home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:37:30 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 559 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Top 10 i verden!
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 Udprint
Forfatter Emne: Top 10 i verden!  (Læst 26330 gange)
Ibraa
Førsteholdsspiller

Sv: Top 10 i verden!
« Svar #135: 01 Jun 2011, 15:01 »

En kamp er et øjebliksbillede. Så ja, i lørdags var Barcelona bedre end United. Men i min verden skal der altså mere til, for at jeg håber på vognen, og kalder et hold for verdens bedste hold. Er det øjebliksbilledet bedømt fra én kamp, man skal gå ud fra, så må Inter logisk set være verdens bedste klubhold, da de jo faktisk er regerende verdensmestre for klubhold...

Jeg mener netop også man skal se på kontinuitet. FCN er jo heller ikke Danmarks bedste hold, bare fordi de senest har vundet landspokalen, de har endda vundet den to år i træk, så man kan sige at de har domineret turneringen de seneste år. Sådan hænger virkeligheden bare ikke sammen. Der er ikke ret mange, der er i tvivl om, at FCK pt er Danmarks bedste hold, netop fordi man kan se en kontinuitet i deres resultater.

Det er fair nok, at du mener Barcelona er verdens bedste klub, det kan være (næsten  Opstemt) lige så rigtigt, som min mening, om at United er det. Jeg køber bare ikke dit ræsonnement om, at det kan bevises ud fra én kamp. Jeg mener faktisk heller ikke én sæson er nok. Igen kan man drage sammenligning med vores hjemlige himmelstrøg, hvis man skulle forfølge den tankegang at et hold kan vurderes i forhold til sine konkurrenter, på resultaterne i én sæson, så skulle det jo gøre Herfølge til Danmarks bedste klub, da de vandt mesterskabet i 99/00 sæsonen, og den er der vel ikke mange der køber, ud over lige Herfølge fans.

I mine øjne, er verdens bedste hold pt, det hold, der har bevist det højeste niveau over tid. Men hvis trådstarter efterlyste en top-10, over hvilke hold, der var bedst lige præcis 30. maj 2011 kl. 00:26, så må han meget undskylde at jeg overhovedet blandede mig i debatten, for det har jeg slet ikke forudsætninger for at vide. Men det har nok næppe været hverken Barcelona eller United, der lå øverst, da de trods alt stadigvæk må have haft lørdagens kamp siddende i benene  Grin
Det er også fint at du kigger sådan på det, men måden Barcelona har spillet på har jo været dominerende. Xavi har udtalt at kampen mod Manchester ikke var så svær som de havde forberedt dem på, hvilket jo viser at de nok havde vundet en kamp 9 ud af 10 gange. Hvis ikke mere.
Det er vel egentligt sådan man skal bedømme det. Hvis hvert hold møder hinanden 10 gange (eller mere), så burde det hold som vinder flest gange være bedst. Sådan er det bare ikke muligt at vurderer det, derfor må man bruge tidligere kampes detaljer til at komme en vurdering af hvem som er bedst Smiley

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Thebarber
Landsholdsspiller

« Svar #136: 01 Jun 2011, 15:05 »

.......
Xavi har udtalt at kampen mod Manchester ikke var så svær som de havde forberedt dem på, hvilket jo viser at de nok havde vundet en kamp 9 ud af 10 gange. Hvis ikke mere.
.......
Nu kan du jo heller bide dig fast i hvad en spiller går ud og siger efter kampen, Xavi kunne lige så godt have sagt denne kamp var den nemmeste nogensinde, og så ville du tro på det?
Det er jo klart han ikke går ud efter kampen og siger, at United spillede godt til tider, til tider så de dog også forsvarløse ud.

