home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 239 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Pro Evolution Soccer
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Pro Evolution Soccer  (Læst 78671 gange)
ZhotLog
Gæst
 
Pro Evolution Soccer
« : 30 Okt 2006, 19:10 »

Som mange af os ved er nummer 6 i rækken af Pro Evolution Soccer udkommet for få dage siden, og det har jeg da selvfølgelig købt og spillet lidt. Og nu vil jeg så sige hvad jeg mener om det.  Smiley



Ja, så har jeg erhvervet mig PES 6 og der er kun en ting at sige: F*** det er godt!
Og jo, de tidligere versioner, især sidste, har virkelige også været gode! Men jeg synes at konami har ført deres "friheds-koncept" længere ud i livet. Med friheds-koncept mener jeg fx det med at man aldrig i PES serien vil føle at man har lavet samme mål 2 gange i træk. Altså det uforudsigelige, ligesom i virkeligheden. Og det har de som sagt taget "to the next level". Den største ændring i denne version er imo at man har "gjort bolden mere rund". I nr. 5 i serien kunne man nogle få gange føle at bolden var lidt for klistret fast til spilleren. Det oplevede jeg især med målmanden, da det nærmest var sådan at enten greb han bolden eller også parerede han den. Ikke nogen mellemting. Og det er kommet i det nye. Jeg har på rimelig få kampe allerede oplevet at målmanden prøvede at gribe den, men i stedet kom til at tabe den halvvejs i luften så den bare dumpede ned på jorden. Det er ikke kun ved målmanden men også ved markspilleren at man kan mærke det. Fx har man meget lettere ved at blive skubbet væk fra bolden, snuble over den, eller sågar bare ikke ramme den. Det synes jeg er ekstremt blæret.

Faktisk har alt det fysiske fået større betydning imo. Man kæmper meget mere om bolden, og en stærk fysisk spiller har lettere ved at skubbe en svag spiller væk. Det gælder også i hovedstøds duellerne, hvor at den store og stærke har fået flere fordele. Hvilket jo bare er realistisk, for hvor tit ser man lige Michael Owen vinde over Rio Ferdinand eller John Terry i en hovedstødsduel.
Noget jeg synes har været lidt skidt i de tidligere versioner er at det har været meget svært at score på hovedstød på andet end hjørnespark. Det er ændret nu. Jeg scorede 2 mål i min 4-0 sejr med Arsenal over Auxerre på hovedstød.OG DET VAR IKKE PÅ HJØRNE!!! Og spillerne med høje stats i jumping kan nu virkelig gøre en forskel pga det. Igen synes jeg egentlig bare det har gjort spillet mere realistisk.
I det hele taget har man gjort spillernes forcer, og svagheder, mere tydelige. Fx er det nu ren fryd at drible med Ronaldinho, og man kan virkelig føle hans tekniske vidunderben. Hvorimod det kan være svært at vinde en bold tilbage med ham, fordi hans takling egenskaber (og andre forsvarsegenskaber) er svage. Realisme.
Spillets tempo er måske også sat en smule ned, hvilket ikke gør mig noget. Synes ikke at forskellen er så stor igen.

Hvis jeg skal pege på noget virkelig træls må det være noget med lyden.(Ja, jeg kunne ikke finde noget at sætte en finger på i selve gameplayer så det blev altså lyden) For når man spiller bolden rundt er det til at få ondt i hovedet af at der nærmest lyder et ordentligt dunk (i mangel på bedre ord) hver gang en spiller afleverer, header eller skyder til bolden.

Dem der ikke er så vante til PES serien vil måske ikke mærke så store forskelle på 5'eren og 6'eren. Men det er jo lidt ligesom FM. Jeg tror at de fleste herinde vil sige at FM har ændret sig meget, fordi vi kender spillet så godt. Hvorimod jeg fx idag hørte en af mine venner sige at han synes det lignede FM05 og 06 på en prik.
Jeg synes at spillet er blevet gjort bedre, bestemt. Og så er det jo dejligt at spillets store mangel, licenser, bliver et mindre og mindre problem. I år har jeg indtil videre opdaget at man har fået licens fra Man Utd og den franske Ligue 1.

