home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 266 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Første udgave af FM 2012
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Første udgave af FM 2012  (Læst 4167 gange)
blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Første udgave af FM 2012
« : 12 Sep 2011, 16:36 »

Nu er det så kommet frem at det i år bliver udgivet d. 21 oktober. Nu skal jeg ikke tage sorgerne på forskud, men man gider jo næsten ikke begynde på et nyt spil, med alle de fejl der altid er i den første udgave. Synes det er utroligt at det kan være så slemt hvert år, ihvertfald de sidste 2 år.

Sidder jeg alene med denne opfattelse?
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #1: 12 Sep 2011, 16:38 »

Nu er det så kommet frem at det i år bliver udgivet d. 21 oktober. Nu skal jeg ikke tage sorgerne på forskud, men man gider jo næsten ikke begynde på et nyt spil, med alle de fejl der altid er i den første udgave. Synes det er utroligt at det kan være så slemt hvert år, ihvertfald de sidste 2 år.

Sidder jeg alene med denne opfattelse?
Nej det gør du sq ikke blom, men forhåbentlig har spændt hjelmen rigtigt på i år.  Thumbs Up
Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #2: 12 Sep 2011, 16:39 »

Der vil altid være fejl, men vil nu mene spillet har været spilbart også de sidste par år. De bugs folk finder kan ikke blive rettet før de bliver fundet og det gør de for de flestes vedkommende ikke før demoen kommer ud og flere hundrede tusinde spiller spillet.
Logged

Philips
Gæst
 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #3: 12 Sep 2011, 16:39 »

nu skal man tænke på hvor komplekst et spil fm er tror det er umuligt at lave et så detaljeret spil uden en del bugs
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #4: 12 Sep 2011, 16:39 »

Hvilke fejl snakkes der om, husker ikke nogle fejl i spillet sidste år, som ødelagde spiloplevelsen..
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #5: 12 Sep 2011, 16:39 »

Nej det gør du sq ikke blom, men forhåbentlig har spændt hjelmen rigtigt på i år.  Thumbs Up

Ja det håber jeg virkelig også. Synes virkelig det er et problem at man de seneste år har siddet med et spil, og efter nogle måneder ingame, opdager man så mange fejl at man ikke gider fortsætte, og så kommer der en patch nogle uger efter udgivelsen, og det retter så det meste.
Man må da teste spillet bedre, istedet for at lade dets brugere teste det.

Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #6: 12 Sep 2011, 16:41 »

Hvilke fejl snakkes der om, husker ikke nogle fejl i spillet sidste år, som ødelagde spiloplevelsen..
Nu kan jeg ikke lige komme med en liste på 20 ting.

Men jeg husker da bl.a. det omkring straffespark, at de brændte 75 % af gangene. Det var da med til at ødelægge det lidt, ihvertfald i mine øjne.
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #7: 12 Sep 2011, 16:46 »

Ja det håber jeg virkelig også. Synes virkelig det er et problem at man de seneste år har siddet med et spil, og efter nogle måneder ingame, opdager man så mange fejl at man ikke gider fortsætte, og så kommer der en patch nogle uger efter udgivelsen, og det retter så det meste.
Man må da teste spillet bedre, istedet for at lade dets brugere teste det.


De kan nok ikke teste det bedre, da der jo et krav fra folket om at det faktisk skulle være udkommet for længe siden fordi de ikke har andet at tage sig til, men det er der jo nok ikke noget at gøre ved.
Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #8: 12 Sep 2011, 16:47 »

Naturligvis er der bugs også nogle værre end andre, men man er nødt til at forstå at blot det at man går ind og ændre en lille ting et sted, kan havde betydning 100 andre steder, disse fejl skal jo så evt også findes og rettes.

Blomvikings de tester jo også spillet, dem der koder tester naturligvis selv, derudover sidder der 25 af gangen på hold skift hos sigames og bliver betalt for at teste teste teste og teste. Derudover er der også omkring 150 personer som sidder eksternt og tester det, researchere scene folk tidligere ansatte etc. Så alt i alt er der vel en 250-300 personer der tester spillet, men de kan jo bare ikke se alt det som flere hundrede tusinde folk kan.
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #9: 12 Sep 2011, 16:49 »

Naturligvis er der bugs også nogle værre end andre, men man er nødt til at forstå at blot det at man går ind og ændre en lille ting et sted, kan havde betydning 100 andre steder, disse fejl skal jo så evt også findes og rettes.

