home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 429 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Sampaio Corrêa - 028
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Sampaio Corrêa - 028  (Læst 15225 gange)
Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Sampaio Corrêa - 025
« Svar #45: 03 Sep 2011, 01:53 »

Nu er det efterhånden et godt stykke tid siden, at jeg senest opdaterede bloggen, og det skulle der jo gerne ændres på, så here we go.

Først vil jeg lige forklare den manglende aktivitet fra min side, og det er faktisk ikke bare for at komme med dumme undskyldninger! Nej, det har faktisk stor relevans for spillets gang. Efter den, i mine øjne, mere-end-acceptable sæson, der netop er endt, regnede jeg med at få et øget lønbudget, samtidig med, at der gerne skulle blive stillet lidt håndører til rådighed på transferfronten. Sådan skulle det dog ikke gå, og i stedet gik det direkte omvendt. Bestyrelsen mindskede lønbudgettet i stor stil, således at vi gik fra at ligge £2-4k/uge under det, til at det pludselig stod helt lige. I selvsamme nyhed stod der ligeledes, at transferpengene for sæsonen var ikke-eksisterende. Det frarøvede mig en hel del motivation, som dog stille og roligt er ved at have vendt tilbage nu.
Som jeg nævnte sidst, ville et par spillere forlade klubben hen over vinteren, og det skal jeg da love for, også er sket. Otte spillere forlod klubben natten før det nye år begyndte, og tre ugers tid senere, ophævede jeg en række af ungdomsspillernes kontrakter, samt et par ligegyldige reserver, der alligevel ikke var langt fra kontraktudløb.
De mest prominente navne, der fortsætter karrieren andetsteds er Fábio Gomes, Renato, Rodrigo Ramos, Rodriguinho og Cássio Lopes. Det var dog præcis, som jeg ønskede det. Den eneste af disse spillere, der ville være af reel nytte for truppen, er Fábio Gomes, men når man står foran sin 32. fødselsdag, og er en af klubbens bedst betalte spillere, så er det desværre ikke nok, at man er på samme niveau som ens konkurrenter til positionen. De mange udadgående spillere har gjort det muligt for mig at hente et par spillere, og med et par, mener jeg virkelig et par. To spillere er det nemlig blevet til, og heldigvis er det to spillere, der begge er i stand til at dække de to positioner, jeg har fundet mest behov for at få forstærket. Både chilenske Carlos Olivares og den alsidige Tiago Bezerra kan nemlig agere playmakers, mens de også kan udfylde rollen som offensiv midtbanespillere.
Carlos har med sine blot 20 år et fint potentiale, og vil forhåbentlig udvikle sig til en spiller, vi kan drage nytte af i mange år. Han er gradueret fra Colo Colos akademi, som er kendt for at masseproducere talentfulde fodboldspillere. Ikke nok med det, fik han også 46 ligakampe i sine to første sæsoner for den chilenske storklub. Af en eller anden besynderlig årsag fik han dog ikke forlænget sin kontrakt, og da hans agent tilbød ham til mig, var jeg hurtig til at hive offensivspilleren til Sampaio Corrêa.
Truppens tredje offensive Tiago er en lidt mere erfaren herre, da han netop er fyldt 26 efter blot et par uger i klubben. Han kan spille de fleste offensive roller, men trives bedst når han er placeret lige bag angriberne. Foruden hans evner på banen, kan det meget vel tænkes, at jeg vil bede ham dele sine erfaringer fra bl.a. tyrkisk fodbold med nogle af vores unge spillere. Her tænker jeg især på 16-årige Quintino, som er en spiller, der har været i klubben fra dagen, jeg kom til - den gang som 14-årig. Da han nu (langt om længe) har skrevet under på sin første professionelle kontrakt, har jeg valgt at give ham chancen på førsteholdet, og indtil videre har han gjort det fint, med to mål og en gennemsnits rating på 7.20 i hans første seks kampe (hvoraf han er startet inde tre gange), og med lidt støtte fra Tiago Bezerra og nogle af de andre modne spillere (hidtil har både Adam og Hamilton hjulpet ham lidt i gang), skal han nok blive en stor stjerne i fremtiden. Bedst af alt er dog, at knægten har skrevet under på en kontrakt helt frem til slutningen af 2017, som kun sender sølle £70 hans vej om ugen. Til sammenligning ligger Tiago Bezerras løn på £1k.

