home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  1 Bruger, 604 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Brighton - Rise to Glory
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Brighton - Rise to Glory  (Læst 57517 gange)
darkalf
Manager

Sv: Brighton - Rise to Glory
« Svar #105: 16 Aug 2011, 15:29 »

Her var lige et ss af 1. holdstruppen som den ser ud lige pt

darkalf
Manager

Brighton - Transfers sommer 2013-14 part 2
« Svar #106: 16 Aug 2011, 16:39 »

Transfer part 2

Med alle de indkøb skal der naturligvis også sælges nogle spillere for at det kan hænge sammen rent økonomisk så derfor følger her lige et hurtigt overblik over hvem der er blevet solgt og til hvem.

Transfer ud

Giulo Donati - Toulouse manglede en højre back og kastede deres kærlighed og penge på Donati, som ikke havde fået meget spilletid i den forgangene sæson, og det spilletid han havde fået, havde han ikke brugt til at overbevise om at han var værd at satse mere på. Han indbringer 39 mil dkr, hvilket er meget godt for en spiller som Brighton signede gratis op til sidste sæson.

Ben Alwick - Ben fik ikke nogen kampe for Brighton i sidste sæson, eftersom han var lejet ud til Dundee Utd som heller ikke brugt ham. Wolwes bød 7,75 mil dkr for ham og med tilgangen af Andy Christie var der ingen grund til at sige nej tak.

Jordon Mutch - Efter 3 søsoner i Brighton var tiden inde til at prøve noget nyt for Mutch. Han spillede fantastisk fodbold i League One og CCC, men da klubben rykkede op i Prl kom han ud, hvor han ikke kunne bunde og mistede sin stamplads på holdet. 14 mil dkr lød det bedste bud på, da han blev sat til salg og Hr. Andersen slog til. Vi ønsker Jordon alt mulig held og lykke i hans nye klub - Sheffield Utd.

Rhys Taylor - Taylor blev mopset da Brighton valgte at signe Andy Christie som ny backup til Butland så et salg var uundgåeligt, da ingen er over klubben. 25 mil dkr røg ind på kontoen og Taylor skiftede til Blackpool og fast spilletid.

Tiago Dutra - Hentet for 3 mil dkr for 2 sæsoner siden i Villareal og nu er han så solgt videre for 13 mil dkr til Sporting CP. Han var kun backupspiller så fint for begge part at han kom videre.

Craig Gardner - Magen til fejlkøb skal man lede længe efter. Gardner spillede sig aldrig ind i hjertet på fans eller manager, og da Nottingham Forrest valgte at byde 65 mil dkr for ham slog Hr. Andersen til med det samme. Farvel og tak til det dyreste indkøb Brighton havde gjort på daværende tidspunkt og held og lykke i Nottingham.

David Bentley - Denne spiller må være den mest overvurdere spiller der nogensinde har spillet i Brighton. Han kom til gratis før sidste sæson da Tottenham valgte at smide ham ud og hans høje løn stod på ingen måder mål med hans præstationer på banen, så han røg til salg efter 14 kampe i sidste sæson. Genoa lejede ham, men valgte ikke at købe ham da sæsonen var slut, så han kom retur til England. Heldigvis valgte Fenerbache at smide 80 mil dkr efter ham.

Ahmed Soukouna - Meget trist afslutning på hans Brighton karriere må være overskriften på denne transfer. Fansene elsker Ahmed og han elsker dem, men en brækket fod i januar måned 2013 satte ham på bænken og der kom han aldrig op fra igen. Andre indkøb har taget hans plads og det er med tungt hjerte at Ahmed skifter til NK Dinamo for 80 mil dkr. Han ønskes alt mulig held og lykke i sin nye klub og på det maliske landshold som han også har fået debut for i sin tid i Brighton.

Jonathan Soriano - Han kom til klubben fra Barcelona gratis for 2 sæsoner siden, men slog aldrig til så 14 mil dkr for ham er godkendt. Hans nye klub er Parma og held og lykke til begge parter.

