home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 229 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Nordens helvede
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Nordens helvede  (Læst 5477 gange)
The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Nordens helvede
« : 10 Jun 2011, 23:31 »


Brondby.com | 22/06-2010 | Farvel til Henrik Jensen
”Brøndby IF A/S har i dag sagt farvel til Henrik Jensen, som er blevet fritstillet fra sine forpligtelser som cheftræner for klubben. En enig bestyrelse har truffet den beslutning, at Henrik Jensen desværre ikke passede på den profil, som klubben ønsker, skal kendetegne klubben udadtil. Bestyrelsen erkender, at der i de seneste år er blevet truffet mange dårlige beslutninger, og derfor vil der nu blive sat gang i en længerevarende proces med at bringe Brøndby IF tilbage helt i toppen af dansk fodbold.

Brøndby IF er en stolt fodboldklub med mange triumfer bag sig, og med en kæmpe fanbase. Brøndby IF er dog, ligesom alle øvrige professionelle fodboldklubber, blevet væsentlig svækket af den globale finanskrise, og derfor står klubben generelt svagere økonomisk end tidligere. I disse tider er det derfor vigtigt, at klubben finder tilbage til tidligere tiders dyder. De gule og blå farver skal igen være en garanti for sammenhold, engagement og ikke mindst passion. Dette skal gå igen helt nede fra amatørrækkerne, til førsteholdstruppen og helt ud til tilhængerne.

Første skridt i retningen af en genetablering af Brøndby IF som magtfaktor i dansk fodbold bliver ansættelsen af en ny cheftræner. I den forbindelse vil der blive afholdt et pressemøde i morgen, d. 23/6-2010, hvor Henrik Jensens afløser vil blive præsenteret for offentligheden”
« Seneste Redigering: 17 Jun 2011, 15:37 af The Red » Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Nordens helvede
« Svar #1: 10 Jun 2011, 23:32 »

Forord

Hermed velkommen til endnu en blog fra min side. Jeg har denne gang bevæget mig ud på gyngende grund af en enkelt grund; Brøndby IF. Jeg har aldrig spillet med holdet før, eller besidder på noget som helst punkt nogle positive følelser for holdet, men netop dette gør udfordringen utrolig spændende. Jeg er fascineret af klubben, fascineret af magtkampene og fascineret af den massive tilskuerstøtte. Jeg har derfor sat mig for at få Brøndby IF tilbage helt i toppen af dansk fodbold, og målet er klart; mesterskabet skal tilbage til Vestegnen.

Jeg har planer om at holde bloggen simpel og lægge vægt på det skriftlige, som det som oftest er i mine blogs. Jeg vil forsøge at skildre Brøndbys tilbagevenden til toppen af dansk fodbold fra forskellige synsvinkler, og der vil måske til tider komme en anelse eksperiment ind over bloggen, men det er alt sammen for at forsøge at skabe en interessant og underholdende blog, både for mig selv som skribent og for Jer som læsere.

Jeg håber derfor i vil tage godt imod min blog, og for god ordens skyld skal det lige nævnes, at det ingen planer er om at udskifte Vesttribunen med Sydsiden, så galt står det alligevel ikke fat!

God læselyst!




Tak til:
Dida - For fremstilling af grafik




Oversigt
« Seneste Redigering: 17 Jun 2011, 15:40 af The Red » Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Nordens helvede
« Svar #2: 16 Jun 2011, 12:35 »


Ny cheftræner!
BIFBloggern.wordpre ss.com | 23/06-2010
Som annonceret præsenterede Brøndby IF i dag holdets nye cheftræner på et pressemøde kl. 15:00 i Michael Laudrup Lounge. Rygterne været mange siden fyringen af Henrik Jensen i går; havde klubben lokket Michael Laudrup tilbage, skulle Morten Wieghorst tilbage til Brøndby Stadion eller ville Kim Daugaard blive forfremmet til cheftræner? Ja, rygterne har været mange, men alle kloge hoveder måtte alligevel blinke et par gange ekstra da den nye chef trådte frem foran kameraerne. At genkende manden var intet problem, men at forstå hvad det betød at han tonede frem foran de fremmødte, tog lige nogle sekunder. Altså, hvem kan da også fortænke dem i det? Andreas Jakobsson som ny cheftræner i Brøndby IF; den havde godt nok givet gode odds hos bookmakerne det er helt sikkert! Men ikke desto mindre er det nu en realitet. Jeg må sige at det er med blandede følelser fra min side. Jeg har kæmpe respekt for manden og han har uden tvivl store lederegenskaber, men der er altså kæmpe forskel fra at være leder på banen, til at være en leder uden for banen!

