home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 446 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  FC Snagov
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: FC Snagov  (Læst 8038 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
FC Snagov
« : 08 Aug 2011, 11:32 »


Intro

Groft stjålet fra en tidligere lodtræknings-blog:

Engang for mange FM- og CM-spil siden, fik jeg den idé at jeg ville spille med et helt tilfældigt hold. Dengang fandtes der ikke diverse random hold-generatorer som der gør i dag - ellers var jeg bare ikke opmærksom på dem. Under alle omstændigheder ville jeg ikke stole på at nogen computer kunne generere et helt tilfældigt valg af hold, næh jeg gik selv i gang med papir og saks, og så trak jeg lod på den gode gammeldags måde.

I denne omgang er jeg hoppet til Rumænien, hvor jeg skal stå i spidsen for FC Snagov i 2. division.


Regler

- Jeg trækker først lod om hvilket land jeg skal spille i, derefter hvilket hold i det pågældende land jeg skal være
- Hvert spil varer minimum 3 sæsoner og maximum 10 sæsoner
- Hvis jeg bliver fyret, stopper spillet og jeg starter et nyt


Historie


FC Snagov hører hjemme i Snagov, en lille by med godt 6.000 indbyggere, ca. 40 km nord for Bukarest. Byen er mest kendt for dens kloster, hvor det siges at ingen ringere end Vlad Tepes ligger begravet. Vlad Tepes var som bekendt ham man mener var inspirationen til figuren Dracula i Bram Stokers verdensberømte roman.

Byens fodboldhold er et relativt nyt bekendtskab, og er først stiftet i 1997 ifølge den rumænske Wikipedia-side. Den engelske mener at de er stiftet i 2002... De eneste nævneværdige bedrifter er at de har vundet 3. division 2 gange, og i sidste sæson blev de nr. 4 i 2. division. De spiller deres hjemmekampe på Stadionul Snagov (Snagov Stadion, opfindsomt), hvor der er plads til 2.000 tilskuere - dog kun 1.000 ifølge FM…

Medieprognosen siger en 10. plads, dvs. i den nederste halvdel af tabellen med 16 hold. Der er en del regler omkring trupsammensætningen til kampene, så der er lidt at holde øje med. Fx skal der i kamptruppen være minimum 8 spillere som er trænet i Rumænien, og der skal mindst være 2 U21-spillere i startopstillingen. Jeg hader regler.


Økonomien er som man kan forvente i sådan en lillebitte klub. Der er et lille minus i kassen, og intet transferbudget. Jeg får et stort rundt 0% af de transferindtægter jeg måtte hive ind, så heller ikke der er der noget at hente. Jeg starter også på £400 over lønbudgettet, så før jeg overhovedet kan begynde at tænke på at signe spillere, skal der afhændes nogle stykker. Dette bliver dog besværliggjort af at de 3 mest løntunge spillere åbenbart er spillere som lige er kommet til klubben, og derfor ikke har tænkt sig at smutte lige med det samme. Resten af truppen er egentlig på en fornuftig lille løn, så hvis jeg skal finde lønkroner her, skal jeg nærmest fyre halvdelen af holdet. Der er heller ikke penge til at hente yderligere trænere, scouts osv, selvom bestyrelsen godt vil tillade et par stykker mere. Jeg har i øvrigt lov til at scoute Østeuropa, Portugal, Brasilien, Argentina og Australien. Underlig sammensætning.

For at gøre en lang historie kort: Velkommen til en bette fortælling om en endnu mindre klub!

Logged



Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #1: 08 Aug 2011, 12:25 »

Det var da en lille og forvirrende historie om den klub - Men dejligt at du laver lidt 'research', hvis man kan kalde wiki for det. Og sjovt at du for en gangs skyld er låst i din økonomi, så vi ikke kan forvente at du sælger 8 spillere og køber 13 nye - Så bliver det pludselig taktikken og ikke de brilliante nyindkøb der gør sig gældende for dig. Åh åh..
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

hoegdk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #2: 08 Aug 2011, 12:38 »

Følger da med, det lyder spændende Wink


- Hvert spil varer minimum 3 sæsoner og maximum 10 sæsoner

Den regel forstår jeg så ikke helt, hvis du har lyst til at spille videre så spiller man vel bare videre?
Logged

SønderjyskE

Superliga: 2017-2025
Chl: Semifinale. 2026
Euro cup:Kvartfinale.
pokal tunering:[b]2013, 17, 18, 20, 24, 25

[b]Dato:
oktober, 2027

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #3: 08 Aug 2011, 12:44 »

Det var da en lille og forvirrende historie om den klub - Men dejligt at du laver lidt 'research', hvis man kan kalde wiki for det. Og sjovt at du for en gangs skyld er låst i din økonomi, så vi ikke kan forvente at du sælger 8 spillere og køber 13 nye - Så bliver det pludselig taktikken og ikke de brilliante nyindkøb der gør sig gældende for dig. Åh åh..