Alt i alt: KØB DET! Opstemt

Nå nu fik jeg skrevet en hulens masse, håber nogen vil læse dette, svare og måske endda komme med deres egen mening. Ubeslutsom
« Seneste Redigering: 24 Jun 2011, 19:34 af Søgaard » Logged

F.C.K.
Gæst
 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #1: 30 Okt 2006, 19:14 »

Orv... Det var en ordentlig mundfuld... Men nu har jeg læst det... Og det tror jeg da ska på min jule ønskeseddel.. Opstemt... Godt skrevet Zhotlog KUTGW
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #2: 30 Okt 2006, 19:18 »

Orv... Det var en ordentlig mundfuld... Men nu har jeg læst det... Og det tror jeg da ska på min jule ønskeseddel.. Opstemt... Godt skrevet Zhotlog KUTGW
Da godt at se at jeg fik påvirket én i den rigtige retning, dvs væk fra Fifa Opstemt
Logged

F.C.K.
Gæst
 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #3: 30 Okt 2006, 19:21 »

                                                  Da godt at se at jeg fik påvirket én i den rigtige retning, dvs væk fra Fifa Opstemt
NEj nej... Da jeg var hjemme ved don abramovich prøvede jeg pes 5 og så ønskede jeg mig det i føzdag'sgave og jeg fik det så det har jeg bar spillet og spillet og spillet
Logged

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #4: 30 Okt 2006, 19:22 »

Jeg har det også, og det er maks fedt Wink <-- Sådan kunne det gøres med få ord Opstemt
Logged


torkR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #5: 30 Okt 2006, 19:23 »

Dette er første gang jeg har købt PES og jeg må sige at jeg giver dig ret i alle ting, det er fedt:)!!
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #6: 30 Okt 2006, 19:34 »

Flot Skrevet.. Thumbs Up Må sige at det ligger nummer 1. på sedlen til Jul! Har lige prøvet FIFA 07 til Pc.. det er godt nok ringe.. vil hellere spille PES 3, end det!
Logged

Borelli BB
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #7: 30 Okt 2006, 19:35 »

Fremragende, glæder mig til juleaften! Både FM og PES er på ønskelisten!

Lækkert at høre at man nu kan score på hoved, det var relativt svært i det gamle. Hvad med hurtighed, er det også blevet tydeligere? Altså på den måde at langsomme backs har sværere ved at følge med en Henry?
Logged

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #8: 30 Okt 2006, 19:37 »

Fremragende, glæder mig til juleaften! Både FM og PES er på ønskelisten!

Lækkert at høre at man nu kan score på hoved, det var relativt svært i det gamle. Hvad med hurtighed, er det også blevet tydeligere? Altså på den måde at langsomme backs har sværere ved at følge med en Henry?

Syntes du ikke man kunne det i PES5? Huh
Logged


ZhotLog
Gæst
 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #9: 30 Okt 2006, 19:39 »

Fremragende, glæder mig til juleaften! Både FM og PES er på ønskelisten!

Lækkert at høre at man nu kan score på hoved, det var relativt svært i det gamle. Hvad med hurtighed, er det også blevet tydeligere? Altså på den måde at langsomme backs har sværere ved at følge med en Henry?
Sjovt du nævner det, hmm det synes jeg at jeg skrev..............