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Philips
Gæst

« Svar #137: 01 Jun 2011, 15:07 »

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #138: 01 Jun 2011, 15:09 »

Nu kan du jo heller bide dig fast i hvad en spiller går ud og siger efter kampen, Xavi kunne lige så godt have sagt denne kamp var den nemmeste nogensinde, og så ville du tro på det?
Det er jo klart han ikke går ud efter kampen og siger, at United spillede godt til tider, til tider så de dog også forsvarløse ud.
Nej, men man kunne se på banen at de ikke havde de store problemer med at få sit spil i gang, pånær de første 10 minutter. Så jeg vælger at stole på Xavi i denne omgang Smiley

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #139: 01 Jun 2011, 21:55 »

Det er også fint at du kigger sådan på det, men måden Barcelona har spillet på har jo været dominerende. Xavi har udtalt at kampen mod Manchester ikke var så svær som de havde forberedt dem på, hvilket jo viser at de nok havde vundet en kamp 9 ud af 10 gange. Hvis ikke mere.
Det er vel egentligt sådan man skal bedømme det. Hvis hvert hold møder hinanden 10 gange (eller mere), så burde det hold som vinder flest gange være bedst. Sådan er det bare ikke muligt at vurderer det, derfor må man bruge tidligere kampes detaljer til at komme en vurdering af hvem som er bedst Smiley

Det er netop ikke nok, at to hold spiller mod hinanden 10 gange. Der skal mange flere hold ind i ligningen. Det kan godt ske, at Barcelona ville vinde flest kampe, hvis de to hold mødtes 10 gange indbyrdes, men omvendt kunne det måske tænkes, at United ville vinde flest kampe, hvis vi nu forestillede sig, at hvert hold i stedet for at spille indbyrdes, begge mødte, lad os sige Inter, 10 gange. Er United så lige pludselig det bedste hold? Det kan ganske enkelt gøres så enkelt op, da indbyrdes kampe altid har den usikkerhed, at de to holds taktikker, måske bare ikke står så godt til hinanden.

Var det ikke også Guardiola, der sagde, at FCK var den hårdeste modstander de havde mødt i Champions League i år? betyder det så, at FCK er verdens næst bedste klubhold? (faktisk deler de vel førstepladsen, senest de mødte hinanden, spillede de jo uafgjort  Wink) eller stod deres taktik bare godt til Barcelona?

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #140: 02 Jun 2011, 11:55 »

Det er netop ikke nok, at to hold spiller mod hinanden 10 gange. Der skal mange flere hold ind i ligningen. Det kan godt ske, at Barcelona ville vinde flest kampe, hvis de to hold mødtes 10 gange indbyrdes, men omvendt kunne det måske tænkes, at United ville vinde flest kampe, hvis vi nu forestillede sig, at hvert hold i stedet for at spille indbyrdes, begge mødte, lad os sige Inter, 10 gange. Er United så lige pludselig det bedste hold? Det kan ganske enkelt gøres så enkelt op, da indbyrdes kampe altid har den usikkerhed, at de to holds taktikker, måske bare ikke står så godt til hinanden.

Var det ikke også Guardiola, der sagde, at FCK var den hårdeste modstander de havde mødt i Champions League i år? betyder det så, at FCK er verdens næst bedste klubhold? (faktisk deler de vel førstepladsen, senest de mødte hinanden, spillede de jo uafgjort  Wink) eller stod deres taktik bare godt til Barcelona?
Så du vil have 10 offensive hold og 10 defensive hold, som de hver skal møde? Og se hvem der klare sig bedst? Blot fordi at United bliver spillet ud af banen, hvergang de møder Barcelona. Hvad får dig til at tro at resultatet ville blive anderledes hvis de hver mødte et defensivt- og et offensivt hold 10 gange?

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #141: 02 Jun 2011, 16:14 »

Så du vil have 10 offensive hold og 10 defensive hold, som de hver skal møde? Og se hvem der klare sig bedst? Blot fordi at United bliver spillet ud af banen, hvergang de møder Barcelona. Hvad får dig til at tro at resultatet ville blive anderledes hvis de hver mødte et defensivt- og et offensivt hold 10 gange?