Det er pænt svært at finde info om dem - umiddelbart kunne jeg ikke engang finde en officiel hjemmeside for dem, så var nødt til at nøjes med Wiki i denne omgang Tunge

Følger da med, det lyder spændende Wink


- Hvert spil varer minimum 3 sæsoner og maximum 10 sæsoner

Den regel forstår jeg så ikke helt, hvis du har lyst til at spille videre så spiller man vel bare videre?

Nej, jeg vil ikke have at disse spil bliver til langtidsspil, det er reserveret spil hvor jeg selv vælger hvilket hold jeg starter med. Det kan godt være det virker underligt, men mine lodtrækningsspil vil altid bare være småspil, som jeg ikke vil bruge alt for lang tid på, inden jeg starter et nyt Smiley
Logged



JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #4: 08 Aug 2011, 12:49 »

Har aldrig nogensinde hørt om klubben og jeg har ellers spillet flere sæsoner i Rumænien med Dinamo & Steaua Bukarest..  Huh

Men det lyder som en rigtig spændende idé og det er endnu spændende hvad du kan nå på de maks ti sæsoner.. Synes reglen er okay - det giver en fin tidslinje og så ved vi som læseren at der kommer nyt hold i kølvandet på det første..

Kan du uddybe lidt mere om dit lodtrækningssystem? Har du trukket lod blandt samtlige ligaer i FM eller hvorledes?


EDIT: I øvrigt kunne du godt have gjort mere ud af din Dracula-reference (evt. få det med i bloggen? hehe Thumbs Up)
Logged

- Veni, vidi, vici -

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #5: 08 Aug 2011, 12:54 »

Har aldrig nogensinde hørt om klubben og jeg har ellers spillet flere sæsoner i Rumænien med Dinamo & Steaua Bukarest..  Huh

Men det lyder som en rigtig spændende idé og det er endnu spændende hvad du kan nå på de maks ti sæsoner.. Synes reglen er okay - det giver en fin tidslinje og så ved vi som læseren at der kommer nyt hold i kølvandet på det første..

Kan du uddybe lidt mere om dit lodtrækningssystem? Har du trukket lod blandt samtlige ligaer i FM eller hvorledes?

EDIT: I øvrigt kunne du godt have gjort mere ud af din Dracula-reference (evt. få det med i bloggen? hehe Thumbs Up)

Jeg vil meget gerne uddybe min lodtrækning! Jeg har skrevet alle de mulige lande ned i Notepad, og den fil udskriver jeg så hver gang jeg vil starte et sådant spil. Der er 51 af slagsen, og så er det jo lige så nemt at trække det land man skal bruge... Næh nej, det er slet ikke sjovt. Jeg sorterer halvdelen fra hver gang, så jeg trækker først 26 lande, derefter 13, 7, 4, 2, og så det endelige land. Dermed kan man sige at det valgte land VIRKELIG har fortjent det, da det er blevet udtrukket hele 6 gange! Derefter følger jeg samme procedure med samtlige klubber som er mulige at overtage i det pågældende land. Opstemt

Blogs fra disse spil vil ikke have nogen form for historiefortælling som sådan, så Dracula-referencen var bare lige en sjov lille ting som jeg fandt ud af i forbindelse med min 'research'. Mere er der ikke i det Wink
Logged



JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #6: 08 Aug 2011, 13:06 »

Jeg vil meget gerne uddybe min lodtrækning! Jeg har skrevet alle de mulige lande ned i Notepad, og den fil udskriver jeg så hver gang jeg vil starte et sådant spil. Der er 51 af slagsen, og så er det jo lige så nemt at trække det land man skal bruge... Næh nej, det er slet ikke sjovt. Jeg sorterer halvdelen fra hver gang, så jeg trækker først 26 lande, derefter 13, 7, 4, 2, og så det endelige land. Dermed kan man sige at det valgte land VIRKELIG har fortjent det, da det er blevet udtrukket hele 6 gange! Derefter følger jeg samme procedure med samtlige klubber som er mulige at overtage i det pågældende land. Opstemt

Blogs fra disse spil vil ikke have nogen form for historiefortælling som sådan, så Dracula-referencen var bare lige en sjov lille ting som jeg fandt ud af i forbindelse med min 'research'. Mere er der ikke i det Wink

Spændende.. Det er jeglige nød til at prøve engang.. når jeg tidligere har forsøgt mig med den fremgangsmåde har jeg valgt den vattede udgave og valgt måske 10 lande.. Men din lyder ret så nice.. skal prøves.. Thumbs Up

Hvilke ligaer har du i øvrigt valgt til savet og hvis du bliver fyret.. er det så et nye save, der bliver startet op eller spiller videre derfra hvor du kom til?