Blomvikings de tester jo også spillet, dem der koder tester naturligvis selv, derudover sidder der 25 af gangen på hold skift hos sigames og bliver betalt for at teste teste teste og teste. Derudover er der også omkring 150 personer som sidder eksternt og tester det, researchere scene folk tidligere ansatte etc. Så alt i alt er der vel en 250-300 personer der tester spillet, men de kan jo bare ikke se alt det som flere hundrede tusinde folk kan.

Ja det har du ret i...
Det kan godt være der ikke er så meget at gøre.

Men frustrerende er det skam stadig.
Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #10: 12 Sep 2011, 16:49 »

FM11 var da et af de bedste spil, som vi længe har set, når det kommer til graverende fejl.
Du kan ikke forvente at få et perfekt spil, når der er så mange detaljer i spillet og vi samtidig gerne vil have spillet så hurtigt som muligt. For at opdage fejlene, så skal der som andre har nævnt rigtig mange testere til og sådan en test kan man næsten kun få ved at udgive spillet. Modsat mange andre, så er Sports Interactive derimod utrolig hurtige til at få ordnet problemet og de har de seneste år sendt en patch ud omkring udgivelsesdatoen, som har rettet de fejl, som skulle være opdaget efter spillet er gået gold og demoen er udkommet.

Det handler formentlig også om hvor tilbøjelig man er til at lade det ødelægge ens spil. Jeg må indrømme, at jeg er meget overbærende, når jeg ser småfejl i spillet, da de ganske enkelt ikke skal ødelægge helhedsindtrykket og min spiloplevelse. Så jeg spiller faktisk hvert år mange sæsoner i løbet af de første uger, hvor der er småfejl at finde i spillet.
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #11: 12 Sep 2011, 16:54 »

FM11 var da et af de bedste spil, som vi længe har set, når det kommer til graverende fejl.
Du kan ikke forvente at få et perfekt spil, når der er så mange detaljer i spillet og vi samtidig gerne vil have spillet så hurtigt som muligt. For at opdage fejlene, så skal der som andre har nævnt rigtig mange testere til og sådan en test kan man næsten kun få ved at udgive spillet. Modsat mange andre, så er Sports Interactive derimod utrolig hurtige til at få ordnet problemet og de har de seneste år sendt en patch ud omkring udgivelsesdatoen, som har rettet de fejl, som skulle være opdaget efter spillet er gået gold og demoen er udkommet.

Det handler formentlig også om hvor tilbøjelig man er til at lade det ødelægge ens spil. Jeg må indrømme, at jeg er meget overbærende, når jeg ser småfejl i spillet, da de ganske enkelt ikke skal ødelægge helhedsindtrykket og min spiloplevelse. Så jeg spiller faktisk hvert år mange sæsoner i løbet af de første uger, hvor der er småfejl at finde i spillet.

Det er jo heller ikke stavefejl der afgør om jeg synes et spil bliver ødelagt.
Men for at tage udgangspunkt i fejlen med straffesparkene, så bliver jeg personligt, rigtig irriteret når man flere gange i afgørende situationer brænder så stor en chance som et straffespark er. Det kan være forskellen på europa, eller ej. Og det er dét jeg mener er ødelæggende, i mine øjne, for et save man laver.

Men det er måske rigtigt nok at det vil kræve for meget at opdage samtlige fejl.
Logged

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #12: 12 Sep 2011, 17:00 »

Jeg glæder mig i hvertfald til den patch der kommer efter januar vinduet, det plejer at spillet efterhånden at være fri for fejl. Men mon ikke de har lært noget fra de andre år? Så vi ikke kan finde en hjørnespaksteknik, så man scorer hver gang eller lign. Men der er jo intet galt med FM ellers, det kan jo sagtens spilles alligevel inden februar. Men synes det er sjovere at spille når alle fejlene er væk.
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #13: 12 Sep 2011, 17:02 »

Jeg glæder mig i hvertfald til den patch der kommer efter januar vinduet, det plejer at spillet efterhånden at være fri for fejl. Men mon ikke de har lært noget fra de andre år? Så vi ikke kan finde en hjørnespaksteknik, så man scorer hver gang eller lign. Men der er jo intet galt med FM ellers, det kan jo sagtens spilles alligevel inden februar. Men synes det er sjovere at spille når alle fejlene er væk.

Selvom du finder en hjørnesparks bug du kan udnytte er der jo INGEN der forbyder dig ikke at udnytte den, en fejl som den vælger man jo helt selv om man vil udnytte på det groveste eller ej.
Logged

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Første udgave af FM 2012
« Svar #14: 12 Sep 2011, 17:06 »

Men den burde ikke være der, og de rettede den jo også til næste patch.
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010