home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Sep 2024, 22:40 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 967 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Talentspejdere.
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Talentspejdere.  (Læst 2269 gange)
hoegdk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Talentspejdere.
« : 22 Jun 2011, 18:12 »

Jeg læser tit herinde at folk finder de fleste af deres spiller med deres talentspejdere, det er bare ikke tilfældet ved mig, mine spejdere finder INTET jeg kan bruge, har aldrig købt en spiller som de har fundet.


Så mit spørgsmål er hvordan jeres indstillinger er når i sender spejderne ud?

jeg vil gerne bruge dem til at finde talenter, så hvis i vil vise hvad i sætter tingene på når spejderne skal finde talenter er jeg en glad mand.
Logged

SønderjyskE

Superliga: 2017-2025
Chl: Semifinale. 2026
Euro cup:Kvartfinale.
pokal tunering:[b]2013, 17, 18, 20, 24, 25

[b]Dato:
oktober, 2027

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #1: 22 Jun 2011, 18:26 »

jeg har altid talentspejder med PA og CA viden på min. 15 og sender dem afsted efter spillere der er højst 18
Logged

Tidligere: Baloo38

hoegdk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #2: 22 Jun 2011, 18:27 »

jeg har altid talentspejder med PA og CA viden på min. 15 og sender dem afsted efter spillere der er højst 18
Og det finder du spillere med?
jeg plejer at have det samme, men det bærer ikke frugt.

Sætter du dem til at spejdte et bestemt land eller et bestemt område eller bare frit?
Logged

SønderjyskE

Superliga: 2017-2025
Chl: Semifinale. 2026
Euro cup:Kvartfinale.
pokal tunering:[b]2013, 17, 18, 20, 24, 25

[b]Dato:
oktober, 2027

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #3: 22 Jun 2011, 18:51 »

Og det finder du spillere med?
jeg plejer at have det samme, men det bærer ikke frugt.

Sætter du dem til at spejdte et bestemt land eller et bestemt område eller bare frit?
Har haft mest succes ved at lade dem kigge i verden, det tager længer tid.
Kan give et exempel fra FM10, da fandt Zidane en ung tuneser som jeg ga 10mil kr. for og efter første sæson ville real have ham.
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #4: 22 Jun 2011, 19:10 »

Jeg sender dem gerne afsted til det område hvor de har mest viden, altså har du en talentspejder der har meget viden i Norge, Sverige og Danmark, sender jeg ham til at scoute Skandinavien og i lang tid gerne et års tid så finder de en hel del, alt afhæning af hvor mange krav du har sat
Logged

Tidligere: Baloo38

imlegendary
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #5: 22 Jun 2011, 19:11 »

Jeg ansætter ofte et højt antal talentspejdere, da jeg mener man lige så godt kan have en del, så længe de ikke får en alt for høj løn.

Jeg sender faktisk oftest nogle til lande og nogle til områder har dog haft størst succes i Brasilien og Argentina, men Spanien kan også komme med nogle gode talenter. Har dog også haft held med Ukraine, Sverige osv. men det har nok været mere heldigt og tilfældigt Wink
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #6: 22 Jun 2011, 19:46 »

enig med dig i at have så mange som bestyrelsen nu tillader
Logged

Tidligere: Baloo38

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #7: 22 Jun 2011, 20:24 »

Hvilke lande ville i så mene producerer bedst spillere regensspillere? Opstemt
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

ksaper_and
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #8: 22 Jun 2011, 20:24 »

Jeg bruger så mange talentspejdere som bestyrelsen tillader.
Derefter deler jeg dem ud hver især til 5-7 lande.
Jeg ansætter ikke nogen talentspejder der har under 15 i vurdering af evne og potentiale.

Det er meget omstændigt at få i gang men når først det er igang kører det virkelig.

Brasilien og Argentina er altid sikre vindere. Ellers har jeg haft stor succes i Ukraine, Serbien, Kroatien, Algeriet, Marokko og Nigeria.

Min umiddelbare vurdering er man skal minimum 3 sæsoner ind i spillet før man virkelig får noget ud af sine talentspejdere.
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #9: 22 Jun 2011, 20:26 »

Jeg bruger så mange talentspejdere som bestyrelsen tillader.
Derefter deler jeg dem ud hver især til 5-7 lande.
Jeg ansætter ikke nogen talentspejder der har under 15 i vurdering af evne og potentiale.

Det er meget omstændigt at få i gang men når først det er igang kører det virkelig.

Brasilien og Argentina er altid sikre vindere. Ellers har jeg haft stor succes i Ukraine, Serbien, Kroatien, Algeriet, Marokko og Nigeria.