Jeg prøver bare at forklare, hvorfor man ikke kan bruge indbyrdes opgør, til at afgøre hvem der er bedst, og da slet ikke når man skal afgøre, hvem der er bedst af alle.

Men skide være med det, lad os bare enes om at være uenige. Jeg gider ikke mere, jeg har min mening, og du har din, så er den ikke så meget længere. Enige bliver vi aldrig, og nu gider jeg simpelthen ikke gentage mig selv mere.

SkovGaards
Landsholdsspiller

« Svar #142: 02 Jun 2011, 16:19 »

Undgår? Ikke for at starte en kæmpe debat, men han ramte ham faktisk. http://www.youtube.com/v/I4_Wjs-yKRc&feature=player_embedded Videoen her beviser det, og hvis du ser på citatet nedenunder siger Alves også at Pepe godt ved at han rammer ham.

Man kan jo prøve selv og stå på ét ben, føre sit ben frem i en hurtig bevægelse, og et halvt sekund efter føre det hurtigt nok tilbage, med kraft nok til at snurre rundt 180 grader. Tvivler på at det er muligt, men altså  Peace

Jeg er faktisk ret ligeglad med om han blev ramt i den givende situation, holder med ingen af klubberne, så er ikke partisk. Det jeg siger jo rimelig simpelt bare at, jeg godt forstår når en fodboldspiller gør hvad han kan, for at slippe nådigt fra helvedstacklinger, og så skal de tacklinger sådan set takseres til rødt kort, hvad enten om han blev ramt, eller om han var heldig at springe væk. Kan sgu ikke være rigtigt man skal brække et ben før modstanderen skal have det røde kort.

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #143: 02 Jun 2011, 21:16 »

Jeg prøver bare at forklare, hvorfor man ikke kan bruge indbyrdes opgør, til at afgøre hvem der er bedst, og da slet ikke når man skal afgøre, hvem der er bedst af alle.

Men skide være med det, lad os bare enes om at være uenige. Jeg gider ikke mere, jeg har min mening, og du har din, så er den ikke så meget længere. Enige bliver vi aldrig, og nu gider jeg simpelthen ikke gentage mig selv mere.
Det fint, det er helt fint. Men har svært ved at følge din tankegang. Jeg har det sådan at 10 ville være et okay antal kampe til at sige at dem som får flest sejre er bedst. Derefter tror jeg at Barcelona ville vinde "bedst ud af 10" duellen mod alle hold i hele verden. Du derimod, tror at Manchester vil vinde over alle hold i verden, pånær Barcelona, men alligevel være bedst?

King
Ynglingespiller

« Svar #144: 02 Jun 2011, 21:22 »

Top 10:

1. Barcelona
2. Manchester United
3. Real Madrid
4. Milan
5. Porto
6. Chelsea
7. Shakthar
...
...
...

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #145: 02 Jun 2011, 21:23 »

Top 10:

1. Barcelona
2. Manchester United
3. Real Madrid
4. Milan
5. Porto
6. Chelsea
7. Shakthar
...
...
...

Jeg vil meget gerne have forklaret, hvordan du kan vælge at sætte et hold som FC Porto over Chelsea?

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #146: 02 Jun 2011, 21:28 »

Jeg vil meget gerne have forklaret, hvordan du kan vælge at sætte et hold som FC Porto over Chelsea?

Porto - 4 titler
Chelsea - 0 titler

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #147: 02 Jun 2011, 21:30 »

Porto - 4 titler
Chelsea - 0 titler

Så burde Shaktar også ligge over Chelsea Wink

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #148: 02 Jun 2011, 21:30 »

Så burde Shaktar også ligge over Chelsea Wink

Og FC Nordsjælland.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #149: 02 Jun 2011, 21:32 »

Og AGF.

Eller nej.

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010