men ikke om de vil gøre det hos dig.

Det sker heldigvis uhyre sjældent, men jeg har desværre et par gange oplevet at jeg har købt en spiller som bare virkede som den helt store signing for mig, men efter to sæsoner uden nogen videre succes solgte jeg ham videre, hvorefter han så spiller forrygende. Min taktik passede bare ikke til ham, og når man når op på et vist niveau med sin klub, så kan man bare ikke sætte hele sin taktik op efter én mand (efter min mening).
Det er for risky hvis han bliver skadet eller er for træt efter et hårdt program.

Det er i al fald min holdning til tingene Smiley
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Egenskaber vs. Statistik
« Svar #3: 21 Sep 2011, 22:35 »

Må indrømme at jeg oftest - Selvom jeg er lidt imod det, køber en spiller pga. hans egenskaber, og ikke pga. hans præstationer. Mange gange skyldes det, at selvom en spiller bomber for en anden klub, så er det langt fra sikkert at han vil gøre det for en selv, og derudover har jeg store krav til mine spillere, og deres spidskompetencer, hvilket er endnu en grund til at købe efter egenskaber og ikke præstationer.

Når det er sagt, så har jeg faktisk købt Mads Junker i mit OB save, udelukkende pga. hans præstationer i den hollandske liga. Her havde han scoret 15 mål i 18 kampe (tror jeg at det var) og var dermed topscorer. Han passer ellers ikke helt ind i min filosofi med roller, men jeg havde brug for en målfarlig angriber, og det havde han vist sig at være.

Men han har dog stadig til gode at imponere mig. Han scorer selvfølgelig i ny og næ, men slet ikke i den mængde jeg havde håbet, og derfor vil jeg nok også i fremtiden gå efter spillere pga. deres stats og ikke deres præstationer.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Egenskaber vs. Statistik
« Svar #4: 21 Sep 2011, 22:53 »

I mit seneste save, har jeg af flere omgange haft held med at hente unge spillere, hvis stats ikke var det vilde. Men efter at de har fået nogle få kampe på førsteholdet har de imponeret. Jeg må dog sige at jeg oftest handler efter stats, samt hvor godt de passer ind i spillestilen og truppen. Men efter mit save her er jeg blevet mere tilbøjelig til at forsøge med nogle der præsterer godt..

Ulempen ved det er oftest bar, at de gode præstationer er betinget af der hvor han spiller, for der passer det hele ofte til ham.

Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Egenskaber vs. Statistik
« Svar #5: 21 Sep 2011, 23:18 »

Jeg handler klart efter hvad mine scouts siger (køber ingen der får mindre end 3½ stjerne), og så selvfølgelig ud fra om spilleren passer ind i mit system. Er spilleren ung betyder egenskaberne ikke så meget, de kan alligevel hurtigt trænes op, specielt de fysiske bliver jo bygget på i løbet af ingen tid. Men hos ældre spillere går jeg benhårdt efter spillere der har gode tal.

Præstationerne betyder intet for mig. Og hvis de endelig betyder noget, så skulle det da være, at jeg helst vil have en spiller, som har de egenskaber jeg leder efter, men ikke har præsteret i sin nuværende klub, da han så kan hentes langt billigere, end hvis han var holdets stjerne. Men generelt går jeg efter en spiller der passer ind i mit system, og som mine scouts siger god for. Personligheden betyder selvfølgelig også noget, men her er jeg igen lidt mere tilbøjelig til at se bort fra den del, hvis det er en ung spiller, da han så kan formes gennem tutor ordninger. Vigtigste egenskab er klart determination, jeg køber ikke en spiller der er ret meget over 20, som ikke har en determination på 15 eller derover. En lav determination kan få en spiller med ellers gode egenskaber til at underpræstere, mens en høj determination kan få en spiller med middelmådige egenskaber til at overpræstere.

Men som sagt, præstationerne er jeg fløjtende ligeglad med, det er ikke i andre klubber mine spillere skal præstere, det er i min klub. Sådan tror jeg egentlig også at det i høj grad er i virkeligheden. Klubberne scouter spillerne som typer, der skal passe ind i klubbens system, og ikke så meget på hvor godt de spiller i andre klubber. Man har dog set eksempler på det modsatte, men det er jo som regel også gået galt (Forlan i United, Mutu i Chelsea osv).
Logged

hoegdk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Egenskaber vs. Statistik
« Svar #6: 21 Sep 2011, 23:23 »

Køber tit efter statistik hvis jeg er et Rigtigt lille hold, det vil ca. være Blue Square eller mindre.


