home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 427 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Små taktiske fif
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Små taktiske fif  (Læst 30600 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #45: 24 Maj 2011, 12:48 »

Kampforberedelse
- Jeg anvender i stor grad at sætte kampforberedelsen til det laveste indtil dagen før en kamp, hvorefter jeg igen sætte den helt op. Det siges at der ikke er ekstra fordele ved at have kampforberedelse på høj arbejdsbyrde i to dage fremfor én dag. I stedet tror jeg at ved at kampforberedelsen er lav, så vil spillerne udvikle sig ekstra meget i forhold til hvis den var på høj, da de i stedet koncentrer sig om træningen fremfor den kommende kamp.

Det skal dog siges at det ikke er testet...



I øvrigt har jeg opdateret det første indlæg, således at alle råd der løbende bliver givet her i tråden, vil blive skrevet i det første indlæg, samt navnet på den person der er kommet med rådet. Ligeledes kan jeg kun opfordre folk til at komme med råd, som vi andre kan gøre nytte af.  Thumbs Up
Logged

Philips
Gæst
 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #46: 24 Maj 2011, 12:58 »

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=28892.0
kan anbefale denne her guide til teamtalks
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #47: 28 Maj 2011, 13:25 »

Drenge, vær nu lige lidt friske og kom med nogle gode råd eller fif som i har samlet jer i årenes løb. Der vil uden tvivl være nogle som vil drage fordel af det..

Logged

swayan
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #48: 29 Maj 2011, 13:28 »

Måske er dette lille taktiske træk en selvfølge for de fleste men sådan her vælger jeg hvordan der skal skærmes af og med hvilken styrke tacklinger der skal bruges.

Før en kamp vil du af en af dine trænere få at vide om dit hold er bedre eller svagere teknisk og/eller fysisk.
Ud fra det vælger jeg følgende:

Modstander teknisk bedre: Skærm af - Pres mere på - Tackling - Mere forsigtigt
Modstander fysisk stærkere: Skærm af - Standart - Tackling - mere aggressivt
Modstander teknisk/fysisk bedre: Skærm af - Pres mere på - Tackling - Mere aggressivt

Pointen er at: En fysisk stærkere modstander kan tåle at du går mere aggressivt ind i tacklingerne
                    En teknisk bedre modstander må ikke få for meget tid på bolden, samtidigt med at der ikke satset i
                    tacklingerne
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #49: 30 Maj 2011, 15:01 »

Måske er dette lille taktiske træk en selvfølge for de fleste men sådan her vælger jeg hvordan der skal skærmes af og med hvilken styrke tacklinger der skal bruges.

Før en kamp vil du af en af dine trænere få at vide om dit hold er bedre eller svagere teknisk og/eller fysisk.
Ud fra det vælger jeg følgende:

Modstander teknisk bedre: Skærm af - Pres mere på - Tackling - Mere forsigtigt
Modstander fysisk stærkere: Skærm af - Standart - Tackling - mere aggressivt
Modstander teknisk/fysisk bedre: Skærm af - Pres mere på - Tackling - Mere aggressivt

Pointen er at: En fysisk stærkere modstander kan tåle at du går mere aggressivt ind i tacklingerne
                    En teknisk bedre modstander må ikke få for meget tid på bolden, samtidigt med at der ikke satset i
                    tacklingerne


Må indrømme at det ikke er noget jeg gør brug af (Endnu i hvert fald) . Hvordan har det virket for dig? oplever du stor succes med det, og er det noget du har testet, eller bare nogle erfaringer du har gjort dig løbende..?    Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #50: 30 Maj 2011, 15:07 »

Påvirke agenten
- Hvis du står og gerne vil forlænge kontrakten/ eller købe en spiller, som umiddelbart ikke ønsker at forlænge eller skifte til dig, så kan du skabe et bedre forhold til hans agent ved at købe en af hans andre spillere. Dette kan betyde at den pågældende spiller alligevel ønsker at forlænge eller skifte til dig.

Mange agenter har spillere til meget få penge som du billigt kan købe til enten reserveholdet, eller som backup.



Det skal dog siges at jeg personligt selv anser dette på grænsen til snyd, og derfor ikke noget jeg bruger direkte til at påvirke agenten for at opnå en forlængelse med en spiller. Men det er jo op til hvert enkelt bruger hvordan de ønsker at spille, og derfor skal i også have dette fif..   Wink


Logged

swayan
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #51: 30 Maj 2011, 21:03 »

Må indrømme at det ikke er noget jeg gør brug af (Endnu i hvert fald) . Hvordan har det virket for dig? oplever du stor succes med det, og er det noget du har testet, eller bare nogle erfaringer du har gjort dig løbende..?    Smiley

Jeg må indrømme at jeg har størst succces med at køre med de agressive tacklinger på den modstander der er fysisk stærkere end dig.
Med hensyn til skærm af må jeg nu nok trække lidt i land igen da jeg har lidt mere blandede fornøjelser med det. Jeg har da også siden læst at det mere handler om banens størrelse. Dvs at du afventer på en lang bane og presser mere hvis der spilles på en kort. Men som sagt så har jeg rimelig succes med teorien vedr. taclingsgrad.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #52: 31 Maj 2011, 14:02 »

Rotation
- Dette råd er det nok de fleste der er klar over, men ikke desto mindre så er det vigtigt at gøre opmærksom på, at det er vigtigt at holde alle sine spillere i kampform. En spiller der ikke er i kampform vil ikke præstere når du får brug for ham, enten ved skader, karantæner eller lign. Også på målmands posten er det vigtigt at ens reservemålmand hele tiden er i kampform, og det er ikke altid nok med pokalkampe. Mange gange kan det være en fordel at give ham en halvleg i en kamp man er foran stort, eller mod et bundhold hvor man forventer en klar sejr. Hvis en målmand ikke er i kampform, så vil han højst sandsynligt stå en dårlig kamp og lukke flere mål ind end normalt. Dette kan specielt blive dyrt hvis ens førstemålmand bliver skadet i flere kampe.