Som cheftræner i en klub som Brøndby er der et kæmpe pres som skal håndteres dagligt. Der er et kæmpe pres fra medierne der konstant våger over klubben som en helhed, der er store forventninger fra tilskuerne som kræver meget af deres hold, og ikke mindst er der bestyrelsen, som til tider har vist at de har for store forventninger til det sportslige, og ikke altid har lige godt styr på deres egne områder. Derfor står Andreas Jakobsson bestemt overfor en kæmpe udfordring, og spørgsmålet er om han har det mentale overskud der skal til, for at kunne fungere med det pres der hviler på hans skuldre.

Samtidig er der ingen tvivl om, at han kommer til en klub der er i krise. Det sportslige har haltet gevaldigt de seneste år og på det administrative område, har der været alt for meget uro. Derfor er det nødvendigt, at svenskeren sætter sig i respekt allerede fra første færd. Han skal insistere på at være en del af den sportslige ledelse i forbindelse med spillerhandler, for at få bygget den trup om som han mener, er den rigtige. Derudover skal han svinge pisken over spillertruppen. Der skal med andre ord ryddes op i den trup, som for længe ikke er blevet håndteret med autoritet og disciplin. Der er ingen over klubben, og det mantra skal tilbage. Derfor er det i min optik meget muligt, at spillere som Jan Kristiansen, Thomas Rasmussen og Max Von Schlebrügge, snart er fortid i klubben, det ville i hvert fald være et skridt i den rigtige retning at få dem øverst i hierarkiet ud, for det er uden tvivl dem der er vant til at have mest at skulle have sagt, der vil have det sværest ved at få indskrænket deres autoritet.
« Seneste Redigering: 17 Jun 2011, 15:36 af The Red » Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Nordens helvede
« Svar #3: 16 Jun 2011, 12:40 »

Spændende med en blog om Brøndby IF..  Thumbs Up

Selvom du vægter det skriftelige højt - Hvilket er fuldt ud forståeligt, så vil jeg alligevel mene at du bør overveje at komme lidt grafik også. Enten bare et enkelt topbanner, eller nogle billeder til at forkæle øjet.. 
Logged

-Benja-
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens helvede
« Svar #4: 16 Jun 2011, 13:36 »

Spændende med Andreas som træner ;-)

Jeg må give Guldbrand lidt ret, det ville være godt med et enkelt billede.

Til sidst, så ændre skrifttypen eller gør den større.
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens helvede
« Svar #5: 16 Jun 2011, 21:51 »

Tak for kommentarerne og den konstruktive kritik, det er altid godt (:

Jeg har ændret skrifttypen, således at den fremstår større, men stadig skiller sig ud fra sidens almindelige skrifttype. Mht. den evige mantra om at der skal grafik i mine blogs, så bliver det altså minimalt hvad der kommer. Forklaringen er ganske enkelt manglende evner og manglende lyst til at lave grafik.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Nordens helvede
« Svar #6: 17 Jun 2011, 13:57 »

Man skal selvfølgelig ikke begynde at lave grafik hvis man ikke har evnerne, eller lysten til det. Dog kan noget så simpelt som et Brøndby logo som topbanner bruges, og give bloggen et meget bedre layout..  Thumbs Up
Logged

Lasse Jatta
Gæst
 
Sv: Nordens helvede
« Svar #7: 17 Jun 2011, 14:14 »

God start på bloggen, jeg følger enhver Brøndby blog, så jeg håber du har lysten til at holde den kørende i noget tid Wink
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens helvede
« Svar #8: 17 Jun 2011, 15:39 »

Så fik "folket" sit ønske opfyldt og der er nu kommet lidt grafik ind i bloggen i form at af topbanner, som Dida har været så venlig at fremstille til bloggen (:
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Nordens helvede
« Svar #9: 22 Jun 2011, 01:23 »