Ahh.. nu er du også kedelig.. Det er da en rigtig loveeee historie.. hehe.. Thumbs Up

Glæder mig til at høre mere Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #7: 08 Aug 2011, 13:23 »

Spændende.. Det er jeglige nød til at prøve engang.. når jeg tidligere har forsøgt mig med den fremgangsmåde har jeg valgt den vattede udgave og valgt måske 10 lande.. Men din lyder ret så nice.. skal prøves.. Thumbs Up

Hvilke ligaer har du i øvrigt valgt til savet og hvis du bliver fyret.. er det så et nye save, der bliver startet op eller spiller videre derfra hvor du kom til?

Ahh.. nu er du også kedelig.. Det er da en rigtig loveeee historie.. hehe.. Thumbs Up

Glæder mig til at høre mere Thumbs Up

Jeg vælger kun det pågældende land (alle ligaer), så det går så hurtigt som muligt. Dog har jeg Large database, så der er lidt spillere at vælge imellem. Hvis jeg bliver fyret, starter jeg et nyt spil Smiley
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #8: 08 Aug 2011, 13:37 »


Preseason




Min trup fra starten af så således ud, og der var ingen tvivl om at der skulle forbedres på flere forskellige positioner. Som nævnt tidligere, er dette dog ikke helt ligetil. Jeg har forsøgt at slippe af med nogle af de dyreste spillere, men det er kun lykkedes med et par stykker. Jeg har endda sendt et par af mine spillere ud på lån, blot for at slippe for lønomkostningerne. Jeg nåede at få solgt 4 spillere og udlånt 2, og det gav luft nok i budgettet til at jeg kunne signe 4 nye spillere. Dette er dog langt fra nok til at jeg ville kunne klare mig i den kommende sæson, så derfor er jeg nået til sidste udvej - lån af spillere.

Jeg gik til bestyrelsen for at forhøre mig om muligheden for at få en parent club, og de var enige med mig i at det ville være en god ide. Jeg afventede derefter mulighederne i spænding, men da nyheden så endelig kom, stod der bare at min chairman egentlig ikke mente at vi ville få noget ud af det alligevel. Nederen.

Så måtte jeg jo manuelt på jagt efter gode låneaftaler, og inden denne update har jeg sikret mig 3 nye spillere uden at skulle betale noget til deres løn. Jeg har dog endnu flere forespørgsler ude, så det kan meget vel være at min startopstilling til den kommende sæson vil består af mestendels lånte spillere…

I øvrigt er der dælme mange underlige bogstaver i Rumænien. Specielt ét af dem - ţ - er så underligt at fonten i FM ikke kan vise det, og i stedet bare viser en firkant. Nederen.

<<< Ud

Marian Zeciu - £6K
Roberto Iancu - £2K
Alin Nistor - £500
Costin Oghinciuc - Ln Fee £2,5K
Mihai Dumitru - Free
Ştefan Iordache - Loan


Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #9: 08 Aug 2011, 15:27 »


August 2010




Der har ikke været så mange betydende kampe i denne måned, men jeg er da stadig ubesejret. Vi kom ellers bagud efter 3 minutter på et straffespark i pokalkampen, og fik endda senere en mand udvist. Alligevel fik vi hevet sejren hjem på et mål i den forlængede spilletid.

I den første ligakamp fik vi minsandten også en mand udvist, men på trods af 10 mod 11 i mere end en time, formåede vi at holde 0-0 i en kamp hvor modstanderne var komfortable favoritter. Udover de 2 røde kort i 2 kampe, må det derfor siges at være en godkendt måned.