*ZhotLog leder efter afsnit*


....... Mislykkedes, hmm..
Det må jeg have glemt, tænke ellers at netop det skulle jeg skrive. For ja, alle stats, og i særdeleshed også hurtighed, er blevet mere "tydelige". Løb fra en masse forsvarere forsvarere med netop Henry og Walcott Opstemt

TO ALL:
Messi er undervurderet i spillet imo, godt at man kan lave det om i editoren Opstemt
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #10: 30 Okt 2006, 19:42 »

Jeg har også læst det og det er rigtig godt, men jeg har haft PES 5 liggende herhjemme i et halvt år nu uden at kunne spille det, da det ikke loader, når jeg går ind i spillet  ticked off
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #11: 30 Okt 2006, 19:43 »

@Metsu

Der er vel en rift eller noget på cd'en
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #12: 30 Okt 2006, 19:47 »

@Metsu

Der er vel en rift eller noget på cd'en

Nej, så snart jeg dobbeltklikker, ser jeg timeglasset i 2 sek. og så stopper den, men processen/programmet kan stadig ses i min jobliste
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #13: 30 Okt 2006, 19:49 »

Jeg købte spillet til X360 forleden, og i første omgang var det for mig et spørgsmål om at vænne mig til at spille det på sådan en controller efter at have været trofast køber af PS2-udgaven siden det første spil. Det gik nogenlunde i orden inden for en halv time, hvorefter jeg for alvor kunne begynde at nyde spillet.

En ting, der hurtigt skuffede mig, var, at den tyske liga er blevet droppet, og det er nu kun Bayern, der er spilbare. Jeg forstår ikke, at en liga er blevet sløjfet, det virker helt elendigt. Bortset fra det er det licensmæssigt fornuftigt med fuld licens til La Liga, Serie A, Æresdivisionen og Lique 1. Desuden var det for mig personligt en rigtig dejlig overraskelse, at United nu er fuldt licenserede.

En af de ting, der irriterede mig voldsomt ved PES 5, var, at tempoet var skruet meget nedad, hvilket var en helt forkert drejning. Det er der nu ændret på, og det går igen rigtig hurtigt. På det her punkt er der uden tvivl klar forbedring. Og til dig, Borelli: Ja, der er tydelig forskel på spillernes hurtighed, men det synes jeg nu også, der var i PES 5.

Dommerne har altid været elendige, men i den nye udgave er der endelig blevet gjort noget ved det. De dømmer langt fra lige så mange unødvendige og irriterende frispark længere, og det er mildt sagt herligt, for det har været et gigantisk irritationsmoment tidligere. Der er stadig fejl, og jeg vil næsten sige, at det skal der også være. Ellers ville det jo ikke rigtig være PES ;-)

Rent grafisk ligner spillet stort set sig selv. Det er klart, at når det er på X360, så er der også en lidt højere detaljegrad i spillernes ansigter o.l., men på banen kan man ikke kende den helt store forskel.

En ting, der ærgrer mig lidt, er, at der er blevet gjort meget ud af at gøre det nærmest umuligt at holde bolden nede, når man skyder første gang. Det er klart, at bolden nemmere ryger over, når der kommer en hård aflevering og man banker til den, men når der kommer en langsom triller, og man står seks meter fra et tomt mål, så er det altså ikke særlig realistisk, at man skal koncentrere sig for ikke at skyde den over. Ydermere er kommentatorne igen håbløse, men det er vi jo så vante til.

Jeg kan ikke udtale mig om singleplayer-delen, da jeg indtil nu kun har spillet multiplayer, men jeg kan da i øvrigt sige, at det irriterer mig, at man er gået væk fra det seksstjernede sværhedsgradssystem . Ikke at der er den store forskel, men hvorfor ændre på det punkt, når det nu ligesom bare var PES' kendetegn med de stjerner?

Det er alt i alt et godt spil præcis som forventet, men den helt store revolution er det ikke - ligeledes som forventet Smiley
Logged

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Pro Evolution Soccer 6
« Svar #14: 30 Okt 2006, 19:51 »

TO ALL:
Messi er undervurderet i spillet imo, godt at man kan lave det om i editoren Opstemt

Så må der være forskel på din og min version, for han er da styg her Opstemt
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010