Interview med Andreas Jakobsson | brondbysupport.dk | 25/06-2010
Vi bliver modtaget med et fast håndtryk og et venligt smil. Den store svensker viser os ind i stuen og tilbyder os at tage plads i sofagruppen. Rundt i stuen står der stadig uåbnede flyttekasser og det er tydeligt, at der er meget andet at bruge tiden på end at pakke ud for Andreas Jakobsson, den nye cheftræner i Brøndby IF. På sofabordet står der både kaffe og sodavand, og generelt virker Andreas til at have styr på tingene og se frem til samtalen. Vi starter samtalen med at snakke om selve Brøndby som klub, og hvilke tanker der var omkring at vende tilbage til Vestegnen for svenskeren:
”Jeg havde en rigtig god tid i Brøndby, og var meget tilfreds med klubben og hele den ånd der var omkring fodbolden her i området. Jeg var utrolig imponereret af tilhængerne, som uden tvivl er de mest fanatiske i Danmark. Samtidig har ønsket om at blive træner været i mig i et par år nu, og da Brøndby kontaktede mig var der egentlig ikke så meget at tænke over. Jeg er godt klar over det er en stor udfordring at stå i spidsen for en klub som Brøndby, men det at være med til at få klubben tilbage til det den var tidligere, det var for spændende til at afslå” forklare Andreas Jakobsson.

Han virker som en mand med overskud og mod på opgaven. Der er i hvert fald igen nervøsitet at spore i hans blik eller nogen tøven i hans tale. Heller ikke da vi kommer ind på hvilke ændringer han vil gennemføre i klubben, viger han bort fra sin positive og selvsikre attitude:
”Det er klart at, efter de seneste års pokaltørke og uro internt i klubben, så skal der bygges noget nyt op, og den rette ånd skal tilbage til klubben. Der er ingen der er over klubben, og det er meget vigtigt at det igen bliver den altoverskyggende tanke. I den forbindelse har vi allerede afskediget størstedelen af de, af den tidligere træner, ansatte i staben omkring holdet. Jeg forventer derfor nu at mig og Kim skal sætte os ned sammen med den sportslige ledelse, og få sat ansigter på de forstærkninger der skal til den sportslige stab” fortæller svenskeren, og viser ingen tegn på, at det har været svært for ham at tage beslutningen om at skulle sige farvel til mange ansatte, flere af dem med mange år i klubben bag sig. Da vi så kommer til det emne, som de fleste tilhængere nok fatter mest interesse for, er det som om at Andreas Jakobsson bliver endnu mere engageret, det er tydeligt at han er seriøs omkring de ændringer, han har sat i værk i klubben:
”Spillertruppen skal evalueres fra ende til anden, og der er ingen der er sikre på at blive i klubben. Ingen er over klubben, så selv spillere der i sidste sæson var profiler, kan risikere at skulle forlade klubben. Jeg går ikke på kompromis med mit koncept, og det er der bred støtte til i bestyrelsen og resten af klubben, vi skal have ryddet op. I den forbindelse har vi lagt os fast på, at vi vil forsøge at bygge klubben om omkring skandinaviske spillere, og dermed ikke sagt at vi kun vil have danskere. Vi vil skabe et homogent hold, hvor alle kender deres rolle, og hvor mentaliteten er den samme, og det er derfor vi går efter skandinaverne, selvfølgelig krydret med spillere uden for Skandinavien, hvis den eller de rette dukker op”

Efter godt og vel to timers fodboldsnak takker vi den travle svensker for hans tid, og forlader villaen med et indtryk af en træner, der er opsat på at tage udfordringen om, og ikke vil lade sig diktere sig af andre. Det bliver meget spændende at se hvordan Andreas Jakobsson vil klare sig, og ikke mindst hvordan hans mange forandringer vil blive modtaget.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens helvede
« Svar #10: 23 Jun 2011, 16:07 »


Tankerne var mange. Han syntes det hele virkede så uoverskueligt. Problemerne var mange i klubben, langt flere end han havde regnet med. Der var et tydeligt hierarki i spillertruppen, og det var tydeligt at der var nogle få individer der bestemte hele truppens holdninger og meninger. Han rystede på hovedet af frustration; han måtte sætte en stopper for det. Han havde signaleret det ud af til, og også været fast besluttet på det; at rydde op i klubben, men han vidste der lå
en kæmpe udfordring foran ham. Ledende medlemmer af bestyrelsen ville straks forsøge at kritisere hans ageren, men heldigvis kunne han trøste sig med, at han havde Ole fuldstændig bag sig. Han smed sig udmattet i sofaen, han havde svært ved at rumme det hele nogen gange. Han kunne høre fuglene udenfor i den mørke nat. Han drak de sidste dråber af sin kaffe og besluttede sig for at gå ind i seng. Han sneg sig stille ind i soveværelset for ikke at vække børnene, de havde lige så meget brug for søvnen som ham selv. Det havde været en omvæltning for hele familien, og ikke kun for ham selv, det var vigtigt at huske på. Han lagde sig lydløst ned i sengen og trak dynen over sig og stirrede op i loftet. Han vidste inderst ikke godt, at der ikke var noget at gøre; de måtte ud. Han måtte vise at han var chefen, og at der var ham der satte dagsordenen i klubben, og at han ikke ville acceptere at der var nogen der udnyttede deres position i klubben til egen vinding.