Marco Rossi - Efter endnu en fremragende sæson var der ingen vej uden om et salg af Rossi, som ønskede at skifte til en større klub. 82,5 mil dkr lød prisskiltet på og Sporting Gijon er hans nye klub. Den salgssum er det største beløb Brighton nogensinde har modtaget for en spiller, og må siges at være en fremragende pris for en spiller man fik gratis for 2 sæsoner siden.

Ivan Fatic - Købt for 43 mil dkr før sidste sæson og nu solgt for 75 mil dkr til Olympiakos. Med indkøbene af to andre unge venstre backs var det oplagt at sælge Fatic selvom han er en klassespiller også må vi jo se om de to unge kan tage over efter ham.

Udover disse salg er tre andre spillere blevet lejet ud og 10 ungdomsspillere har fået ophævet deres ungdomskontrakter da de ingen talent havde. I alt er der altså blevet solgt og lejet spillere ud for 510 mil dkr, hvilket er små 100 mil for lidt i henhold til Hr. Andersen forhåbninger, men der plus hver måned og europæisk fodbold på programmet, også må vi se hva der sker til vinter.
« Seneste Redigering: 04 Sep 2011, 18:48 af darkalf » Logged

darkalf
Manager

Brighton - Liga+EL
« Svar #107: 16 Aug 2011, 17:20 »

Liga+EL

Så kom sæsonen endelig igang for alvor efter de 5 venskabskampe som Brightons manager havde valgt at spille op til sæsonen. Med sejre i de sidste 4 ud af 5 venskabskampe var der godt humør i spillebussen på vej til London, hvor sidste års mestre fra Arsenal bød op til dans på Emirates Stadium. Manager Andersen var ikke helt tilfreds med at skulle starte sæsonen ude mod mestrene, men på den anden side ville et godt resultat jo betyde at man allerede nu havde et forspring til en af favoriterne til titlen. Kampen var knap nok kommet igang før Johan Djourou blev skadet og Arsenal måtte skifte ud. I 23. min kom David Goodwillie højst på et indlæg også stod den 0-1 til Brighton. Næste højdepunkt var da Thomas Vermaelen blev skadet efter en lille times spil, og Arsenal derfor måtte skifte endnu en centerforsvarer ud. Goodwillie lukkede og slukkede til 0-2 kort tid efter, så det fik heldigvis ingen betydning for kampens udfald da Tom Cairney valgte at få sit 2. gule kort efter 81. min. 0-2 og en fantastisk sæsonstart for Hr. Andersen & Co var en realitet.

Næste kamp var i kvalen til EL, hvor vi havde trukket Fehèrvàr fra Ungarn, som på papiret lignede en overkommelig modstander. Kampen starter med et massivt pres fra Brighton ned mod Fehèrvàr's målmand som skulle få en travl aften. 10 min inde i kampen måtte han pille bolden ud af nettet da Matthews fandt Paloschi fri foran mål som scorede sikkert til 0-1. 2 min efter var den gal igen. Bolden blev spillet ind fra Bennett og igen stod Paloschi helt fri også stod den 0-2. Brighton styrede stadigvæk løjerne, men brugte ikke unødvendigt mange kræfter, da Fehèrvàr på ingen måde havde noget at byde på. 81. min stod der på uret da Matthews gjorde det til 0-3 på oplæg af Bennett endnu engang. Et godt udgangspunkt inden returkampen i England ugen efter var sikret.

Første hjemmebanekamp i den nye sæson var mod Birmingham, der netop var rykket op i Prl igen via en 2. plads i CCC. Birmingham fik straffe efter 9 minutter og scorede til 0-1. Alberto Paloschi havde dog en stor aften og scorede i 27,49 og 87 min, mens Kieran Gibbs kom til at lave selvmål efter 54 minutter. Slutstillingen hed dog 3-2 i Brightons favør.