Jeg har også fået færdiggjort min ageren på transfermarkedet, hvor der er blevet hentet yderligere 3 spillere ind på låneaftaler. Claudio Rogozan er ny mand på toppen, 17-årige Bogdan Vatajelu tager sig fremover af den venstre fløj, og Marius Ioniţa sandsynligvis vil starte inde i midterforsvaret. Startopstillingen ser herefter således ud:



« Seneste Redigering: 08 Aug 2011, 16:39 af g00n » Logged



Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #10: 08 Aug 2011, 16:26 »

Vatajelu linket virker ikke, og på det med Rogozan logger Acido på MSN Tunge

Ellers dejligt med nogle lidt mere detaljerede updates! Pøblen er tilfredsstillet et øjeblik endnu. Men det er ikke prominente navne eller de høje tal man skal kigge efter i dine nye signings Tunge
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #11: 08 Aug 2011, 16:40 »

Vatajelu linket virker ikke, og på det med Rogozan logger Acido på MSN Tunge

Ellers dejligt med nogle lidt mere detaljerede updates! Pøblen er tilfredsstillet et øjeblik endnu. Men det er ikke prominente navne eller de høje tal man skal kigge efter i dine nye signings Tunge

Vatajelu linket er rettet, og crap! Mente ellers jeg ventede til det var gået væk Tunge

Nej det er ikke ligefrem voldsomme spillere jeg har mulighed for at hente... Jeg satser på at lave korte, månedlige updates denne gang - så må vi se om jeg går død i det Wink

EDIT: Hvilket så også betyder at updatesene vil komme med en højere frekvens - så du må hellere tjekke herind ofte!
« Seneste Redigering: 08 Aug 2011, 17:09 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #12: 08 Aug 2011, 18:53 »


September 2010




Efter en god start på september, slutter vi måneden af med 4 kampe uden sejr. Først røg vi ud af pokalturneringen til non league-holdet FCM Bacau, og derefter tabte vi en vanvittig kamp mod CS Otopeni. Stillingen er 1-1 helt hen til det 89. minut, hvor hjemmeholdet bringer sig foran. Glæden er stor, da Viorel Dinu (II) putter udligningen i nettet i det første minuts overtid, men raseriet er mindst lige så stort, da modstanderne bare går ned og scorer sejrsmålet øjeblikket efter. I øvrigt den samme spiller som scorede alle deres 3 mål.

Hjemmekampen mod Viitoria Constanta burde vi have vundet, men de scorer på deres eneste skud på mål. Slutteligt runder vi af med at tabe 0-2, i en kamp hvor vi får endnu et rødt kort, og i øvrigt spiller skuffende ringe. Der må absolut være flere point på bordet i næste måned.



Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #13: 08 Aug 2011, 19:49 »


Oktober 2010




Ganske som lovet fik vi i denne måned flere point end i sidste måned - dobbelt så mange endda. Faktum er dog, at det burde have været flere endnu. I hjemmekampen mod Juventus Buc. har vi hele 17 skudforsøg, men ikke ét eneste af dem var inden for rammen. Næste kamp på udebane mod topholdet Botosani er vi ikke levnet mange chancer, men rent faktisk har vi både flere skud og flere skud indenfor målet end dem.

En sikker sejr over Gloria Buzau bliver derefter fulgt op med endnu et uafgjort resultat, denne gang med ACS Berceni, som også huserer i bunden af rækken. I denne kamp siger skudstatistikken 7-19 i vores favør, men vi må altså nøjes med 1-1.

Der er også flere dårlige nyheder i denne måned, idet angriberen Claudiu Rogozan blev knæskadet til træning, og han må nu undværes i de næste 6-8 måneder. Noget af en bet, men heldigvis har Viorel Dinu (II) indtil videre scoret en del mål i hans fravær. Han er noteret for 6 mål i 8 (3) kampe.

Jeg har i øvrigt fundet ud af, at man ikke blot skal have 3 U21-spillere i sin startopstilling - der skal på et hvilket som helst givent tidspunkt i kampen være minimum 2 af slagsen. Det fandt jeg ud af, da jeg forsøgte at udskifte en af de unge, men det lod sig altså ikke gøre…



Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FC Snagov
« Svar #14: 08 Aug 2011, 21:08 »


November 2010




Det kunne have været en rigtig god november måned, men den endte desværre med blot at være middelmådig. Vi formår ikke at banke Farul på hjemmebanen, men snupper herefter 2 gode sejre i træk. Månedens sidste kamp mod Dinamo II resulterer desværre i endnu et ufortjent nederlag. Skudforsøg: 5-13 og Indenfor rammen: 2-5 taler sit tydelige sprog om at vi bare ikke er gode nok til at udnytte de chancer vi har. Og at modstanderne har for nemt ved at udnytte deres chancer. Selv med 2 mand i overtal i de sidste 10-12 minutter, får vi ikke puttet bolden i kassen.

Der spilles kun én ligakamp i december, for jeg har lige opdaget at der minsandten er vinterpause i Rumænien. Næste kamp efter vinteren er først engang i marts, så mon ikke der bliver arrangeret nogle venskabskampe i mellemtiden.



Logged



Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010