Han vendte sig om på siden; ”i morgen gør du det; du kalder dem alle sammen ind på dit kontor, og fortæller dem at de bliver sat til salg, og at de er frie til at få deres agenter til at finde dem en ny klub” sagde han til sig selv, inden overgav sig til trætheden. Det var også for det bedste, for selvom han ikke vidste det endnu, så ventede der ham en lang og hård dag.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens helvede
« Svar #11: 23 Jun 2011, 16:14 »

Når det er Brøndby så følger jeg da i hvert fald med Smiley

Håber det ender i en combo af talenter og profiler i den nye spillertrup Smiley

Rosen må du vente med, men ser umiddelbart godt ud!
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Nordens helvede
« Svar #12: 03 Jul 2011, 23:49 »


Sporten.dk | 02/07-2010 | Udsalg på Vestegnen
Det har stået mellem linierne, siden Henrik Jensen blev skiftet ud med Andreas Jakobsson, at der skulle ryddes op i spillertruppen. Derfor kom det langt fra som nogen overraskelse, at Brøndby IF i dag meddelte, at man har solgt fire at de mest rutinerede og løntunge spillere i klubben, mere overraskende var det dog, at der også et blevet solgt en af de unge spillere i klubben.

Udefra set har det længe set ud som om, at Brøndbys trup langt fra har været i harmoni og balance; det har virket som om der har været for mange interne magtkampe, hvilket har medført et for stramt hierarki, som ikke har haft noget med spillet på banen at gøre.
Derfor var det forventet, at det især var spillere øverst i hierarkiet, der måtte lade livet i den prikkerunde, der ramte Vestegnen. Og ganske som forventet gik det ud over den nu tidligere anfører i klubben, Max Von Schlebrügge, der igennem den seneste tid ikke har præsteret på et niveau, der har matchet den løn, som svenskeren har været i klubben, derfor accepterede Andreas Jakobsson og resten af den sportslige ledelse et bud på seks millioner fra den Saudi Arabiske klub, Al-Ahli. Svenskeren er dog ikke den eneste der har taget turen til Mellemøsten, også Jan Kristiansen har taget turen til det olierige land, nærmere bestemt Al-Hilal. Salget af Jan Kristiansen menes at have indbragt Brøndby IF op mod ti millioner kroner.
Venstrebacken Thomas Rasmussen tog også til en varmere del af verdenen i sin søgen efter spilletid, men at valget faldt på APOEL Nicosia fra Cypern, kom bag på de fleste. Det menes at den aldrende back har kostet lige omkring én million danske kroner.
Den sidste af de ældre spillere der er blevet solgt, er den svenske Mikael Nilsson. Nilsson, der igennem sin karriere har optrådt for det svenske landshold hele treogtres gange, var tilsyneladende ikke en del af planerne i Brøndby, og derfor tog klubben, med kyshånd, imod et tilbud på mellem seks og otte millioner kroner fra spanske Almería. Dermed bliver svenskeren holdkammerat med danske Michael Jakobsen.

Den sidste spiller der har forladt Brøndby, er manden de fleste forventede ville vogte målet indtil Stephen Andersen er skadesfri, nemlig Michael Tørnes. Andreas Jakobsson så dog, ifølge flere kilder, ikke det store lys i Michael Tørnes, og var derfor hurtig til at sende den fireogtyve årige målmand til England, da Aston Villa bød lidt over fire millioner for den unge dansker.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nordens helvede
« Svar #13: 04 Jul 2011, 02:36 »

Det er godt nok mange, der er blevet sendt videre.. glæder mig til at se hvad der kommer ind den anden vej Peace
Logged

- Veni, vidi, vici -

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Nordens helvede
« Svar #14: 04 Jul 2011, 06:36 »

Kunne godt tænke mig at vide hvilken DB samt hvilke ligaer du har med, da jeg ikke har haft held til at sælge Jan K for mere end 7.75 mil, MvS for mere end 3 samt Tørnes for mere end 1.5 mil Smiley for slet ikke at tale om at jeg altid ender med at fyre TR fordi der ikke er nogen der gider betale så meget som en 10'er for ham Skuffet

Lyder ellers interessant, om end jeg nok selv ville sende et par mere afsted Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010