Så blev det tid til returkampen i EL mod Fehèrvàr. Der var aldrig tvivl om kampens resultat og alt spænding var sådan set slut allerede efter 42 sekunder da Paloschi scorede til 1-0. Siden fulgte 4 mål yderligere fra Adam Matthews(1) og David Goodwillie(3), så det samlede resultat blev 8-0 i Brightons favør. Vi var seedede i 2. seedingslag ved lodtrækningen som gav os en gruppe med Werder Bremen, Zorya og FK Austria Wien. Umiddelbart vurdere Hr. Andersen at vi burde have gode muligheder for 2. pladsen og med lidt held kan vi måske slå Werder Bremen og tage 1. pladsen.

Sidste kamp i denne omgang var ude mod Wolwes som vandt CCC i sidste sæson. 1-3 vidste lystavlen da kampen var slut og vi havde altså startet sæsonen med 3 sejre i 3 ligakampe.

Ligastilling

Fogt
Landsholdsspiller

« Svar #108: 16 Aug 2011, 18:04 »

Det ser sørme godt ud, godt at starte sæsonen på den måde med masser af succes. Mulighederne er da gode for at gå videre i EL i hvert fald og for at klare sig godt i PL.

Ærgeligt at Ahmed måtte forlade klubben, men for 80 millioner for en gratis spiller der virkelig har givet klubben meget er jo fint Smiley. gode salg og rigtig gode spillere du har erstattet dem med. Det skal nok blive godt Smiley

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

darkalf
Manager

« Svar #109: 16 Aug 2011, 18:06 »

Ja det burde kunne gå. Desværre er klubkassen gabende tom med et minus på 110 mil pt, men der er flere spillere der kan sælges til vinter så det skal nok gå.

Enzo
Manager

« Svar #110: 16 Aug 2011, 18:15 »

Super fed blog. Smiley
Har dog et enkelt spørgsmål: Hvordan kan du lave dine updates så hurtigt? Opstemt

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

darkalf
Manager

« Svar #111: 16 Aug 2011, 18:17 »

hurtigt.. hva tænker du på

Enzo
Manager

« Svar #112: 16 Aug 2011, 18:19 »

Synes bare at dine updates kommer hurtigt ud Smiley
Desuden, skriver du se alle kampe du spiller i dine updates? Og dvs. en update går fra den 1. til den 31. i måneden?

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

darkalf
Manager

« Svar #113: 16 Aug 2011, 18:22 »

jeg spiller gerne nogle måneder og skriver så en update der ud fra.. denne her gang blev det så lige til 3 updates på kort tid fordi jeg har haft et travlt transfervindue, men det er ikke planen at jeg vil skrive om hver kamp, men det kan da godt være jeg skulle overveje det.

Enzo
Manager

« Svar #114: 16 Aug 2011, 19:06 »

Jeg synes bare at når jeg skriver f.eks. hver måned, så skal jeg skrive updaten i slutningen af måneden, inden jeg kan gå videre til næste måned. Og det kan være lidt træls... Nogle gange...

darkalf
Manager

« Svar #115: 16 Aug 2011, 19:12 »

Tja det ser jeg.. indtil videre har jeg gerne spillet 10 kampe i ligaen og de andre kamp i andre turneringer selvfølgelig også lavet en update derefter.. men med kun 5-6 kampe pr mdr er det vel ikke så galt lige og smide en update op omkring dem efterfulgt af en ligatabel

GrandeMaterazzi
Lilleputspiller
*

« Svar #116: 16 Aug 2011, 20:05 »

du har øje for de gode spillere må jeg sige......

darkalf
Manager

« Svar #117: 16 Aug 2011, 21:17 »

Prøver at følge med og forbedre holdet så godt som muligt

darkalf
Manager

Brighton - Formen fortsætter
« Svar #118: 18 Aug 2011, 12:33 »

Så blev det atter engang tid til en opdate omkring de seneste kampe som Brighton har spillet siden sidst.