Nu kan jeg godt mærke, at opdateringen er ved at blive lidt lang, og jeg vil derfor dele den i to, så I ikke bliver bombarderet med et enkelt, sidelangt indlæg.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Sampaio Corrêa - 026
« Svar #46: 03 Sep 2011, 23:57 »

Jeg er muligvis den eneste, der finder det sjovt, men hey - nu er det tid til andel den af "sjove sydamerikanske navne", og i dag vil jeg præsentere jer alle for en argentinsk målmand.


..og desværre er det en ægte person. Det er lidt synd for ham, hvis han nogensinde flytter til et land, hvor man taler engelsk.


For ikke at virke fuldstændig useriøs, vil jeg lige nævne bloggen kort, ved at sige, at jeg ikke er helt sikker på, om det bliver til en opdatering i dag. Jeg føler mig lidt småsløj, og ønsker ikke at udstille mig selv, ved at skrive endnu værre end det normalt er tilfældet. Ser på det lidt senere. Skulle det glippe i aften, kommer der nok en opdatering en gang i morgen.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Sampaio Corrêa - 026
« Svar #47: 07 Sep 2011, 01:40 »

Nu brugte jeg stort set hele sidste reelle blog-indlæg (jeg regner ikke den korte bemærkning om Assman(n) for et ”rigtigt” blog-indlæg) på at beklage mig over de sølle transfer- og lønbudgetter, jeg har fået stillet til rådighed. Jeg gav dog aldrig nogen rigtig forklaring på, hvorfor der er så få penge til at handle for, og mens der selvfølgelig er mange faktorer, der bidrager til problemet, er hovedårsagen nok denne:



Sammenlign de cifre med ligaens gennemsnit, som står nedenfor, og så er opskriften på fattigdom fundet. Ringe af bestyrelsen, eller spillet, eller hvad man nu end kan skyde skylden på.



En anden ting, der har haft en vis indvirkning er, at jeg hentede en flok nye, dygtige trænere til klubben, og selvom det var inden budgetterne blev stillet, tager de altså også deres del af kagen, hvilket ikke just gør det lettere for mig at hente spillere. Jeg fortryder dog ikke, da det er essentielt med gode trænere, når nu vi pludselig har en relativt stor mængde af yderst talentfulde boldspillere på holdet. Her tænker jeg selvfølgelig på Sidivan, Diego Alemão, Tharles, Cristiano og Quintino, som jeg alle forventer mig meget af. Skal deres potentiale opfyldes, skal miljøet være i orden, og så duer det ikke med blot en træner og en assistent manager i klubben.
Selvom man godt kunne tro, at økonomien var årsagen til, at jeg besluttede mig for at satse på de unge spillere, er det dog ikke helt tilfældet. I Anden Division er der mange semi-store klubber, og ønsker de en spiller, vi også er ude efter, så er det jo naturligt, at de vælger at spille for dem. Samtidig kræver det penge at leje spillere, hvorfor det heller ej er nogen særligt god løsning i mine øjne, og så er der kun få muligheder tilbage.
Man kan satse vildt, og hente en masse gode spillere, og håbe på oprykning, men hvis nu den ville glippe, ville man ikke være langt fra en konkurserklæring.
Alternativt kan man forsøge, blot at holde sig i rækken, og bygge en sund økonomi op. Problemet ved den plan er dog, at vi havde et smalt underskud sidste år. Det vil sige, at holdet med al sandsynlighed skulle svækkes, før det ville kunne lade sig gøre, at tjene penge årligt, og så ville det være alt for svært at undgå nedrykning.
Derfor har jeg i stedet valgt, at forsøge på, at hente talentfulde spillere, der vil optræde for klubben uden at tjene synderligt store beløb. På den måde håber jeg på, langsomt at kunne erstatte løntunge spillere med talenter, hvis potentiale er større end deres forgængeres. Det skulle gerne betyde, at økonomien vil være håndterbar, mens holdet vil blive bedre og bedre, efterhånden som spillerne udvikler sig. Forhåbentlig vil oprykningen så komme om et par sæsoner. Årsagen til, at jeg tror på denne plan er, at de talenter, jeg nævnte tidligere i indlægget, alle kan udvikle sig til ”gode”- eller stjernespillere i landets bedste række, i følge trænerrapporterne. Mon ikke det er mere end nok til at rykke op, når de en gang når deres fulde potentiale? Det håber jeg da.
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sampaio Corrêa - 027
« Svar #48: 07 Sep 2011, 08:15 »

Nu fik jeg lige læst hele blogen igennem og det er spændende læsning
Logged


Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Sampaio Corrêa - 027
« Svar #49: 07 Sep 2011, 20:36 »