Hvis jeg er større hold end dette er det næsten altid egenskaber,men hvis der er en der gør det rigtigt godt selvom hans egenskaber siger imod kan jeg godt finde på at købe ham Wink
Logged

SønderjyskE

Superliga: 2017-2025
Chl: Semifinale. 2026
Euro cup:Kvartfinale.
pokal tunering:[b]2013, 17, 18, 20, 24, 25

[b]Dato:
oktober, 2027

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Egenskaber vs. Statistik
« Svar #7: 21 Sep 2011, 23:30 »

Statistik er fuldstændigt misvisende i andre ligaer, end du selv spiller i. Det spiller ingen rolle.

Når jeg køber spillere, er det kun baseret ud fra stats, hvis det kun er de 2 parametre, jeg skal vurdere ud fra. Ellers vurderer jeg ligeså meget på spillerens spillestil. nationalitet og alder - med andre ord skal spillere passe ind i systemet og det skal være realistisk.

Jeg havde f.eks. Neymar i Arsenal, som jeg købte sammen med Ganso i Sao Paulo. Begge er unge og begge brasilienere og hentet for en sum af 350, kunne jeg ikke rigtigt sige nej til det. Sagen er dog den, at trods Neymars fremragende stats, som han også har udviklet utroligt meget over 2 sæsoner, så underpræsterer han konstant. Jeg ved ikke, om det er fordi, han er doven, ikke passer ind eller hvad det kan være - men sådanne spillere bliver solgt,  trods gode stats, hvis de ikke præsterer i MIN klub. Det skal også siges, at hans realværdi var steget til 220 millioner trods et snit på liger under 7 over 80 kampe på 2 sæsoner - fik dog hele 450 kontant for ham.

Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Egenskaber vs. Statistik
« Svar #8: 22 Sep 2011, 00:23 »

Køber tit efter statistik hvis jeg er et Rigtigt lille hold, det vil ca. være Blue Square eller mindre.


Hvis jeg er større hold end dette er det næsten altid egenskaber,men hvis der er en der gør det rigtigt godt selvom hans egenskaber siger imod kan jeg godt finde på at købe ham Wink

Er enig i, at man ofte forfalder til at købe nogle der præsterer godt, når man er mindre hold. Jo større hold man er jo mere kræsen har man jo også lov at være.

Jeg havde f.eks. Neymar i Arsenal, som jeg købte sammen med Ganso i Sao Paulo. Begge er unge og begge brasilienere og hentet for en sum af 350, kunne jeg ikke rigtigt sige nej til det. Sagen er dog den, at trods Neymars fremragende stats, som han også har udviklet utroligt meget over 2 sæsoner, så underpræsterer han konstant. Jeg ved ikke, om det er fordi, han er doven, ikke passer ind eller hvad det kan være - men sådanne spillere bliver solgt,  trods gode stats, hvis de ikke præsterer i MIN klub. Det skal også siges, at hans realværdi var steget til 220 millioner trods et snit på liger under 7 over 80 kampe på 2 sæsoner - fik dog hele 450 kontant for ham.

Egenskaber er ikke alt. Og hvis de trods flere chancer stadig underpræsterer, så er det ud af vagten. En fin pris du fik for ham må jeg da også sige...

Men må dog indrømme at jeg tror det er fordi Neymar slet ikke passer ind i den engelske liga... Har hentet ham til Napoli, hvor han bomber for vildt. Han gik fra at lave 26 mål i den brasilianske liga, til sæsonen efter at lave 21 i den italienske.. I england har jeg haft mere held med angriber af samme type som Tevez og Benzema, som jeg havde/har i Arsenal..

Spilleren skal ikke kun passe ind på holdet men også ligaen...
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Egenskaber vs. Statistik
« Svar #9: 26 Sep 2011, 21:51 »

kigger ALDRIG på statistikken i de øvrige ligaer, da de som andre påpeger er misvisende.. Dog køber jeg ikke blot spillere for talentspejderens rapport - John Fleck er et godt eksempel, da måske får 2½ stjerne af mine talentspejdere, men i min optik er en fin spiller, der blot er undervurderet.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010