Efter kampen mod Wolves var der en 14 dages landsholdspause, hvilket faldt i god jord hos Brighton spillerne, da man så havde tid til at lærer de nye endnu bedre at kende til træningen samt udenfor banen. Da ligaen blev genoptaget stod der Sheffield Utd på programmet hjemme på AMEX Stadium. Sheffield lå på daværende tidspunkt sidst i Prl, så Hr. Andersen var fortrøstningsfuld med hensyn til en sejr. Forventningerne blev til fulde indfriet, da man sejrede sikkert med 4-1 på mål af Weiss, Cairney og Goodwillie(2).

Næste opgave var i EL, hvor man skulle starte ude mod Werder Bremen, som nok må betegnes som det stærkeste hold i gruppen. Kampen sluttede som den startede 0-0, men undervejs i kampen var det overraskende Brighton der var totalt dominerende og kun takket være stor spil af Tim Wiese i målet undgik Werder Bremen et nederlag.

Tilbage i England blev det tid til en tur til London for at besøge West Ham. Hr. Andersen havde lavet nogle udskiftninger på holdet, da der var træthed hos nogle af spillerne efter den flotte kamp mod Werder Bremen. Desværre kunne det godt ses på spillet på banen at man spillede med 5 nye ansigter og kun takket være Jack Butland i målet stod der stadigvæk 0-0 ved halvleg. Dommeren havde knap nok fløjtet 2. halvleg igang før West Ham tog føring på et selvmål af Phil Jones. Heldigvis virkede selvmålet som et spark bagi, og på det efterfølgende angreb modtog Alberto Paloschi bolden på kanten af feltet, hvorefter han knalder den op i krydset til slutresultatet 1-1.

3 dage efter kampen mod West Ham på udebane stod der atter engang West Ham på kampprogrammet denne gang på hjemmebane, eftersom lodtrækningen til Liga Cuppen havde givet Hr. Andersen og Brighton muligheden for at prøve kræfter med West Ham endnu engang. Til denne kamp var alle spillere kampklar igen med undtagelse af Tom Cairney, som pådrog sig en forstrakt nakke i kampen 3 dage tidligere. Henri Lansbury fik derfor muligheden for at vise hvad han stod for, og hvilken debut. 2 assists blev til i Brighton's sikrer3-0 sejr. Målene blev sat ind af Paloschi(2) og Kieran Gibbs. Kampen gav ydermere debut til Andy Christie, som havde flere gode redninger i løbet af kampen. Lodtrækningen efter kampen gav Brighton endnu en hjemmebanekamp denne gang mod mægtige Man Utd, som kommer på besøg den 30. okt til 4. runde opgøret.

Sidste kamp i denne omgang var endnu en hjemmekamp denne gang mod Nottingham Forrest som havde overtaget sidstepladsen i Prl, og det blev hurtigt tydeligt hvorfor. Der skulle nemlig kun gå 3 minutter af kampen før Weiss scorede til 1-0 og alle på stadion troede at nu var den kamp afgjort, men sådan skulle det ikke gå. Første gang Forrest var i nærheden af mål scorede de til 1-1 til stor skuffelse for Hr. Andersen der brugte pausen på at skælde holdet hæder og ære fra. Tilsyneladende hjalp skideballen i pausen for i 2. halvleg var der kun Brighton på banen. Bennett og Goodwillie scorede hver et mål også vandt Hr. Andersens drenge 3-1 og er dermed stadigvæk ubesejret i den nye sæson, dog har man kun mødt Arsenal af de store hold, så det er endnu for tidligt at fejrer noget som helst.

Til sidst kan jeg da lige fortælle at Goodwillie har vundet månedens spiller i Prl, mens Phil Jones tog sig af månedens unge ditto og for at runde treble af vandt manager Hr. Andersen månedens manager. Alt i alt en god måned.

Fogt
Landsholdsspiller

« Svar #119: 18 Aug 2011, 13:48 »

endnu en fed update. Kunne godt bruge et lille billede eller to, men ellers ser det fint ud, og det så godt at tallene, navnene og resultaterne har andre farver. Endnu en gang  Thumbs Up herfra.

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010