home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 426 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  l1l Den gamle hovedstad
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: l1l Den gamle hovedstad  (Læst 1743 gange)
Dida
Gæst
 
l1l Den gamle hovedstad
« : 07 Sep 2011, 13:34 »



- Intro -
00 l 00 l 00

Min seneste blog om 2. Division vest klubben Skovbakken, måtte først på denne uge stoppe, eftersom jeg har fået min computer tilbage fra reparation, og de har slettet alt indhold på Computeren, og dermed også samtlige mine FM saves. Derfor vil jeg nu starte min sidste blog i 2011 serien, og håber selvfølgelig i vil følge med.

Bloggen vil dog komme til at skille sig en smule ud fra mine forrige blogs. Jeg vil stadig skrive fra en journalistisk vinkel, men denne gang vil der komme opdateringer, så snart der sker den mindste ting i mit save. Det vil sige, at ved spillerindkøb, kampe og salg, vil det få en hel opdatering for sig selv. Dette er dog blot et forsøg, og ved ikke hvor længe det vil holde at skrive så mange opdateringer, men hvis det går helt galt, kan jeg jo altid gå tilbage til den normale skrivestil.

Holdet vil jeg endnu ikke afslører, men jeg kan fortælle så meget at vi har med et hold fra norden at gøre, men ikke nødvendigvis fra landets bedste række. Holdet spiller i grønne spilledragter, og i skal være velkommen til at komme med et bud. Ellers håber jeg bare i vil følge med og komme med ris/ros.

« Seneste Redigering: 07 Sep 2011, 14:39 af Dida » Logged

Dida
Gæst
 
Sv: En kamp af gangen
« Svar #1: 07 Sep 2011, 13:35 »

HAPSI
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En kamp af gangen
« Svar #2: 07 Sep 2011, 13:41 »

Viborg velsagtens
Logged


Dida
Gæst
 
Sv: En kamp af gangen
« Svar #3: 07 Sep 2011, 14:20 »

Viborg velsagtens
Yes Sir Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: En kamp af gangen
« Svar #4: 07 Sep 2011, 14:32 »



Historien bag
01 l 07 l 2010

Efter lange overvejelser er holdvalget faldet på Viasat Divisionsklubben Viborg FF. I denne opdatering, vil i få historien bag klubben.

Gymnastik, cricket, hockey, boksning, atletik, skiløb, vægtløftning og brydning var en del af de sportsgrene man primært udøvede i Viborg FF, da klubben blev grundlagt tilbage i år 1896. I dag er Viborg FF dog ikke kendt for
nogen af de overstående sportsgrene, men i stedet vores elskede fodbold. Fodbolden blev dog først en del af klubben et par år efter grundlæggelsen, ligesom kløver-logoet og den grønne spilledragt først blev indført senere.

Klubbens første store og bemærkelsesværdige triumf kom i år 1924, hvor Viborg FF hjemførte mesterskabet i Mesterrækken. Rækken var den bedste i Jylland, så det var en stor titel på det tidspunkt for den midtjyske domkirkeby. Op igennem 1950'erne kæmpede VFF for at komme op i divisionerne, men først i  1959 lykkedes det at komme op i 4. division for første gang.

En af de spillere der var med til oprykningen var Erik Bundgaard. Hans 421 kampe for klubben stod som klubrekord indtil foråret 2008, hvor Mr. Viborg, Jakob Glerup, satte sig på den flotte klubrekord.  Bortset fra et par sæsoner i starten af 1970'erne, har Viborg FF siden 1959 aldrig været placeret i turneringer under divisionsrækkerne. I 1999 overgik alle spillere i klubben til heltids professionelle kontrakt, og nogenlunde samtidig med overgangen til heltids professionalsime, introduceredes Viborg FF Prof. Fodbold A/S på aktiemarkedet.

Klubbens hidtil største triumf var i sæsonen 1999/2000, hvor bronzen med mindst mulig margin glippede, men hvor man derimod kunne lade sig fejre som videre af den landsdækkende pokalturnering, DONG Cup. Finalesejren kom i
hus ved en 1:0 sejr over AaB i Parken.  Finalesejren betød dermed også at Viborg sæsonen efter skulle spille UEFA-Cup. I UEFA-Cuppen tog man i efteråret 2000 imod de mangedobbelte russiske mestre CSKA Moskva, som blev sendt ud af turneringen med en samlet 1-0 sejr. Efterfølgende røg holdet ud til spanske Rayo Vallecano efter to tætte kampe, hvor Rayo først sikrede sig videre avancement gennem et sent udebanemål i returkampen på Silkeborg Stadion.

Sæsonen 05/06 var igen et godt sportsligt år for VFF. Igen var klubben tæt på at få bronze og de grønne lå i store dele af sæsonen på SAS-ligaens 3. plads. Dog knep det med at vinde de afgørende kampe, hvilket resulterede i endnu en fjerdeplads til VFF. I sæsonen 07/08 blev det desværre til en nedrykning til Viasat divisionen. Efter et år udenfor den bedste række, iværksatte Viborg op til sæsonstarten 09/10 en treårs-plan, der skal sikre oprykning til landets bedste række inden sæsonen 2011/2012. Det vil dermed betyde at klubben skal rykke op denne sæson, hvis planen ikke skal gå i vasken.

Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l1l En kamp af gangen
« Svar #5: 07 Sep 2011, 14:33 »

Har allerede droppet planen om de mange updates, så tror bare det bliver lidt en blanding Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l1l Den gamle hovedstad
« Svar #6: 15 Sep 2011, 13:49 »

Bliver desværre nødt til at stoppe bloggen før den rigtigt er kommet i gang, beklager gutter :/
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010