Mange tak for kommentaren, darkalf. Det er altid super at høre, at nogen har læst det, man har skrevet - det gør hele "arbejdet" mere værd. :-)
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sampaio Corrêa - 027
« Svar #50: 09 Sep 2011, 07:45 »

Nu fik jeg lige læst hele blogen igennem og det er spændende læsning

Hørt hørt.. jeg ser frem til mere Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Sampaio Corrêa - 027
« Svar #51: 09 Sep 2011, 17:32 »

Hørt hørt.. jeg ser frem til mere Thumbs Up

Jamen så skal du da også have mange tak, Jimmy. :-)
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Sampaio Corrêa - 027
« Svar #52: 11 Sep 2011, 18:07 »

Lidt Økonomi-Halløj + Vigtigheden af Pokalturneringen


Da vores indtægt via. sponsorer er så begrænset, som den nu en gang er, må vi forsøge at skrabe penge sammen på anden vis. Den mest oplagte vej til moneterne går gennem pokalturneringen, som kan være særdeles indbringene. Ikke alene er der en chance for, at man trækker et storhold, og tjener kassen på billetsalget til kampen, men også præmierne for hver enkelt runde, man avancerer er værd at bruge sin tid på. Derfor er det meget vigtigt for en klub som Sampaio Corrêa at komme så langt som muligt, da pengene fra turneringen kan gøre den helt store forskel. Sidste år havde vi et underskud på £291K over hele sæsonen. Siden da er sponsoratet fordoblet, således at vi tjener £75K ekstra. Det giver os et teoretisk underskud på £216K for den nye sæson. I sidste sæsons regnskab er der præmiepenge for 2 runder i pokalturneringen + indtægter fra billetsalg i de tilhørende kampe, som blev spillet mod Guarany de Sobral og Coritiba, medregnet. Som jeg skrev i et tidligere indlæg, kom der £58K ind på kontoen for deltagelsen i turneringens første runde, og yderligere £70K for at spille med i anden omgang. Dertil kom £30K+ for et udsolgt stadion til kampen mod Coritiba – altså sammenlagt £158K for de to runder. Hvis vi kan nå en ekstra runde i år, vil der sandsynligvis komme mindst £120K ind fra den. Det ville altså sætte underskudet ned på mindre end £100K. Hvis vi dertil lægger, at der bruges færre penge på lønning af spillere, og at der (modsat sidste sæson) ikke bliver brugt penge på transfers (sidste år gik £275K den vej – der blev dog solgt for £375K, så vi ”skal” sælge igen), bør vi kunne være i stand til, ikke at miste penge over hele 2013-sæsonen.

Pokalturneringen


Med ovenstående spalte i baghovedet, føles pokalturneringen yderst vigtig i år. Det er derfor positivt, da vi i første runde trækker Madureira, som er i en ikke-spilbar liga (altså under 3. Division). Efter omkring et kvarter har angriberen Robert allerede scoret to gange for os, og derefter kører vi sikkert sejren hjem.
Den næste runde skulle blive lidt mere tricky, da modstanderen var América (MG) der, ligesom os, til hverdag spiller i Anden Division. Her spilles to kampe, og selvom vi sidder fuldstændig på den første (65% boldbesiddelse, bl.a.), formår det særdeles store keepertalent André at holde os fra at score.
Returen, som blev spillet på Américas Independência i Belo Horizonte (MG), mindede på mange måder om den første kamp. Forskellen var dog dramaet, for kort før uret rundede den halve time, syntes Adriano Bahia åbenbart at det ville være smart, at kaste sig ind i en glidende tackling med begge ben forrest, og ovenikøbet bagfra. Det resulterede naturligvis i en udvisning af vores venstre back. Selvom vi måtte spille med en mand i undertal i en hel time, var vi dog stadig det spilstyrende hold. 56% boldbesiddelse, samt 9 skudforsøg mod hjemmeholdets 6 var dog ikke nok, for i det 88. minut modtager Américas Marcos Antonio en stikning i hvad jeg ser som en offside-position, hvorefter han løber fra vores forsvar, og afleverer den på tværs til Thiago Silvy, som ser ud til at være en anelse foran Marcos Antonio i afleveringsøjeblikk et (og dermed også offside). Der blev dog fløjtet af en helt anden årsag. Nemlig den, at Thiago Silvy havde prikket bolden i mål, og at América (MG) nu var foran med 1-0, med blot to minutter resterende af opgøret. Det betød, at vi for andet år i træk, måtte tage til takke med et exit i 2. runde, og dermed ikke formåede at tjene til føden. Ærgeligt resultat, som vel langt hen ad vejen skyldes Adriano Bahias dumhed.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010