Min umiddelbare vurdering er man skal minimum 3 sæsoner ind i spillet før man virkelig får noget ud af sine talentspejdere.

jeg er helt enig ud over jeg sender dem ikke faste steder, sender dem i det område hvor de har mest viden
Logged

Tidligere: Baloo38

ksaper_and
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #10: 22 Jun 2011, 20:29 »

Jeg prøver også så vidt det er muligt at sende dem til de lande de har viden om.
Til at starte med er der dog ikke så mange kvalificerede talentspejdere til afrika  Wink

Bruger altid Rudi Wojtowicz da han har stor viden til østeuropæiske lande.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #11: 22 Jun 2011, 20:34 »

Husk at hvis man blot lader talentspejderne være noget tid i området så får de langsomt større viden omkring stedet Wink
Logged

FC Barcelona

Ortelot
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #12: 22 Jun 2011, 20:45 »

Jeg læser tit herinde at folk finder de fleste af deres spiller med deres talentspejdere, det er bare ikke tilfældet ved mig, mine spejdere finder INTET jeg kan bruge, har aldrig købt en spiller som de har fundet.

Jeg er til dels enig. Der er sgu langt mellem snapsene...

Jeg har altid så mange scouts og så høj bedømmelse af PA/CA som muligt. Står valget mellem en med 20/20 og en med viden om det land han skal scoute og 15/15 så tager jeg sgu den med 20/20, for så lang tid tager det ikke og få viden op. Alle mine scouts får tildelt 1-4 lande som de scouter igen og igen så deres viden altid er i top.
Hvert år til sæson-start går jeg så ind og søger efter alle spillere under 17-18 år og så bliver de ellers scoutet hver og en af den scout som nu er i deres land. Så skal jeg love for at man finder talenter... Alle bliver scoutet en gang og får de mere end 2,5 - 4,5 stjerner (alt efter styrken på ens hold) bliver de scoutet igen og igen. Det har altid virket for mig og man finder stort set hver sæson en helt ukendt (af storklubberne) usleben diamant, som man derfor kan få forholdsvis billigt.

Det kræver dog man kan leve med at få 30-60 nyheder hver dag med rapporter. Huh
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #13: 22 Jun 2011, 20:59 »

Det er meget forskelligt hvordan jeg bruger spejdere. Det afhænger selvfølgelig mest af hvilken klub jeg er. Er pengene ikke et særligt problem, så har jeg typisk en spejder der konstant spejder i Østeuropa, en i Centraleuropa, en i Sydeuropa og en i Skandinavien. Så har jeg typisk 2-3 spejdere der faktisk ikke gør andet end at styrte rundt når jeg ser en spændende spiller, eller har opdaget at der er mange talenter i en given klub fra et land jeg ikke har undersøgt.

Årsagen til mine region-valg er, at mine erfaringer siger, at de store lande (England, Spanien, Italien m.fl) simpelthen er for dyre. Vil man have billige talenter skal man til Østeuropa, Centraleuropa eller de små lande i Sydeuropa. Skandinavien er også et fint sted at lede når man er en mellemgod klub.

Og så er der altså en altoverskyggende detalje: mange stjerner betyder ikke at spilleren bliver en succes Peace

Jeg kigger altid på skillsammensætning, deres personlighed og deres historik. Jeg har mange gange forsøgt at købe spillere med mange stjerner i rapporterne, som aldrig bliver til noget, for så derefter at finde en med 3 stjerner der bliver en superstjerne for mig. Ja, deres udviklingspotential e er måske begrænset, men det vigtigste er at de performer! Rapporterne siger faktisk ikke noget om andet end deres CA og PA, og ikke om de vil være en god signing for dig! Passer de ind i din taktik? Det er kun dig selv der kan vurdere det. Selvom man kan træne dem op i områder de er svage i, så er der intet der slår et godt gennemtænkt køb, hvor man tålmodigt venter på at den rette dukker op Peace

Dog indrømmer jeg blankt at spillere under 2½ stjerner bliver kasseret med det samme. Uanset hvor godt deres skills passer ind i min taktik, så har jeg aldrig formået at få en klassespiller ud af det. Jeg har gjort ok signings med så få stjerner, men aldrig spillere der blev profiler på mit hold.


Det er faktisk det der gør forskellen: om man er tålmodig og villig til at kigge 2-300 spillere igennem hvert år i håbet om at bare én af dem er en guldklump. Jeg har sateme haft nogle gode signings som følge af det! Tænker især tilbage på to vidunderlige ungarere jeg fandt samtidig. Købte dem for 10 millioner hver til FC København i 2010-udgaven, og der var bare ikke det de ikke kunne <3
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talentspejdere.
« Svar #14: 22 Jun 2011, 21:03 »

en vigtig ting er også hvilke svaghedder de har, hvis en angriber har det svært ved at tage dødbolde og er dårlig til at makere, er jeg kold i røven og køber ham hvis han har fordele som gode skud og nyder de store kampe
Logged

Tidligere: Baloo38

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010