home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 652 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Små taktiske fif
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint
Forfatter Emne: Små taktiske fif  (Læst 30562 gange)
Thebarber
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #60: 03 Jun 2011, 23:26 »

Kontrolleret spil og offensivt spil
Til hold som vælger at spille offensiv fremadrettet fodbold og som også har spillermaterialet til det, plejer jeg at sætte spilfilosofien til flydende og strategien til kontrolleret. Hvis jeg er favorit aktivere jeg "hold på bolden" ved kampens start, da mine spillere er langt bedre pasningsspillere end modstanderen og derved vil køre dem trætte i løbet af 2. halvleg. Hvis jeg er bagud med 1 mål, sætter jeg "få bolden fremad" og hvis jeg er bagud med 2 mål aktivere jeg også "skub højere op" samt ændrer strategien til "offensiv".
Hvis jeg møder hold, hvor jeg ikke er favorit vælger jeg "få bolden fremad" og satser på et hurtigt mål, hvorefter jeg plejer at aktivere "kontra", "stå dybere" og "hold på bolden".
Dette har i flere opgør vendt kampe for mig og hold vigtige føringer på udebane imod topholdende.

Jeg har med Brøndby lige tabt 2-1 ude til OM i EURO Cup, så prøver nu dette på hjemmebane og er foran 2-0 efter 65 minutter! Thumbs Up
Logged

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Oli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #61: 03 Jun 2011, 23:27 »

Hjørnespark

Jeg har fundet en hjørnesparkstaktik som jeg har stor succes med. Den går ud på at man sætter 7 spillere til "Lur Udenfor Feltet", 1 spiller til at "Angrib Forreste Stolpe" og så skal man sparke til forreste stolpe, med et indad skruet indlæg. Altså skal spilleren der sparker fra venstre side være højrebenet og omvendt

Lyder sgu meget fornuftigt Thumbs Up Det er også altid dem ved den forreste stolpe der scorer Wink Har du prøvet den med alle spillere på kanten af feltet, og en ved bagerste?
Logged

swayan
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #62: 05 Jun 2011, 10:28 »

Tempo og tidsspild er min bedste ven. Har lige redddet lidt af æren for mit Aab ved at lege med tempoet og
sætte mere tidsspild på.

Tempo - Hvor hurtigt spiller vi op mod modstanderens mål
Tidsspild - Hvor meget tid har jeg med bolden før jeg skal sende den videre.

lavt tempo med stort tidsspil vil nok give færre men bedre chancer. Når modstanderen så skærmer mere af så
hæver jeg bare tempoet en smule.

I de sidste 3 kampe Havde jeg følgende indstillinger på tempo og tidspild.

Tempo - 6
Tidsspild - 14

Resultater

FC Nordsjælland - Aab  1-5
Aab - Randers FC - 2-1
Aab - Ob   2-0
Logged

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #63: 05 Jun 2011, 10:55 »

Hjørnespark

Jeg har fundet en hjørnesparkstaktik som jeg har stor succes med. Den går ud på at man sætter 7 spillere til "Lur Udenfor Feltet", 1 spiller til at "Angrib Forreste Stolpe" og så skal man sparke til forreste stolpe, med et indad skruet indlæg. Altså skal spilleren der sparker fra venstre side være højrebenet og omvendt

Jeg kan kun have 1 mand til at lure uden for feltet? Hvordan sætter jeg flere til dette?
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #64: 05 Jun 2011, 11:21 »

Jeg kan kun have 1 mand til at lure uden for feltet? Hvordan sætter jeg flere til dette?

Fordi den siger "swap with"? I så fald skal du gøre det, og så ændre det en gang mere, så virker det.
Logged


LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #65: 05 Jun 2011, 11:25 »

Fordi den siger "swap with"? I så fald skal du gøre det, og så ændre det en gang mere, så virker det.

Ja den siger swap with, men kan stadig ikke få den til at gøre det? arrgh!
Logged

fcm-star
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #66: 05 Jun 2011, 11:53 »

Et lille fif, hvis man spiller med to angriber, og den ene har indstillingen, avanceret angriber, er at en højrefods angriber spiller i højre side, og omvendt med en venstrefods. Idéen er at den avanceret angriber kommer til baglinjen og laver indlæg, uden at skulle stoppe op og have bolden til sit gode ben.
Logged

Arsenal!

PalleJR
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #67: 05 Jun 2011, 13:06 »

Kampforberedelse
- Jeg anvender i stor grad at sætte kampforberedelsen til det laveste indtil dagen før en kamp, hvorefter jeg igen sætte den helt op. Det siges at der ikke er ekstra fordele ved at have kampforberedelse på høj arbejdsbyrde i to dage fremfor én dag. I stedet tror jeg at ved at kampforberedelsen er lav, så vil spillerne udvikle sig ekstra meget i forhold til hvis den var på høj, da de i stedet koncentrer sig om træningen fremfor den kommende kamp.

Det skal dog siges at det ikke er testet...



I øvrigt har jeg opdateret det første indlæg, således at alle råd der løbende bliver givet her i tråden, vil blive skrevet i det første indlæg, samt navnet på den person der er kommet med rådet. Ligeledes kan jeg kun opfordre folk til at komme med råd, som vi andre kan gøre nytte af.  Thumbs Up

Hvad så hvis man nu fx er et landshold, så er man mindre samlet jo osv?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #68: 05 Jun 2011, 15:51 »

Hvad så hvis man nu fx er et landshold, så er man mindre samlet jo osv?

Det er vigtigt at man har fuld kendskab til taktikken, før man begynder på mit råd.. det glemte jeg vist at skrive..   Forlegen
Logged

Oli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #69: 07 Jun 2011, 19:33 »

Ja den siger swap with, men kan stadig ikke få den til at gøre det? arrgh!

Jeg kan heller ikke have mere end 1 spiller der lurer på kanten... nogen der kan hjælpe? Smiley
Logged

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #70: 08 Jun 2011, 21:34 »

Jeg kan kun have 1 mand til at lure uden for feltet? Hvordan sætter jeg flere til dette?

Du skal ikke sætte dem til det inde i de individuelle indstilliner og ikke i Dødbolds Creatoren.
Logged

Oli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #71: 08 Jun 2011, 21:38 »

Du skal ikke sætte dem til det inde i de individuelle indstilliner og ikke i Dødbolds Creatoren.

Det virker stadig ikke... der står der også skift med (personens navn). Så der kan stadig kun stå en?
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #72: 08 Jun 2011, 22:04 »

Det virker stadig ikke... der står der også skift med (personens navn). Så der kan stadig kun stå en?

Det gør ikke noget. Spillerne skifter ikke:)
Logged

Oli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #73: 08 Jun 2011, 22:06 »

Det gør ikke noget. Spillerne skifter ikke:)

Fedt nok. Tak Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #74: 15 Jun 2011, 23:27 »

Undgå utilfredse spillere ved et salg
- Oftes når man sætter en spiller til salg, så bliver spilleren utilfreds med en, hvilket skaber en dårlig stemning. Ikke alene til den pågældende spiller, men forholdet til både agenten og de øvrige spillere kan også blive påvirket af dette.
For at undgå dette, så kan man oftes undgå disse problemer ved at tage en snak med dem under privat samtale, hvor man kan forklare dem hvad der ligger til grund for ens beslutning. Derved har de nemmere ved at acceptere at de er blevet sat til salg, og vil ikke begynde at skabe en dårlig stemning
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010