Udover at spillerne vil præstere bedre når de kommer på banen ved at være i kampform, så vil det også være med til at holde spillerne tilfredse.
Logged

kanok
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #53: 31 Maj 2011, 14:08 »

Jeg må indrømme at jeg har størst succces med at køre med de agressive tacklinger på den modstander der er fysisk stærkere end dig.
Med hensyn til skærm af må jeg nu nok trække lidt i land igen da jeg har lidt mere blandede fornøjelser med det. Jeg har da også siden læst at det mere handler om banens størrelse. Dvs at du afventer på en lang bane og presser mere hvis der spilles på en kort. Men som sagt så har jeg rimelig succes med teorien vedr. taclingsgrad.


Jeg vil påstå at det ikke altid handler om at presse hvis modstanderen er bedre teknisk og bakke hvis de er fysisk stærkere.
I mine øjne vil modstanderen bare spille rundt om dig og du vil også have mere plads til de dybe stikninger et teknisk godt hold vil kunne lave, mens et fysisk hold vil komme tættere på målet med deres hovedstød. Smiley
Jeg sætter som regel altid skærm af udfra mine forsvarsspillere og skifter kun på om jeg spiller stift eller flydende op til en kamp. Smiley
Tacklinger holder jeg altid på standard. Smiley
Logged

kanok
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #54: 31 Maj 2011, 14:21 »

Targetman, skarpretter og avanceret/dybdeliggende playmaker
Hvis du i de sidste 10-15 minutter af kampen er bagud mod et hold du forventes at vinde over, kan du med fordel skifte enten en høj eller hurtig spiller ind så du kan lave angrebskombinatione n Targetman - support og Skarpretter - angreb. Har du også en spiller med fantastiske afleveringer kan du også sætter ham ind som enten dybdeliggende eller avanceret playmaker alt efter hvem du også har på banen.

Dette råd har 3 ud af 3 gange reddet mig i Man City med Dzeko, Benzema og Silva/Paulo Henrique.
Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #55: 31 Maj 2011, 15:21 »

Kontrolleret spil og offensivt spil
Til hold som vælger at spille offensiv fremadrettet fodbold og som også har spillermaterialet til det, plejer jeg at sætte spilfilosofien til flydende og strategien til kontrolleret. Hvis jeg er favorit aktivere jeg "hold på bolden" ved kampens start, da mine spillere er langt bedre pasningsspillere end modstanderen og derved vil køre dem trætte i løbet af 2. halvleg. Hvis jeg er bagud med 1 mål, sætter jeg "få bolden fremad" og hvis jeg er bagud med 2 mål aktivere jeg også "skub højere op" samt ændrer strategien til "offensiv".
Hvis jeg møder hold, hvor jeg ikke er favorit vælger jeg "få bolden fremad" og satser på et hurtigt mål, hvorefter jeg plejer at aktivere "kontra", "stå dybere" og "hold på bolden".
Dette har i flere opgør vendt kampe for mig og hold vigtige føringer på udebane imod topholdende.
Logged

Thaurat al Shabab

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #56: 03 Jun 2011, 22:47 »

Hjørnespark

Jeg har fundet en hjørnesparkstaktik som jeg har stor succes med. Den går ud på at man sætter 7 spillere til "Lur Udenfor Feltet", 1 spiller til at "Angrib Forreste Stolpe" og så skal man sparke til forreste stolpe, med et indad skruet indlæg. Altså skal spilleren der sparker fra venstre side være højrebenet og omvendt
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #57: 03 Jun 2011, 22:51 »

Hjørnespark

Jeg har fundet en hjørnesparkstaktik som jeg har stor succes med. Den går ud på at man sætter 7 spillere til "Lur Udenfor Feltet", 1 spiller til at "Angrib Forreste Stolpe" og så skal man sparke til forreste stolpe, med et indad skruet indlæg. Altså skal spilleren der sparker fra venstre side være højrebenet og omvendt

hvem laver så kasserne? dem udenfor?
Logged

Tidligere: Baloo38

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #58: 03 Jun 2011, 22:54 »

hvem laver så kasserne? dem udenfor?

Det er manden der løber til forreste stolpe. Ideen er at han er en mod en, med en anden spiller og hvis han er god nok på hovedet vinder han næsten duellen hver gang.

Den er ikke lige så god, som de gamle Bugged versioner fra tidligere spil, men stadig ret effektiv.
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #59: 03 Jun 2011, 23:25 »

Hjørnespark

Jeg har fundet en hjørnesparkstaktik som jeg har stor succes med. Den går ud på at man sætter 7 spillere til "Lur Udenfor Feltet", 1 spiller til at "Angrib Forreste Stolpe" og så skal man sparke til forreste stolpe, med et indad skruet indlæg. Altså skal spilleren der sparker fra venstre side være højrebenet og omvendt

Haha, skulle lige teste Smiley og minsandten om ikke Holger badstuber laver to kasser, i første kamp jeg forsøger Opstemt
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010